Elon snälla sluta prata

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av mjwahl »

Kriper skrev: 29 sep 2023 22:12
Kriper skrev: 29 sep 2023 17:18
Nu citerar han rent rasisitiska sidor på kvitter.Skärmavbild 2023-09-29 kl. 17.16.22.png
Kul med Tyskalnds svar.
Skärmavbild 2023-09-29 kl. 22.08.43.png
Vilket idiotiskt svar från Tyskland; elon menar att de hade lika bra kunnat rädda flyktingarna och llämna tillbaks dem till ursprungshamn i Nordafrika.
Banane
Inlägg: 1258
Blev medlem: 21 okt 2020 11:48

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Banane »

Kriper skrev: 29 sep 2023 22:12
Kriper skrev: 29 sep 2023 17:18
Nu citerar han rent rasisitiska sidor på kvitter.Skärmavbild 2023-09-29 kl. 17.16.22.png
Kul med Tyskalnds svar.
Skärmavbild 2023-09-29 kl. 22.08.43.png

"Flyktingarna" borde lämnas av i Afrika. På det här sättet uppmuntras fler att försöka.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av iAkita »

Banane skrev: 30 sep 2023 00:30
Kriper skrev: 29 sep 2023 22:12
Kriper skrev: 29 sep 2023 17:18
Nu citerar han rent rasisitiska sidor på kvitter.Skärmavbild 2023-09-29 kl. 17.16.22.png
Kul med Tyskalnds svar.
Skärmavbild 2023-09-29 kl. 22.08.43.png

"Flyktingarna" borde lämnas av i Afrika. På det här sättet uppmuntras fler att försöka.
Dina citationstecken runt "flyktingarna" är så jäkla obehagliga så jag ryser i hela kroppen. Tänk att TCS forumet skulle förvandlas till det här.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Banane
Inlägg: 1258
Blev medlem: 21 okt 2020 11:48

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Banane »

iAkita skrev: 30 sep 2023 01:55
Banane skrev: 30 sep 2023 00:30
Kriper skrev: 29 sep 2023 22:12
Kriper skrev: 29 sep 2023 17:18
Nu citerar han rent rasisitiska sidor på kvitter.Skärmavbild 2023-09-29 kl. 17.16.22.png
Kul med Tyskalnds svar.
Skärmavbild 2023-09-29 kl. 22.08.43.png

"Flyktingarna" borde lämnas av i Afrika. På det här sättet uppmuntras fler att försöka.
Dina citationstecken runt "flyktingarna" är så jäkla obehagliga så jag ryser i hela kroppen. Tänk att TCS forumet skulle förvandlas till det här.

Beror på vad man avser med ordet flyktingar. De som har asylskäl och får officiell flyktingstatus är försvinnande få. Nästan alla är ekonomiska migranter.

Ps. Jag förstår varför de gör vad de gör och jag har inget emot den enskilde migranter. Det här är problematiskt på ett större plan.
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4188
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av nek0 »

Banane skrev: 30 sep 2023 07:36
iAkita skrev: 30 sep 2023 01:55
Banane skrev: 30 sep 2023 00:30
Kriper skrev: 29 sep 2023 22:12
Kriper skrev: 29 sep 2023 17:18
Nu citerar han rent rasisitiska sidor på kvitter.Skärmavbild 2023-09-29 kl. 17.16.22.png
Kul med Tyskalnds svar.
Skärmavbild 2023-09-29 kl. 22.08.43.png

"Flyktingarna" borde lämnas av i Afrika. På det här sättet uppmuntras fler att försöka.
Dina citationstecken runt "flyktingarna" är så jäkla obehagliga så jag ryser i hela kroppen. Tänk att TCS forumet skulle förvandlas till det här.

Beror på vad man avser med ordet flyktingar. De som har asylskäl och får officiell flyktingstatus är försvinnande få. Nästan alla är ekonomiska migranter.

Ps. Jag förstår varför de gör vad de gör och jag har inget emot den enskilde migranter. Det här är problematiskt på ett större plan.
Har du funderat över hur många personer Lundin Energy och många andra företag tvingat bli migranter?
Banane
Inlägg: 1258
Blev medlem: 21 okt 2020 11:48

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Banane »

nek0 skrev: 30 sep 2023 12:56
Banane skrev: 30 sep 2023 07:36
iAkita skrev: 30 sep 2023 01:55
Banane skrev: 30 sep 2023 00:30
Kriper skrev: 29 sep 2023 22:12

Kul med Tyskalnds svar.
Skärmavbild 2023-09-29 kl. 22.08.43.png

"Flyktingarna" borde lämnas av i Afrika. På det här sättet uppmuntras fler att försöka.
Dina citationstecken runt "flyktingarna" är så jäkla obehagliga så jag ryser i hela kroppen. Tänk att TCS forumet skulle förvandlas till det här.

Beror på vad man avser med ordet flyktingar. De som har asylskäl och får officiell flyktingstatus är försvinnande få. Nästan alla är ekonomiska migranter.

Ps. Jag förstår varför de gör vad de gör och jag har inget emot den enskilde migranter. Det här är problematiskt på ett större plan.
Har du funderat över hur många personer Lundin Energy och många andra företag tvingat bli migranter?

Är dåligt påläst om Lundin. Vad nu det har med detta att göra? Jag stödjer inte oljeindustrin. Har inte köpt en droppe bensin eller diesel på flera år.

I vilket fall är inte lösningen att flytta folk till Europa. Lösningen är att göra Afrika och Mellanöstern till bättre ställen att bo på. Det sa faktiskt Hans Rosling redan 2015 på den där galan i Globen och blev nästan cancelled för det.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Mickep »

https://foretagande.se/13-konspirations ... vara-sanna

Att operation paperclip var en riktig betyder inte att judar försöker skada västvärden med sitt vaccin (covid speciellt), var de som egentligen låg bakom 11 september eller kontrollerar medierna.
Egentligen är det inte ämnen eller ev fakta som framställs, utan konspirationsteorier har som syfte att skapa misstanke mellan människor och grupper, underminera myndigheter och skapa oro. Det är en del av psykologisk krigföring om man så vill. (det behöver inte vara någon grupp som ligger bakom utan kan vara personlig vendetta och upprättande av heder som gör att visa vräker ut sig påståenden). Och upprepar man något tillräckligt många gånger blir det en sanning för många, det är så kraftfullt för det fungerar.
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1309
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Credde »

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av ONSatan »

Credde skrev: 02 okt 2023 11:46
Så extremt vidrig Musk är!
Känns ofräscht att sätta sig i bilen när man kör till jobbet
niklas12
Inlägg: 2545
Blev medlem: 13 jan 2021 12:06

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av niklas12 »

With great power comes great responsibility.
Jag tror Elon missat detta, ibland önskar man att han haft någon som förgranskar hans tweets
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av fth »

I biografin beskrivs några tillfällen när personer i Elons närhet (Kimbal et al) gjorde något som liknade "medicinska interventioner" när han började spåra ur allt för mycket, enligt boken hjälpte det också honom att komma upp på spåret igen.

Var är Elons nära och kära nu, har dom gett upp, det känns definitivt som att dom behövs nu mer än någonsin? :?

Mycket oroande utveckling, Elon på X låter för närvarande som en ren Putin/Trump propagandakanal, det är mycket svårt att förstå hur en så uppenbart intelligent människa kan häva ur sig så många dumma saker på så kort tid.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Nect
elbilist
Inlägg: 1595
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Nect »

Banane skrev: 30 sep 2023 13:35
nek0 skrev: 30 sep 2023 12:56
Banane skrev: 30 sep 2023 07:36
iAkita skrev: 30 sep 2023 01:55
Banane skrev: 30 sep 2023 00:30



"Flyktingarna" borde lämnas av i Afrika. På det här sättet uppmuntras fler att försöka.
Dina citationstecken runt "flyktingarna" är så jäkla obehagliga så jag ryser i hela kroppen. Tänk att TCS forumet skulle förvandlas till det här.

Beror på vad man avser med ordet flyktingar. De som har asylskäl och får officiell flyktingstatus är försvinnande få. Nästan alla är ekonomiska migranter.

Ps. Jag förstår varför de gör vad de gör och jag har inget emot den enskilde migranter. Det här är problematiskt på ett större plan.
Har du funderat över hur många personer Lundin Energy och många andra företag tvingat bli migranter?

Är dåligt påläst om Lundin. Vad nu det har med detta att göra? Jag stödjer inte oljeindustrin. Har inte köpt en droppe bensin eller diesel på flera år.

I vilket fall är inte lösningen att flytta folk till Europa. Lösningen är att göra Afrika och Mellanöstern till bättre ställen att bo på. Det sa faktiskt Hans Rosling redan 2015 på den där galan i Globen och blev nästan cancelled för det.
Gällande just "flyktingarna" från Afrika så var det ett väldigt bra program igår på SVT som jag rekommenderar som handlar om fiskeindustrins kollaps längds med afrikaskust. Merparten av dem är inte flyktingar utan det är vi själva i Europa/västvärden som orsakat att Affrikaner söker sig hit för att arbeta. Vi har orsakat att deras försörjning håller på att kollapsa...
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Nicke Nyfiken »

ONSatan skrev: 02 okt 2023 12:38
Credde skrev: 02 okt 2023 11:46
Så extremt vidrig Musk är!
Känns ofräscht att sätta sig i bilen när man kör till jobbet
Han är en idiot som borde ha förmyndare.
Jag har aldrig varit så sugen på att sälja bilen som just nu.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11572
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av martinot »

fth skrev: 02 okt 2023 13:23
I biografin beskrivs några tillfällen när personer i Elons närhet (Kimbal et al) gjorde något som liknade "medicinska interventioner" när han började spåra ur allt för mycket, enligt boken hjälpte det också honom att komma upp på spåret igen.

Var är Elons nära och kära nu, har dom gett upp, det känns definitivt som att dom behövs nu mer än någonsin? :?

Mycket oroande utveckling, Elon på X låter för närvarande som en ren Putin/Trump propagandakanal, det är mycket svårt att förstå hur en så uppenbart intelligent människa kan häva ur sig så många dumma saker på så kort tid.
Det kanske mest märkliga är hans totala flathet mot dikaturen i Kina.

Detta tas inte upp något i hans senaste biografi. Är väldigt märkligt helt frånvarande från hela boken.

Diskuteras i senaste poddavsnittet i Bilar med Sladd: https://poddtoppen.se/podcast/114830355 ... lar-dyrare
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3296
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Maw »

Det kanske är som Cornucopia skriver på sin blogg:
Du kan ta pojken ut ur apartheid med miljonerna i grundplåt man tjänat ihop via slavarbetskraften, men man kan inte ta apartheid ut ur pojken.
;)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av fth »

Maw skrev: 02 okt 2023 14:31
Det kanske är som Cornucopia skriver på sin blogg:
Du kan ta pojken ut ur apartheid med miljonerna i grundplåt man tjänat ihop via slavarbetskraften, men man kan inte ta apartheid ut ur pojken.
;)
Det där stämmer ju iofs inte alls, några miljoner i grundplåt från den där påstådda smaragdgruvan har det ju aldrig funnits.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10326
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Legato »

ONSatan skrev: 02 okt 2023 12:38
Credde skrev: 02 okt 2023 11:46
Så extremt vidrig Musk är!
Känns ofräscht att sätta sig i bilen när man kör till jobbet
Ja fy f-n vad allt går åt fel håll gällande honom just nu :x
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
jonasperh
Teslaägare
Inlägg: 73
Blev medlem: 30 jul 2016 09:19

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av jonasperh »

ONSatan skrev: 02 okt 2023 12:38
Credde skrev: 02 okt 2023 11:46
Så extremt vidrig Musk är!
Känns ofräscht att sätta sig i bilen när man kör till jobbet
Ja, riktigt illa. Och jag brukade beundra honom.. Känns som han har radikaliserats, ironiskt nog skrev han nyss att han har får all info via x/twitter numera och läser inte vanlig media. Kan ju förklara en del, han har isolerats helt i sin ekokammare.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av fth »

jonasperh skrev: 02 okt 2023 15:53
Ja, riktigt illa. Och jag brukade beundra honom.. Känns som han har radikaliserats, ironiskt nog skrev han nyss att han har får all info via x/twitter numera och läser inte vanlig media. Kan ju förklara en del, han har isolerats helt i sin ekokammare.
Man måste iofs vara rätt selektiv i sin läsning för att få den världsbild som Elon verkar ha för närvarande, om det är något som det verkligen finns på X så är det ju alla infallsvinklar, all propaganda, all bra och all dålig information etc.

Problemet är ju att sålla, källgranska och kvalitetsbedöma, förmågor som Elon just nu tyvärr inte verkar ha.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3296
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Maw »

fth skrev: 02 okt 2023 15:59
jonasperh skrev: 02 okt 2023 15:53
Ja, riktigt illa. Och jag brukade beundra honom.. Känns som han har radikaliserats, ironiskt nog skrev han nyss att han har får all info via x/twitter numera och läser inte vanlig media. Kan ju förklara en del, han har isolerats helt i sin ekokammare.
Man måste iofs vara rätt selektiv i sin läsning för att få den världsbild som Elon verkar ha för närvarande, om det är något som det verkligen finns på X så är det ju alla infallsvinklar, all propaganda, all bra och all dålig information etc.

Problemet är ju att sålla, källgranska och kvalitetsbedöma, förmågor som Elon just nu tyvärr inte verkar ha.

/fth
Jag använder ifa inte Twitter speciellt mycket men är det inte som med t ex FB att man får se mer av samma typ som det man klickar på?
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av fth »

Maw skrev: 02 okt 2023 16:01
Jag använder ifa inte Twitter speciellt mycket men är det inte som med t ex FB att man får se mer av samma typ som det man klickar på?
Jo, så är det absolut, min poäng var bara att X i sig inte är en ekokammare, den måste man skapa själv, och även då måste man vara väldigt selektiv om man absolut inte vill se den "andra sidan".

Jag ligger mycket långt från Elons åsikter i dom här frågorna, men får ändå upp en massa rysk propaganda och annan smörja i mitt flöde, jag har svårt att tro att Elon bara skulle se det som rimmar med hans (förhoppningsvis tillfälliga) förvirring.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 657
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av HerrNilsson »

ONSatan skrev: 02 okt 2023 12:38
Credde skrev: 02 okt 2023 11:46
Nu hånar han också Ukraina:
Så extremt vidrig Musk är!
Känns ofräscht att sätta sig i bilen när man kör till jobbet
Så du köpte bilen pga Elon? Du tyckte han var fenomenal, och nu när han säger idiotiska saker gillar du inte bilen längre? Skäms för bilen?

För min del köpte jag Teslan för att jag gillar produkten. Att Elon äger företaget bakom produkten påverkade inte mitt inköp, eller mitt ägande för den delen.
Det är faktiskt en riktigt bra produkt enligt mig och många andra.

Med samma "logik" då, så när Tim Cook säger nåt du inte håller med om så säljer du Macen?
När ägaren av Husqvarna hasplar ur sig nåt knasigt skäms du över robotklipparen?
Tidigare häktades ju ett antal ICA-handlare för brottslighet. Uppenbart giriga personer. Då kan man inte handla på ICA längre?

Osv... Blir kämpigt att endast handla produkter, eller tjänster, från personer man håller med i allt.
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1104
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Kriper »

Ingen Ford på våran gård, som farsan sade när det blev känt att Henry var med och finansierade Adolfs upprustning inför invasionen av Polen.
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare
Inlägg: 823
Blev medlem: 09 dec 2018 11:48

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av Elof »

Grejen är dels att Tesla är väldigt förknippat med Musk som dessutom är ganska stor ägare, dels att andra VD:ar (med få undantag) har vett att inte tweeta som en källarincel med extremhögerböjelser.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Elon snälla sluta prata

Inlägg av fth »

HerrNilsson skrev: 02 okt 2023 18:59
Så du köpte bilen pga Elon? Du tyckte han var fenomenal, och nu när han säger idiotiska saker gillar du inte bilen längre? Skäms för bilen?

För min del köpte jag Teslan för att jag gillar produkten. Att Elon äger företaget bakom produkten påverkade inte mitt inköp, eller mitt ägande för den delen.
Det är faktiskt en riktigt bra produkt enligt mig och många andra.

Med samma "logik" då, så när Tim Cook säger nåt du inte håller med om så säljer du Macen?
När ägaren av Husqvarna hasplar ur sig nåt knasigt skäms du över robotklipparen?
Tidigare häktades ju ett antal ICA-handlare för brottslighet. Uppenbart giriga personer. Då kan man inte handla på ICA längre?

Osv... Blir kämpigt att endast handla produkter, eller tjänster, från personer man håller med i allt.
Det är ju iofs få (om något) företag vars produkter är så intimt förknippade med sin upphovsman som Tesla/Elon.

Jag kopplar t.ex inte varumärket ICA till insideraffärer som Lassegurra Aktersnurra, butikschef i Bromölla, har gjort, men jag tänker definitivt på Tesla när Elon häver ur sig Putin-klyschor på X

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Skriv svar