Sida 1 av 1

Fråga om garantiärenden

Postat: 12 maj 2022 18:51
av cryptonic
Jag har en M3 LR 2020 som jag hämtade ut i slutet av september 2020, så den är drygt 1,5 år gammal.

Jag upptäckte för ett tag sedan att laddningsluckan inte öppnar sig när man trycker på den. Funkar dock via appen eller via skärmen i bilen. Har även ett felmeddelande i bilen som säger att laddnigsluckan inte kan öppnas via tryck utan man ska använda en annan metod.

Jag skapade då ett serviceärende i Tesla-appen. Någon vecka senare så kollade jag i appen eftersom jag inte fått någon återkoppling och fick då syn på att det finns ett kostnadsförslag på 921 kr som gäller för "General diagnostics".

Borde inte detta täckas av garanti?

Re: Fråga om garantiärenden

Postat: 12 maj 2022 22:17
av sebiva
Jag tror de brukar lägga in en sån avgift i förväg, och om det visar sig vara ett garantiärende (vilket det låter som) så tar de bort kostnaden, så har det varit för mig någon gång också.

Re: Fråga om garantiärenden

Postat: 13 maj 2022 06:19
av tslaqqq
Är bilen låst öppnas inte luckan med ett tryck - det är skapligt genomtänkt men lätt att glömma..