Nej, det har jag inte upplevt. Men jag tror kanske inte jag navigerade den gången klockan gick fel. Jag använder i stort sett Google maps via AA när jag navigerar.msb skrev:En fråga om klockan, jag hade navigationen igång en gång när klockan gick fel. Då körde vi hela tiden ca 1 km väster om E22 vilket gav väldigt många ”vänd vid nästa möjlighet” etc.
Är det något du känner igen @helectric ?
Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Tessi19 skrev:Verkar som att Tibber och Hyundai forfarande inte fungerar så bra. Efter några veckor med åtkomst från Tibber har det nu sedan några dagar slutat fungera.
Tyvärr har Tibber support blivit mycket sämre när chatten är stängt .
Får inte in Power up Hyundai längre tyvärr.
Edit: kan ju betyda att man från Hyundai sida håller på att ändra i appen som de säger sig hålla på med. Bland annat med just planerad uppvärmning när den står på laddning.
Mmm, provade Tibber med Hyundai, men eftersom jag har Easee kopplat via Tibber så använder jag bara den och har "dum bila" inställda, funkat stabilt då, vad tillför egentligen Hyundai länken då?
Hyundai Ioniq 5 1st Edition RWD
Cyber Grey
Cyber Grey
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
msb skrev:En fråga om klockan, jag hade navigationen igång en gång när klockan gick fel. Då körde vi hela tiden ca 1 km väster om E22 vilket gav väldigt många ”vänd vid nästa möjlighet” etc.
Är det något du känner igen @helectric ?
...nu när du skriver det, dock är det för min del att bilen läser en skylt fel när man kommer till barnens skolas vändplats för att lämna av dom.
Vänder man o kör typ hem som bilen uppmanar så slutar den inte tjata om att man kör fel, även längre fram på landsväg. Däremot om jag kör rakt på den väg som bilen uppfattar som fel så slutar den tjata.
Hyundai Ioniq 5 1st Edition RWD
Cyber Grey
Cyber Grey
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Har testat det med min Tesla att köra med "dum bil", Tribe 1, och då pratat inte Tibber med själva bilen. Ville testa hur mycket ström man sparar på att bilen lättare går ner i "sleep" utan att den väcks pga. kommunikation med Tibber.jurand skrev:Mmm, provade Tibber med Hyundai, men eftersom jag har Easee kopplat via Tibber så använder jag bara den och har "dum bila" inställda, funkat stabilt då, vad tillför egentligen Hyundai länken då?Tessi19 skrev:Verkar som att Tibber och Hyundai forfarande inte fungerar så bra. Efter några veckor med åtkomst från Tibber har det nu sedan några dagar slutat fungera.
Tyvärr har Tibber support blivit mycket sämre när chatten är stängt .
Får inte in Power up Hyundai längre tyvärr.
Edit: kan ju betyda att man från Hyundai sida håller på att ändra i appen som de säger sig hålla på med. Bland annat med just planerad uppvärmning när den står på laddning.
Nackdelen med "Tribe 1" ("dum" bil) är dock att Tibber inte längre får aktuell SoC-nivå från bilen, och då blir det inte möjligt för Tibber att veta när man måste starta laddningen för att nå en viss inställd nivå SoC på morgonen (blir ju skillnad hur lång tid det tar att ladda från 70% SoC till 80% SoC, jämfört med från 10% SoC till 80% SoC).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det är det som tillförs att Tibber vet hur mycket det finns i batteriet och hur mycket den behöver laddas och därmed räkna ut antal timmars laddning.martinot skrev:Har testat det med min Tesla att köra med "dum bil", Tribe 1, och då pratat inte Tibber med själva bilen. Ville testa hur mycket ström man sparar på att bilen lättare går ner i "sleep" utan att den väcks pga. kommunikation med Tibber.jurand skrev:Mmm, provade Tibber med Hyundai, men eftersom jag har Easee kopplat via Tibber så använder jag bara den och har "dum bila" inställda, funkat stabilt då, vad tillför egentligen Hyundai länken då?Tessi19 skrev:Verkar som att Tibber och Hyundai forfarande inte fungerar så bra. Efter några veckor med åtkomst från Tibber har det nu sedan några dagar slutat fungera.
Tyvärr har Tibber support blivit mycket sämre när chatten är stängt .
Får inte in Power up Hyundai längre tyvärr.
Edit: kan ju betyda att man från Hyundai sida håller på att ändra i appen som de säger sig hålla på med. Bland annat med just planerad uppvärmning när den står på laddning.
Nackdelen med "Tribe 1" ("dum" bil) är dock att Tibber inte längre får aktuell SoC-nivå från bilen, och då blir det inte möjligt för Tibber att veta när man måste starta laddningen för att nå en viss inställd nivå SoC på morgonen (blir ju skillnad hur lång tid det tar att ladda från 70% SoC till 80% SoC, jämfört med från 10% SoC till 80% SoC).
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Riktigt. Bara jag som uttryckte mig lite klumpigare och mer onödigt komplicerat än vad du gjorde.Tessi19 skrev:Det är det som tillförs att Tibber vet hur mycket det finns i batteriet och hur mycket den behöver laddas och därmed räkna ut antal timmars laddning.martinot skrev:Har testat det med min Tesla att köra med "dum bil", Tribe 1, och då pratat inte Tibber med själva bilen. Ville testa hur mycket ström man sparar på att bilen lättare går ner i "sleep" utan att den väcks pga. kommunikation med Tibber.jurand skrev:Mmm, provade Tibber med Hyundai, men eftersom jag har Easee kopplat via Tibber så använder jag bara den och har "dum bila" inställda, funkat stabilt då, vad tillför egentligen Hyundai länken då?Tessi19 skrev:Verkar som att Tibber och Hyundai forfarande inte fungerar så bra. Efter några veckor med åtkomst från Tibber har det nu sedan några dagar slutat fungera.
Tyvärr har Tibber support blivit mycket sämre när chatten är stängt .
Får inte in Power up Hyundai längre tyvärr.
Edit: kan ju betyda att man från Hyundai sida håller på att ändra i appen som de säger sig hålla på med. Bland annat med just planerad uppvärmning när den står på laddning.
Nackdelen med "Tribe 1" ("dum" bil) är dock att Tibber inte längre får aktuell SoC-nivå från bilen, och då blir det inte möjligt för Tibber att veta när man måste starta laddningen för att nå en viss inställd nivå SoC på morgonen (blir ju skillnad hur lång tid det tar att ladda från 70% SoC till 80% SoC, jämfört med från 10% SoC till 80% SoC).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Aha, då är jag med, jag provade det innan men kändes inte som det tillförde mycket(och jag behöver inte alltid fulladdad bil bara den tar mig typ 100km) så känns det vettigare att budgetera de 300 anrop man får göra till Hyundai API:t till annat så länge det funkar as is, har nått taket redan då och då...martinot skrev:Riktigt. Bara jag som uttryckte mig lite klumpigare och mer onödigt komplicerat än vad du gjorde.Tessi19 skrev:Det är det som tillförs att Tibber vet hur mycket det finns i batteriet och hur mycket den behöver laddas och därmed räkna ut antal timmars laddning.martinot skrev:Har testat det med min Tesla att köra med "dum bil", Tribe 1, och då pratat inte Tibber med själva bilen. Ville testa hur mycket ström man sparar på att bilen lättare går ner i "sleep" utan att den väcks pga. kommunikation med Tibber.jurand skrev:Mmm, provade Tibber med Hyundai, men eftersom jag har Easee kopplat via Tibber så använder jag bara den och har "dum bila" inställda, funkat stabilt då, vad tillför egentligen Hyundai länken då?Tessi19 skrev:Verkar som att Tibber och Hyundai forfarande inte fungerar så bra. Efter några veckor med åtkomst från Tibber har det nu sedan några dagar slutat fungera.
Tyvärr har Tibber support blivit mycket sämre när chatten är stängt .
Får inte in Power up Hyundai längre tyvärr.
Edit: kan ju betyda att man från Hyundai sida håller på att ändra i appen som de säger sig hålla på med. Bland annat med just planerad uppvärmning när den står på laddning.
Nackdelen med "Tribe 1" ("dum" bil) är dock att Tibber inte längre får aktuell SoC-nivå från bilen, och då blir det inte möjligt för Tibber att veta när man måste starta laddningen för att nå en viss inställd nivå SoC på morgonen (blir ju skillnad hur lång tid det tar att ladda från 70% SoC till 80% SoC, jämfört med från 10% SoC till 80% SoC).
Hyundai Ioniq 5 1st Edition RWD
Cyber Grey
Cyber Grey
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Menar du att det finns begränsningar för hur många ggr man får använda appen??jurand skrev:Aha, då är jag med, jag provade det innan men kändes inte som det tillförde mycket(och jag behöver inte alltid fulladdad bil bara den tar mig typ 100km) så känns det vettigare att budgetera de 300 anrop man får göra till Hyundai API:t till annat så länge det funkar as is, har nått taket redan då och då...martinot skrev:Riktigt. Bara jag som uttryckte mig lite klumpigare och mer onödigt komplicerat än vad du gjorde.Tessi19 skrev:Det är det som tillförs att Tibber vet hur mycket det finns i batteriet och hur mycket den behöver laddas och därmed räkna ut antal timmars laddning.martinot skrev:Har testat det med min Tesla att köra med "dum bil", Tribe 1, och då pratat inte Tibber med själva bilen. Ville testa hur mycket ström man sparar på att bilen lättare går ner i "sleep" utan att den väcks pga. kommunikation med Tibber.jurand skrev:Mmm, provade Tibber med Hyundai, men eftersom jag har Easee kopplat via Tibber så använder jag bara den och har "dum bila" inställda, funkat stabilt då, vad tillför egentligen Hyundai länken då?
Nackdelen med "Tribe 1" ("dum" bil) är dock att Tibber inte längre får aktuell SoC-nivå från bilen, och då blir det inte möjligt för Tibber att veta när man måste starta laddningen för att nå en viss inställd nivå SoC på morgonen (blir ju skillnad hur lång tid det tar att ladda från 70% SoC till 80% SoC, jämfört med från 10% SoC till 80% SoC).
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det gör det. Vet dock ej var gränsen är. Tidiga ägare i Norge blev ibland utlåsta från appen i x antal timmar för att man överskrivet max antal kommadon per dag. Det var någon bugg som gjorde att den skickade något hela tiden antar jag.Tessi19 skrev:Menar du att det finns begränsningar för hur många ggr man får använda appen??
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Vet någon vad orsaken till denna rätt märkliga begränsning är?DanneLKPG skrev:Det gör det. Vet dock ej var gränsen är.Tessi19 skrev:Menar du att det finns begränsningar för hur många ggr man får använda appen??
Är det för att spara ström i bilen, eller för att spara mobilkostnader för Hyundai?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Som vanligt kan det inte vara annat än ekonomiska konsekvenser för Hyundai.martinot skrev:Vet någon vad orsaken till denna rätt märkliga begränsning är?DanneLKPG skrev:Det gör det. Vet dock ej var gränsen är.Tessi19 skrev:Menar du att det finns begränsningar för hur många ggr man får använda appen??
Är det för att spara ström i bilen, eller för att spara mobilkostnader för Hyundai?
Håller med mycket märkligt. Har själv som tur är inte upplevt det.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Alltså Hyundais API har rate limits på deras API(inte bilar i sig)
https://github.com/Hacksore/bluelinky/issues/80
https://github.com/Hacksore/bluelinky/w ... ate-Limits
https://github.com/Hacksore/bluelinky/issues/80
https://github.com/Hacksore/bluelinky/w ... ate-Limits
Hyundai Ioniq 5 1st Edition RWD
Cyber Grey
Cyber Grey
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Min Ioniq5 glömmer sedan några dagar tillbaka inställningarna för schemaläggningen och lågpristiderna för laddning. Varje gång jag kommer hem och kopplar in laddsladden så är inställningarna borta. Jag lägger in dem igen, och nästa gång är de borta igen.
Det har bara börjat sådär, jag har inte gjort nåt speciellt. Är det fler som upplever samma sak?
Det har bara börjat sådär, jag har inte gjort nåt speciellt. Är det fler som upplever samma sak?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Min glömmer i princip alla inställningar eller bryr sig inte om inställningar jag gjort. Kanske fått ett knepigt exemplar. Jag blir bara trött….mati skrev:Min Ioniq5 glömmer sedan några dagar tillbaka inställningarna för schemaläggningen och lågpristiderna för laddning. Varje gång jag kommer hem och kopplar in laddsladden så är inställningarna borta. Jag lägger in dem igen, och nästa gång är de borta igen.
Det har bara börjat sådär, jag har inte gjort nåt speciellt. Är det fler som upplever samma sak?
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ja, min har också haft lite partiell Alzheimers till och från. Men det var inget som höll i sig. Det här är nåt nytt. Minnesförlusten verkar vara bestående denna gången.Walker skrev:Min glömmer i princip alla inställningar eller bryr sig inte om inställningar jag gjort. Kanske fått ett knepigt exemplar. Jag blir bara trött….mati skrev:Min Ioniq5 glömmer sedan några dagar tillbaka inställningarna för schemaläggningen och lågpristiderna för laddning. Varje gång jag kommer hem och kopplar in laddsladden så är inställningarna borta. Jag lägger in dem igen, och nästa gång är de borta igen.
Det har bara börjat sådär, jag har inte gjort nåt speciellt. Är det fler som upplever samma sak?
Det som har försvunnit däremot är laddproblematiken. Bilen laddar snällt med Tesla WC, både direkt och enligt schema (såvida inte schemat har glömts bort).
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Grattis!!!mati skrev:Ja, min har också haft lite partiell Alzheimers till och från. Men det var inget som höll i sig. Det här är nåt nytt. Minnesförlusten verkar vara bestående denna gången.Walker skrev:Min glömmer i princip alla inställningar eller bryr sig inte om inställningar jag gjort. Kanske fått ett knepigt exemplar. Jag blir bara trött….mati skrev:Min Ioniq5 glömmer sedan några dagar tillbaka inställningarna för schemaläggningen och lågpristiderna för laddning. Varje gång jag kommer hem och kopplar in laddsladden så är inställningarna borta. Jag lägger in dem igen, och nästa gång är de borta igen.
Det har bara börjat sådär, jag har inte gjort nåt speciellt. Är det fler som upplever samma sak?
Det som har försvunnit däremot är laddproblematiken. Bilen laddar snällt med Tesla WC, både direkt och enligt schema (såvida inte schemat har glömts bort).
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Tack, jag är nöjd. På det viset slapp jag lägga en massa pengar på en ny laddbox helt i onödan.Walker skrev:Grattis!!!
Det jag gör annorlunda nu är att jag alltid håller i laddhandsken och trycker in den tills det klickar och bilen nyper fast den. Det tar några sekunder. Gör jag inte det så lyckas bilen ibland inte att låsa den och då funkar inte laddningen heller. Efter att jag börjat med detta så har det alltid fungerat klockrent. Innan dess har det nästan aldrig funkat. Det kan inte vara en slump.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Visst återkommande med olika saker som försvinner eller nollställs. Håller en backup redo och upptäcker jag något så laddar jag ner den och vips är det klar. Dock i vecka hade den bytt ut min och min frus bild till Bluelink i bilen????Walker skrev:Min glömmer i princip alla inställningar eller bryr sig inte om inställningar jag gjort. Kanske fått ett knepigt exemplar. Jag blir bara trött….mati skrev:Min Ioniq5 glömmer sedan några dagar tillbaka inställningarna för schemaläggningen och lågpristiderna för laddning. Varje gång jag kommer hem och kopplar in laddsladden så är inställningarna borta. Jag lägger in dem igen, och nästa gång är de borta igen.
Det har bara börjat sådär, jag har inte gjort nåt speciellt. Är det fler som upplever samma sak?
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Vad kör ni med för referensförbrukning I ABetterRoutePlanner?
Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag har den kopplat till OBD så då tar den aktuella förbrukningen. Men annars ska man nog ta det som är förbrukningen vid motorvägsfart som motsvarar nog kring 230-240Wh/km på vintern.icreate skrev:Vad kör ni med för referensförbrukning I ABetterRoutePlanner?
Edit: drog nog upp det en bit ..
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Vad är eg Utility läget? Kopplas 12-voltsbatteriet helt bort då? Jag tänker om man står på ”tomgång” så laddas väl 12-voltsbatteriet av högspänningsbatteriet. Vad tillför då att sätta på Utilityläget?
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Den största skillnaden är väl egentligen att man inte kan lägga i en växel.Aida skrev:Vad är eg Utility läget? Kopplas 12-voltsbatteriet helt bort då? Jag tänker om man står på ”tomgång” så laddas väl 12-voltsbatteriet av högspänningsbatteriet. Vad tillför då att sätta på Utilityläget?
Osäker, var ett tag sen jag testade Util men tror också att lampor utvändigt bara går att släcka/släcks själv efter tag i Util.
Ioniq 5 FE AWD
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Finns nu en återkallelse kampanj enligt tyska service sida som även gäller Sverige tror jag. Hemsida som inalles fall cirkulerade tidigare här och som jag även fick av en Hyundai verkstad:
Det handlar om laddluckan och förmodligen orsaken till 12V batteri urladdning för vissa:
Det handlar om laddluckan och förmodligen orsaken till 12V batteri urladdning för vissa:
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Jag har identifierat 3 småproblem som jag tänkte höra med er om ni har på era bilar:
1 Ratten vibrerar i 110-120 km/h med sommarhjulen. Så var det inte med vinterhjulen tror jag. Kanske ombalansering? Men de är ju spillrans nya!
2 Backkameran är inte synkad i bild med kamerorna på sidan av bilen så 360 vyn blir fel i fas och lite korrupt.
3 starka reflexer i vindrutan av skärmen för HUD - två horisontella linjer (ovanför o nedanför) precis i siktlinjen i solljus.
Sen de vanliga buggarna med att sidospeglarna inte alltid fälls ut vid upplåsning mm…
Men annars är jag riktigt nöjd! Nu går den rätt snålt också när det är varmare!
1 Ratten vibrerar i 110-120 km/h med sommarhjulen. Så var det inte med vinterhjulen tror jag. Kanske ombalansering? Men de är ju spillrans nya!
2 Backkameran är inte synkad i bild med kamerorna på sidan av bilen så 360 vyn blir fel i fas och lite korrupt.
3 starka reflexer i vindrutan av skärmen för HUD - två horisontella linjer (ovanför o nedanför) precis i siktlinjen i solljus.
Sen de vanliga buggarna med att sidospeglarna inte alltid fälls ut vid upplåsning mm…
Men annars är jag riktigt nöjd! Nu går den rätt snålt också när det är varmare!
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
1 . Balansera om hjulen. Det kan bli fel ibland, även om de är nya.
2. Nej, aldrig sett detta
3. Ja
2. Nej, aldrig sett detta
3. Ja
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14