Högre effekt på SuC för S/X?
Postat: 09 sep 2022 19:56
Är det någon som fått mer effekt med 2022.24?
https://driveteslacanada.ca/news/tesla- ... e-2022-24/
/fth
https://driveteslacanada.ca/news/tesla- ... e-2022-24/
/fth
Du får rapportera härGustafsson skrev:Trevligt Måste nog åka å köpa lite mjölk, host host.
Jag kan tillägga att jag även laddade med Xen (100D) med 2022.24.8 idag på SuC v3 men startade på 58% och då kom den inte upp i mer än 90kW. Vilket inte var något speciellt. Hade navigerat till SuC i ca 30min och bilen förvärmde större delen av den tiden.jpetters skrev:Jag laddade på Ionity häromdagen med version 2022.24.5 och då toppade effekten på 143kW vid ca 33%. Det var nog högst effekten jag sett hittills. Kan vara en positiv indikation.
fth skrev:Jag skulle gissa att detta endast gäller 100-batteriet, den laddkurvan har ju alltid antytt att det finns mer kapacitet vid låg SoC.
/fth
Ändringen gäller som sagt bara V3. V2 kan bara leverera 150 kWfmm1000 skrev:Jävla. Ingen förbätring på laddhasighet. Ved 27 pct laddar jog med 72 kw på V2.
Ja högre effekt får man väl bara på andra sidan Atlanten tills dom bytt ut kontakten mot en CCS, ellerMWall skrev:fth skrev:Jag skulle gissa att detta endast gäller 100-batteriet, den laddkurvan har ju alltid antytt att det finns mer kapacitet vid låg SoC.
/fth
Fast vad hjälper det om man begränsas av adaptern? Sägs det inte att den maxar 150 kW?
Det är med CCS adapter och vad jag sett på 2st 2018 X100D och end XP Raven.Bjelke skrev:Ja högre effekt får man väl bara på andra sidan Atlanten tills dom bytt ut kontakten mot en CCS, ellerMWall skrev:fth skrev:Jag skulle gissa att detta endast gäller 100-batteriet, den laddkurvan har ju alltid antytt att det finns mer kapacitet vid låg SoC.
/fth
Fast vad hjälper det om man begränsas av adaptern? Sägs det inte att den maxar 150 kW?
säger dom något annat i artikeln?
Bra! Hoppas bara det inte kostar hastighet i den andra änden? Dvs att det går långsammare mot slutet istället.jpetters skrev:Det är med CCS adapter och vad jag sett på 2st 2018 X100D och end XP Raven.Bjelke skrev:Ja högre effekt får man väl bara på andra sidan Atlanten tills dom bytt ut kontakten mot en CCS, ellerMWall skrev:fth skrev:Jag skulle gissa att detta endast gäller 100-batteriet, den laddkurvan har ju alltid antytt att det finns mer kapacitet vid låg SoC.
/fth
Fast vad hjälper det om man begränsas av adaptern? Sägs det inte att den maxar 150 kW?
säger dom något annat i artikeln?
Mer att läsa på TFF
https://tff-forum.de/t/erhoehte-ladelei ... 4/217607/6
Det gäller tydligen enbart 100-packet.fmm1000 skrev:Laddar på V3 nu med en 85-pack. Absokut ingen förbätring på laddkurvan. Ved 50 pct laddar jag med 52 kw.
Det låter ju lysande, får bara hoppas jag får 2022.24 snart, det är tyvärr långt mellan uppdateringarna för AP1/MCU1 nuförtiden (jag fick 2022.8 häromdagen, innan dess var det säkert ett halvår sen förra gängen).jpetters skrev:Trist att det inte förbättrats på 85kWh batteriet. Men de som har 90kWh har också fått högre hastighet och inte bara 100kWh.
Fick samma igår när jag laddade. Har inte minne av att jag kommit upp i 158 tidigare.jpetters skrev:Lite mer fart är det helt klart. Gick upp till 161kW som högst.
143kW är det högsta jag sett tidigare. Även på Ionity var det lite höjt och effekten kom upp i 149kW.Tars skrev:Fick samma igår när jag laddade. Har inte minne av att jag kommit upp i 158 tidigare.jpetters skrev:Lite mer fart är det helt klart. Gick upp till 161kW som högst.