Sida 1 av 1

Teknikens värld älgtest av några elbilar

Postat: 28 sep 2021 15:23
av ChristerSjo

Re: Teknikens värld älgtest av några elbilar

Postat: 28 sep 2021 15:57
av nek0
Undrar om någon kör som de gör i verkligheten. Tror att de flesta trycker en annan pedal istället för gaspedalen.

Re: Teknikens värld älgtest av några elbilar

Postat: 28 sep 2021 16:01
av mikebike
nek0 skrev:
Undrar om någon kör som de gör i verkligheten. Tror att de flesta trycker en annan pedal istället för gaspedalen.
Testet är till för att utröna skillnader mellan olika bilar avseende väghållning. Inte för att efterlikna att man väjer för en älg.
Det är inte Teknikens Värld som hittat på namnet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/%C3%84lgtest

Re: Teknikens värld älgtest av några elbilar

Postat: 28 sep 2021 16:33
av nek0
mikebike skrev:
nek0 skrev:
Undrar om någon kör som de gör i verkligheten. Tror att de flesta trycker en annan pedal istället för gaspedalen.
Testet är till för att utröna skillnader mellan olika bilar avseende väghållning. Inte för att efterlikna att man väjer för en älg.
Det är inte Teknikens Värld som hittat på namnet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/%C3%84lgtest
och du tror att
Skoda Superb Combi 2,0 TDI 190 hk DSG 2017 Nej 76 är bättre på vägen än
Porsche Panamera S E-Hybrid 2016 Nej 67?

Re: Teknikens värld älgtest av några elbilar

Postat: 28 sep 2021 17:06
av dd88
Nissan Qashqai är den bästa suven, ett under av väghållning med sina 84km/h i älgtestet

Re: Teknikens värld älgtest av några elbilar

Postat: 28 sep 2021 21:24
av spacecoin
dd88 skrev:
Nissan Qashqai är den bästa suven, ett under av väghållning med sina 84km/h i älgtestet
Ja det är en fin bil. Hade en sådan innan Model X:en. Bra helljusautomatik också.

Ska bli kul at se deras el-version. Den kommer väl snart?

Re: Teknikens värld älgtest av några elbilar

Postat: 28 sep 2021 23:19
av jonasl
Citroën Xantia Activa låg väl i topp väldigt länge? :-)

Re: Teknikens värld älgtest av några elbilar

Postat: 29 sep 2021 08:37
av tor-ake
Ford fixar det där, om de vill, genom att skicka ut några ingenjörer, som mina kära tidigare kollegor, med en bil på en testbana, och några laptops och simsalabim, nya parametrar i styrservon och stabilitetssystemet så är den acceptabel. Slarvigt av dem att inte göra älgtestet på en bil som skall säljas i norden.

Har de OTA eller måste alla bilarna in på fordverkstad för att få mjukvaruuppdatering?