Det var kö i Jönköping, Linköping och Norrköping, samt fullt i Gävle.lloydfabege skrev:Då tillhör du nog pessimist-lägret. Det var precis en högtrafikshelg. Jag kollade rätt många gånger under söndagseftermiddagen i Chargefinder och det var _aldrig_ fullt i den trånga sektorn nämnd ovan Norrköping-Jönköping (inte heller ned mot Värnamo). Det tjocknade till några korta 10-minuters-stunder på SuC i Norrköping och Linköping men då var det laddare i närheten som var lediga på OKQ8, Ionity, Circle K.MWall skrev:Maw skrev:Det är svårt att tro när man hör vissa dysterkvistar här i trådarna men det ser verkligen ut som att snabbladdningens framtid är ljus
Beror på hur man ser det och vad man jämför mot. Dagarna med noll kö under högtrafik är nog över för "all framtid". Visst kommer man bygga ut men det kommer aldrig bli den överkapacitet som fanns i SuC-nätet förut.
Jag har varit med i BMW i3-gruppen på FB sen mars 2017 och i början så räknade folk kallt med att alla 50kW-laddare längs en rutt var lediga. Ofta gratis dessutom. Det kommer vi inte heller att se framöver.
För det första är inte Teslas redovisning korrekt alla gånger, för det andra visas en icke-Tesla som tar upp två platser som att en är ledig.
Att det finns lediga laddare hos andra bolag är ingen tröst för en inbiten Teslaägare som aldrig använt andra snabbladdare än SuC och anländer till en full SuC.