Köper Elon Twitter?

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
LarsOJ skrev:
Jerker skrev:
Intelligens kan man ha, men inte alltid inom alla områden. Musks sociala färdigheter är väl omvittnat dåliga sedan långt tillbaka. Det är bara nu, när han fått för sig att leka gud, som hans brister exponeras fullt ut. Han är verkligen inte en person som är lämpad att leda ett sånt företag, det är ju helt uppenbart. Människor och mänskliga relationer är inte samma sak som maskiner och digitala interface.
Perfekta meriter när man köper och blir VD för sociala medier :lol:
Knepigt att han inte verkade ha några problem med sina sociala färdigheter (ögonkontakt, humor, rodnar, läser intervjuaren osv) för 10 år sedan... On the top of his game, helt klart. Elon måste vara världens första fall av autism som debuterat i 45+ ålder...
Visste inte att han har autism? Är det så?

Jag tror det är hans verkliga personlighet som kommer fram mer och mer i kombination med att entreprenörsandan försvunnit.

Själv har jag ju alltid tyckt att han verkar vara en skitstövel men förr var det ingen som höll med mig :lol:
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

LarsOJ skrev:
Visste inte att han har autism? Är det så?

Jag tror det är hans verkliga personlighet som kommer fram mer och mer i kombination med att entreprenörsandan försvunnit.

Själv har jag ju alltid tyckt att han verkar vara en skitstövel men förr var det ingen som höll med mig :lol:
Han sa att han har Asperger's när han var värd för SNL. Jag tror att det är skitsnack med tanke på att han varit fullkomligt normal innan han började ljuga om rena trolleriprodukter som FSD och Teslabot. Däremot finns det en rad andra diagnoser ur DSM som ligger närmare till som t ex narcissism och den del andra grejer.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev:
LarsOJ skrev:
Visste inte att han har autism? Är det så?

Jag tror det är hans verkliga personlighet som kommer fram mer och mer i kombination med att entreprenörsandan försvunnit.

Själv har jag ju alltid tyckt att han verkar vara en skitstövel men förr var det ingen som höll med mig :lol:
Han sa att han har Asperger's när han var värd för SNL. Jag tror att det är skitsnack med tanke på att han varit fullkomligt normal innan han började ljuga om rena trolleriprodukter som FSD och Teslabot. Däremot finns det en rad andra diagnoser ur DSM som ligger närmare till som t ex narcissism och den del andra grejer.
Säkert något åt det hållet.

”Sigmund Freud menade däremot att narcissismen var medfödd, varmed störningen för dennes anhängare förklaras som en regression till barnstadiet

Jag har även fått känslan av mytoman. Men det har ofta bortförklarats av Elon fans med att han är visionär och att ”hans tankar ligger 5år före alla andra” osv.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Funktionsnedsättningar på autism-spektrumet är medfödda. Jag tror inte han har det. Jag håller med dig.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Musk säger att han ska kliva ner som CEO när har hittat en som vill och kan ta jobbet.

Elon ska bara ta hand om ”software and server teams” efter det. Tesla BOD kan ju inte acceptera det här rimligtvis.

Spännande att hitta en person som ska ha både Elon som chef och direct report Kimball? 😂
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Här bevisar Elon sin storhet som tekniker och ledare. Det är alltid spännande när han vadar in på ett område där man själv är expert.

Elon får en relevant fråga på Hotz's space (som sa upp sig igår utan att gjort något av det han sa han skulle göra). Elon säger att lösningen på alla problem är att skriva om hela Twitter från grunden, vilket är den typiska naiva approachen, får mothugg och kallar personen som utmanar honom om det för "jackass". 🤣



Stackarn har väl inte fått en kritisk fråga eller mothugg på 10 år. Lösningen är aldrig att skriva om allt, även om det är skit. Lite i taget, varje dag. Fixa kulturen, fixa test-täckning. ta bort teknisk skuld osv.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Breaking Point (högerlutande) nailar Elons "free speech pivot";
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsL »

Orelaterad fråga? Var skulle ni placera en AI som är smart nog att skapa technological singularity? Många har ju talat om Google eller Facebook som möjliga punkter där dessa skulle kunna arbeta, eller redan gör det.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

LarsL skrev: 21 dec 2022 21:59
Orelaterad fråga? Var skulle ni placera en AI som är smart nog att skapa technological singularity? Många har ju talat om Google eller Facebook som möjliga punkter där dessa skulle kunna arbeta, eller redan gör det.
Definitionen av Singularity brukar ju vara en intelligent maskin (AGI) som kan designa en bättre version av sig själv, som i sin tur gör samma sak osv. SkyNet.

Jag tror inte det spelar någon roll var vi ställer den. vi är ju körda då. Som tur hinner både jag och mina barn och deras evt barnbarn gå vidare innan det händer.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5478
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av SwedishAdvocate »

Kriper skrev: 17 dec 2022 15:29
Går från klarhet till klarhet.

Bild

Det här var fake. Det har han iallafall inte skickat...

No, Musk Didn't Tweet That Banning Reporters Is 'Pretty Innocuous'
A fake tweet compared "banning reporters I don't like" to journalists being murdered in other countries. [...

https://www.snopes.com/fact-check/musk- ... innocuous/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Fredrik j
Inlägg: 10829
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Fredrik j »

spacecoin skrev: 21 dec 2022 22:35
LarsL skrev: 21 dec 2022 21:59
Orelaterad fråga? Var skulle ni placera en AI som är smart nog att skapa technological singularity? Många har ju talat om Google eller Facebook som möjliga punkter där dessa skulle kunna arbeta, eller redan gör det.
Definitionen av Singularity brukar ju vara en intelligent maskin (AGI) som kan designa en bättre version av sig själv, som i sin tur gör samma sak osv. SkyNet.

Jag tror inte det spelar någon roll var vi ställer den. vi är ju körda då. Som tur hinner både jag och mina barn och deras evt barnbarn gå vidare innan det händer.
En AI behöver nog inte ställa någonstans.
Om vi kommer drabbas av Skynet så kommer det ju säkert bli ett AI som använder all den datakraft som redan är uppkopplad på nätet.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare
Inlägg: 730
Blev medlem: 05 mar 2014 18:45

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Larofo »

Elon gästar All-In Podcast, en för övrigt mycket sevärd pod.
En hel del snack om Twitter och personligen tycker jag att man
tydligt ser hur effektivt Elon jobbar med sina företag.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 923
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av wannabee »

Larofo skrev: 26 dec 2022 16:08
Elon gästar All-In Podcast, en för övrigt mycket sevärd pod.
En hel del snack om Twitter och personligen tycker jag att man
tydligt ser hur effektivt Elon jobbar med sina företag.
Intressant, äntligen lite annat än all negativ propaganda om Elon och Twitter på sistone.

Tex har man ju läst att det fortfarande finns 'hate speach' eller vad de kallar det, men att han inte gör 'reklam' för det, men att om man letar efter det så går det att hitta.

Så pressen kommer ju att fortsätta argumentera som förut, man struntar i om den minskat till stor del, det passar inte in i pressens agenda, så det kommer att låta likadant så länge det existerar nån liten spillra någonstans.

Jag har inte använt Twitter, så några cryptoscams har jag inte sett, men på min Windows dator, där jag har msn news, så är de rikligt förekommande.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Elon fortsätter gå från klarhet till klarhet. I går lyfte han upp rysk propaganda och idag är han tvungen att säga att en kritiker med typ 300 följare har "små testiklar", En förebild för oss alla!
Screenshot 2022-12-28 at 14.26.09.png
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Ni har kanske sett den här tweeten/artikeln;


24 h senare är Ken shadowbannad. Elon's version av free speech.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

spacecoin skrev: 12 jan 2023 11:41
Ni har kanske sett den här tweeten/artikeln;


24 h senare är Ken shadowbannad. Elon's version av free speech.
Ja det där måste iaf. vara den värsta olyckan orsakad av sk. ”Phantom braking” jag sett. Har ju bubblat en hel del om den på nyheterna i USA nu efter att övervakningsfilmerna läckt ut. Ingen bra PR för Tesla så Elon tjurar nog rejält.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av fth »

LarsOJ skrev: 12 jan 2023 11:50
Ja det där måste iaf. vara den värsta olyckan orsakad av sk. ”Phantom braking” jag sett. Har ju bubblat en hel del om den på nyheterna i USA nu efter att övervakningsfilmerna läckt ut. Ingen bra PR för Tesla så Elon tjurar nog rejält.
Hemsk olycka, och mycket märkligt hanterat om det faktiskt skulle visa sig att Elon/Twitter shadowbannat pga rapportering om detta.

Att olyckan skulle ha orsakats av FSD ställer jag mig dock extremt skeptisk till, föraren måste ju typ ha somnat, det finns heller ingen vettig ursäkt att inte ta över i det där läget även om det skulle visa sig vara spökbromsning.

Jag gissar att utredningen kommer att visa ett helt annat förlopp och annan orsak.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

fth skrev: 12 jan 2023 12:06
mycket märkligt hanterat om det faktiskt skulle visa sig att Elon/Twitter shadowbannat pga rapportering om detta.
Det är lätt verifierat. Sök på Kens namn eller användarnamn. Inga resultat som innehåller Ken. Följ Ken. Sök igen. Resultat. Shadowban.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av fth »

Jag är rätt säker på att föraren helt enkelt missade sin avfart och panikbromsade själv.

Detta är nog en helt vanlig olycka orsakad av en inkompetent förare, vilket jag också tror utredningen kommer att visa.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av spacecoin »

Jag är helt ointresserad av olyckans orsak i den här tråden.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av LarsOJ »

fth skrev: 12 jan 2023 12:06
LarsOJ skrev: 12 jan 2023 11:50
Ja det där måste iaf. vara den värsta olyckan orsakad av sk. ”Phantom braking” jag sett. Har ju bubblat en hel del om den på nyheterna i USA nu efter att övervakningsfilmerna läckt ut. Ingen bra PR för Tesla så Elon tjurar nog rejält.
Hemsk olycka, och mycket märkligt hanterat om det faktiskt skulle visa sig att Elon/Twitter shadowbannat pga rapportering om detta.

Att olyckan skulle ha orsakats av FSD ställer jag mig dock extremt skeptisk till, föraren måste ju typ ha somnat, det finns heller ingen vettig ursäkt att inte ta över i det där läget även om det skulle visa sig vara spökbromsning.

Jag gissar att utredningen kommer att visa ett helt annat förlopp och annan orsak.

/fth
Tror du olyckan skulle hänt om bilen inte spökbromsat i samband med filbyte?

I den här tråden finns utdrag från polisutredningen:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ge.290484/

Olyckan hände ju i höstas men först nu som filmerna kommit ut. Filmerna bekräftar vad de inblandade uppgett på olycksplatsen. Jag tycker det är ganska läskigt att bilen bara tvärstannar i en tunnel iaf.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10329
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Legato »

LarsOJ skrev: 12 jan 2023 12:24
fth skrev: 12 jan 2023 12:06
LarsOJ skrev: 12 jan 2023 11:50
Ja det där måste iaf. vara den värsta olyckan orsakad av sk. ”Phantom braking” jag sett. Har ju bubblat en hel del om den på nyheterna i USA nu efter att övervakningsfilmerna läckt ut. Ingen bra PR för Tesla så Elon tjurar nog rejält.
Hemsk olycka, och mycket märkligt hanterat om det faktiskt skulle visa sig att Elon/Twitter shadowbannat pga rapportering om detta.

Att olyckan skulle ha orsakats av FSD ställer jag mig dock extremt skeptisk till, föraren måste ju typ ha somnat, det finns heller ingen vettig ursäkt att inte ta över i det där läget även om det skulle visa sig vara spökbromsning.

Jag gissar att utredningen kommer att visa ett helt annat förlopp och annan orsak.

/fth
Tror du olyckan skulle hänt om bilen inte spökbromsat i samband med filbyte?

I den här tråden finns utdrag från polisutredningen:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ge.290484/

Olyckan hände ju i höstas men först nu som filmerna kommit ut. Filmerna bekräftar vad de inblandade uppgett på olycksplatsen. Jag tycker det är ganska läskigt att bilen bara tvärstannar i en tunnel iaf.
Förare som sover eller av annan anledning ej borde framföra fordon är ju alltid läskigt. Att skylla det hela på "spökbromsning" när bilen stannar helt blir ju bara tramsigt (om nu inte bilen gått sönder). Finns ju ingen människa som vid sina sinnens fulla bruk har en reaktionstid på flera sekunder.

Orkar inte plöja tråden (tycker situationen är rätt ointressant om inget framkommer som visar på motsatsen), så sammanfatta gärna vad det är du tycker är läskigt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Fredrik j
Inlägg: 10829
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Fredrik j »

Legato skrev: 12 jan 2023 15:05

Förare som sover eller av annan anledning ej borde framföra fordon är ju alltid läskigt. Att skylla det hela på "spökbromsning" när bilen stannar helt blir ju bara tramsigt (om nu inte bilen gått sönder). Finns ju ingen människa som vid sina sinnens fulla bruk har en reaktionstid på flera sekunder.

Orkar inte plöja tråden (tycker situationen är rätt ointressant om inget framkommer som visar på motsatsen), så sammanfatta gärna vad det är du tycker är läskigt.
Tråden handlar ju om att Twitter nu har bannat användaren som skrev twitterinlägget med krockfilmen i.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10329
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Legato »

Fredrik j skrev: 12 jan 2023 15:24
Legato skrev: 12 jan 2023 15:05

Förare som sover eller av annan anledning ej borde framföra fordon är ju alltid läskigt. Att skylla det hela på "spökbromsning" när bilen stannar helt blir ju bara tramsigt (om nu inte bilen gått sönder). Finns ju ingen människa som vid sina sinnens fulla bruk har en reaktionstid på flera sekunder.

Orkar inte plöja tråden (tycker situationen är rätt ointressant om inget framkommer som visar på motsatsen), så sammanfatta gärna vad det är du tycker är läskigt.
Tråden handlar ju om att Twitter nu har bannat användaren som skrev twitterinlägget med krockfilmen i.
Ett tips är att läsa det inlägg som citerats och besvarats istället för att läsa trådens ämne... Förhoppningsvis kommer det inte som en chock att diskussioner ibland berör annat än det ursprungliga trådämnet.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Fredrik j
Inlägg: 10829
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Köper Elon Twitter?

Inlägg av Fredrik j »

Legato skrev: 12 jan 2023 16:00
Fredrik j skrev: 12 jan 2023 15:24
Legato skrev: 12 jan 2023 15:05

Förare som sover eller av annan anledning ej borde framföra fordon är ju alltid läskigt. Att skylla det hela på "spökbromsning" när bilen stannar helt blir ju bara tramsigt (om nu inte bilen gått sönder). Finns ju ingen människa som vid sina sinnens fulla bruk har en reaktionstid på flera sekunder.

Orkar inte plöja tråden (tycker situationen är rätt ointressant om inget framkommer som visar på motsatsen), så sammanfatta gärna vad det är du tycker är läskigt.
Tråden handlar ju om att Twitter nu har bannat användaren som skrev twitterinlägget med krockfilmen i.
Ett tips är att läsa det inlägg som citerats och besvarats istället för att läsa trådens ämne... Förhoppningsvis kommer det inte som en chock att diskussioner ibland berör annat än det ursprungliga trådämnet.
Du skrev ju att du inte orkar "plöja tråden". Det är ju bara dom senaste 4 inläggen som handlar om orsaken till själva olyckan. Varför olyckan kom upp här berodde på att användaren som la upp filmen på twitter, enligt spacecoin, nu har blivit bannad.
Och ni pratar då om spökbromsningar och om dom är läskiga eller inte.
Skriv svar