Elon fixar fred i Ukraina!

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
larsw
Teslaägare
Inlägg: 292
Blev medlem: 24 apr 2018 23:17
Kontakt:

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av larsw »

wannabee skrev:
https://www.lesswrong.com/posts/Dod9AWz ... n-imminent

Läste detta av Max Tegmark, verkar ju underbyggt till skillnad från det mesta annat
Max Tegmark är ute och cyklar på den blå cykeln, men det är kanske off-topic i detta forum. Orkar inte lägga tid på att bemöta smörjan.
Författare och bloggare. Model S 2023
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7084
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av fth »

spacecoin skrev:
"Jämförbara tjänster" är fortfarande bara rural internet eller på sjön. Resten av världen har snabbare och bättre internet genom att inte hoppa 40ms ut i rymden och tillbaka. TAM är knappast 4M ens om du sätter en vid varje lägereld i Afrika.
Min Starlink har jämförbar latency med min 5G-baserade tjänst och bara marginellt högre än min kabeltjänst, det är såvitt jag kan bedöma redan en fullvärdig tjänst för alla utom kanske hardcore gamers, fiber kan dom förstås inte konkurrera med, men det är ju inte heller tanken. Premium-varianterna har ytterligare lägre latency och högre hastigheter, planen är också att latency även för "budgetvarianterna" skall minska till 20ms, och till runt 10ms på medellång sikt.

Jag skulle inte ha några som helst problem att helt gå över till Starlink redan idag, och hade tjänsten funnits när fiber-skojarna höll på och grävde vid mitt lantställe så hade jag skrattat dom rätt upp i ansiktet när dom ville ha 20,000:- för att ansluta mitt hus.

Begränsningen ligger snarare i total bandbredd per cell, vilket precis som du säger gör att Starlink förstås aldrig kommer att konkurrera med "vanliga" internetleverantörer i städer. Jag tror dock att du grovt underskattar marknaden för "rural internet", bara i USA bor det >50M "på landet" där Starlink alltså står sig mycket bra i jämförelse med befintliga tjänster. Även i många länder i Europa står sig Starlink väldigt bra i jämförelse med "vanliga" leverantörer, t.ex. Tyskland, där Starlink i runda slängar är dubbelt så snabb som "mediantjänsten". Det finns alltså rätt stora tillgängliga marknader redan innan man öht har öppnat för användare i Afrika och Asien.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6154
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av spacecoin »

larsw skrev:
wannabee skrev:
https://www.lesswrong.com/posts/Dod9AWz ... n-imminent

Läste detta av Max Tegmark, verkar ju underbyggt till skillnad från det mesta annat
Max Tegmark är ute och cyklar på den blå cykeln, men det är kanske off-topic i detta forum. Orkar inte lägga tid på att bemöta smörjan.
Håller med! Det jag undrar är vad du tror att Musk, Sacks och Tegmark har för agenda med sin retorik - "låt Putin få Ukraina eller jordens undergång". Talar dom i egen sak (sina investeringar), för världsfred eller för USA, eller för någon annan?
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2404
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av NiklasTesla »

Ca 65000 Ryska soldater har nu stupat i Ukraina (mer än Amerikanska soldater som dog under Vietnamkriget ca 58000). Hur lång tid tror ni det tar innan Ryzzland har mer än 300000 stupade soldater (ungefär så många Amerikanska soldater som dog under WW2) i denna del av "Ukraina kriget"?

Vad vill jag säga med ovan? Jo att Ukrainska försvaret och alla Ukrainare i "grön uniform" (samt frivilliga) fixar fred i Ukraina (såklart med resursstöd från väst) inte Elons dumma twittrande (lägg fokus på att få ut dina försenade produkter eller avgå som VD).

Inte helt otroligt att vi senast 2023 kommer få se massiva protester i Ryzzland startade av en eller flera mammor som förlorat sitt / sina barn vilket kommer leda till Spinn off att det blir revolution i Ryzzland igen.

Bästa Putler kan göra nu (om han vill leva några år till är att fly Ryzzland) då det är kört. Kanske Nordkorea kan tänkas ta emot?
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2244
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av frippe »

spacecoin skrev:
larsw skrev:
wannabee skrev:
https://www.lesswrong.com/posts/Dod9AWz ... n-imminent

Läste detta av Max Tegmark, verkar ju underbyggt till skillnad från det mesta annat
Max Tegmark är ute och cyklar på den blå cykeln, men det är kanske off-topic i detta forum. Orkar inte lägga tid på att bemöta smörjan.
Håller med! Det jag undrar är vad du tror att Musk, Sacks och Tegmark har för agenda med sin retorik - "låt Putin få Ukraina eller jordens undergång". Talar dom i egen sak (sina investeringar), för världsfred eller för USA, eller för någon annan?
Det är väl bara att titta på utvecklingen på börsen sedan kriget började, eller den ökande inflationen, eller komponentbristen, eller störandet av varuflöden, för att förstå att kriget allvarligt stör övriga världens levnadssätt. Då speciellt de som Elon vars tankar och vilja att driva företag förändra lever på att vi alla kan köpa mer hela tiden.

Så nej, Elon tänker nog mest på sina företags möjligheter att tjäna pengar än på de som i och med den nya ryska invasionen fått sina liv ödelagda. Eller ens hur detta krig slår mot Europa och dess möjligheter till fredlig utveckling.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av Andersen »

frippe skrev:
spacecoin skrev:
larsw skrev:
wannabee skrev:
https://www.lesswrong.com/posts/Dod9AWz ... n-imminent

Läste detta av Max Tegmark, verkar ju underbyggt till skillnad från det mesta annat
Max Tegmark är ute och cyklar på den blå cykeln, men det är kanske off-topic i detta forum. Orkar inte lägga tid på att bemöta smörjan.
Håller med! Det jag undrar är vad du tror att Musk, Sacks och Tegmark har för agenda med sin retorik - "låt Putin få Ukraina eller jordens undergång". Talar dom i egen sak (sina investeringar), för världsfred eller för USA, eller för någon annan?
Det är väl bara att titta på utvecklingen på börsen sedan kriget började, eller den ökande inflationen, eller komponentbristen, eller störandet av varuflöden, för att förstå att kriget allvarligt stör övriga världens levnadssätt. Då speciellt de som Elon vars tankar och vilja att driva företag förändra lever på att vi alla kan köpa mer hela tiden.

Så nej, Elon tänker nog mest på sina företags möjligheter att tjäna pengar än på de som i och med den nya ryska invasionen fått sina liv ödelagda. Eller ens hur detta krig slår mot Europa och dess möjligheter till fredlig utveckling.
För Elons mål med livet är verkligen att tjäna så mycket pengar som möjligt - och det var därför han bestämde sig för att starta 1. ett privat företag som ska skicka upp raketer och 2. en ny biltillverkare.

Det enda dummare han kunnat satsa på var att starta ett nytt flygbolag, om han nu velat förlora pengar.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av Jerker »

mati skrev:
Det är kanske så med folk som är extremt duktiga på vissa saker. De kan tydligen lätt få för sig att de är duktiga på precis allting. Musk är med andra ord exakta motsatsen till mig själv som konstant tror att jag inte är särskilt bra på nånting. :oops:
Som du säger, Musk är en begåvad tekniker, uppfinnare och visionär, han är också ganska bra på att producera barn och extremt framgångsrik på att tjäna pengar, men sen verkar det onekligen som att han inte alls är bra på vissa andra saker. Han ska nog inte hålla på med politik och han ska absolut inte syssla med sånt som berör andra människors öde, för han verkar allmänt strunta i hur andra mår. Men tyvärr inser han inte det själv. Konstigt, för i vanliga fall brukar man ju säga att vägen till framgång är att känna till sina egna begränsningar, men för såna som Musk verkar denna enkla regel inte gälla.
Musk har helt uppenbart en funktionsvariation inom autistspektrumet och det är då väldigt vanligt att detta påverkar den sociala interaktionen. I fallet med Ukraina så har han inre förmåga att väga in en rad faktorer som ligger till grund för Ukrainas och en stor del av världens länders agerande och hållning i frågan. I den bemärkelsen är han helt enkelt mentalt handikappad. Samma handikapp kan vara en enorm tillgång när man ska driva företag.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6154
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av spacecoin »

Andersen skrev:
Det enda dummare han kunnat satsa på var att starta ett nytt flygbolag, om han nu velat förlora pengar.
Den här diskussionen handlar om idag, med de omständigheter som råder idag. Att Elon har stor riskaptit och har pojkdrömmar om både rymden och snabba bilar är väl dokumenterat.

Idag finns det belåning på aktier, köpa av Twitter och ett SpaceX där det rinner ut pengar. Man agerar annorlunda med ryggen mot väggen.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av Jerker »

Starlink: För mig, som planerar att flytta ut i skogen, så är sådana här initiativ positiva. Jag kan knappast räkna med att det ska finnas fiber där (var det nu kommer att bli) och då är detta ändå en högst överkomlig kostnad med tanke på att inköpspriset på fastigheter i glesbygd är relativt sett mycket låga.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6154
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av spacecoin »

Jerker skrev:
mati skrev:
Det är kanske så med folk som är extremt duktiga på vissa saker. De kan tydligen lätt få för sig att de är duktiga på precis allting. Musk är med andra ord exakta motsatsen till mig själv som konstant tror att jag inte är särskilt bra på nånting. :oops:
Som du säger, Musk är en begåvad tekniker, uppfinnare och visionär, han är också ganska bra på att producera barn och extremt framgångsrik på att tjäna pengar, men sen verkar det onekligen som att han inte alls är bra på vissa andra saker. Han ska nog inte hålla på med politik och han ska absolut inte syssla med sånt som berör andra människors öde, för han verkar allmänt strunta i hur andra mår. Men tyvärr inser han inte det själv. Konstigt, för i vanliga fall brukar man ju säga att vägen till framgång är att känna till sina egna begränsningar, men för såna som Musk verkar denna enkla regel inte gälla.
Musk har helt uppenbart en funktionsvariation inom autistspektrumet och det är då väldigt vanligt att detta påverkar den sociala interaktionen. I fallet med Ukraina så har han inre förmåga att väga in en rad faktorer som ligger till grund för Ukrainas och en stor del av världens länders agerande och hållning i frågan. I den bemärkelsen är han helt enkelt mentalt handikappad. Samma handikapp kan vara en enorm tillgång när man ska driva företag.
Så du menar att det är själva INTERAKTIONEN I TEXT som är problemet här??? Som jag sagt fem gånger vid det här laget: Sluta shame:a Aspies för Elons andra tillkortakommanden tack.
backe
Inlägg: 1737
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av backe »

Jerker skrev:
Starlink: För mig, som planerar att flytta ut i skogen, så är sådana här initiativ positiva. Jag kan knappast räkna med att det ska finnas fiber där (var det nu kommer att bli) och då är detta ändå en högst överkomlig kostnad med tanke på att inköpspriset på fastigheter i glesbygd är relativt sett mycket låga.
Om du planerar att bo på landsbygden i Sverige så är det väldigt få ställen som inte har eller kommer få täckning via traditionella mobiloperatörer. En ordentlig mast löser nog annars mottagning på de allra flesta ställen.

Skulle det vara värt 40-50 000kr/ månad som det verkar kosta enligt Elon om man ska använda lite bandbredd? Billiga fastigheter blir ganska fort dyra då tänker jag.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av Jerker »

spacecoin skrev:
Så du menar att det är själva INTERAKTIONEN I TEXT som är problemet här??? Som jag sagt fem gånger vid det här laget: Sluta shame:a Aspies för Elons andra tillkortakommanden tack.
Nej, där misstolkade du mig. Han klarar inte av att ta in sådant som vi andra normalt klarar som gäller mellanmänskliga relationer och klarar inte av att tolka och fungera i det sociala interagerandet i sin helhet. Det har han ju visat upp otaliga bevis på genom åren.

Och vadå "shame:a Aspies för Elons andra tillkortakommanden"? Det är ju bara ett faktum att den här typen av funktionsvariation finns och Elon bär uppenbarligen på den också. Det är inte fråga om någon nedvärdering utav någon person eller grupp, utan bara ett konstaterande av fakta.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av Jerker »

backe skrev:
Jerker skrev:
Starlink: För mig, som planerar att flytta ut i skogen, så är sådana här initiativ positiva. Jag kan knappast räkna med att det ska finnas fiber där (var det nu kommer att bli) och då är detta ändå en högst överkomlig kostnad med tanke på att inköpspriset på fastigheter i glesbygd är relativt sett mycket låga.
Om du planerar att bo på landsbygden i Sverige så är det väldigt få ställen som inte har eller kommer få täckning via traditionella mobiloperatörer. En ordentlig mast löser nog annars mottagning på de allra flesta ställen.

Skulle det vara värt 40-50 000kr/ månad som det verkar kosta enligt Elon om man ska använda lite bandbredd? Billiga fastigheter blir ganska fort dyra då tänker jag.
På papperet må mobiloperatörerna ha god täckning men tyvärr är det ofta inte så i praktiken. Vi är ute och tittar på en del objekt som ligger avsides och det finns ofta väldigt lokala radioskuggor. Så det kan man inte lita på.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2244
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av frippe »

Andersen skrev:
frippe skrev:
spacecoin skrev:
larsw skrev:
wannabee skrev:
https://www.lesswrong.com/posts/Dod9AWz ... n-imminent

Läste detta av Max Tegmark, verkar ju underbyggt till skillnad från det mesta annat
Max Tegmark är ute och cyklar på den blå cykeln, men det är kanske off-topic i detta forum. Orkar inte lägga tid på att bemöta smörjan.
Håller med! Det jag undrar är vad du tror att Musk, Sacks och Tegmark har för agenda med sin retorik - "låt Putin få Ukraina eller jordens undergång". Talar dom i egen sak (sina investeringar), för världsfred eller för USA, eller för någon annan?
Det är väl bara att titta på utvecklingen på börsen sedan kriget började, eller den ökande inflationen, eller komponentbristen, eller störandet av varuflöden, för att förstå att kriget allvarligt stör övriga världens levnadssätt. Då speciellt de som Elon vars tankar och vilja att driva företag förändra lever på att vi alla kan köpa mer hela tiden.

Så nej, Elon tänker nog mest på sina företags möjligheter att tjäna pengar än på de som i och med den nya ryska invasionen fått sina liv ödelagda. Eller ens hur detta krig slår mot Europa och dess möjligheter till fredlig utveckling.
För Elons mål med livet är verkligen att tjäna så mycket pengar som möjligt - och det var därför han bestämde sig för att starta 1. ett privat företag som ska skicka upp raketer och 2. en ny biltillverkare.

Det enda dummare han kunnat satsa på var att starta ett nytt flygbolag, om han nu velat förlora pengar.
Nej men för att lyckas med sin tanke om omställning krävs det att vi konsumenter köper hans produkter. Det gör vi inte i samma utsträckning som det behövs om det är stor orolighet i världen, om inflationen gör att räntekostnader ökar, om elpriser skenar.

Elon är inte dummare än att han vet detta, därför fokuserar han på det före att vilja förstå vad ukrainare tvingas uppleva och vad en snabb fred kommer att skapa för världsordning. Eller vad Putins mål egentligen är, ett utrotande av Ukraina och ukrainare.

För Elon är det viktigare att klia diktatorer bakom öronen för det skapar en stabilitet i närtid med diktaturer, lite som när Göran Person berömde stabiliteten i Kina.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7084
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av fth »

backe skrev:
Jerker skrev:
Starlink: För mig, som planerar att flytta ut i skogen, så är sådana här initiativ positiva. Jag kan knappast räkna med att det ska finnas fiber där (var det nu kommer att bli) och då är detta ändå en högst överkomlig kostnad med tanke på att inköpspriset på fastigheter i glesbygd är relativt sett mycket låga.
Om du planerar att bo på landsbygden i Sverige så är det väldigt få ställen som inte har eller kommer få täckning via traditionella mobiloperatörer. En ordentlig mast löser nog annars mottagning på de allra flesta ställen.

Skulle det vara värt 40-50 000kr/ månad som det verkar kosta enligt Elon om man ska använda lite bandbredd? Billiga fastigheter blir ganska fort dyra då tänker jag.
Nej, vanliga Starlink kostar alltså 950:-/månad i Sverige, det finns ingen anledning att betala för business-varianten.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
backe
Inlägg: 1737
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av backe »

fth skrev:
backe skrev:
Jerker skrev:
Starlink: För mig, som planerar att flytta ut i skogen, så är sådana här initiativ positiva. Jag kan knappast räkna med att det ska finnas fiber där (var det nu kommer att bli) och då är detta ändå en högst överkomlig kostnad med tanke på att inköpspriset på fastigheter i glesbygd är relativt sett mycket låga.
Om du planerar att bo på landsbygden i Sverige så är det väldigt få ställen som inte har eller kommer få täckning via traditionella mobiloperatörer. En ordentlig mast löser nog annars mottagning på de allra flesta ställen.

Skulle det vara värt 40-50 000kr/ månad som det verkar kosta enligt Elon om man ska använda lite bandbredd? Billiga fastigheter blir ganska fort dyra då tänker jag.
Nej, vanliga Starlink kostar alltså 950:-/månad i Sverige, det finns ingen anledning att betala för business-varianten.

/fth
Men varför behöver man business i Ukraina?
Elon skriver att man måste ta 4500 $ för att inte gå back på de som körs nu i Ukraina?

Är det fri mängd data för 950kr?
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7084
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av fth »

backe skrev:
Men varför behöver man business i Ukraina?
Elon skriver att man måste ta 4500 $ för att inte gå back på de som körs nu i Ukraina?

Är det fri mängd data för 950kr?
Det är obegränsad data såvitt jag vet, iaf ingen gräns specad.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
backe
Inlägg: 1737
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av backe »

fth skrev:
backe skrev:
Men varför behöver man business i Ukraina?
Elon skriver att man måste ta 4500 $ för att inte gå back på de som körs nu i Ukraina?

Är det fri mängd data för 950kr?
Det är obegränsad data såvitt jag vet, iaf ingen gräns specad.

/fth
Vad får man för fördelar om man betalar 45ggr mer?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5455
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av SwedishAdvocate »

frippe skrev:
.../ lite som när Göran Person berömde stabiliteten i Kina.
Göran Persson: För mig är det oerhört slående vad politisk stabilitet betyder för ekonomisk utveckling när man ser det kinesiska exemplet.
Är det beröm eller är det ett konstaterande?
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av Jerker »

backe skrev:
fth skrev:
backe skrev:
Men varför behöver man business i Ukraina?
Elon skriver att man måste ta 4500 $ för att inte gå back på de som körs nu i Ukraina?

Är det fri mängd data för 950kr?
Det är obegränsad data såvitt jag vet, iaf ingen gräns specad.

/fth
Vad får man för fördelar om man betalar 45ggr mer?
Kabel? :?
backe
Inlägg: 1737
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av backe »

Jerker skrev:
backe skrev:
fth skrev:
backe skrev:
Men varför behöver man business i Ukraina?
Elon skriver att man måste ta 4500 $ för att inte gå back på de som körs nu i Ukraina?

Är det fri mängd data för 950kr?
Det är obegränsad data såvitt jag vet, iaf ingen gräns specad.

/fth
Vad får man för fördelar om man betalar 45ggr mer?
Kabel? :?
Fiber från rymden :D
Då är det ändå ganska billigt.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7084
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av fth »

backe skrev:
Vad får man för fördelar om man betalar 45ggr mer?
Högre prioritet i cellen, högre maximal bandbredd (typ 350 mbit/s), lägre latency, annan antenn, etc, inget som jag tror man behöver som ”normalanvändare”.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
backe
Inlägg: 1737
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av backe »

fth skrev:
backe skrev:
Vad får man för fördelar om man betalar 45ggr mer?
Högre prioritet i cellen, högre maximal bandbredd (typ 350 mbit/s), lägre latency, annan antenn, etc, inget som jag tror man behöver som ”normalanvändare”.

/fth
Ok, Tack för svar.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7084
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av fth »

P.S. Starlink Business kostar också $500/månad, dvs 5ggr mer än vanliga tjänsten, det är ”maritime” som kostar $5000/mån.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
backe
Inlägg: 1737
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Elon fixar fred i Ukraina!

Inlägg av backe »

fth skrev:
P.S. Starlink Business kostar också $500/månad, dvs 5ggr mer än vanliga tjänsten, det är ”maritime” som kostar $5000/mån.

/fth

Skulle man inte ta 4500$ i Ukraina?
Skriv svar