Tycker det ser ut som Riddermarks redan har justerat ner sina priser. På nyare teslor (>1år/1-2000mil) ligger man ju 30-40' under nypris och precis som förväntat lockar man med omgående leverans. Du kan få en bil hemkörd till dörren redan i morgon.
Dessutom har man ju endast 4st ModelY i lager.
Sry men tror inte det räcker...det finns 1 -22a för 609 som gått 1200 mil...utan dragkrok..så för typ 15-20k mindre får du leverans direkt men en 1 år gammal bil som kommer kosta dig 7 k extra försäkring om 2 år samt ett års mindre garanti. Dessutom med troligtvis sämre räntor.
Som sagt just nu kanske det går...men om några månader när det står en bil i hallen - inte en chans, vilket gör att den som köper den nu kommer att få ett antal tusen extra i värdeminskning kommande kvartal-
Tycker det ser ut som Riddermarks redan har justerat ner sina priser. På nyare teslor (>1år/1-2000mil) ligger man ju 30-40' under nypris och precis som förväntat lockar man med omgående leverans. Du kan få en bil hemkörd till dörren redan i morgon.
Dessutom har man ju endast 4st ModelY i lager.
Sry men tror inte det räcker...det finns 1 -22a för 609 som gått 1200 mil...utan dragkrok..så för typ 15-20k mindre får du leverans direkt men en 1 år gammal bil som kommer kosta dig 7 k extra försäkring om 2 år samt ett års mindre garanti. Dessutom med troligtvis sämre räntor.
Som sagt just nu kanske det går...men om några månader när det står en bil i hallen - inte en chans, vilket gör att den som köper den nu kommer att få ett antal tusen extra i värdeminskning kommande kvartal-
Det man har att spela med är möjlighet att inspektera bilen hur noga man behöver och omedelbar leverans.
Noterar att bilen du pratar om är "reserverad" på hemsidan. Naturligtvis något man kan luras med.
Vad menar du med sämre räntor? Räknar man med att Tesla även i fortsättningen ska subventionera räntan med kampanjer om man köper en ny?
Nu ligger den ju på 4,55% hos Tesla.
Vet inte vad Riddermarks kan erbjuda men troligtvis något liknande.
Eller?
Det man har att spela med är möjlighet att inspektera bilen hur noga man behöver och omedelbar leverans.
Noterar att bilen du pratar om är "reserverad" på hemsidan. Naturligtvis något man kan luras med.
Vad menar du med sämre räntor? Räknar man med att Tesla även i fortsättningen ska subventionera räntan med kampanjer om man köper en ny?
Nu ligger den ju på 4,55% hos Tesla.
Vet inte vad Riddermarks kan erbjuda men troligtvis något liknande.
Eller?
Tesla subventionerar räntan fortfarande, så som andra aktörers erbjudanden ligger det skulle jag gissa på att Riddermarks kan erbjuda ränta på över 6%.
Det man har att spela med är möjlighet att inspektera bilen hur noga man behöver och omedelbar leverans.
Noterar att bilen du pratar om är "reserverad" på hemsidan. Naturligtvis något man kan luras med.
Vad menar du med sämre räntor? Räknar man med att Tesla även i fortsättningen ska subventionera räntan med kampanjer om man köper en ny?
Nu ligger den ju på 4,55% hos Tesla.
Vet inte vad Riddermarks kan erbjuda men troligtvis något liknande.
Eller?
Tesla subventionerar räntan fortfarande, så som andra aktörers erbjudanden ligger det skulle jag gissa på att Riddermarks kan erbjuda ränta på över 6%.
Alla bilhandlare erbjuder ju finansieringsalternativ. Ingen kund accepterar väl listränta.
Varför skulle inte Riddermark kunna konkurrera med finansiering?
Jag har 4,80% på mitt billån t.ex.
Just nu är det väl mellan 4,5-5,0% som gäller. Lägre om det är kampanj.
Alla bilhandlare erbjuder ju finansieringsalternativ. Ingen kund accepterar väl listränta.
Varför skulle inte Riddermark kunna konkurrera med finansiering?
Jag har 4,80% på mitt billån t.ex.
Just nu är det väl mellan 4,5-5,0% som gäller. Lägre om det är kampanj.
Listräntan är högre än så för många finansieringsinstitut. Visst kan man pruta men det sker ju på bekostnad av mindre prut på bilen och så också.
Alla bilhandlare erbjuder ju finansieringsalternativ. Ingen kund accepterar väl listränta.
Varför skulle inte Riddermark kunna konkurrera med finansiering?
Jag har 4,80% på mitt billån t.ex.
Just nu är det väl mellan 4,5-5,0% som gäller. Lägre om det är kampanj.
Listräntan är högre än så för många finansieringsinstitut. Visst kan man pruta men det sker ju på bekostnad av mindre prut på bilen och så också.
DNB har listränta på 6,25%. Men vem får det vid affär hos bilhandlare?
Handlarna lever ju på räntemarginalen. Är de tillräckligt desperata kanske de släpper iväg bilar utan räntemarginal men det tillhör nog ovanligheterna.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Men det känns som de och många andra bilhandlare måste sänka dubbla sänkningen minst då de ligger nära nypris på bilarna. Deras säljargument med väntetiden finns inte längre.
Varför då? Tittar man i väntrumstråden finns det ju kunder som beställde model3 i somras och som fortfarande väntar.
Leveranstiderna blir ju rimligen inte kortare om efterfrågan ökar.
Hypen är väl borta, kapitalet är borta. Kollar du på Tesla är det inte många månaders väntetid (kollade bara Y). De har ju kommit igång med produktionen ordentligt så väntetiden minskar samtidigt som efterfrågan inte ökar utan minskar. De sålde färre bilar än förväntat. Man får se om prissänkningarna kan öka efterfrågan direkt men jag skulle tro att det kommer släpa efter.
Hypen är väl borta, kapitalet är borta. Kollar du på Tesla är det inte många månaders väntetid (kollade bara Y). De har ju kommit igång med produktionen ordentligt så väntetiden minskar samtidigt som efterfrågan inte ökar utan minskar. De sålde färre bilar än förväntat. Man får se om prissänkningarna kan öka efterfrågan direkt men jag skulle tro att det kommer släpa efter.
Frågan är om även privatpersoner ägnat sig åt spekulation i så pass stor utsträckning att det påverkat leveranstiderna. Det var nån video eller artikel som länkades till härifrån tror jag, där man såg det faktum att många i USA sedan en tid tillbaka försöker sälja sina nästan helt nya Teslor (i Sverige motsvarar det 6 mån för då får man bonus, i Tyskland handlar det väl om 500 mil eller nåt sånt).
Om Teslas orderstock blåsts upp av spekulationsköpare som beställer bil efter bil för att sälja med vinst borde det innebära att Tesla har ett visst mått av överkapacitet.
Hypen är väl borta, kapitalet är borta. Kollar du på Tesla är det inte många månaders väntetid (kollade bara Y). De har ju kommit igång med produktionen ordentligt så väntetiden minskar samtidigt som efterfrågan inte ökar utan minskar. De sålde färre bilar än förväntat. Man får se om prissänkningarna kan öka efterfrågan direkt men jag skulle tro att det kommer släpa efter.
Frågan är om även privatpersoner ägnat sig åt spekulation i så pass stor utsträckning att det påverkat leveranstiderna. Det var nån video eller artikel som länkades till härifrån tror jag, där man såg det faktum att många i USA sedan en tid tillbaka försöker sälja sina nästan helt nya Teslor (i Sverige motsvarar det 6 mån för då får man bonus, i Tyskland handlar det väl om 500 mil eller nåt sånt).
Om Teslas orderstock blåsts upp av spekulationsköpare som beställer bil efter bil för att sälja med vinst borde det innebära att Tesla har ett visst mått av överkapacitet.
Kanske inte spekulation, men många har nog köpt Tesla för att andrahandsvärdet varit så bra. Något som även underbyggt hypen kring märket. I och med prissänkningen i fredags försvann det här köpargumentet. Tror därför inte sänkt pris kommer driva på försäljningen. Tvärt om. Köparna kommer att tveka. När kommer nästa prissänkning?
Hypen är väl borta, kapitalet är borta. Kollar du på Tesla är det inte många månaders väntetid (kollade bara Y). De har ju kommit igång med produktionen ordentligt så väntetiden minskar samtidigt som efterfrågan inte ökar utan minskar. De sålde färre bilar än förväntat. Man får se om prissänkningarna kan öka efterfrågan direkt men jag skulle tro att det kommer släpa efter.
Frågan är om även privatpersoner ägnat sig åt spekulation i så pass stor utsträckning att det påverkat leveranstiderna. Det var nån video eller artikel som länkades till härifrån tror jag, där man såg det faktum att många i USA sedan en tid tillbaka försöker sälja sina nästan helt nya Teslor (i Sverige motsvarar det 6 mån för då får man bonus, i Tyskland handlar det väl om 500 mil eller nåt sånt).
Om Teslas orderstock blåsts upp av spekulationsköpare som beställer bil efter bil för att sälja med vinst borde det innebära att Tesla har ett visst mått av överkapacitet.
Kanske inte spekulation, men många har nog köpt Tesla för att andrahandsvärdet varit så bra. Något som även underbyggt hypen kring märket. I och med prissänkningen i fredags försvann det här köpargumentet. Tror därför inte sänkt pris kommer driva på försäljningen. Tvärt om. Köparna kommer att tveka. När kommer nästa prissänkning?
Nja.. Har läst om ett par personer bara här som beställt från n tesla nu efter prissänkning, detta påverkar helt klart.
Personligen så såg jag tesla som för dyra innan prissänkningen men nu med nya priserna så skulle den helt klart vara med på listan av tänkbara bilar att byta till. Dock har vi ingen tanke på att byta bil just nu, men tja vem vet, plötsligt händer de..
Hypen är väl borta, kapitalet är borta. Kollar du på Tesla är det inte många månaders väntetid (kollade bara Y). De har ju kommit igång med produktionen ordentligt så väntetiden minskar samtidigt som efterfrågan inte ökar utan minskar. De sålde färre bilar än förväntat. Man får se om prissänkningarna kan öka efterfrågan direkt men jag skulle tro att det kommer släpa efter.
Frågan är om även privatpersoner ägnat sig åt spekulation i så pass stor utsträckning att det påverkat leveranstiderna. Det var nån video eller artikel som länkades till härifrån tror jag, där man såg det faktum att många i USA sedan en tid tillbaka försöker sälja sina nästan helt nya Teslor (i Sverige motsvarar det 6 mån för då får man bonus, i Tyskland handlar det väl om 500 mil eller nåt sånt).
Om Teslas orderstock blåsts upp av spekulationsköpare som beställer bil efter bil för att sälja med vinst borde det innebära att Tesla har ett visst mått av överkapacitet.
Kanske inte spekulation, men många har nog köpt Tesla för att andrahandsvärdet varit så bra. Något som även underbyggt hypen kring märket. I och med prissänkningen i fredags försvann det här köpargumentet. Tror därför inte sänkt pris kommer driva på försäljningen. Tvärt om. Köparna kommer att tveka. När kommer nästa prissänkning?
Nja.. Har läst om ett par personer bara här som beställt från n tesla nu efter prissänkning, detta påverkar helt klart.
Personligen så såg jag tesla som för dyra innan prissänkningen men nu med nya priserna så skulle den helt klart vara med på listan av tänkbara bilar att byta till. Dock har vi ingen tanke på att byta bil just nu, men tja vem vet, plötsligt händer de..
Med all respekt så är kanske inte det svenska Teslaforumet den bästa indikatorn på den globala efterfrågan på Teslabilar, men framtiden får utvisa hur den här prisdumpningen faller ut för Tesla.
Hypen är väl borta, kapitalet är borta. Kollar du på Tesla är det inte många månaders väntetid (kollade bara Y). De har ju kommit igång med produktionen ordentligt så väntetiden minskar samtidigt som efterfrågan inte ökar utan minskar. De sålde färre bilar än förväntat. Man får se om prissänkningarna kan öka efterfrågan direkt men jag skulle tro att det kommer släpa efter.
Frågan är om även privatpersoner ägnat sig åt spekulation i så pass stor utsträckning att det påverkat leveranstiderna. Det var nån video eller artikel som länkades till härifrån tror jag, där man såg det faktum att många i USA sedan en tid tillbaka försöker sälja sina nästan helt nya Teslor (i Sverige motsvarar det 6 mån för då får man bonus, i Tyskland handlar det väl om 500 mil eller nåt sånt).
Om Teslas orderstock blåsts upp av spekulationsköpare som beställer bil efter bil för att sälja med vinst borde det innebära att Tesla har ett visst mått av överkapacitet.
Kanske inte spekulation, men många har nog köpt Tesla för att andrahandsvärdet varit så bra. Något som även underbyggt hypen kring märket. I och med prissänkningen i fredags försvann det här köpargumentet. Tror därför inte sänkt pris kommer driva på försäljningen. Tvärt om. Köparna kommer att tveka. När kommer nästa prissänkning?
Nja.. Har läst om ett par personer bara här som beställt från n tesla nu efter prissänkning, detta påverkar helt klart.
Personligen så såg jag tesla som för dyra innan prissänkningen men nu med nya priserna så skulle den helt klart vara med på listan av tänkbara bilar att byta till. Dock har vi ingen tanke på att byta bil just nu, men tja vem vet, plötsligt händer de..
Med all respekt så är kanske inte det svenska Teslaforumet den bästa indikatorn på den globala efterfrågan på Teslabilar, men framtiden får utvisa hur den här prisdumpningen faller ut för Tesla.
Jodå håller med helt att detta forum såklart inte representerar befolkningen i helhet men de är ju uppenbart att när man köper en bil sätter en tak på vad den får kosta och om en Tesla plötsligt är 100-150 tusen billigare än innan så hamnar den på fler personers listor. Man jämför sedan säkert bilen med andra bilar tex id4 polstar2 medflera och ser var man får mest för pengarna och vad man värdesätter. I dessa järförelser så hamnar säkert tesla ganska högt på listan numera.
Frågan är om även privatpersoner ägnat sig åt spekulation i så pass stor utsträckning att det påverkat leveranstiderna. Det var nån video eller artikel som länkades till härifrån tror jag, där man såg det faktum att många i USA sedan en tid tillbaka försöker sälja sina nästan helt nya Teslor (i Sverige motsvarar det 6 mån för då får man bonus, i Tyskland handlar det väl om 500 mil eller nåt sånt).
Om Teslas orderstock blåsts upp av spekulationsköpare som beställer bil efter bil för att sälja med vinst borde det innebära att Tesla har ett visst mått av överkapacitet.
Kanske inte spekulation, men många har nog köpt Tesla för att andrahandsvärdet varit så bra. Något som även underbyggt hypen kring märket. I och med prissänkningen i fredags försvann det här köpargumentet. Tror därför inte sänkt pris kommer driva på försäljningen. Tvärt om. Köparna kommer att tveka. När kommer nästa prissänkning?
Nja.. Har läst om ett par personer bara här som beställt från n tesla nu efter prissänkning, detta påverkar helt klart.
Personligen så såg jag tesla som för dyra innan prissänkningen men nu med nya priserna så skulle den helt klart vara med på listan av tänkbara bilar att byta till. Dock har vi ingen tanke på att byta bil just nu, men tja vem vet, plötsligt händer de..
Med all respekt så är kanske inte det svenska Teslaforumet den bästa indikatorn på den globala efterfrågan på Teslabilar, men framtiden får utvisa hur den här prisdumpningen faller ut för Tesla.
Jodå håller med helt att detta forum såklart inte representerar befolkningen i helhet men de är ju uppenbart att när man köper en bil sätter en tak på vad den får kosta och om en Tesla plötsligt är 100-150 tusen billigare än innan så hamnar den på fler personers listor. Man jämför sedan säkert bilen med andra bilar tex id4 polstar2 medflera och ser var man får mest för pengarna och vad man värdesätter. I dessa järförelser så hamnar säkert tesla ganska högt på listan numera.
Men som du säger framtiden får utvisa resultatet.
Tyvärr kommer inte framtiden ge oss något resultat eftersom ingen kommer veta hur försäljningen hade sett ut utan prisjusteringen. En indikation möjligen däremot.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Kanske inte spekulation, men många har nog köpt Tesla för att andrahandsvärdet varit så bra. Något som även underbyggt hypen kring märket. I och med prissänkningen i fredags försvann det här köpargumentet. Tror därför inte sänkt pris kommer driva på försäljningen. Tvärt om. Köparna kommer att tveka. När kommer nästa prissänkning?
Jag beställde en MYLR samma dag som prissänkningen så jag tror inte prissänkningen kommer medföra mindre försäljning för Tesla.
Däremot tror jag att här i Sverige när bonusen försvann att försäljningen hade bromsat upp ganska kraftigt 2023 om det inte var för denna prissänkning.
Men visst lite samma tänk som med elektronik överlag kanske det blir - när kommer nästa facelift/modell? Vad kommer priset landa på då? Rätt tid att köpa nu osv....
MYLR 2023, Sv/Sv, 20" M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Men visst lite samma tänk som med elektronik överlag kanske det blir - när kommer nästa facelift/modell? Vad kommer priset landa på då? Rätt tid att köpa nu osv....
Det gäller att köpa den "framtidssäkra" varianten!
Men, att hålla utsikt efter "stoppade inbyten", prisjusteringar i andra länder och lagernivåer är nog att rekommendera framöver....
Bara en datapunkt ang. Riddermarks… De ringde mig och frågade om vi skulle sälja några firmabilar i närtid. Inköparna hade fått order om att fylla upp lagren med bilar och han var ganska angelägen. Skickade sms bud på några reg nummer (ej elbilar) som var förvånansvärt bra.
Bara en datapunkt ang. Riddermarks… De ringde mig och frågade om vi skulle sälja några firmabilar i närtid. Inköparna hade fått order om att fylla upp lagren med bilar och han var ganska angelägen. Skickade sms bud på några reg nummer (ej elbilar) som var förvånansvärt bra.
Någon som fått några Tesla bud från dem nyligen?
Nope. De bjöd dåligt men inte sämst på min Cupra dock.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Tycker det ser ut som Riddermarks redan har justerat ner sina priser. På nyare teslor (>1år/1-2000mil) ligger man ju 30-40' under nypris och precis som förväntat lockar man med omgående leverans. Du kan få en bil hemkörd till dörren redan i morgon.
Dessutom har man ju endast 4st ModelY i lager.
Frågan är hur många dom äger, sett andra bilfirmor som har 100 teslor men bara lagt in 30 stycken. Efter 3 månader börjar det brinna eftersom att finanseringen av bil i lager som är äldre än 3 månader kostar väldigt mycket pengar.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Ska man köpa idag så ska man köpa på KVD. Kan lätt skilja 15-20% mot priserna på blocket. Många beghandlare har inköpsstopp och många privatpersoner likaså. Och ännu fler är det som drar sig från att köpa via KVD... Tror man kan göra otroliga fynd där nu ett tag om man är lagd åt det hållet och inte absolut måste hålla en säljare i handen.
Och så dök det upp en med rätt spec på kvd nu haha. Röd iofs och med uppskrapad sida men det skulle bli en bruksbil ändå. Landar den under 430 så är det ju toppen.
XLH99N? Ser inget om skrapad sida? Tror den går för 415-430.
Dock är det ju väldigt olika om de verkligen säljs eller ej när reservationspris ej nåtts. Många säljare lever ju också kvar i gamla priser.
Jag har vunnit tre auktioner nu på KVD men bara blivit erbjuden att köpa en (som jag till slut valde att avstå).
Japp, xlh. Hoppas du har rätt om pris. Skrapad i tre av fyra hörn(syns på anmärkningsbilder), men det gör mig inte så mkt. Hoppas andra passar på den pga det:)
ja då var det dags för avslut på denna ikväll. Kommer du vara med i slutstriden?
Man får nog revidera ner värdet lite sedan fredagens händelser med kanske 10%
Kan den möjligen sluta runt 370.000 plus inrop, dvs närmare 380 för köparen?
Ska man köpa idag så ska man köpa på KVD. Kan lätt skilja 15-20% mot priserna på blocket. Många beghandlare har inköpsstopp och många privatpersoner likaså. Och ännu fler är det som drar sig från att köpa via KVD... Tror man kan göra otroliga fynd där nu ett tag om man är lagd åt det hållet och inte absolut måste hålla en säljare i handen.
Och så dök det upp en med rätt spec på kvd nu haha. Röd iofs och med uppskrapad sida men det skulle bli en bruksbil ändå. Landar den under 430 så är det ju toppen.
XLH99N? Ser inget om skrapad sida? Tror den går för 415-430.
Dock är det ju väldigt olika om de verkligen säljs eller ej när reservationspris ej nåtts. Många säljare lever ju också kvar i gamla priser.
Jag har vunnit tre auktioner nu på KVD men bara blivit erbjuden att köpa en (som jag till slut valde att avstå).
Japp, xlh. Hoppas du har rätt om pris. Skrapad i tre av fyra hörn(syns på anmärkningsbilder), men det gör mig inte så mkt. Hoppas andra passar på den pga det:)
ja då var det dags för avslut på denna ikväll. Kommer du vara med i slutstriden?
Man får nog revidera ner värdet lite sedan fredagens händelser med kanske 10%
Kan den möjligen sluta runt 370.000 plus inrop, dvs närmare 380 för köparen?
Hehe, blev just klar med att lista mina förväntade priser på alla 3or i marknaden på KVD. Jag trodde 390.000:- på denna, men den landar högre. (EDIT: 398.500:- landade den på. "Givetvis" ej reservationspris uppnått. Ca 20.000:- lägre än jag hade räknat med för en vecka sedan.).
Jag tror inte 10% är rimligt dock på 2019, priserna har redan rasat. Jag räknar med 4%-10% beroende på mil och årsmodell. Långmilad 2019 4%, lågmilad 2022a 10% typ.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Ska man köpa idag så ska man köpa på KVD. Kan lätt skilja 15-20% mot priserna på blocket. Många beghandlare har inköpsstopp och många privatpersoner likaså. Och ännu fler är det som drar sig från att köpa via KVD... Tror man kan göra otroliga fynd där nu ett tag om man är lagd åt det hållet och inte absolut måste hålla en säljare i handen.
Och så dök det upp en med rätt spec på kvd nu haha. Röd iofs och med uppskrapad sida men det skulle bli en bruksbil ändå. Landar den under 430 så är det ju toppen.
XLH99N? Ser inget om skrapad sida? Tror den går för 415-430.
Dock är det ju väldigt olika om de verkligen säljs eller ej när reservationspris ej nåtts. Många säljare lever ju också kvar i gamla priser.
Jag har vunnit tre auktioner nu på KVD men bara blivit erbjuden att köpa en (som jag till slut valde att avstå).
Japp, xlh. Hoppas du har rätt om pris. Skrapad i tre av fyra hörn(syns på anmärkningsbilder), men det gör mig inte så mkt. Hoppas andra passar på den pga det:)
ja då var det dags för avslut på denna ikväll. Kommer du vara med i slutstriden?
Man får nog revidera ner värdet lite sedan fredagens händelser med kanske 10%
Kan den möjligen sluta runt 370.000 plus inrop, dvs närmare 380 för köparen?
Japp, jag var högsta budgivare på 398.500. Hade 405 som gräns vad jag var beredd att gå till. Får se vad dom säger imorrn, gissar på no deal men man kan ju hoppas:) verkar vara nåt meditechbolag som äger den så kanske bryr dom sig inte så mkt över några tusenlappar hit eller dit.
Och så dök det upp en med rätt spec på kvd nu haha. Röd iofs och med uppskrapad sida men det skulle bli en bruksbil ändå. Landar den under 430 så är det ju toppen.
XLH99N? Ser inget om skrapad sida? Tror den går för 415-430.
Dock är det ju väldigt olika om de verkligen säljs eller ej när reservationspris ej nåtts. Många säljare lever ju också kvar i gamla priser.
Jag har vunnit tre auktioner nu på KVD men bara blivit erbjuden att köpa en (som jag till slut valde att avstå).
Japp, xlh. Hoppas du har rätt om pris. Skrapad i tre av fyra hörn(syns på anmärkningsbilder), men det gör mig inte så mkt. Hoppas andra passar på den pga det:)
ja då var det dags för avslut på denna ikväll. Kommer du vara med i slutstriden?
Man får nog revidera ner värdet lite sedan fredagens händelser med kanske 10%
Kan den möjligen sluta runt 370.000 plus inrop, dvs närmare 380 för köparen?
Japp, jag var högsta budgivare på 398.500. Hade 405 som gräns vad jag var beredd att gå till. Får se vad dom säger imorrn, gissar på no deal men man kan ju hoppas:) verkar vara nåt meditechbolag som äger den så kanske bryr dom sig inte så mkt över några tusenlappar hit eller dit.
Jag tror det är favorit att du får den. Kan definitivt rekommendera att inte höja ditt bud iaf (vilket de kommer fråga om du vill göra när de ringer imorgon). Undantaget såklart om du verkligen vill ha just den bilen, men det är verkligen köparens marknad nu och jag tror det kommer hålla i sig ett bra tag.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
XLH99N? Ser inget om skrapad sida? Tror den går för 415-430.
Dock är det ju väldigt olika om de verkligen säljs eller ej när reservationspris ej nåtts. Många säljare lever ju också kvar i gamla priser.
Jag har vunnit tre auktioner nu på KVD men bara blivit erbjuden att köpa en (som jag till slut valde att avstå).
Japp, xlh. Hoppas du har rätt om pris. Skrapad i tre av fyra hörn(syns på anmärkningsbilder), men det gör mig inte så mkt. Hoppas andra passar på den pga det:)
ja då var det dags för avslut på denna ikväll. Kommer du vara med i slutstriden?
Man får nog revidera ner värdet lite sedan fredagens händelser med kanske 10%
Kan den möjligen sluta runt 370.000 plus inrop, dvs närmare 380 för köparen?
Japp, jag var högsta budgivare på 398.500. Hade 405 som gräns vad jag var beredd att gå till. Får se vad dom säger imorrn, gissar på no deal men man kan ju hoppas:) verkar vara nåt meditechbolag som äger den så kanske bryr dom sig inte så mkt över några tusenlappar hit eller dit.
Jag tror det är favorit att du får den. Kan definitivt rekommendera att inte höja ditt bud iaf (vilket de kommer fråga om du vill göra när de ringer imorgon). Undantaget såklart om du verkligen vill ha just den bilen, men det är verkligen köparens marknad nu och jag tror det kommer hålla i sig ett bra tag.
Absolut, jag kommer vara firm vid 400. Egentligen klarar jag mig på en sr+. Kraven är moms, drag. Ljus klädsel och Lr är bara för extra bonus.