Uppdaterad app

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14516
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Uppdaterad app

Inlägg av taliz »

Kelvin skrev: 14 dec 2023 22:30
Hej,

Jag har tagit emot min nya bil men har problem med Teslas app. Det gör inte att lägga till betalkort, fakturaadress eller skapa serviceärende. Pratat med supporten och de ber mig skicka skärmdumpar, starta om etc utan framgång. Ska resa långt i helgen för första gången med elbil och vill gärna ladda på tesla då det känns smidigast. Någon som har tips på hur man kan få fart på appen?!
Är det en leasad bil? Kolla med leasingbolaget i så fall.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Kelvin
Inlägg: 34
Blev medlem: 01 dec 2023 07:05

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Kelvin »

Är via dnb där mitt företag står som ägare så skulle gå ändå enligt supporten. Riktigt skumt.
Användarvisningsbild
Claes_B
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 27 sep 2023 13:47

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Claes_B »

Kelvin skrev: 15 dec 2023 06:37
Är via dnb där mitt företag står som ägare så skulle gå ändå enligt supporten. Riktigt skumt.
Skapa konto ska ju gå oavsett om du kan lägga till bilen eller inte, har du provat att gå in på hemsidan och skapa ett konto där för att sen logga in från appen?
Jag är rätt säker på att jag registrerade mig i appen men som jag kommer ihåg det var det enklare eller i vilket fall mer överskådligt på hemsidan när jag väl skulle lägga till bilen. Om du kan skapa ett användarkonto på hemsidan så borde ju en inloggning i appen fungera.
Kelvin
Inlägg: 34
Blev medlem: 01 dec 2023 07:05

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Kelvin »

Grejen är att jag kommer åt bilen i appen, kan öppna, köra och allt sånt. Enda jag inte kan göra är att skapa serviceärende & lägga in betalkort, får bara felmeddelanden. Eftersom de detaljerna saknas så kommer jag ju inte kunna ladda... ÄR det någon som har Apple pay som betalmedel i appen? I min app så ser det så ut men jag kan inte klicka för att se detaljer eller ta bort kortet.
Användarvisningsbild
Knix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 04 jun 2022 09:38

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Knix »

Jag läste i något tidigare inlägg att någon hade problem med att det inte fungerade att ladda när det var en ogiltig adress inlagd. Kan det vara något sånt?
Kelvin
Inlägg: 34
Blev medlem: 01 dec 2023 07:05

Re: Uppdaterad app

Inlägg av Kelvin »

Testade på en annan telefon och då funkade allt direkt, fick ta och återställa hela telefonen för att få det att fungera. Tråkigt bara att bankid raderades och att man numer måste ha pass för att registrera ett nytt (passet är 80mil ifrån mig).
Skriv svar