Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

mati skrev:
Walker skrev:
(Glöm inte att jag är en Tesla fanboy)
Hur skulle jag nånsin glömma det? ;-)
:lol: :lol: :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14591
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av taliz »

mati skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
Vilken tur att du aldrig ägt en e-tron. Framförallt när den var ny kunde navigatorn mycket exakt säga var närmaste bensinstation befann sig, men den hade ingen aning vad det var för skillnad mellan snabbladdning och AC-laddning. Där har du verkligen en bil som luktar fossiltänk från alla vinklar. :)
Det finaste var väl ändå infomeddelanden om när det är dags att byta olja. Bild
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11664
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av martinot »

DanneLKPG skrev:
HelectriC skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?

jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. :( Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Det finaste var väl ändå infomeddelanden om när det är dags att byta olja. Bild
Just, det. Det har du rätt i. Men den fick jag aldrig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

martinot skrev:
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
Jag håller med. Nödvändigheten för en Start/Stop-knapp, som de flesta tillverkare fortfarande verkar se, har jag heller aldrig förstått. Där får man verkligen ge creds till VW som har anammat samma filosofi som Tesla. Trampa på bromsen och bilen är igång. Gå därifrån och bilen stängs av. Svårare behöver det inte vara. Jag köper varför e-Golfen har en vanlig klassisk bilnyckel som man vrider om. Det är ändå en konverterad fossilbil. Lite gammaldags, men okej då. Men helt nya konstruktioner som inte behöver ta hänsyn till ett eventuellt fossil-arv behöver verkligen ingen Start/Stop-knapp längre.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
martinot skrev:
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
Jag håller med. Nödvändigheten för en Start/Stop-knapp, som de flesta tillverkare fortfarande verkar se, har jag heller aldrig förstått. Där får man verkligen ge creds till VW som har anammat samma filosofi som Tesla. Trampa på bromsen och bilen är igång. Gå därifrån och bilen stängs av. Svårare behöver det inte vara. Jag köper varför e-Golfen har en vanlig klassisk bilnyckel som man vrider om. Det är ändå en konverterad fossilbil. Lite gammaldags, men okej då. Men helt nya konstruktioner som inte behöver ta hänsyn till ett eventuellt fossil-arv behöver verkligen ingen Start/Stop-knapp längre.
Det är inte alltid det fungerar bra dock. Sett flera inlägg från Enyaq-ägare som stör sig på att bilen stänger av så fort man öppnar dörren för att gå ut och fixa något snabbt. Gissar att det är samma i VW. Är det dåligt implementerat så har jag hellre den gamla knapp-lösningen.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Visst, det måste ju fungera. Annars kvittar det. Jag kände mig i början alltid lite orolig med Teslan, just på grund av att man inte aktivt stängde av den. Kan man verkligen lita på att bilen stängs av och att den låser sig automatiskt? Det är ju en tröskel man måste komma över. Och skulle man bara en endaste gång råka ut för att det inte har fungerat så är det ju helt kört. Då kan man aldrig mer lita på bilen.
Min e-tron hade i början en "egenskap" att den helt random kunde öppna bakluckan när bilen stod parkerad. Det hände några gånger hemma i garaget. Men en gång stod den på torget i stan med öppen baklucka. Fy fan alltså. Vågar man ha nånting kvar i bilen? Nej. Vågar man ha hunden med i bilen. För helvete nej. Detta beteendet försvann tack och lov med första uppdateringen. Men det var jobbigt.
Kul med tekniska finesser. Men de måste fungera. Annars är det bättre med ett gammal hederligt bygellås à la Mr Bean.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
Visst, det måste ju fungera. Annars kvittar det. Jag kände mig i början alltid lite orolig med Teslan, just på grund av att man inte aktivt stängde av den. Kan man verkligen lita på att bilen stängs av och att den låser sig automatiskt? Det är ju en tröskel man måste komma över. Och skulle man bara en endaste gång råka ut för att det inte har fungerat så är det ju helt kört. Då kan man aldrig mer lita på bilen.
Min e-tron hade i början en "egenskap" att den helt random kunde öppna bakluckan när bilen stod parkerad. Det hände några gånger hemma i garaget. Men en gång stod den på torget i stan med öppen baklucka. Fy fan alltså. Vågar man ha nånting kvar i bilen? Nej. Vågar man ha hunden med i bilen. För helvete nej. Detta beteendet försvann tack och lov med första uppdateringen. Men det var jobbigt.
Kul med tekniska finesser. Men de måste fungera. Annars är det bättre med ett gammal hederligt bygellås à la Mr Bean.
Otäckt! Påminner mig om BMW i3/i3S där nyckeln är puckat designad så att man väldigt enkelt kan råka trycka "lås upp" när den är i fickan. Bilen låser ju sig själv efter 30 sekunder om du inte öppnat en dörr, MEN, håller du in knappen så tar den ju ner alla rutor. Så det hände mig ibland att alla rutor var nere när man kom ut till bilen. Såg en som hade fått sin bil fylld med snö... Jag programmerade bort den funktionen illa kvickt (via OBD för det gick ej att göra i menyerna)...
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Walker »

martinot skrev:
DanneLKPG skrev:
HelectriC skrev:
Walker skrev:
Böter??
Ingen annan som noterat att Bluelink-appen varnar för att man kan få böter om man ”kör tomgång” för länge? Bilen må vara byggd som EV från grunden men ALLT annat runtomkring stinker ICE, tyvärr. Bara att konstatera att om man vill lämna fossilbilsvärlden så finns det i dagsläget bara ett märke…
tycker du det? vad övrigt är ICE i ioniq5?

jag har för övrigt inte sett den varningen någon gång ang tomgång
Jag tycker att det är en helt förträfflig elbil! Det enda jag tycker är lite smått ICE är dumma lösningen med mekanisk spak till motorhuven för att komma åt frunk. Så van från min BMW att kunna öppna den på fob. :( Som tur är så gräver jag inte ofta efter kablarna ändå.
När jag testkörde störde jag mig på att det även var "startknapp" och en massa annat. Körde till provkörningen i en Tesla, och det kändes (förutom avsaknad av motormuller) som jag satt mig i vår Merca diesel med allt ICE-tänk.
Exakt! Ioniqen påminner faktiskt mer om den gamla Saab 9-5 jag kört i en månad än min älskade gamla 3’a.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Skabb1 »

Här i södra Skåne töade det ikväll och frös på sen kväll/natt. Fick köra in till sjukhuset med dottern och i-pedal var ingen kul upplevelse. Så jag stegade ner men hamnade i auto-regen som jag, liksom tidigare, aldrig kom ur. Jävligt konstigt.

Slutade med att jag växlade över till snow-mode vilket passade väglaget bättre. Vi får se sen på vägen hem. Men måste kolla upp detta med spöket kring att komma ur auto-regen...
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Skabb1 skrev:
Här i södra Skåne töade det ikväll och frös på sen kväll/natt. Fick köra in till sjukhuset med dottern och i-pedal var ingen kul upplevelse. Så jag stegade ner men hamnade i auto-regen som jag, liksom tidigare, aldrig kom ur. Jävligt konstigt.

Slutade med att jag växlade över till snow-mode vilket passade väglaget bättre. Vi får se sen på vägen hem. Men måste kolla upp detta med spöket kring att komma ur auto-regen...
Hålla in höger paddel fungerade inte? :O
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11868
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av HelectriC »

Enkeltryck ger ett steg upp eller ner i regen. Håller du inne så kommer du i auto. Håller du inne igen så kommer du ut ur Auto.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Vad gör snow mode?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11868
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av HelectriC »

mati skrev:
Vad gör snow mode?
Permanent awd och låg regen
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

HelectriC skrev:
mati skrev:
Vad gör snow mode?
Permanent awd och låg regen
Om man har AWD. Vid RWD är det också att accelerationer blir lugnare och blir ingen slir (inte så snabbt).
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
HelectriC skrev:
mati skrev:
Vad gör snow mode?
Permanent awd och låg regen
Om man har AWD. Vid RWD är det också att accelerationer blir lugnare och blir ingen slir (inte så snabbt).
Aha, tack. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Skabb1 »

HelectriC skrev:
Enkeltryck ger ett steg upp eller ner i regen. Håller du inne så kommer du i auto. Håller du inne igen så kommer du ut ur Auto.
Samma visa idag igen. Jag kommer verkligen inte ur auto trots långtryck. Testade även att stänga av bilen och starta igen men det funkade inte.

Den rätt dåligt skrivna manualen underlättar ju inte heller direkt...
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Tessi19 »

Men det finns ju inget annat sätt (Edit:och jag menar inte för att rätta till dig eller att jag inte tror på dig, utan det är så man ska göra), förutom att jag kan tänka mig att den går ur det om man växlar till snow-mode genom att hålla Drive-mode knappen intryckt i två-tre sekunder. I snow mode går den nämligen till level-1 regeneration.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Skabb1 »

Tessi19 skrev:
Men det finns ju inget annat sätt (Edit:och jag menar inte för att rätta till dig eller att jag inte tror på dig, utan det är så man ska göra), förutom att jag kan tänka mig att den går ur det om man växlar till snow-mode genom att hålla Drive-mode knappen intryckt i två-tre sekunder. I snow mode går den nämligen till level-1 regeneration.
Bra tips. Ska testa den.
Användarvisningsbild
Ocean
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 mar 2018 09:22
Ort: Danderyd

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Ocean »

Efter lite strul med vinterdäck har jag nu fått leverans på Ioniq:en. Den känns annorlunda, vet inte om det är bra eller dåligt än. Jag testade om vår hund fick plats, och det verkar fungera. Sätena är i bakersta läget. Jag har beställt ett lastgaller som inte kommit än.

Men är det någon som vet hur man kan aktivera klimatanläggningen så det går kontinuerlig? När jag aktiverar den via appen så stängs den av när måltemperaturen uppnåtts. Systemet är lite rörigt att navigera i och inte så lätt att hitta rätt.
Skärmavbild 2021-12-14 kl. 13.29.45.png
Tesla Model S75D -18
Hyundai Ioniq 5 ADV RWD -21
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1115
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av DanneLKPG »

Ocean skrev:
Efter lite strul med vinterdäck har jag nu fått leverans på Ioniq:en. Den känns annorlunda, vet inte om det är bra eller dåligt än. Jag testade om vår hund fick plats, och det verkar fungera. Sätena är i bakersta läget. Jag har beställt ett lastgaller som inte kommit än.

Men är det någon som vet hur man kan aktivera klimatanläggningen så det går kontinuerlig? När jag aktiverar den via appen så stängs den av när måltemperaturen uppnåtts. Systemet är lite rörigt att navigera i och inte så lätt att hitta rätt.
Så söt hund!

Om jag inte minns fel så är lösningen i dagsläget att aktivera Utility Mode i EV-inställningarna i bilen (då är allt "på" tills batteriet nått 20%).
Sen låser du bilen med fysiska nyckeln bakom handtaget.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11664
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av martinot »

Ocean skrev:
Efter lite strul med vinterdäck har jag nu fått leverans på Ioniq:en. Den känns annorlunda, vet inte om det är bra eller dåligt än. Jag testade om vår hund fick plats, och det verkar fungera. Sätena är i bakersta läget. Jag har beställt ett lastgaller som inte kommit än.

Men är det någon som vet hur man kan aktivera klimatanläggningen så det går kontinuerlig? När jag aktiverar den via appen så stängs den av när måltemperaturen uppnåtts. Systemet är lite rörigt att navigera i och inte så lätt att hitta rätt.
Håller med föregående; söt och mysig hund! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Ocean
Teslaägare
Inlägg: 37
Blev medlem: 22 mar 2018 09:22
Ort: Danderyd

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av Ocean »

Tack Martinot och DanneLKPG för svar och vänliga ord om vovven, ja han är väldigt go. Det är en Briard, vi klipper varje sommar och sen får pälsen växa ut, så i slutet av vintern påminner han om Dupondt:arna i Tintin till månen.
Skärmavbild 2021-12-16 kl. 08.26.15.png
Tesla Model S75D -18
Hyundai Ioniq 5 ADV RWD -21
icreate
elbilist
Inlägg: 237
Blev medlem: 03 apr 2016 15:58

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av icreate »

Nu kommer ett par nybörjarfrågor:
1. Jag har en Easee laddbox. När jag ansluter sladden så startar laddningen omedelbart. Nu vill jag ju inte ha laddning vid det tillfället eftersom jag ställt in schemalagd laddning. Vad behöver jag göra?

2. Igår kväll valde jag att stoppa laddningen via Bluelink-appen efter att jag stoppat i sladden. Jag dubbelkollade att min schemalagda laddning fanns både på bilens skärm och i appen. Idag på morgonen hade inte laddning startats, och inte heller Climate Control. Är det något i kommunikationen mellan laddboxen och bilen, eller varför funkar det inte?

3. Utan att gå ut till bilen startade jag laddning via appen, och då gick den igång snällt. När jag sen skulle åka iväg försökte jag stoppa laddningen via appen, men fick bara svaret ”[Fail] Cannot stop charging. Please check your vehicle status.” Laddsladden var låst i bilen och kunde inte dras ut. Jag satte mig i bilen och försökte hitta ett sätt att avbryta laddningen via infotainmentsystemet utan att lyckas. Hur ska jag göra det?
(På tredje försöket via appen accepterade bilen min önskan att avbryta laddning.)

Tacksam för hjälp!
MrRun
elbilist
Inlägg: 807
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning

Inlägg av MrRun »

icreate skrev:
Nu kommer ett par nybörjarfrågor:
1. Jag har en Easee laddbox. När jag ansluter sladden så startar laddningen omedelbart. Nu vill jag ju inte ha laddning vid det tillfället eftersom jag ställt in schemalagd laddning. Vad behöver jag göra?

2. Igår kväll valde jag att stoppa laddningen via Bluelink-appen efter att jag stoppat i sladden. Jag dubbelkollade att min schemalagda laddning fanns både på bilens skärm och i appen. Idag på morgonen hade inte laddning startats, och inte heller Climate Control. Är det något i kommunikationen mellan laddboxen och bilen, eller varför funkar det inte?

3. Utan att gå ut till bilen startade jag laddning via appen, och då gick den igång snällt. När jag sen skulle åka iväg försökte jag stoppa laddningen via appen, men fick bara svaret ”[Fail] Cannot stop charging. Please check your vehicle status.” Laddsladden var låst i bilen och kunde inte dras ut. Jag satte mig i bilen och försökte hitta ett sätt att avbryta laddningen via infotainmentsystemet utan att lyckas. Hur ska jag göra det?
(På tredje försöket via appen accepterade bilen min önskan att avbryta laddning.)

Tacksam för hjälp!
3. Bara att låsa upp bilen (ev. lås upp två ggr) så går det att dra ur laddsladden. Det är det enda jag gör. Stoppar inte laddning i app eller så.
Ioniq 5 FE AWD
Skriv svar