Låg nivå av kylarvätska=bärgning
Postat: 28 nov 2022 19:00
Hej
Min bil varnade i torsdags för låg nivå av kylarvätska, kontakta service!
Jag bokade tid i Stockholm, bor i Örebro, och fick en tid idag måndag. Skulle ha åkt igår söndag, men när jag rullar iväg ser jag att det är en blöt ring på backen i carporten o går ur bilen o ser då att det rinner ut vätska under bilen. Vet dock inte vad det är som rinner.
Jag kontaktar supporten o får besked att inte köra bilen de 20 mil som det handlar om, får max köra 8 mil.
Jag ringer servicecenter Segeltorp idag på morgonen o får besked att bilen ska bärgas till Stockholm.
Kontaktar försäkringsbolag och de säger att det blir för dyrt utan den ska köras på transport till Stockholm eller Norrköping, vilket tar minst en vecka.
Samtidigt hör servicecenter Segeltorp av sig igen och säger att de ordnar bärgare.
Har suttit inne hela dagen idag o väntat på denna bärgare.
Ringer igen på sen eftermiddag och får besked att de inte kan ordna bärgare utan jag ska kontakta försäkringsbolaget. Meddelar denne då att de inte bärgar utan transporterar och det tar minst en vecka. Han säger att jag ska kontakta verkstad på Segeltorp.... igen !!!
Alltså jag vet inte hur många jag har pratat med och hur många varianter jag ska följa.
Är helt slut i huvudet nu av trötthet o besvikelse över en så taskig support och service.
Min bil är 3 år och har gått snart 4700 mil. Enligt instruktioner så är det MYCKET ovanligt att man behöver fylla på kylarvätska.
Den förste jag pratade med på söndagen skickade mig bild på hur jag kunde se nivån på vätskan.
När allt plockats bort för att se denna burk så fanns den inte där bilden visade.
I övrigt så är det ju strängt förbjudet att göra något själv. Han menade om den var över hälften så kunde jag köra.
Känns som jag skulle ha åkt ändå till Stockholm med facit i hand men när tanken slog mig att jag kunde bli stående på motorvägen eller med brinnande batteri så vågade jag inte plus, blev ju ändå avrådd.
Kommentarer på detta, vad är er erfarenhet, vad skulle ni ha gjort, vad gör jag nu?
Min bil varnade i torsdags för låg nivå av kylarvätska, kontakta service!
Jag bokade tid i Stockholm, bor i Örebro, och fick en tid idag måndag. Skulle ha åkt igår söndag, men när jag rullar iväg ser jag att det är en blöt ring på backen i carporten o går ur bilen o ser då att det rinner ut vätska under bilen. Vet dock inte vad det är som rinner.
Jag kontaktar supporten o får besked att inte köra bilen de 20 mil som det handlar om, får max köra 8 mil.
Jag ringer servicecenter Segeltorp idag på morgonen o får besked att bilen ska bärgas till Stockholm.
Kontaktar försäkringsbolag och de säger att det blir för dyrt utan den ska köras på transport till Stockholm eller Norrköping, vilket tar minst en vecka.
Samtidigt hör servicecenter Segeltorp av sig igen och säger att de ordnar bärgare.
Har suttit inne hela dagen idag o väntat på denna bärgare.
Ringer igen på sen eftermiddag och får besked att de inte kan ordna bärgare utan jag ska kontakta försäkringsbolaget. Meddelar denne då att de inte bärgar utan transporterar och det tar minst en vecka. Han säger att jag ska kontakta verkstad på Segeltorp.... igen !!!
Alltså jag vet inte hur många jag har pratat med och hur många varianter jag ska följa.
Är helt slut i huvudet nu av trötthet o besvikelse över en så taskig support och service.
Min bil är 3 år och har gått snart 4700 mil. Enligt instruktioner så är det MYCKET ovanligt att man behöver fylla på kylarvätska.
Den förste jag pratade med på söndagen skickade mig bild på hur jag kunde se nivån på vätskan.
När allt plockats bort för att se denna burk så fanns den inte där bilden visade.
I övrigt så är det ju strängt förbjudet att göra något själv. Han menade om den var över hälften så kunde jag köra.
Känns som jag skulle ha åkt ändå till Stockholm med facit i hand men när tanken slog mig att jag kunde bli stående på motorvägen eller med brinnande batteri så vågade jag inte plus, blev ju ändå avrådd.
Kommentarer på detta, vad är er erfarenhet, vad skulle ni ha gjort, vad gör jag nu?