Reklamation
Postat: 10 aug 2022 23:14
Hej,
Jag har nu haft min Model X i 2,5 år och haft mycket problem med min bil. För att göra en lång historia kort så har jag haft 7 garantiärenden där dom flesta har gällt styrled eller drivknut. Varje ärende är ju en kamp med kundservice med långa väntetider och om det finns lånebil eller inte. Sen vet man ju inte heller när delar och dylikt kommer så du kan ju få vänta.
Mitt tålamod tog slut när jag från Stockholm till Borås fick haveri i Norrköping. Där la den av helt och jag blev strandad där efter uruselt arbete från Tesla Road Assiatiance som inte kunde hjälpa mig hem på något sätt så jag fick fixa allt där med övernattning och och hemfärd till Borås dagen efter. Missade bl a en operationstid pga detta. Sen började ett helvete med bråk om lånebil som jag skulle hämta i Norrköping och problem med resurser, brist på delar, försvunna delar mm. Det tog 13 veckor att få färdigt bilen och mycket riktigt, jag fick ta min lånebil till Norrköping för att hämta min bil där. Till råga på allt så hade de blött ner en väskamed prylar som låg i bagaget som jag hittade i frunken MYCKET möglig, även frunken var möglig.
Jag har varit utan min bil totalt i ca 5 månader pga av alla fel så jag skickade en officiell reklamation där dom skriver att dom bekräftat vad jag varit med om och kommer att lägga det till handlingarna. JAg blev även tillrättavisad för att jag varit arg i min kommunikation med personalen(inga svordomar eller så) utan jag hade inte rätt att vara upprörd och servicechefen sa att "detta är sånt som händer", alltså att bilen kan gå sönder.
Någon kompensation skulle jag inte få.
Är det någon som vet om det finns någon avdelsning för Customer Relations på detta märkliga och oseriösa företaget?
Jag har gett upp
Jag har nu haft min Model X i 2,5 år och haft mycket problem med min bil. För att göra en lång historia kort så har jag haft 7 garantiärenden där dom flesta har gällt styrled eller drivknut. Varje ärende är ju en kamp med kundservice med långa väntetider och om det finns lånebil eller inte. Sen vet man ju inte heller när delar och dylikt kommer så du kan ju få vänta.
Mitt tålamod tog slut när jag från Stockholm till Borås fick haveri i Norrköping. Där la den av helt och jag blev strandad där efter uruselt arbete från Tesla Road Assiatiance som inte kunde hjälpa mig hem på något sätt så jag fick fixa allt där med övernattning och och hemfärd till Borås dagen efter. Missade bl a en operationstid pga detta. Sen började ett helvete med bråk om lånebil som jag skulle hämta i Norrköping och problem med resurser, brist på delar, försvunna delar mm. Det tog 13 veckor att få färdigt bilen och mycket riktigt, jag fick ta min lånebil till Norrköping för att hämta min bil där. Till råga på allt så hade de blött ner en väskamed prylar som låg i bagaget som jag hittade i frunken MYCKET möglig, även frunken var möglig.
Jag har varit utan min bil totalt i ca 5 månader pga av alla fel så jag skickade en officiell reklamation där dom skriver att dom bekräftat vad jag varit med om och kommer att lägga det till handlingarna. JAg blev även tillrättavisad för att jag varit arg i min kommunikation med personalen(inga svordomar eller så) utan jag hade inte rätt att vara upprörd och servicechefen sa att "detta är sånt som händer", alltså att bilen kan gå sönder.
Någon kompensation skulle jag inte få.
Är det någon som vet om det finns någon avdelsning för Customer Relations på detta märkliga och oseriösa företaget?
Jag har gett upp