Jag sålde min 85D från 2015 under våren och var väldigt nöjd med vad jag fick. Några grejer dock....
1: KVD har väldigt dålig koll på Teslor. Jag förutsåg dock detta och pratade därför med dem varpå de rekommenderade att jag skrev ner en lista på grejer som jag tyckte vore bra att nämna.
* Fri Supercharging
* Uppgraderad MCU (till MCU2)
* CCS-uppgraderad
Det kan konstateras att inget av ovanstående nämndes i annonsen. Den som vann budgivningen hade för övrigt sökt upp mig på facebook och hört sig för om just detta. D.v.s. han bjöd mot andra som inte nödvändigtvis kände till detta.
2: Jag hade bilen på rekond innan men fick ändå betala för dammsugning. Tippar på att uppsugna gruskorn värderades till 25 kronor styck

.
3: Jag hade en del punkter i deras besiktning närmare bestämt angående utslitna bromsar. Jag upplevde dock att fixa dem var inte aktuellt utan bilen skulle ut så snart som möjligt. Här är man lite i sitsen att man pratar med någon som verkar veta vad den pratar om, d.v.s. att sälja bilen med defekta bromsar istället för att fixa dem och sälja en bil utan sådana anmärkningar.
4: Bilen stod i flera dagar på deras parkering utan att ett av fönstrena var stängda. Kanske inte någon stor grej men stärker ändå ett intryck av att det är mass-hantering som gäller på KVD. Det finns ingen tid eller intresse att anstränga sig mer än nödvändigt med bilarna.
Jag fick mer än jag hoppats på. Efter nästan 7 år och över 18 000 mil fick jag ungefär 45% av nypriset och 70 000 mer än Tesla bjöd för den. Min slutsats är dock att KVD är ett väldigt bra ställe att sälja bilen på. Säljer man något lite nyare hade ju inget av ovanstående (förutom dammsugningen då

) varit något problem. Bilen dök för övrigt upp, efter några månader, på Blocket för 75 000 kr mer men då med felen fixade och lite rutor tonade. Bilen bytte ägare efter några dagar efter annonsen så jag misstänker att det inte var överdriven prutning på det hela.