Re: Hertz beställer 100000st bilar från Tesla
Postat: 28 okt 2021 23:28
https://www.businessinsider.com/hertz-c ... uy-2021-10
While Fields hinted at Hertz eventually comprising his fleet entirely of EVs, he told Morning Brew "it's not something that we're prepared to talk about publicly." However, he did say Hertz is "committed to doing the right thing for the environment" and that their plans will "evolve over time" when it comes to EVs, according to the interview.
Fields said he hopes that wider consumer access will encourage more drivers to purchase electric vehicles, telling Morning Brew that studies show once a person drives or rides in an EV, they are 3 to 4 times more likely to purchase one.
En biluthyrare behöver ju ett så brett utbud som möjligt . Många olika biltyper och modeller.Bjelke skrev:Jag gissar på att Hertz konkurenter likaväl kan välja andra märken just för att inte tappa
marknadsandelar också.
Det kan t.o.m. bli en fördel för andra, dels för att Tesla inte är bäst på allt men även att prisbilden
kan se annorlunda ut (finns många som kan funka för olika kunder, det säljs ju liksom mer än bara Tesla).
Hertz kan dock ha en stor effekt på uthyrare helt klart, det här sätter ju press på övriga liksom
Om Hertz i Sverige fullständigt nekar Tesla och bara kör Polestar och Volvo kan dom få
fingrarna brända tror jag iaf, det kan slå rejält fel t.o.m.
Jag förstår verkligen inte hur du kan komma till den slutsatsen???Fredrik j skrev:En biluthyrare behöver ju ett så brett utbud som möjligt . Många olika biltyper och modeller.Bjelke skrev:Jag gissar på att Hertz konkurenter likaväl kan välja andra märken just för att inte tappa
marknadsandelar också.
Det kan t.o.m. bli en fördel för andra, dels för att Tesla inte är bäst på allt men även att prisbilden
kan se annorlunda ut (finns många som kan funka för olika kunder, det säljs ju liksom mer än bara Tesla).
Hertz kan dock ha en stor effekt på uthyrare helt klart, det här sätter ju press på övriga liksom
Om Hertz i Sverige fullständigt nekar Tesla och bara kör Polestar och Volvo kan dom få
fingrarna brända tror jag iaf, det kan slå rejält fel t.o.m.
Din utgångspunkt verkar vara att alla egentligen vill köra tesla.
Maw skrev:Hertz i Sverige brukar väl ha Volvo, Renault och Dacia?
Det är väl inte orimligt att fortsätta med det och lägga till Polestar. Det borde bli en hyfsad bredd på märken och modeller även på elbilssidan inom bara 2-3 år.
Enligt dem själva så är de störstMWall skrev:Maw skrev:Hertz i Sverige brukar väl ha Volvo, Renault och Dacia?
Det är väl inte orimligt att fortsätta med det och lägga till Polestar. Det borde bli en hyfsad bredd på märken och modeller även på elbilssidan inom bara 2-3 år.
Hur stora är Hertz i Sverige egentligen? Har aldrig hyrt av dem. Bara Mabi och Sixt. Kanske nån Europcar nån gång.
Jag vet inte om det stämmer eller hur de mäter. Det Svenska storföretag som jag jobbar på använder sig åtminstone av Hertz.Hyra bil i Sverige
Upplev mer på resan genom Sverige i en hyrbil av toppkvalitet från Hertz. Hertz är Sveriges största biluthyrningsföretag. Idag kan du hyra bilar av oss på över 220 platser i landet och vi fortsätter hela tiden att växa.
Om man har sin Volvo på reparation och får en lånebil så blir det per automatik Hertz hos många åf.MWall skrev:Maw skrev:Hertz i Sverige brukar väl ha Volvo, Renault och Dacia?
Det är väl inte orimligt att fortsätta med det och lägga till Polestar. Det borde bli en hyfsad bredd på märken och modeller även på elbilssidan inom bara 2-3 år.
Hur stora är Hertz i Sverige egentligen? Har aldrig hyrt av dem. Bara Mabi och Sixt. Kanske nån Europcar nån gång.
Så litet modellutbud? Känns som extremt klent...Maw skrev:Hertz i Sverige brukar väl ha Volvo, Renault och Dacia?
Det är väl inte orimligt att fortsätta med det och lägga till Polestar. Det borde bli en hyfsad bredd på märken och modeller även på elbilssidan inom bara 2-3 år.
Är väl inte speciellt skumt?martinot skrev:Så litet modellutbud? Känns som extremt klent...Maw skrev:Hertz i Sverige brukar väl ha Volvo, Renault och Dacia?
Det är väl inte orimligt att fortsätta med det och lägga till Polestar. Det borde bli en hyfsad bredd på märken och modeller även på elbilssidan inom bara 2-3 år.
Det trodde ja inte. Hyr inte bil i Sverige normalt (förutom hos verkstad), men utomlands hyr jag ofta med Hertz. De brukar ha ett väldigt bra modellsortiment och bra bredd av olika bilfabrikat. Skumt att det är så beränsat i just Sverige.
Jo, för mig som Hertz-kund är det skumt (innan denna tråden så visste jag inte att det var Volvo som körde/ägd Hertz i Sverige).Fredrik j skrev:Är väl inte speciellt skumt?martinot skrev:Så litet modellutbud? Känns som extremt klent...Maw skrev:Hertz i Sverige brukar väl ha Volvo, Renault och Dacia?
Det är väl inte orimligt att fortsätta med det och lägga till Polestar. Det borde bli en hyfsad bredd på märken och modeller även på elbilssidan inom bara 2-3 år.
Det trodde ja inte. Hyr inte bil i Sverige normalt (förutom hos verkstad), men utomlands hyr jag ofta med Hertz. De brukar ha ett väldigt bra modellsortiment och bra bredd av olika bilfabrikat. Skumt att det är så beränsat i just Sverige.
Hertz Sverige ägs ju av Volvo. Att man trots det har andra märken i flottan om det finns en volvo/Renault/Dacia är ju egentligen väldigt märkligt.
Vad är pinsamt?Bjelke skrev:Jag hoppas verkligen att det går åt ovanligt mycket toalettpapper på Hertz Sverige just nu, för det måste
tamejfan vara riktigt pinsamt här nu…
Hyrbilsmarknaden fungerar till stor del så att man köper in bilarna till väldigt låga priser när importörer eller generalagenter behöver registreringar.martinot skrev:Jo, för mig som Hertz-kund är det skumt (innan denna tråden så visste jag inte att det var Volvo som körde/ägd Hertz i Sverige).Fredrik j skrev:Är väl inte speciellt skumt?martinot skrev:Så litet modellutbud? Känns som extremt klent...Maw skrev:Hertz i Sverige brukar väl ha Volvo, Renault och Dacia?
Det är väl inte orimligt att fortsätta med det och lägga till Polestar. Det borde bli en hyfsad bredd på märken och modeller även på elbilssidan inom bara 2-3 år.
Det trodde ja inte. Hyr inte bil i Sverige normalt (förutom hos verkstad), men utomlands hyr jag ofta med Hertz. De brukar ha ett väldigt bra modellsortiment och bra bredd av olika bilfabrikat. Skumt att det är så beränsat i just Sverige.
Hertz Sverige ägs ju av Volvo. Att man trots det har andra märken i flottan om det finns en volvo/Renault/Dacia är ju egentligen väldigt märkligt.
Renault är gammal samarbetspartner till Volvo, så iom. att det är "Volvo Uthyrning" (inte Hertz uthyrning) så stämmer det väl in ur det perspektivet.
Men tillbaka igen; Har hyrt en hel del via Hertz i Norge, och bara där över gränsen dit så har man Mercedes, Volvo, BMW, VW, Toyota, mflr. att välja på.
Märkligt att Hertz globalt tillåter ett sådant upplägg... blir ganska begränsat för mig som kund.
Då är det ju praktiskt för en biltillverkare att bedriva biluthyrning på en av sina största marknader i egen regi. Man får avsättning för bilar vid behov.GreenMachine skrev:Hyrbilsmarknaden fungerar till stor del så att man köper in bilarna till väldigt låga priser när importörer eller generalagenter behöver registreringar.
https://insideevs.com/news/546815/tom-b ... ner-hertz/
NFL Quarterback Tom Brady Loves His Tesla, Talks Hertz
Tom Brady says he's been driving a Tesla for four years, and we can all make more sustainable choices.
Att Hertz går ut globalt med allt det här men i lilla piss-Sverige så skiter man fullständigt i detbjalle8888 skrev:Vad är pinsamt?Bjelke skrev:Jag hoppas verkligen att det går åt ovanligt mycket toalettpapper på Hertz Sverige just nu, för det måste
tamejfan vara riktigt pinsamt här nu…
Hertz globalt hade stort behov av uppmärksamhet för att säkra "money raisen" de genomförde, det behovet har inte Hertz i Sverige. Där har du nog förklaringenBjelke skrev:Att Hertz går ut globalt med allt det här men i lilla piss-Sverige så skiter man fullständigt i detbjalle8888 skrev:Vad är pinsamt?Bjelke skrev:Jag hoppas verkligen att det går åt ovanligt mycket toalettpapper på Hertz Sverige just nu, för det måste
tamejfan vara riktigt pinsamt här nu…
för att Volvo äger det, samtidigt som Volvo inte har mycket att hänga i julgranen om man vill hyra
ut elbilar som verkligen funkar smidigt till alla…
Uselt/trångsynt/egoistiskt tycker jag iaf.
Hyr gärna ut Volvos alternativ på elbilar men hyr även ut det som Hertz globalt säger är mitt förslag.
Mycket klok väg att fortsätta för Hertz SverigeBjelke skrev:Att Hertz går ut globalt med allt det här men i lilla piss-Sverige så skiter man fullständigt i detbjalle8888 skrev:Vad är pinsamt?Bjelke skrev:Jag hoppas verkligen att det går åt ovanligt mycket toalettpapper på Hertz Sverige just nu, för det måste
tamejfan vara riktigt pinsamt här nu…
för att Volvo äger det, samtidigt som Volvo inte har mycket att hänga i julgranen om man vill hyra
ut elbilar som verkligen funkar smidigt till alla…
Uselt/trångsynt/egoistiskt tycker jag iaf.
Hyr gärna ut Volvos alternativ på elbilar men hyr även ut det som Hertz globalt säger är mitt förslag.
Syftet med att volvo bedriver Hertz i sverige är ju att kunna använda sina egenproducerade bilar i verksamheten.bjalle8888 skrev:Mycket klok väg att fortsätta för Hertz SverigeBjelke skrev:Att Hertz går ut globalt med allt det här men i lilla piss-Sverige så skiter man fullständigt i detbjalle8888 skrev:Vad är pinsamt?Bjelke skrev:Jag hoppas verkligen att det går åt ovanligt mycket toalettpapper på Hertz Sverige just nu, för det måste
tamejfan vara riktigt pinsamt här nu…
för att Volvo äger det, samtidigt som Volvo inte har mycket att hänga i julgranen om man vill hyra
ut elbilar som verkligen funkar smidigt till alla…
Uselt/trångsynt/egoistiskt tycker jag iaf.
Hyr gärna ut Volvos alternativ på elbilar men hyr även ut det som Hertz globalt säger är mitt förslag.
Enkelt, SuC.Fredrik j skrev:Varför skulle Hertz kunder vara så fixerade på att hyra Tesla?