Model S till salu på KVD

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Model S till salu på KVD

Inlägg av lator »

Vad jag vet den första som har hittat vägen till KVD. Blir intressant att se var den hamnar, både prismässigt och geografiskt...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7382
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av TiborBlomhall »

Den är visst automatväxlad och saknar instruktionsbok :roll:

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... 7hk/665997
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av danni »

Och med "ställbara dämpare" också.

Undrar hur KVD hanterar ägarbytet gentemot Tesla. Den behöver ju knytas till den nya ägaren på MyTesla också, och framförallt kopplas bort från den gamla ägarens konto. Kanske lite nytt för dem att behöva göra sånt.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Martinen »

Laddkabel för både 2 och 3-fas medföljer.
Bör ju inte va nån problem med MyTesla. Får ju utgå ifrån att de har visst rutin för detta. Med tanke på att även Volvo och nån andra har liknande appar som är knuten till bilen med ett konto.
Sen om rutinen är annorlunda med Tesla vet jag inte.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11853
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av HelectriC »

TiborBlomhall skrev:
Den är visst automatväxlad och saknar instruktionsbok :roll:

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... 7hk/665997
verkar som servicehistorik och instruktionsbok ær samma grej i deras værld. Instruktionsboken har ju alla Tesla med sig på skærmen, servicehistoriken får man från Tesla. Tråkigt om nån potentiell køpare inte vet detta och tror att någon førsøker dølja nåt eller inte utført service.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1730
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Bod »

Kanske galet ute, men behöver Tesla göra något. My Tesla är ju knutet till bilen mer än ägaren. När ägarbytet sker, ger säljaren lösenordet till den Nye ägaren, vilken ladder ner applikationerna, loggar in och byter lösenord. När man kontaktar support är det vin-numret som efterfrågas inte ägarens uppgifter.

Sedan kan det ju vara bra att anmäla ägarbytet till Tesla av andra skäl.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11853
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av HelectriC »

Bod skrev:
Kanske galet ute, men behöver Tesla göra något. My Tesla är ju knutet till bilen mer än ägaren. När ägarbytet sker, ger säljaren lösenordet till den Nye ägaren, vilken ladder ner applikationerna, loggar in och byter lösenord. När man kontaktar support är det vin-numret som efterfrågas inte ägarens uppgifter.

Sedan kan det ju vara bra att anmäla ägarbytet till Tesla av andra skäl.
ræcker nog inte att bara byta løsenord. Inne i MyTesla, står ju all information om dig, din adress etc. Den ska inte stå dær nær den nye ægaren loggar in.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
Ort: Partille

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Datordoktorn »

Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
S85 2014 grått skinn, såld.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber.

http://---
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11853
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av HelectriC »

Datordoktorn skrev:
Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
vilket nya teknikpaket? det har væl ændrats ganska många gånger den senaste tiden. Om du tænker på autopilot, så har den det, men antar att du menar nåt annat? Om du tænker på elektrisk baklucka, så ser det ut som den har det, men det hade væl alla 2014?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Datordoktorn
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 27 mar 2014 21:46
Ort: Partille

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Datordoktorn »

Jag tänkte enbart på de sensorer som behövs för autopiloten. Finns det flera varianter av det också så man riskerar att köpa en av de första och få någon slags begränsad ap?

Elbakluckan flyttades ju över till interiörpaketet, obegripligt nog, men det var ju betydligt senare.
S85 2014 grått skinn, såld.
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber.

http://---
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11853
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av HelectriC »

Datordoktorn skrev:
Jag tänkte enbart på de sensorer som behövs för autopiloten. Finns det flera varianter av det också så man riskerar att köpa en av de första och få någon slags begränsad ap?

Elbakluckan flyttades ju över till interiörpaketet, obegripligt nog, men det var ju betydligt senare.
så længe du kan se radarn nere i kofångaren så har den all HW till autopilot.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av danni »

Bod skrev:
Kanske galet ute, men behöver Tesla göra något. My Tesla är ju knutet till bilen mer än ägaren. När ägarbytet sker, ger säljaren lösenordet till den Nye ägaren, vilken ladder ner applikationerna, loggar in och byter lösenord. När man kontaktar support är det vin-numret som efterfrågas inte ägarens uppgifter.

Sedan kan det ju vara bra att anmäla ägarbytet till Tesla av andra skäl.
Kontot är ju mitt konto, registrerat på min e-mail. Det ska jag inte ge bort till någon annan - jag kanske redan köpt en ny Tesla som är knuten till det kontot, eller har massa kredit från referrals liggande på kontot. När man säljer en Tesla privat så kontaktar man helt enkelt Tesla när man sålt den, så för de över bilen till den nya ägarens MyTesla-konto. Jag undrade bara lite kort om KVD visste detta och kan hantera scenariot. Annars får de väl kontakta den förre ägaren och se till så det blir gjort.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9346
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av bylund »

Datordoktorn skrev:
Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
Om det stämmer "adaptiv farthållare" som det står, så har den autopilothårdvara (och även aktiverat).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7382
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av TiborBlomhall »

HelectriC skrev:
TiborBlomhall skrev:
Den är visst automatväxlad och saknar instruktionsbok :roll:

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... 7hk/665997
verkar som servicehistorik och instruktionsbok ær samma grej i deras værld. Instruktionsboken har ju alla Tesla med sig på skærmen, servicehistoriken får man från Tesla. Tråkigt om nån potentiell køpare inte vet detta och tror att någon førsøker dølja nåt eller inte utført service.
Servicehistorik och instruktionsbok är pappersböcker i deras värld.
Att en tillverkare skulle ha elektroniska sådana är inte i deras värld - ännu :roll:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7382
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av TiborBlomhall »

Datordoktorn skrev:
Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
Tittar man på första bilden de har på den så har bilen både radarn under stötfångaren och kameran vid backspegeln, så ja, den har behövlig hårdvara för autopilot på plats.
Bild

Dessutom står det att den är tillverkad 201410 - hårdvaran infördes i September det året.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av danni »

TiborBlomhall skrev:
HelectriC skrev:
TiborBlomhall skrev:
Den är visst automatväxlad och saknar instruktionsbok :roll:

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... 7hk/665997
verkar som servicehistorik och instruktionsbok ær samma grej i deras værld. Instruktionsboken har ju alla Tesla med sig på skærmen, servicehistoriken får man från Tesla. Tråkigt om nån potentiell køpare inte vet detta och tror att någon førsøker dølja nåt eller inte utført service.
Servicehistorik och instruktionsbok är pappersböcker i deras värld.
Att en tillverkare skulle ha elektroniska sådana är inte i deras värld - ännu :roll:
Fast det måste de stött på tidigare. Många andra har gått över till elektronisk servicebok. Min A6:a från 2013 hade det. Den sålde jag faktiskt på KVD, men jag minns inte vad det stod om serviceboken i annonsen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Strandnet
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 dec 2014 23:12
Ort: Borlänge

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Strandnet »

Ursäkta men hur kör folk? Hur kan den vara så repig och kantstött?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Tesladrömmare
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Dan »

Strandnet skrev:
Ursäkta men hur kör folk? Hur kan den vara så repig och kantstött?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Hade exakt samma reflektion! Givetvis är bilen ett bruksföremål men min Tesla som är drygt ett och ett halvt år ser betydligt bättre ut och då står den mer aller mindre alltid utomhus, körs väldigt mycket på motorväg och i stadstrafik.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5336
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Dan skrev:
Strandnet skrev:
Ursäkta men hur kör folk? Hur kan den vara så repig och kantstött?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Hade exakt samma reflektion! Givetvis är bilen ett bruksföremål men min Tesla som är drygt ett och ett halvt år ser betydligt bättre ut och då står den mer aller mindre alltid utomhus, körs väldigt mycket på motorväg och i stadstrafik.
Oj oj oj... det där är ingenting. Ni skulle sett frugans Audi A6 när den var ett år gammal. Ingen vacker syn :evil:
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8609
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Pontus »

TiborBlomhall skrev:
Datordoktorn skrev:
Har den där bilen det nya teknikpaketet som jag så hett eftertraktar? Lyckas inte riktigt tolka ut det på bilderna.
Tittar man på första bilden de har på den så har bilen både radarn under stötfångaren och kameran vid backspegeln, så ja, den har behövlig hårdvara för autopilot på plats.
Bild

Dessutom står det att den är tillverkad 201410 - hårdvaran infördes i September det året.
Det står även att den har adaptiv farthållare så man kan vara säker på att det nödvändiga finns.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare
Inlägg: 1004
Blev medlem: 22 okt 2014 21:35
Ort: Hönö

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av mahulkp »

Läser att både motorn och växellådan är i bra skick. Känns tryggt att veta
2 st Model 3 LR AWD
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Nemesis
Inlägg: 328
Blev medlem: 14 aug 2014 11:35
Ort: GÖTEBORG

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Nemesis »

94 hk?? :shock:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7382
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av TiborBlomhall »

Inte undra på att danskarna är förbannade! :D ;)

Men det står ju så i bilens registreringsbevis. Elmotorn klarar att konstant, timme efter timme att leverera så mycket. Sedan kan den utan problem överbelastas mångdubbelt så mycket korta tidsperioder, bara den har tid att kyla ner sig efteråt. Om den inte kan kyla ner sig kommer de gula strecken i hastighetsmätaren... (om de nu kommer öht i 7.0?)
Användarvisningsbild
Strandnet
Inlägg: 68
Blev medlem: 30 dec 2014 23:12
Ort: Borlänge

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Strandnet »

Dan skrev:
Strandnet skrev:
Ursäkta men hur kör folk? Hur kan den vara så repig och kantstött?

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Hade exakt samma reflektion! Givetvis är bilen ett bruksföremål men min Tesla som är drygt ett och ett halvt år ser betydligt bättre ut och då står den mer aller mindre alltid utomhus, körs väldigt mycket på motorväg och i stadstrafik.
Ja men köper man en bil som kostar som en stor villa i Dalarna så skulle iaf jag ta det försiktigt och ta ut svängarna, parkera på en parkering som inte man riskerar att få upp bildörren.
Tesladrömmare
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Model S till salu på KVD

Inlägg av Martinen »

Alltså vad är poängen med att ha ett lågt utropspris, och sen ändå ha ett reservationspris. Då kan man ju lika bra a ha utropspris som åt matchar reservationspris.
Hela budgivningen upp till reservationspris är ju helt meningslöst.
Skriv svar