Byter Audi e-tron folket till en Tesla?

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Byter Audi e-tron folket till en Tesla?

Inlägg av MWall »

Dafro skrev:
Jag byter till E-tron från BMW dock men kommer som det ser ut nu inte byta till Tesla då enda fördelen jag ser är SuC men det faller egentligen på 3 krav för mig. Få plats med större hundbur, inget glastak och ingen galonklädsel, det är väl ingen som tycker det är skönt, minns vår gamla Volvo amazon och det är inga bra minnen. Öven BMW har galon, eller konstläder heter det säkert, något bättre än amazonens dock.
Har en fin avdelare för hunden bak i min Model S. Visserligen ingen bur men fyller samma funktion. Vår hund är inte världens mest uppfostrade men han hoppar ändå inte ut när man öppnar bakluckan så det är lugnt. Och med dog mode så behöver man inte lämna bilen med bakluckan öppen för ventilation på sommaren.

Glastak kan man tycka vad man vill om. Men jag tycker det är trevligt.

Den vita klädseln är mjuk, skönt att sitta på och blir inte särskilt varm på sommaren. Jag brukade kunna bli helt blöt av svett om ryggen på sommaren när jag hade mina BMW med svart läderklädsel men det blir jag aldrig numera. Är väldigt stor skillnad faktiskt. Har dock aldrig haft ventilerade stolar så det löser nog det problemet.

Dock saknar jag den där känslan och doften som kommer av riktigt skinn. Det är något visst men nu är det som det är. Tycker dock inte det känns som "galon" utan det är nästan som skinn förutom just doften.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Byter Audi e-tron folket till en Tesla?

Inlägg av MWall »

Maw skrev:
LarsL skrev:
Dafro skrev:
Jag byter till E-tron från BMW dock men kommer som det ser ut nu inte byta till Tesla då enda fördelen jag ser är SuC men det faller egentligen på 3 krav för mig. Få plats med större hundbur, inget glastak och ingen galonklädsel, det är väl ingen som tycker det är skönt, minns vår gamla Volvo amazon och det är inga bra minnen. Öven BMW har galon, eller konstläder heter det säkert, något bättre än amazonens dock.
Tycker nog gallonen är rätt okej faktiskt, även om det är synd att inte använda ett bra naturligt material som läder istället.
Jag fattar inte heller varför läder plötsligt blivit "ohållbart".
Det är ju ett förnybart naturmaterial med god tillgång.

Det har med woke-kulturen att göra. Det finns en dos veganism i den. Inte så lite heller kanske...
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Byter Audi e-tron folket till en Tesla?

Inlägg av Gargamel »

MWall skrev:
Maw skrev:
LarsL skrev:
Dafro skrev:
Jag byter till E-tron från BMW dock men kommer som det ser ut nu inte byta till Tesla då enda fördelen jag ser är SuC men det faller egentligen på 3 krav för mig. Få plats med större hundbur, inget glastak och ingen galonklädsel, det är väl ingen som tycker det är skönt, minns vår gamla Volvo amazon och det är inga bra minnen. Öven BMW har galon, eller konstläder heter det säkert, något bättre än amazonens dock.
Tycker nog gallonen är rätt okej faktiskt, även om det är synd att inte använda ett bra naturligt material som läder istället.
Jag fattar inte heller varför läder plötsligt blivit "ohållbart".
Det är ju ett förnybart naturmaterial med god tillgång.

Det har med woke-kulturen att göra. Det finns en dos veganism i den. Inte så lite heller kanske...
Där woke dyker upp blir allt oftast sämre
Skriv svar