Första dragkroken monterad
Postat: 26 jan 2022 19:47
Till en kund nere i Tyskland tydligen
Ljuset i tunneln….
Håller med, ser billigt ut! Men skönt att det kanske snart går vägen även i Sverige.HelectriC skrev:Tänk att Tesla fortfarande inte har elektriskt utfällbar krok. Är ju inte rocket science längre direkt.
Håller med om att det hade varit mycket trevligare med elektrisk krok. Köper helst inte bil med manuell krok. Går bort för mig.HelectriC skrev:Tänk att Tesla fortfarande inte har elektriskt utfällbar krok. Är ju inte rocket science längre direkt.
Där kunde man välja fast, manuellt avtagbar eller elektrisk.martinot skrev:Håller med om att det hade varit mycket trevligare med elektrisk krok. Köper helst inte bil med manuell krok. Går bort för mig.HelectriC skrev:Tänk att Tesla fortfarande inte har elektriskt utfällbar krok. Är ju inte rocket science längre direkt.
Hur är det på din Ioniq 5?
Det är så det skall vara på alla bilar tycker jag. Vad valde du själv?HelectriC skrev:Där kunde man välja fast, manuellt avtagbar eller elektrisk.martinot skrev:Håller med om att det hade varit mycket trevligare med elektrisk krok. Köper helst inte bil med manuell krok. Går bort för mig.HelectriC skrev:Tänk att Tesla fortfarande inte har elektriskt utfällbar krok. Är ju inte rocket science längre direkt.
Hur är det på din Ioniq 5?
Avtagbar eftersom den var 10.000 billigare än elektrisk, men i BMWn jag har beställt så finns det bara elektrisk att välja, så blev den den. Polestar hade också bara elektrisk, så då blev det självklart den.martinot skrev:Det är så det skall vara på alla bilar tycker jag. Vad valde du själv?HelectriC skrev:Där kunde man välja fast, manuellt avtagbar eller elektrisk.martinot skrev:Håller med om att det hade varit mycket trevligare med elektrisk krok. Köper helst inte bil med manuell krok. Går bort för mig.HelectriC skrev:Tänk att Tesla fortfarande inte har elektriskt utfällbar krok. Är ju inte rocket science längre direkt.
Hur är det på din Ioniq 5?
Samma här. Helst fast, i andra hand elektrisk och i sista hand manuell.Jerker skrev:Jag skulle välja fast alla dagar i veckan. Ingen risk för krångel.
Ok, så du föredrar själv avtagbar om man tar hänsyn till priset?HelectriC skrev:Avtagbar eftersom den var 10.000 billigare än elektrisk, men i BMWn jag har beställt så finns det bara elektrisk att välja, så blev den den. Polestar hade också bara elektrisk, så då blev det självklart den.martinot skrev:Det är så det skall vara på alla bilar tycker jag. Vad valde du själv?HelectriC skrev:Där kunde man välja fast, manuellt avtagbar eller elektrisk.martinot skrev:Håller med om att det hade varit mycket trevligare med elektrisk krok. Köper helst inte bil med manuell krok. Går bort för mig.HelectriC skrev:Tänk att Tesla fortfarande inte har elektriskt utfällbar krok. Är ju inte rocket science längre direkt.
Hur är det på din Ioniq 5?
För Ioniq 5 finns det lite fler valmöjligheter. Finns även en manuellt vikbar krok som inte säljs i Sverige. Går att importera om man vill.martinot skrev:Håller med om att det hade varit mycket trevligare med elektrisk krok. Köper helst inte bil med manuell krok. Går bort för mig.HelectriC skrev:Tänk att Tesla fortfarande inte har elektriskt utfällbar krok. Är ju inte rocket science längre direkt.
Hur är det på din Ioniq 5?
Nånstans går gränsen och att betala 24.000 för elektrisk när inte ens moms är med i spelet blev för mycket sett till vad bilen kostar, dvs nästan 5% av bilens pris för kroken. Då får jag bara leva med den ålderdomliga manuella kroken.HelectriC skrev:Ok, så du föredrar själv avtagbar om man tar hänsyn till priset?martinot skrev:Avtagbar eftersom den var 10.000 billigare än elektrisk, men i BMWn jag har beställt så finns det bara elektrisk att välja, så blev den den. Polestar hade också bara elektrisk, så då blev det självklart den.HelectriC skrev:Det är så det skall vara på alla bilar tycker jag. Vad valde du själv?martinot skrev:HelectriC skrev:Tänk att Tesla fortfarande inte har elektriskt utfällbar krok. Är ju inte rocket science längre direkt.
Där kunde man välja fast, manuellt avtagbar eller elektrisk.
Jo, det är ju dumt att det inte heller går att välja olika varianter på BMW och Polestar. Det bästa är ju valfrihet som hos Hyundai.
kanske det bara fanns några få tillgängliga och nu är det färdigmonteratmwest skrev:Dragkroken är inte längre listad i Tesla Shop för Model Y.
Polestars elektriska dragkrok kostar "bara" 13000 kr, risken är att det hade blivit dyrare med flera alternativ. Jag vet inte vad Teslas manuella dragkrok kommer att kosta, men om vi antar att den kostar t ex 7000 kr så föredrar jag Polestars vägvalmartinot skrev:Jo, det är ju dumt att det inte heller går att välja olika varianter på BMW och Polestar. Det bästa är ju valfrihet som hos Hyundai.
Teslas dragkrok kostar 14000.Maw skrev:Polestars elektriska dragkrok kostar "bara" 13000 kr, risken är att det hade blivit dyrare med flera alternativ. Jag vet inte vad Teslas manuella dragkrok kommer att kosta, men om vi antar att den kostar t ex 7000 kr så föredrar jag Polestars vägvalmartinot skrev:Jo, det är ju dumt att det inte heller går att välja olika varianter på BMW och Polestar. Det bästa är ju valfrihet som hos Hyundai.
Oj, det var dyrt. Kommer inte dragkrokarna dessutom från samma underleverantör? Märkligt att inte Tesla också valt en elektrisk om den ändå är så dyr.mikebike skrev:Teslas dragkrok kostar 14000.Maw skrev:Polestars elektriska dragkrok kostar "bara" 13000 kr, risken är att det hade blivit dyrare med flera alternativ. Jag vet inte vad Teslas manuella dragkrok kommer att kosta, men om vi antar att den kostar t ex 7000 kr så föredrar jag Polestars vägvalmartinot skrev:Jo, det är ju dumt att det inte heller går att välja olika varianter på BMW och Polestar. Det bästa är ju valfrihet som hos Hyundai.