17 Tesla-fartyg på väg till Europa från Kina, rekord Q4?
Postat: 18 nov 2021 14:42
https://teslamag.de/news/17-tesla-schif ... rtal-43057
17 Tesla-fartyg för Europa: Transporter från Kina pekar på rekord under fjärde kvartalet
https://teslaclubsweden.se/forum/
https://teslamag.de/news/17-tesla-schif ... rtal-43057
17 Tesla-fartyg för Europa: Transporter från Kina pekar på rekord under fjärde kvartalet
Dom största tar väl 5500-6000 bilar.Peter Andersson skrev:Vet nån hur många bilar det är på dessa båtar?
Det brukar vara strax under 3000 i snitt. Men det kan vara mer som sagt.Peter Andersson skrev:Vet nån hur många bilar det är på dessa båtar?
https://www.tesmanian.com/blogs/tesmani ... r-shipment
Around 1000 Giga Shanghai-Made Tesla Cars Spotted in China Port Preparing for Shipment.
In October, the factory increased its production capacity again, although it did not operate for the entire 31 days due to the National Day of China, which caused the production to be suspended for seven working days. Last month's figures showed that Giga Shanghai could produce about 807,000 vehicles per year, which is really impressive.
18 båtar på väg med Tesla från Kina till Europa i Q4. Rekord.
Det är åtminstone 50000 bilar.
Peter Andersson skrev:Citat från Facebook.
18 båtar på väg med Tesla från Kina till Europa i Q4. Rekord.
Det är åtminstone 50000 bilar.
Är båtarna packade med 100% tesla bilar?backe skrev:Peter Andersson skrev:Citat från Facebook.
18 båtar på väg med Tesla från Kina till Europa i Q4. Rekord.
Det är åtminstone 50000 bilar.
Hur ser efterfrågan ut i Kina då man skepppar så mycket bilar till Europa?
Tesla kör typiskt månad 1 och 2 i ett kvartal med inriktning på exportmarknaden och sedan månad 3 för hemmamarknaden (för fabriken). De exakta perioderna kanske skiljer sig lite men man vill gärna få levererat bilen samma kvartal den tillverkas om möjligt.backe skrev:Peter Andersson skrev:Citat från Facebook.
18 båtar på väg med Tesla från Kina till Europa i Q4. Rekord.
Det är åtminstone 50000 bilar.
Hur ser efterfrågan ut i Kina då man skepppar så mycket bilar till Europa?
Verkligen. Speciellt här i Sverige har de blivit riktiga hits och topplistesäljare. Lite som Volvo var förr i gamla dagar.Dafro skrev:Synd att dom inte har fler modeller, y och 3 blir ju dussinbil, eller ska man säga dubbla tjogbilar
Ja, och nackdelarna är att när man vill uppdatera dem så riskerar man större inverkan och stopp.martinot skrev:Verkligen. Speciellt här i Sverige har de blivit riktiga hits och topplistesäljare. Lite som Volvo var förr i gamla dagar.Dafro skrev:Synd att dom inte har fler modeller, y och 3 blir ju dussinbil, eller ska man säga dubbla tjogbilar
Fördelen med få modeller är att de genom det kan få upp volymerna med masstillverkning, och därmed ner produktionskostnaderna.
Inte bara det, Teslas vertikala integration, få modeller och få beroenden visar nu världen att det går att få fram bilar, många bilar. Under tiden sitter resten av industrin o chock med brist på komponenter.Dizzycap skrev:Femtio. Tusen. Teslor.![]()
Helt sjuka siffror.
Poletten har definitivt trillat ned hos den breda allmänheten.