Det vet vi om 2 år, men ska visst vara en förbättrad (tätad) som dom monterar nu.
Fick första knarret i min idag 2019, 4000 mil. Andra felet på bilen, första var fukt i baklampor
Model 3 P+ -19 Model Y LR -22 Model S Pläd -23 SigenStor (14,8kWp) Model 3 sr+ (såld), MYP (såld) Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Ni som har bytt, hur frekvent var knarrandet? Min S knarrar ju, men det är mest vid acceleration eller inbromsning/svängar.
Knarrandet gjorde att man parkerade långt bort från mataffärens entré för att inte allmänhetens uppfattning om Tesla skulle påverkas, ambassadörer som vi alla är...
Ni som har bytt, hur frekvent var knarrandet? Min S knarrar ju, men det är mest vid acceleration eller inbromsning/svängar.
Knarrandet gjorde att man parkerade långt bort från mataffärens entré för att inte allmänhetens uppfattning om Tesla skulle påverkas, ambassadörer som vi alla är...
Ingen aning, men vore jag du skulle jag börja med att beskriva problemet och ställa frågan via service begäran i appen. På någon eller några dagar får du nog svaret.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Ingen aning, men vore jag du skulle jag börja med att beskriva problemet och ställa frågan via service begäran i appen. På någon eller några dagar får du nog svaret.
Ingen aning, men vore jag du skulle jag börja med att beskriva problemet och ställa frågan via service begäran i appen. På någon eller några dagar får du nog svaret.
I mitt fall fick jag nya control arms båda sidor, men enligt bulletinen så räcker det med "resealing".
Hittade den också, dock står det årsmodeller 2018-2020. Min är en 2021. Får dra upp den på lyften imorgon och kolla om den är av samma konstruktion att vatten kommer in via den vägen.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Ingen aning, men vore jag du skulle jag börja med att beskriva problemet och ställa frågan via service begäran i appen. På någon eller några dagar får du nog svaret.
I mitt fall fick jag nya control arms båda sidor, men enligt bulletinen så räcker det med "resealing".
Hittade den också, dock står det årsmodeller 2018-2020. Min är en 2021.
Är den tillverkad i 2021? Lite på gränsen väl? Tänker om du fick den för 2 år och 4 månader sen så var det runt mars 2021. Men hur som helst, kolla med Tesla, skulle inte förvåna mig om de tog det på goodwill. Dessutom, om de inte behöver byta länkarmar och endast behöver försegla kommer det nog inte kosta så mycket.
Jag kollade fakturan och priset för att byta båda upper control arms var runt 8.400 (ungefär hälften delar, hälften arbete) och det var i 2021. Gick på garantin så jag betalade inget för det. Gissar att "resealing" är betydligt mindre.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Jag fick betala för byte av uppger control arms, efter 9000 mil och mindre 3 år.
10000kr totalt för byte av båda.
Det var 2021 Aug, så vet inte om service-bulletin var ute då.
Men som beskrivet ovan så är det 3 års reklamation.
Jag hade stått på mig bättre om jag hade kommit ihåg det vid servicen.
Då har jag också fått felet. Bilen är 2 år + 4 månader gammal. Ska man köpa Tesla originaldel eller är tredjepart bättre?
Tryck in fett i bälgen om garanti gått ut (finns instruktioner här på forumet samt på youtube hur du gör) annars lämna in för byte av övre länkarm hos Tesla.
Då har jag också fått felet. Bilen är 2 år + 4 månader gammal. Ska man köpa Tesla originaldel eller är tredjepart bättre?
Tryck in fett i bälgen om garanti gått ut (finns instruktioner här på forumet samt på youtube hur du gör) annars lämna in för byte av övre länkarm hos Tesla.
MVH
Har beställt övre länkarm hos Tesla. Fått offert för båda länkarmar för 2000kr. Ska byta båda och göra fyrhjulsinställning. Den andra lär ge upp snart.
Model 3 Performance -21
Model Y Long Range -22
Model Y RWD -23
Nyligen hörde jag ett knarrande ljud från framvagnen i min bil då jag vrider runt framhjulen medan bilen står still. Jag tänkte jag skulle spela in ljudet, så jag bad min son vrida runt ratten medan jag stod beredd med mobilen. Naturligtvis var det knäpptyst då och ljudet har inte hörts sedan dess.
Bilen har gått strax över 7000 mil och är knappt tre år gammal, så missljudet ska kunna åtgärdas på garantin. Kruxet är ju att det inte hörs för jämnan, utan bara ibland. Oddsen för att det ska höras om jag åker till Tesla för att visa upp bilen är lite väl låga. Hur har ni som fått det åtgärdat av Tesla gått tillväga? Har era bilar knarrat konstant, eller har ni också haft ett ljud som bara dyker upp ibland?