Super Bowl EV
Postat: 14 feb 2022 09:48
GM - Dr Evil:
(gick inte att bädda in).
Chevrolet - Sopranos:
Wallbox:
Polestar:
(gick inte att bädda in).
Chevrolet - Sopranos:
Wallbox:
Polestar:
Jag skulle vilja se en jämförelse i marknadsföringsbudget per såld enhet mellan Tesla och de andra. Bara för att det inte är traditionell reklam så har Tesla lagt enorma pengar på marknadsföring. Kostnaden för affiliate-programmet måsta vara hissnande. Vidare har man skjutit upp en bil i rymden, man har byggt upp ett nätverk av YouTubers osv osv. Events hit och dit. Brilliant, men inte billigare än min gissning. Funkar bra i en startup-fas.martinot skrev:Lite samma sak man tänker när man ser all reklam från Volvo, BMW, etc. på TV och YouTube. Känns som vissa tillverkare fokuserar mer resurser på reklamen för elbilar än att ta fram och leverera effektiva bilar optimerade för eldrift.
Sammanfattar vad? Och vad har det med marknadsföringsbudgetar eller marknadsföringsstrategi att göra`martinot skrev:Tycker denna ledarkrönika i Auto Motor och Sport sammanfattar det hela väldigt bra:
Alrik: Världens bästa greenwashing
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... enwashing/
spacecoin skrev:Sammanfattar vad? Och vad har det med marknadsföringsbudgetar eller marknadsföringsstrategi att göra`martinot skrev:Tycker denna ledarkrönika i Auto Motor och Sport sammanfattar det hela väldigt bra:
Alrik: Världens bästa greenwashing
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... enwashing/
martinot skrev:Lite samma sak man tänker när man ser all reklam från Volvo, BMW, etc. på TV och YouTube. Känns som vissa tillverkare fokuserar mer resurser på reklamen för elbilar än att ta fram och leverera effektiva bilar optimerade för eldrift.
De skyller på komponentbrist men det är nog kompetensbrist de lider av...martinot skrev:Lite samma sak man tänker när man ser all reklam från Volvo, BMW, etc. på TV och YouTube. Känns som vissa tillverkare fokuserar mer resurser på reklamen för elbilar än att ta fram och leverera effektiva bilar optimerade för eldrift.
Allvarligt? Vad finns det för belägg för det?jbark skrev:De skyller på komponentbrist men det är nog kompetensbrist de lider av...martinot skrev:Lite samma sak man tänker när man ser all reklam från Volvo, BMW, etc. på TV och YouTube. Känns som vissa tillverkare fokuserar mer resurser på reklamen för elbilar än att ta fram och leverera effektiva bilar optimerade för eldrift.