Sida 1 av 1
SuC i Strängnäs
Postat: 10 feb 2022 15:22
av Ban21
Nu har de börjat montera de nya SuC i Strängnäs och ett flertal är nu uppställda på plats med blå påsar över. Montörer jobbade där i dag!
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 10 feb 2022 16:03
av MrRun
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 17 feb 2022 18:29
av Schelin
Nu är det nära. Asfalt på plats.]
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 17 feb 2022 19:48
av Teslawessla
Vad jag såg så saknas ett batteriskåp och 4 laddare än sålänge.
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 17 feb 2022 20:51
av Bjelke
Batteriskåp?

ska det bli en sån station?

coolt isf

Re: SuC i Strängnäs
Postat: 17 feb 2022 21:24
av Teslawessla
Kanske bara är lastfördeling nu när jag tänker på det. Var lite små för batterier.
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 01 mar 2022 11:52
av Svirre
Några framsteg i Strängnäs?
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 04 mar 2022 15:52
av PEHO
Laddar just nu i Strängnäs.
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 04 mar 2022 15:58
av martinot
PEHO skrev:Laddar just nu i Strängnäs.
Härligt att den är på plats nu!

Re: SuC i Strängnäs
Postat: 04 mar 2022 16:06
av jonasl
Då hinner jag nog använda den innan Y kommer! Sen behöver jag den inte längre för min vanligaste resa..
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 04 mar 2022 17:14
av Schelin
Äntligen



S75D sep 2016
S75D dec 2018
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 04 mar 2022 22:44
av MrRun
PEHO skrev:Laddar just nu i Strängnäs.
Kan vara fotot som luras men det ser ut som längre kabel än det brukar vara på SUC?
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 05 mar 2022 04:33
av expat
MrRun skrev:PEHO skrev:Laddar just nu i Strängnäs.
Kan vara fotot som luras men det ser ut som längre kabel än det brukar vara på SUC?
Förbereda för att öppna SuC?

Re: SuC i Strängnäs
Postat: 05 mar 2022 10:59
av martinot
expat skrev:MrRun skrev:PEHO skrev:Laddar just nu i Strängnäs.
Kan vara fotot som luras men det ser ut som längre kabel än det brukar vara på SUC?
Förbereda för att öppna SuC?

Tycker den ser ut som standard längd på V3. Det ryms ju bara en viss längd av kabel inom U-et på laddpunkten/laddstolpen.
Däremot så tycker jag att du har en mycket bra poäng. Tesla borde verkligen ta fram en helt ny typ av laddpunkt/laddstolpe om de skall öppna upp SuC.
Det är verkligen nödvändigt, för annars så kommer det bli stora problem för många bilar att få laddkabeln att räcka. Dels så kommer de parkera dumt/fel, och dels så riskerar man nog att kablarna sträcks/misshandlas mer. Det i sin tur borde göra så att vi får en ökad grad av trasiga kablar/laddpunkter.
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 05 mar 2022 14:20
av Schelin
Normal längd på kablarna. 8st är igång. Syns dock inte i nav att den är öppen och igång.
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 05 mar 2022 14:22
av Dexter86
Schelin skrev:Normal längd på kablarna. 8st är igång. Syns dock inte i nav att den är öppen och igång.
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Undra vad Hyundaien får för hastighet…? Ingen som frågade när ni ändå va där ?
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 05 mar 2022 17:49
av Sofia
Vi var också där idag. Hade ganska hög batteriprocent så inga höga kW denna gång. DYker varken upp i bilens navigator eller i appen men det funkar ändå och Tesla har debiterat laddningen också. Vet inte vad vi fick betala per kWh.
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 05 mar 2022 22:07
av Maw
När stallen är placerade så på sidan av parkeringsrutan så borde det väl gå att köra in med t ex ID-bilar och nyare Kia/Hyundai med fronten först och nå till laddluckan därbak samtidigt som man står i rätt ruta bara man kör fram ordentligt? Kanske blir svårare för de som har luckan mitt i fronten som t ex Eniro och Kona, fast om de kör typ halvvägs in i rutan kanske set funkar?
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 06 mar 2022 05:34
av expat
Maw skrev:När stallen är placerade så på sidan av parkeringsrutan så borde det väl gå att köra in med t ex ID-bilar och nyare Kia/Hyundai med fronten först och nå till laddluckan därbak samtidigt som man står i rätt ruta bara man kör fram ordentligt? Kanske blir svårare för de som har luckan mitt i fronten som t ex Eniro och Kona, fast om de kör typ halvvägs in i rutan kanske set funkar?
Kanske inte så lätt med Konan eftersom laddluckan är förskjuten till vänster. Så vad jag förstår, så blir det fel stolpe som är lättast att koppla in sig på
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 06 mar 2022 10:01
av ovelundkvist
Funkar fint och har helt vanliga sladdar, men syns fortfarande inte i bilen.
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 06 mar 2022 13:58
av Bjelke
Skumt, det brukar ju bara ta några timmar innan dom syns, eller inte dagar… Är det för att stationen
egentligen inte är färdig?
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 18 apr 2022 08:28
av jonasl
Laddade här två gånger under påsken. Ligger egentligen är nära Stockholm men underlättar mina vanligaste resor ändå.
På väg hem igår toppade jag över 170kW med en SR+, rekord tror jag! Men inbyggda navigatorn vill fortfarande laddad onödigt mycket, kom hem med nästan 30%.
Gulfmacken bredvid har bra sortiment av fräscha smörgåsar och gör gärna special på beställning, bra alternativ till McDonalds och Max!
Några få bilar laddade samtidigt både i torsdags och igår.
Re: SuC i Strängnäs
Postat: 18 apr 2022 09:03
av Niklas Z
jonasl skrev:
På väg hem igår toppade jag över 170kW med en SR+, rekord tror jag! Men inbyggda navigatorn vill fortfarande laddad onödigt mycket, kom hem med nästan 30%.
Jag har aldrig kollat på hur mycket navigatorn vill ladda, men den verkar benägen att vara försiktig i andra avseenden också. När jag lördags åkte från Køge till Jönköping och matade in SuC Jönköping ville den att jag skulle stanna i Markaryd och ladda. Jag struntade i det och körde non-stop Køge-Jönköping. Inga problem att nå fram, trots att jag körde över skyltad hastighet och med lätt motvind (enligt väderprognosen).
Det var ganska bra fart i laddningen i Strängnäs för mig också, fick 240 kW i min M3LR. SuC Jönköping var i och för sig aningen bättre, där jag fick 250 kW, men skillnaden är ju så liten att det i slutänden handlar om sekunder, snarare än minuter i laddtidsskillnad.