Fråga om garantiärenden
Postat: 12 maj 2022 18:51
Jag har en M3 LR 2020 som jag hämtade ut i slutet av september 2020, så den är drygt 1,5 år gammal.
Jag upptäckte för ett tag sedan att laddningsluckan inte öppnar sig när man trycker på den. Funkar dock via appen eller via skärmen i bilen. Har även ett felmeddelande i bilen som säger att laddnigsluckan inte kan öppnas via tryck utan man ska använda en annan metod.
Jag skapade då ett serviceärende i Tesla-appen. Någon vecka senare så kollade jag i appen eftersom jag inte fått någon återkoppling och fick då syn på att det finns ett kostnadsförslag på 921 kr som gäller för "General diagnostics".
Borde inte detta täckas av garanti?
Jag upptäckte för ett tag sedan att laddningsluckan inte öppnar sig när man trycker på den. Funkar dock via appen eller via skärmen i bilen. Har även ett felmeddelande i bilen som säger att laddnigsluckan inte kan öppnas via tryck utan man ska använda en annan metod.
Jag skapade då ett serviceärende i Tesla-appen. Någon vecka senare så kollade jag i appen eftersom jag inte fått någon återkoppling och fick då syn på att det finns ett kostnadsförslag på 921 kr som gäller för "General diagnostics".
Borde inte detta täckas av garanti?