InCharge ändrar prismodell?
Postat: 01 okt 2022 16:49
1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Rätt eller fel?
Helt rätt, mer sådant!MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Varför ?Dafro skrev:Helt rätt, mer sådant!MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
För att slippa folk som laddar löngre tid ön dom behöver med tex en hastighet på 50 kW på en 150 kW laddare.Dexter86 skrev:Varför ?Dafro skrev:Helt rätt, mer sådant!MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Hade det inte varit bättre/mer rimligt att börja ta minutbetalt vid säg 60-70% istället?Dafro skrev:För att slippa folk som laddar löngre tid ön dom behöver med tex en hastighet på 50 kW på en 150 kW laddare.Dexter86 skrev:Varför ?Dafro skrev:Helt rätt, mer sådant!MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Ogillat kraftfullt köer.
MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
80-85% är på tok för högt att börja ta betalt, någonstans runt kanske 65-70% känns ändå rimligt så kanske man betalar par kr extra för sista 15-20% om man känner man vill stå kvar.Gargamel skrev:Ytterliggare ett sätt att skinna folket på, speciellt när det börjar från sekund 1 av laddningen och inte t.ex. vid 80-85%..
MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
När jag hade min EQC, så tog det alltid en timme att komma i närheten av 80%, och jag kom aldrig över 70kW mer eller mindre nån gång på året, bilen klarar 110kW. Då skulle jag bli straffad med 60kr extra varje gång jag var tvungen att ladda.. Jag laddade dessutom för 4-5000kr/månad och i snitt 3.5 gånger per vecka.. 14 * 60 = 840 kr extra straffavgift för att jag skulle vara tvungen att ladda (hos incharge dvs.)Dexter86 skrev:80-85% är på tok för högt att börja ta betalt, någonstans runt kanske 65-70% känns ändå rimligt så kanske man betalar par kr extra för sista 15-20% om man känner man vill stå kvar.Gargamel skrev:Ytterliggare ett sätt att skinna folket på, speciellt när det börjar från sekund 1 av laddningen och inte t.ex. vid 80-85%..
MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Riktigt trött på folk som ska stå maxa en jävla laddare till 100%
Alternativet är ju att du får betala ett högre pris per kWh på allt. Pengarna ska in oavsett.Gargamel skrev:När jag hade min EQC, så tog det alltid en timme att komma i närheten av 80%, och jag kom aldrig över 70kW mer eller mindre nån gång på året, bilen klarar 110kW. Då skulle jag bli straffad med 60kr extra varje gång jag var tvungen att ladda.. Jag laddade dessutom för 4-5000kr/månad och i snitt 3.5 gånger per vecka.. 14 * 60 = 840 kr extra straffavgift för att jag skulle vara tvungen att ladda (hos incharge dvs.)Dexter86 skrev:80-85% är på tok för högt att börja ta betalt, någonstans runt kanske 65-70% känns ändå rimligt så kanske man betalar par kr extra för sista 15-20% om man känner man vill stå kvar.Gargamel skrev:Ytterliggare ett sätt att skinna folket på, speciellt när det börjar från sekund 1 av laddningen och inte t.ex. vid 80-85%..
MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Riktigt trött på folk som ska stå maxa en jävla laddare till 100%
De två veckorna som det var som kallast förra året, så var jag tvungen att ladda varje veckodag då värmepumpen sög ut en hel del batteri vid start av bilen. Då blir det minst 1 200kr per månad extra om jag bara laddade vardagarna..
Vad kostade det innan?mikebike skrev:Min närmaste InCharge "snabbladdare" har alltid haft minuttaxa, endast.
Nu har den 4 kr/kWh + 1 kr/minut.
Den aktuella stationen ger max 50 kW.
Procent är ju helt ointressant men säg från nör man går under 100 kW på en 150 är väl rimligt. Alldeles för många sommskamtugga upp till 100 % med väldigt låg hastighet.rassla sänk kWh med en krona och flytta det till minuttaxa.Dexter86 skrev:Hade det inte varit bättre/mer rimligt att börja ta minutbetalt vid säg 60-70% istället?Dafro skrev:För att slippa folk som laddar löngre tid ön dom behöver med tex en hastighet på 50 kW på en 150 kW laddare.Dexter86 skrev:Varför ?Dafro skrev:Helt rätt, mer sådant!MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Ogillat kraftfullt köer.
Intressant varför de valt just de stationerna?MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
R_Edvinsson skrev:Intressant varför de valt just de stationerna?MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Andra Hälften av stationerna lämnar dessutom fortfarande bara halv effekt vad de presenterar.
Så introducerar de enkronan även på de så blir det snabbt dyrt.
I Mall of Scandinavia så kostar trefasladdning nu 4 kr kWh mot 3 tidigare.MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Det är ju bekvämt att ladda medan man handlar, men än så länge är det 1 kr billigare "på gatan" (Virta).Olten skrev:I Mall of Scandinavia så kostar trefasladdning nu 4 kr kWh mot 3 tidigare.MrEarp skrev:1kr/min i tillägg på cirka hälften av stationerna.
Rätt eller fel?
Burn!Marsa skrev:Vadå, 18kr extra per laddning är väl inte så farligt...
/Ioniq 5