Räddar Putin klimatet av misstag?

Här diskuterar vi podden Bilar med sladd (fd Teslapodden) och dess avsnitt.

Moderatorer: Herr X, djFabbe, Redaktion

Användarvisningsbild
tor-ake
Teslaägare
Inlägg: 1779
Blev medlem: 04 maj 2019 09:27

Re: Räddar Putin klimatet av misstag?

Inlägg av tor-ake »

tesla newbie skrev:
Min fråga är snarare om man ska lära ut “one pedal driving” på en gång eller om man ska börja med ”creep mode”.
Jag har resonerat som så att man utgår ifrån den bil som skall användas på uppkörningen och trafikskolan, och så ser man till att ha samma konfiguration på övningskörningsbilen. Då blir det inga överraskningar som stör koncentrationen. När min fru skulle ta körkort för många år sedan så köpte vi en liten skrotbil av ungefär samma storlek som körskolans bil, och övade med den. Mina grannar som har fyra barn, alla med körkort, gjorde likadant och det funkade fint.

Mycket bättre än att övningsköra med en gigantor-mercedes med automat och helt annan konfiguration på rattspakar och reglage.


Om körskolan har automatare med creep, slå på creep på teslan med.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Räddar Putin klimatet av misstag?

Inlägg av fth »

tesla newbie skrev:
Min fråga är snarare om man ska lära ut “one pedal driving” på en gång eller om man ska börja med ”creep mode”.
Jag har satt regen till ”low” vid övningskörning, eftersom uppkörning sannolikt sker i en vanlig automatfossil.

När dom väl fått kortet så är det snabbt gjort att vänja sig med högre regen, ”one pedal” etc.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar