Sida 1 av 1

Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 09:25
av danni
Efter att Bonnie Norman hämtade ut sin Model X Signature #2 var hon snäll nog att åka direkt till en meetup med andra Tesla-ägare från TMC. Här finns massa bilder och detaljer: http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ost1286349

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 10:11
av HelectriC
danni skrev:
Efter att Bonnie Norman hämtade ut sin Model X Signature #2 var hon snäll nog att åka direkt till en meetup med andra Tesla-ägare från TMC. Här finns massa bilder och detaljer: http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ost1286349
Ser ut Som väldigt många av de punkter som folk har önskat sig har blivit introducerade i Xen; ventilation för de längst bak, USB för de bak, 12V i bagaget förutom de obvious som dragkrok och sånt, men tänkte mer på mindre grejer :) det vill nog komma till S snart tänker jag.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 10:22
av Svenssons
HelectriC skrev:
danni skrev:
Efter att Bonnie Norman hämtade ut sin Model X Signature #2 var hon snäll nog att åka direkt till en meetup med andra Tesla-ägare från TMC. Här finns massa bilder och detaljer: http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ost1286349
Ser ut Som väldigt många av de punkter som folk har önskat sig har blivit introducerade i Xen; ventilation för de längst bak, USB för de bak, 12V i bagaget förutom de obvious som dragkrok och sånt, men tänkte mer på mindre grejer :) det vill nog komma till S snart tänker jag.
Du glömde det viktigaste av allt, mugghållarna!

Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 10:25
av Herr X
Svenssons skrev:
Du glömde det viktigaste av allt, mugghållarna!
Var hittar du fler mugghållare på de bilderna? Det ser ut som att det står en flaska i framsätet på exakt samma dumma plats som i Model S.
Bild

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 10:27
av LarsL
Såg att dragkroken var en sådan där gammaldags som man måste lossa (för att de inte ska rosta fast). Hade nog hoppats på en infällbar.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 10:29
av Herr X
LarsL skrev:
Såg att dragkroken var en sådan där gammaldags som man måste lossa (för att de inte ska rosta fast). Hade nog hoppats på en infällbar.
De ska ju inte lämnas i, utan poängen är att du sätter i den när du behöver den - då rostar den inte fast. Jag hade en precis likadan på min Passat och det funkade hur bra som helst, inte en antydan till rost.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 10:50
av danni
Herr X skrev:
LarsL skrev:
Såg att dragkroken var en sådan där gammaldags som man måste lossa (för att de inte ska rosta fast). Hade nog hoppats på en infällbar.
De ska ju inte lämnas i, utan poängen är att du sätter i den när du behöver den - då rostar den inte fast. Jag hade en precis likadan på min Passat och det funkade hur bra som helst, inte en antydan till rost.
Såna funkar väl, men det känns faktiskt inte som en lösning värdig en så dyr bil från ett sånt företag utan mest en budgetlösning. Det finns gott om billigare bilar där du får en krok som går att fälla ut och in elektriskt med bara en knapptryckning.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 10:55
av Nicke Nyfiken
LarsL skrev:
Såg att dragkroken var en sådan där gammaldags som man måste lossa (för att de inte ska rosta fast). Hade nog hoppats på en infällbar.
Den rostar inte fast. Precis som Herr X skrev så är det exakt samma model som VW använder. Jag satte dit dragkroken på vår VW för tre år sedan när vi köpte bilen, och tog bort den för första gången nyligen när bilen var på besiktningen för första gången. När jag snurrade på vredet trillade den loss av sig själv. Det fanns inte ens tendenser till rost eller att den fastnar.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 11:06
av LarsL
Jag hade en sådan på förra MB och den suger så otroligt emot den på den nyare bilen som har infällbar. Man orkade ju inte böja sig ner för att lossa eländet så det fick sitta kvar också fick man banka loss den inför varje besiktning. En gång hade verdet kärvat rostat fast så att tok gubben på besiktningen ville typa om bilen till utan krok, lyckades dock smörja upp eländet så att det funka igen. Så hellre en fast dragkrok än en sådan där igen.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 11:09
av Nicke Nyfiken
LarsL skrev:
Jag hade en sådan på förra MB och den suger så otroligt emot den på den nyare bilen som har infällbar. Man orkade ju inte böja sig ner för att lossa eländet så det fick sitta kvar också fick man banka loss den inför varje besiktning. En gång hade verdet kärvat rostat fast så att tok gubben på besiktningen ville typa om bilen till utan krok, lyckades dock smörja upp eländet så att det funka igen. Så hellre en fast dragkrok än en sådan där igen.
Men beställ din Model X utan dragkrok då!

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 11:13
av Svenssons
Herr X skrev:
Svenssons skrev:
Du glömde det viktigaste av allt, mugghållarna!
Var hittar du fler mugghållare på de bilderna? Det ser ut som att det står en flaska i framsätet på exakt samma dumma plats som i Model S.
Bild
Det finns många fler mugghållare för alla tre sätesraderna.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 11:20
av LarsL
Nicke Nyfiken skrev:
Men beställ din Model X utan dragkrok då![/quote]
Största anledningen till att köpa en X är ju dragkroken, väldigt synd att de valt en så dålig lösning på den bara. Fast det är klart när nu bilen är typat för drag så är det ju bara att skruva dit ett, behövs ju inte ens besiktigas.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 11:36
av Nicke Nyfiken
LarsL skrev:
Största anledningen till att köpa en X är ju dragkroken, väldigt synd att de valt en så dålig lösning på den bara. Fast det är klart när nu bilen är typat för drag så är det ju bara att skruva dit ett, behövs ju inte ens besiktigas.
Kan hålla med om att det inte är vad man förväntar sig på en bil för 1,5 mille. Men jag tror att Tesla har en annan tanke med det hela, än vad vi är vana vid. Kickfästet är bara ett redskapsfäste som sitter kvar hela tiden, och inget som sticker ut bakom bilen även om det sitter kvar. Det är ju bara ett fyrkantigt rör som man seda sticker in det man vill använda. Dragkula, cykelhållare, skidhållare mm.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 21 dec 2015 12:31
av LarsL
Nicke Nyfiken skrev:
LarsL skrev:
Största anledningen till att köpa en X är ju dragkroken, väldigt synd att de valt en så dålig lösning på den bara. Fast det är klart när nu bilen är typat för drag så är det ju bara att skruva dit ett, behövs ju inte ens besiktigas.
Kan hålla med om att det inte är vad man förväntar sig på en bil för 1,5 mille. Men jag tror att Tesla har en annan tanke med det hela, än vad vi är vana vid. Kickfästet är bara ett redskapsfäste som sitter kvar hela tiden, och inget som sticker ut bakom bilen även om det sitter kvar. Det är ju bara ett fyrkantigt rör som man seda sticker in det man vill använda. Dragkula, cykelhållare, skidhållare mm.
Det är inte det jag är tveksam till, det där fyrkantsröret är ju någon amerikansk variant. Kan ju iofs vara förklaringen till att de väljer löstagbardragkrok istället för infällbar, de slipper en amerikanskversion och en EU version och behöver bara byta den lösa delen.

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 23 dec 2015 09:24
av kontakten2
e de tanken man ska dammsuga ner i spåren før baksætena ? eller har de en acceslucka før detta? :roll:

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 25 dec 2015 20:39
av kanylbullen
Över 3 ton i totalvikt. De flesta kommer behöva BE kort för att dra båten men även det lättaste släpet kräver utökad B alltså

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 25 dec 2015 20:58
av HelectriC
kanylbullen skrev:
Över 3 ton i totalvikt. De flesta kommer behöva BE kort för att dra båten men även det lättaste släpet kräver utökad B alltså
Det är väl 3,5 ton som triggar utökat körkort?

Re: Bonnies Sig #2

Postat: 25 dec 2015 21:14
av bylund
Fast <750 kg totalvikt på släpet är lätt släp oavsett om tågvikten är över 3,5 ton eller inte, så då räcker B-kort.