Sida 1 av 1
Fortum - Recharge kundtjänstproblem
Postat: 01 okt 2021 17:56
av borgward
Skulle ladda på litet i Jönköping 150kw vid McDonald's så jag klarade mig till supercharger i Linköping.
Eländet fungerade såklart inte.
På laddaren står att två kan ladda samtidigt- men när jag försökte så sa den "inga lediga sessioner ".
Ringde Fortums kundtjänst och påtalade detta (10 min innan någon svarar). Det är Fortum som jag köper tjänsten av. Då säger de att jag borde ringt och felanmält till Recharge som de sålt stolparna till ...
Tänk om Ikea hade samma policy - ring vår leverantör i Kina...
Så tänk på det innan ni försöker nå Fortums obefintliga kundtjänst!
Re: Fortum - Recharge kundtjänstproblem
Postat: 01 okt 2021 18:21
av fth
Man blir ju inte precis mer sugen på någon annan bil än Tesla när man hela tiden läser dessa skräckhistorier från andra laddoperatörer
Jag snabbladdar ju extremt sällan (läs: aldrig) på annat än SuC, men destinationsladdar ibland, och då strular det ju i typ 50% av fallen.
Är det verkligen lika illa även på snabbladdare utanför SuC?
/fth
Re: Fortum - Recharge kundtjänstproblem
Postat: 01 okt 2021 18:36
av borgward
Det är nog 50-50 att det funkar med icke-tesla snabbladdare.
Min erfarenhet av destinationsladdare är bättre. De funkar oftast för mig för jag har ALLA laddbrickor från tiden som leaf-ägare.
Nu var detta litet av ett i-landsproblem för mig personligen. Jag ville till varje pris undvika Rasta i Ödeshög och snabbladda med Max burgare i Linköping
Men jag tänker på de som kör andra bilmärken...
Re: Fortum - Recharge kundtjänstproblem
Postat: 01 okt 2021 19:58
av Monark1954
Jag har ringt Fortum InCharge för att få mina kort att fungera till deras taggar.
De taggarna skall ju även fungera på Recharge.
Blir hänvisad till att mejla deras kundtjänst.
Får ej svar.
Ringer igen och får svaret mejla igen.
Jag mejlade igen och inget svar överhuvudtaget.
Så småningom finns väl valet att välja andra laddleverantörer på fler orter.
Man åker då givetvis där det fungerar och de som har kundtjänst.
Re: Fortum - Recharge kundtjänstproblem
Postat: 01 okt 2021 19:58
av roder99
fth skrev:Man blir ju inte precis mer sugen på någon annan bil än Tesla när man hela tiden läser dessa skräckhistorier från andra laddoperatörer
Jag snabbladdar ju extremt sällan (läs: aldrig) på annat än SuC, men destinationsladdar ibland, och då strular det ju i typ 50% av fallen.
Är det verkligen lika illa även på snabbladdare utanför SuC?
/fth
Innan jag åkte till Norge för två månader sedan ringde jag till nuvarande MER tidigare Clever och frågade om jag måste byta ut min Clever-tag för att det ska fungera på MER i Norge. Fick svaret behövs inte Clever-tag fungerar på MER-laddaren i Norge. Fungerade förstås inte. Supporten på MER i Sverige kunde endast se och styra svenska och danska MER-laddare. Support Norge sa att de inte kunde se att jag var kund hos MER. Efter lite betänketid öppnade MER Norge laddaren och bjöd på 15 kWh vilket var bussigt.