Ni som beställt MYP

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Amiala
Inlägg: 22
Blev medlem: 12 dec 2022 21:56

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Amiala »

Ni som hämtat/bokat upphämtning. Hur flexibelt var upphämtningsdatumet?

Väntar på en MYP med estimerad leverans 20-31 dec. Datum som ändrats minst 4 ggr. Fick sms igår om att boka upphämtning, klickar mig vidare och ser att enda tillgängliga tid att välja är 30/12 kl 17:30. Varken före eller efter.

Ringer till Tesla och pratar med en anställd som tveklöst läser från manual, vad hon ska säga till kunden. Beskedet jag får är att det är enda datumet och tiden jag har att välja på, tar jag inte tiden risker jag att bilen tilldelas ngn annan och de kan inte garantera att jag får ngn bil innan slutet på kvartal 1.
Problemet är att jag är bortrest då. Och vill hämta bilen själv. Dessutom behöver jag kränga på vinterdäcken och ingen verkstad har öppet så sent en fredag, dagen innan nyårsafton.

Ofattbart dålig service och bemötande. Mot slutet slänger hon ur sig att det vore synd om jag inte hämtade den innan 31/12 för så går jag miste om 10000 in gratis laddning.
Har sett på forumet att folk erbjudits detta, men blir så otroligt provocerad då det uppenbart är ett sätt att locka med upphämtning nu. Jag tror knappast att ngn hade erbjudit mig dessa gratismil om jag bara rakt av accepterar tiden jag blivit erbjuden.

Hur har era upphämtningstider varit - fler datum/tider att välja mellan?
Jjkalla
Inlägg: 165
Blev medlem: 22 jan 2022 01:06

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Jjkalla »

Inte så mycket att bli förvånad över, inte många dagar att spela på, och Tesla vill ju ha ut så många bilar som möjligt innan 31/12, oavsett vem som köper den. Tackar du nej så får du i nästa leverans - antar att den säkert kan dröja till februari.

Borde inte vara några problem att hitta annan tid så länge det är 2022.
Användarvisningsbild
YKC
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 07 mar 2021 00:45

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av YKC »

Amiala skrev: 22 dec 2022 16:23
Ni som hämtat/bokat upphämtning. Hur flexibelt var upphämtningsdatumet?

Väntar på en MYP med estimerad leverans 20-31 dec. Datum som ändrats minst 4 ggr. Fick sms igår om att boka upphämtning, klickar mig vidare och ser att enda tillgängliga tid att välja är 30/12 kl 17:30. Varken före eller efter.

Ringer till Tesla och pratar med en anställd som tveklöst läser från manual, vad hon ska säga till kunden. Beskedet jag får är att det är enda datumet och tiden jag har att välja på, tar jag inte tiden risker jag att bilen tilldelas ngn annan och de kan inte garantera att jag får ngn bil innan slutet på kvartal 1.
Problemet är att jag är bortrest då. Och vill hämta bilen själv. Dessutom behöver jag kränga på vinterdäcken och ingen verkstad har öppet så sent en fredag, dagen innan nyårsafton.

Ofattbart dålig service och bemötande. Mot slutet slänger hon ur sig att det vore synd om jag inte hämtade den innan 31/12 för så går jag miste om 10000 in gratis laddning.
Har sett på forumet att folk erbjudits detta, men blir så otroligt provocerad då det uppenbart är ett sätt att locka med upphämtning nu. Jag tror knappast att ngn hade erbjudit mig dessa gratismil om jag bara rakt av accepterar tiden jag blivit erbjuden.

Hur har era upphämtningstider varit - fler datum/tider att välja mellan?
Gäller alla enligt mail som kom i slutet av förra veckan, delar av det nedan. Verkar vara oavsett modell. Ring och kolla om det finns något återbud med annan dag eller tid. Kvartalet ska stängas därför ska alla bilar ut.

”Tesla har bestämt att erbjuda gratis Supercharging-krediter som motsvarar 10 000 km i laddning om du tar leverans mellan 15 och 31 december 2022. Superchargering-krediterna kommer att synas på ditt Tesla-konto innan slutet av januari 2023 och gälla i två kalenderår från datumet du tog leverans”
[
Amiala
Inlägg: 22
Blev medlem: 12 dec 2022 21:56

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Amiala »

YKC skrev: 22 dec 2022 20:56
Amiala skrev: 22 dec 2022 16:23
Ni som hämtat/bokat upphämtning. Hur flexibelt var upphämtningsdatumet?

Väntar på en MYP med estimerad leverans 20-31 dec. Datum som ändrats minst 4 ggr. Fick sms igår om att boka upphämtning, klickar mig vidare och ser att enda tillgängliga tid att välja är 30/12 kl 17:30. Varken före eller efter.

Ringer till Tesla och pratar med en anställd som tveklöst läser från manual, vad hon ska säga till kunden. Beskedet jag får är att det är enda datumet och tiden jag har att välja på, tar jag inte tiden risker jag att bilen tilldelas ngn annan och de kan inte garantera att jag får ngn bil innan slutet på kvartal 1.
Problemet är att jag är bortrest då. Och vill hämta bilen själv. Dessutom behöver jag kränga på vinterdäcken och ingen verkstad har öppet så sent en fredag, dagen innan nyårsafton.

Ofattbart dålig service och bemötande. Mot slutet slänger hon ur sig att det vore synd om jag inte hämtade den innan 31/12 för så går jag miste om 10000 in gratis laddning.
Har sett på forumet att folk erbjudits detta, men blir så otroligt provocerad då det uppenbart är ett sätt att locka med upphämtning nu. Jag tror knappast att ngn hade erbjudit mig dessa gratismil om jag bara rakt av accepterar tiden jag blivit erbjuden.

Hur har era upphämtningstider varit - fler datum/tider att välja mellan?
Gäller alla enligt mail som kom i slutet av förra veckan, delar av det nedan. Verkar vara oavsett modell. Ring och kolla om det finns något återbud med annan dag eller tid. Kvartalet ska stängas därför ska alla bilar ut.

”Tesla har bestämt att erbjuda gratis Supercharging-krediter som motsvarar 10 000 km i laddning om du tar leverans mellan 15 och 31 december 2022. Superchargering-krediterna kommer att synas på ditt Tesla-konto innan slutet av januari 2023 och gälla i två kalenderår från datumet du tog leverans”
Tack för info. Det mailet har jag inte fått.

Åter till min fråga; Ni som hämtat/bokat upphämtning. Hur flexibelt var upphämtningsdatumet och tiden?
marwe
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 dec 2022 09:36

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av marwe »

Jag flyttade min upphämtning. Blev automatiskt inbokad 16/12, men bokade om till 19/12. Maximal framflyttning är 1 vecka enligt Teslas besked till mig, annars släpps bilen vidare.

Jag hämtade på Aminogatan, Mölndal. Ingen personlig utlämning, så det var ok att inte hålla tiden exakt. Jag hämtade exv en timme tidigare.
GLE 350de -21
MYP -23
Pacman
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 sep 2022 07:35

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Pacman »

Visst att jag är inställd på att jag förmodligen inte får någon bil förrän till våren men sedan de ändrade färg till quicksilver och leveranstiden försvann har man ju inte hört ett knyst!?
Står fortfarande; Uppskattad leveranstid: Ej fastställd
Tid för leverans kommer snart att vara tillgänglig.

Någon annan som vet/hört något? RN1177 (början augusti).
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 341
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av larjon »

Pacman skrev: 29 dec 2022 13:43
Visst att jag är inställd på att jag förmodligen inte får någon bil förrän till våren men sedan de ändrade färg till quicksilver och leveranstiden försvann har man ju inte hört ett knyst!?
Står fortfarande; Uppskattad leveranstid: Ej fastställd
Tid för leverans kommer snart att vara tillgänglig.

Någon annan som vet/hört något? RN1177 (början augusti).
Jag beställde en röd i mars och har inte heller hört ett knyst än.
Om du testar att gå in och lägga en ny beställning idag får du nog ett hum om vad du kan vänta dig i alla fall.
Den röda står det numera juni-augusti 2023 på :shock:
Svart Model Y Performance
Pacman
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 sep 2022 07:35

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Pacman »

larjon skrev: 29 dec 2022 13:49
Pacman skrev: 29 dec 2022 13:43
Visst att jag är inställd på att jag förmodligen inte får någon bil förrän till våren men sedan de ändrade färg till quicksilver och leveranstiden försvann har man ju inte hört ett knyst!?
Står fortfarande; Uppskattad leveranstid: Ej fastställd
Tid för leverans kommer snart att vara tillgänglig.

Någon annan som vet/hört något? RN1177 (början augusti).
Jag beställde en röd i mars och har inte heller hört ett knyst än.
Om du testar att gå in och lägga en ny beställning idag får du nog ett hum om vad du kan vänta dig i alla fall.
Den röda står det numera juni-augusti 2023 på :shock:
Mars -maj 23 står det. Skulle det inte gälla för alla som redan beställt är det ännu värre…
schrute
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 nov 2022 18:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av schrute »

Fick erbjudande om att hämta en MYP imorgon då någon har avbeställt, tvekade till men valde att stå över för att se hur det blir med radarn. Min beställning, vit m/s RN1179, har fortfarande ingen leveransdatum eller vin-kod.

Lite ångest nu, kanske man skulle hoppat på och förmodligen fått de gratismilen... 😐
Lulea
Inlägg: 23
Blev medlem: 06 sep 2021 20:53

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Lulea »

larjon skrev: 29 dec 2022 13:49
Pacman skrev: 29 dec 2022 13:43
Visst att jag är inställd på att jag förmodligen inte får någon bil förrän till våren men sedan de ändrade färg till quicksilver och leveranstiden försvann har man ju inte hört ett knyst!?
Står fortfarande; Uppskattad leveranstid: Ej fastställd
Tid för leverans kommer snart att vara tillgänglig.

Någon annan som vet/hört något? RN1177 (början augusti).
Jag beställde en röd i mars och har inte heller hört ett knyst än.
Om du testar att gå in och lägga en ny beställning idag får du nog ett hum om vad du kan vänta dig i alla fall.
Den röda står det numera juni-augusti 2023 på :shock:
Inget här. Väntat sen i januari på en bil med vit inredning med mars 2022 som ursprungligt leveransdatum. Så har nu gått typ 9 månader sedan utlovat datum. Ändrat till quicksilver sedan någon månad tillbaka och har inte heller något leveransdatum. De gjorde ett knappt försök att erbjuda en showroom bil men när jag ringde upp så hade den försvunnit. :D :D :D
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 341
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av larjon »

Lulea skrev: 30 dec 2022 09:42
larjon skrev: 29 dec 2022 13:49
Pacman skrev: 29 dec 2022 13:43
Visst att jag är inställd på att jag förmodligen inte får någon bil förrän till våren men sedan de ändrade färg till quicksilver och leveranstiden försvann har man ju inte hört ett knyst!?
Står fortfarande; Uppskattad leveranstid: Ej fastställd
Tid för leverans kommer snart att vara tillgänglig.

Någon annan som vet/hört något? RN1177 (början augusti).
Jag beställde en röd i mars och har inte heller hört ett knyst än.
Om du testar att gå in och lägga en ny beställning idag får du nog ett hum om vad du kan vänta dig i alla fall.
Den röda står det numera juni-augusti 2023 på :shock:
Inget här. Väntat sen i januari på en bil med vit inredning med mars 2022 som ursprungligt leveransdatum. Så har nu gått typ 9 månader sedan utlovat datum. Ändrat till quicksilver sedan någon månad tillbaka och har inte heller något leveransdatum. De gjorde ett knappt försök att erbjuda en showroom bil men när jag ringde upp så hade den försvunnit. :D :D :D
Jag började också med vit inredning, tycker det är absolut snyggast. Den beställde jag i december 2021, men ändrade sedan till svart inredning för att få leverans i slutet av maj (hade "början av 2022" som ursprungligt leveransdatum som senare ändrades till mars) :)

Nu väntar jag på den jag verkligen vill ha, dvs den nya läckra röda färgen med vit inredning.
När den väl kommer får jag sälja min svarta :)
Svart Model Y Performance
Elkongo
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 okt 2022 18:54

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Elkongo »

Plötsligt händer det! 🕺🏻🤩
6AB0B34F-114A-496C-AD70-8559D8994CFB.jpeg
schrute
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 nov 2022 18:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av schrute »

Har nog läst hela tråden och sett diskussioner kring det men kommer inte ihåg slutsatsen. Vad mer än frånvaro av USS skiljer MYP:orna som levereras nu jämfört med de tidigare/tidigaste från Berlin?
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av NEO »

schrute skrev: 31 dec 2022 09:50
Har nog läst hela tråden och sett diskussioner kring det men kommer inte ihåg slutsatsen. Vad mer än frånvaro av USS skiljer MYP:orna som levereras nu jämfört med de tidigare/tidigaste från Berlin?
Utöver de två nya färgvalen (quicksilver och cherry) Ingenting. Samma batteri, samma inredning (ingen som fått förlängda baksätet än man sett i Kina) Möjligtvis att man får en 2023 istället för 2022. Min 2022 som rullat 2000mil har gått från 78.8kWh NFP vid ny till 78.7kWh. Det är helt fantastiskt, gamla S/X samt 3 med Panasonic tappade 4-5% redan första året eller efter 20000km.

Inte sett någon som fått de nya 5MP kamerorna än heller.
Användarvisningsbild
Hoffan
Teslaägare
Inlägg: 17
Blev medlem: 15 dec 2022 17:44

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Hoffan »

Någon som vet om det är möjligt att på något sätt följa produktionen i Berlinfabriken? Alltså att exempelvis följa antal byggda bilar samt vilka bilar som produceras och med vilken konfiguration.

Det första vi fick höra vid vår beställning var att vit interiör skulle gå i produktion under Q1 2023. Vore ju intressant att kunna följa och se om det produceras en massa bilar som passar vår konfiguration och således eventuellt kunna få upp hoppet om leverans innan Q2 :D

MYP V/V RN1178
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2792
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av NEO »

Hoffan skrev: 02 jan 2023 09:59
Någon som vet om det är möjligt att på något sätt följa produktionen i Berlinfabriken? Alltså att exempelvis följa antal byggda bilar samt vilka bilar som produceras och med vilken konfiguration.

Det första vi fick höra vid vår beställning var att vit interiör skulle gå i produktion under Q1 2023. Vore ju intressant att kunna följa och se om det produceras en massa bilar som passar vår konfiguration och således eventuellt kunna få upp hoppet om leverans innan Q2 :D

MYP V/V RN1178
Levererades många (20+) quicksilver gråa med vit inredning i Norge i december 2022. Så produktionen av vit inredning i Berlin är igång för en stund sedan.
69C3C97A-FAF1-4A4A-B43C-100C4C446DD9.jpeg
4AD666F9-1267-4A41-A51A-3DC4155563E4.jpeg
55FBFD45-3EB1-4628-AC5D-E49E8CA790FA.jpeg
schrute
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 nov 2022 18:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av schrute »

Som bekant drastisk prissänkning inatt, och för oss som inte hunnit ta emot bilen är det ju väldigt glädjande besked. Men nu uppkom ett nytt dilemma i.o.m att skillnaden mellan LR och P blev plötsligt 50k större. Innan tyckte jag det var en no-brainer med en Performance men nu grämer det lite att betala 100k mer för en P. Hur resonerar ni?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av mikebike »

schrute skrev: 13 jan 2023 08:52
Som bekant drastisk prissänkning inatt, och för oss som inte hunnit ta emot bilen är det ju väldigt glädjande besked. Men nu uppkom ett nytt dilemma i.o.m att skillnaden mellan LR och P blev plötsligt 50k större. Innan tyckte jag det var en no-brainer med en Performance men nu grämer det lite att betala 100k mer för en P. Hur resonerar ni?
Strax efter att jag beställt verkade det som att skillnaden mellan såld LR och köpt P skulle bli 50'.
Nu lutar det åt 200" och då är det knappast aktuellt, men jag hade i stort sett redan bestämt mig för att inte byta p.g.a. avsaknaden av radar och uss.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 603
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av flamman »

schrute skrev: 13 jan 2023 08:52
Som bekant drastisk prissänkning inatt, och för oss som inte hunnit ta emot bilen är det ju väldigt glädjande besked. Men nu uppkom ett nytt dilemma i.o.m att skillnaden mellan LR och P blev plötsligt 50k större. Innan tyckte jag det var en no-brainer med en Performance men nu grämer det lite att betala 100k mer för en P. Hur resonerar ni?
Inte värt det tycker jag. Visst, mäktiga fälgar och snyggare med spoiler, bromsok och bromspedaler. Och kul med mer ös/acceleration såklart. Men Acceleration Boost är ju helt plötsligt mer prisvärt på en LR.

Så mitt ”dröm-scenario” är att jag kan uppdatera min beställning till en MY LR QS (istället för MY P QS) och behålla ursprungligt beställningsdatum och få prissänkningen (lär få betala fullt pris för QS-färgen dock).
Då borde den vara godkänd för miljöbilspremie eftersom jag kommer under pris-taket (om skatteverket uppdaterar sina pris-listor med Teslas nya priser)..
Vad tror ni? Går det att göra så?
Senast redigerad av flamman, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
schrute
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 nov 2022 18:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av schrute »

Ja sitter du redan på en LR så är det så känns kalkylen att byta ännu sämre. Jag har ingen just nu och resonerar alltså att byta ut min beställning från P till LR.
schrute
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 nov 2022 18:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av schrute »

flamman skrev: 13 jan 2023 09:04
schrute skrev: 13 jan 2023 08:52
Som bekant drastisk prissänkning inatt, och för oss som inte hunnit ta emot bilen är det ju väldigt glädjande besked. Men nu uppkom ett nytt dilemma i.o.m att skillnaden mellan LR och P blev plötsligt 50k större. Innan tyckte jag det var en no-brainer med en Performance men nu grämer det lite att betala 100k mer för en P. Hur resonerar ni?
Inte värt det tycker jag. Så mitt ”dröm-scenario” är att jag kan uppdatera min beställning till en MY LR QS (istället för MY P QS) och behålla ursprungligt beställningsdatum och få prissänkningen (lär få betala fullt pris för QS-färgen dock).
Då borde den vara godkänd för miljöbilspremie eftersom jag kommer under pris-taket (om skatteverket uppdaterar sina pris-listor med Teslas nya priser)..
Vad tror ni? Går det att göra så?
Hm, ja det där är ju en twist jag inte tänkte på. Dvs. eftersom den var beställd innan 8 november och man genom att byta kommer under 700k ? Sitter också med en beställning som isf kvalificerar. Då är man helt plötsligt på en prisskillnad om 150k 😮
Gäller väl dels att datumet i beställningen kvarstår och att Skatteverket hinner uppdatera sina prislistor innan leverans.
Användarvisningsbild
TeslaTKASP
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 okt 2022 11:55

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av TeslaTKASP »

Ja, tänker på samma sak. Har en beställning som lades i oktober på en MY LR.. Så om jag ändrar specen lite och tar bort exempelvis Uppgraderad Autopilot och tar bort vinterdäcken så kommer jag under 700k med nya priserna. Får jag miljöbonusen då, on top av de nya priserna? Då blir det ju helt plötsligt en rätt "billig" bil. Någon som vet?
schrute
Inlägg: 28
Blev medlem: 22 nov 2022 18:57

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av schrute »

TeslaTKASP skrev: 13 jan 2023 09:19
Ja, tänker på samma sak. Har en beställning som lades i oktober på en MY LR.. Så om jag ändrar specen lite och tar bort exempelvis Uppgraderad Autopilot och tar bort vinterdäcken så kommer jag under 700k med nya priserna. Får jag miljöbonusen då, on top av de nya priserna? Då blir det ju helt plötsligt en rätt "billig" bil. Någon som vet?
Du behöver nog inte ändra i specarna, det är listpriset i Skatteverkets listor som gäller oavsett om man lagt på utrustning.
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 857
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av Arctic Drifter »

flamman skrev: 13 jan 2023 09:04
schrute skrev: 13 jan 2023 08:52
Som bekant drastisk prissänkning inatt, och för oss som inte hunnit ta emot bilen är det ju väldigt glädjande besked. Men nu uppkom ett nytt dilemma i.o.m att skillnaden mellan LR och P blev plötsligt 50k större. Innan tyckte jag det var en no-brainer med en Performance men nu grämer det lite att betala 100k mer för en P. Hur resonerar ni?
Inte värt det tycker jag. Visst, mäktiga fälgar och snyggare med spoiler, bromsok och bromspedaler. Och kul med mer ös/acceleration såklart. Men Acceleration Boost är ju helt plötsligt mer prisvärt på en LR.
Inte värt 100'!

Tycker dock den visuella skillnaden mellan P och LR är högst påtaglig.
Skulle det bli en Y igen hade jag nog sänkt den och satt på en kolfibervinge likt P, tycker LR ser väldigt hög ut.

Prestandamässigt så kör vi Chill-mode konstant så länge vi har vinterdäck, ändå inte fäste för något mer.
Gillar även att köra med låg SOC (10-60 %) så man får ändå inte den där riktiga punchen som man har med Sport-mode och SOC > 80%. Har fått för mig att LR är jämnare i kraftutvecklingen (konstant slö :D )

Nu när jag fått reda på att även LR har 4-kolvsok fram så känns bromsarna mest som en gimmick, även om jag tycker det är snyggt med röda ok.

Men det här är ju högst subjektiva bedömningar.
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
TeslaTKASP
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 24 okt 2022 11:55

Re: Ni som beställt MYP

Inlägg av TeslaTKASP »

schrute skrev: 13 jan 2023 09:20
TeslaTKASP skrev: 13 jan 2023 09:19
Ja, tänker på samma sak. Har en beställning som lades i oktober på en MY LR.. Så om jag ändrar specen lite och tar bort exempelvis Uppgraderad Autopilot och tar bort vinterdäcken så kommer jag under 700k med nya priserna. Får jag miljöbonusen då, on top av de nya priserna? Då blir det ju helt plötsligt en rätt "billig" bil. Någon som vet?
Du behöver nog inte ändra i specarna, det är listpriset i Skatteverkets listor som gäller oavsett om man lagt på utrustning.
Åh fan, är det så det funkar? Så nu när MY LR ligger en bra bit under 700k i listpris så spelar det alltså ingen roll att jag har Uppgraderad AP, vinterdäck och 20" fälgar med i "min spec" - de går alltså bara på listpriset på bilens standardutförande?
Skriv svar