2022 refreshen
Postat: 08 dec 2021 18:06
Grymt! Spännande uppdatering!spacecoin skrev:
Är inte radarn till för att se om någon befinner sig i bilen? Används väl av andra märken som en del av stöld/överfalsskyddet. Tesla har kanske kopierat den metoden?SwedishAdvocate skrev:Finns det någon annan bil som har "interior cabin radar"?
Gissar att det handlar om ngt slags system för att detektera ifall folk somnar bakom ratten el. dylikt...
Jag tror du har rätt om radarn. Model S/X-refreshen har tre gömda IR som antas vara för förbättrad förarövervakning. Placeringen vid backspegeln är dock inte kanon. Jag antar att det är samma lösning här. Här ligger GM och Ford m fl före.Maw skrev:Är inte radarn till för att se om någon befinner sig i bilen? Används väl av andra märken som en del av stöld/överfalsskyddet. Tesla har kanske kopierat den metoden?SwedishAdvocate skrev:Finns det någon annan bil som har "interior cabin radar"?
Gissar att det handlar om ngt slags system för att detektera ifall folk somnar bakom ratten el. dylikt...
Ford använder i Mach-E två infraröda kameror för att detektera att föraren tittar på vägen när bilen styr själv, man behöver då inte hålla i ratten alls. Misstänker att Tesla har planer på att kopiera Fords lösning och ska göra samma sak.
Glömda barn eller husdjur?SwedishAdvocate skrev:Finns det någon annan bil som har "interior cabin radar"?
Gissar att det handlar om ngt slags system för att detektera ifall folk somnar bakom ratten el. dylikt...
spacecoin skrev:
Infällbar dragkrok!?!slugger75 skrev:Vad innebär:
Adding R55 device as rear tow device?
R2D2’d kusin lägger dom in i systemetslugger75 skrev:Vad innebär:
Adding R55 device as rear tow device
?
Jag tror knappast MY skulle få det innan MX, men jag håller tummarna.SwedishAdvocate skrev:Infällbar dragkrok!?!slugger75 skrev:Vad innebär:
Adding R55 device as rear tow device?![]()
Ja av en snabb Googling kan man bekräfta det.dd88 skrev:R55 är väl en vanlig ”EU-kula”?
Ok så det är ett tecken på att någon form av dragkrok till Model Y kryper närmare.dd88 skrev:R55 är väl en vanlig ”EU-kula”?
Skulle tro att bilarna som kommer i Q1 har detta.Dafro skrev:Cargo mass, vilket borde innebära att man kan lasta mer än en bag tillsammans med akustikrutor gör att man nog måste provköra en.
Ni som förstår Tesla bättre än jag, när kan man förvänta sig att detta är infört?
Det är inte så att förändringarna gäller enbart bilarna som kommer byggas i Berlin i förhållande till de som säljs nu? "Gigafactory 4 (Berlin-Brandenburg) assembly plant" var ju en av förändringarna som listades och det kan väl inte gälla Kina-bilarna?OfarligTesla skrev:Skulle tro att bilarna som kommer i Q1 har detta.Dafro skrev:Cargo mass, vilket borde innebära att man kan lasta mer än en bag tillsammans med akustikrutor gör att man nog måste provköra en.
Ni som förstår Tesla bättre än jag, när kan man förvänta sig att detta är infört?
Det står ju LG M50 till M3P. Till Y är det väl redan certat.mikebike skrev:Fortfarande inget större batteri...
Nej det skulle jag inte tro, vissa av förändringarna är redan införda på bilar som levereras i Kina. De där dokumenten är bara en samling av vad som finns på bilar som får säljas inom EU.Maw skrev:
Det är inte så att förändringarna gäller enbart bilarna som kommer byggas i Berlin i förhållande till de som säljs nu? "Gigafactory 4 (Berlin-Brandenburg) assembly plant" var ju en av förändringarna som listades och det kan väl inte gälla Kina-bilarna?
Förmodligen. T.ex. far side airbag kommer man behöva ha den dagen modelY ska testas av euroNCAP.OfarligTesla skrev:Nej det skulle jag inte tro, vissa av förändringarna är redan införda på bilar som levereras i Kina. De där dokumenten är bara en samling av vad som finns på bilar som får säljas inom EU.Maw skrev:
Det är inte så att förändringarna gäller enbart bilarna som kommer byggas i Berlin i förhållande till de som säljs nu? "Gigafactory 4 (Berlin-Brandenburg) assembly plant" var ju en av förändringarna som listades och det kan väl inte gälla Kina-bilarna?