Skitförtaget Tesla

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av mikebike »

Tillsynsmannen skrev: 23 dec 2022 13:21
Det där med veganskinn förresten. Är inte det en förskönande omskrivning för galon? Säkert lurar det någon, men det var inte en relevant parameter för mig i alla fall.
Om det är skinn från veganer så är det korrekt, inte annars.
Plast görs av olja, så petrolemskinn kanske?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Inlägg: 344
Blev medlem: 29 dec 2021 22:08
Ort: Täby
Referralkod: ts.la/jonas230034

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av larjon »

Jerka skrev: 23 dec 2022 11:49
MÖRK GRÖT SKIT TÄNK kan vara det bästa som sagts på det här forumet sen kärnkraftstråden. Det är mitt nya favoritcitat. Någon som är sugen på en gruppbeställning?

Bild
Haha, kan bara hålla med. Bästa jag läst på flera år faktiskt! :lol:

Jag vill definitivt ha en sån tröja!
Svart Model Y Performance
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Inlägg: 2793
Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
Ort: Mälardalen
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av NEO »

larjon skrev: 23 dec 2022 14:05
Jerka skrev: 23 dec 2022 11:49
MÖRK GRÖT SKIT TÄNK kan vara det bästa som sagts på det här forumet sen kärnkraftstråden. Det är mitt nya favoritcitat. Någon som är sugen på en gruppbeställning?

Bild
Haha, kan bara hålla med. Bästa jag läst på flera år faktiskt! :lol:

Jag vill definitivt ha en sån tröja!
Jag skrattar fortfarande :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
MrRun
elbilist
Inlägg: 805
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av MrRun »

Samma här! :D :D
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av Bjelke »

fth skrev: 23 dec 2022 13:09
amg1967 skrev: 23 dec 2022 12:57
Dålig på det där med BOTar, men skulle en BOT registrera sig i april och lägga 1:a inlägget i december?
Nej, det följer ju faktiskt inte riktigt mönstret, inlägget tolkade jag först som bot-genererat, men det kanske faktiskt är ”riktigt”?

/fth
Och det var väl någon mer felstavning också, inte likt bottar, inte namnet heller egentligen…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3637
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av jonasl »

Läser man i grupperna för I5 (startproblem framför allt, dåligt 12v-batteri) och MEB-bilarna (värme, startproblem, massa konstiga buggar) så blir man ju livrädd. Men jag vet massa helnöjda ägare av både dem och Tesla och har själv inte haft ett enda problem med Teslorna så riktigt så mörk är inte gröna gröten trots allt.

Har haft rätt lite problem med alla bilar jag kört genom åren faktiskt, antagligen mest med min andra bil, en 900i från -88. Men den rullade mängder av mil med milersättning och gick nog plus i slutänden ändå. Och jag har kört massor av mil varje år, både med gamla häckar och nyare bilar. Antagligen minst med de nyare. Borde köpt en Model S redan 2014.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av Dafro »

Jag vill ha tröja, kan ta 2 om det behövs.

Inte riktigt lika bra som min

Not fit
Forging elite fatness

Men skapligt ok ändå. :D
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11572
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av martinot »

Sturk skrev: 22 dec 2022 19:37
Tesla sektens mantra att inget kan göras , kanske att de ev kan köpa tillbaka bilen. Skulle bli uppringd av någon annan figur i ärendet. Tror ni jag har blivit det. Så klart inte ........är så jävla trött på Tesla , miljöpartiet som tvingar oss till att köpa skit och skaffa det av medelklassproblem för nördar. Gå inte på det där med elbil och sådant mörk gröt skit tänk. Tesla bygger bilar med känsla av minimalism för dyra pengar och utan alternativ till något mer hållbara saker egentligen. Veganskin i en bil som kostar skjortan på riktigt?
FYI; Det finns andra elbilar än Tesla (om du skulle missat det).

Sedan kan jag förstå att du är besviken på Teslas service, som verkar variera för mycket i kvalitet som jag förstått det på många.

Gällande att det saknades äkta skinnklädsel, det får nog ankomma på dig att checka innan köpet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Jerka
Inlägg: 938
Blev medlem: 25 mar 2016 21:19

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av Jerka »

Alltså, för att förtydliga så skojade jag bara om tröjorna. Kommer inte beställa några.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av mati »

Men tänk om mörk gröt verkligen hade varit skit. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av fth »

mati skrev: 23 dec 2022 20:10
Men tänk om mörk gröt verkligen hade varit skit. :lol:
Buu! :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av Dafro »

Jerka skrev: 23 dec 2022 19:56
Alltså, för att förtydliga så skojade jag bara om tröjorna. Kommer inte beställa några.

Fatta det, men kul. :D
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av Curik »

Varför skulle det vara en bot? Tänk om ni just gjort er roliga över någon med ett legitimt problem? Kamma er!
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av fth »

Curik skrev: 24 dec 2022 10:04
Varför skulle det vara en bot? Tänk om ni just gjort er roliga över någon med ett legitimt problem? Kamma er!
Det var jag som tyckte detta såg ut som en typisk bot, första och enda inlägget av TS, vilda och oinformerade svingar mot Miljöpartiet, Tesla, och elbilar i allmänhet, samt ett språk och formuleringar som såg maskingenererade och/eller nästan slumpmässiga ut.

Om detta var fel så ber jag om ursäkt, jag tycker dock fortfarande det är ett mycket märkligt första inlägg med rejäl trollvarning.

/fth

P.S och fortfarande det enda inlägget av TS.
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av LarsL »

fth skrev: 24 dec 2022 11:16
Curik skrev: 24 dec 2022 10:04
Varför skulle det vara en bot? Tänk om ni just gjort er roliga över någon med ett legitimt problem? Kamma er!
Det var jag som tyckte detta såg ut som en typisk bot, första och enda inlägget av TS, vilda och oinformerade svingar mot Miljöpartiet, Tesla, och elbilar i allmänhet, samt ett språk och formuleringar som såg maskingenererade och/eller nästan slumpmässiga ut.

Om detta var fel så ber jag om ursäkt, jag tycker dock fortfarande det är ett mycket märkligt första inlägg med rejäl trollvarning.

/fth

P.S och fortfarande det enda inlägget av TS.
Påminner mycket om tidigare botar som har använt gamla inlägg eller delar av gamla inlägg för att skapa egna trådar. Så jag misstänker att detta är från samma källa. De svarar ju inte heller vidare på tråden vilket inte heller den här användaren har gjort.

Problemet med ryckig styrning/servo har jag hört om tidigare. Tyvärr inte från någon van Tesla förare så jag vet inte om de missuppfatta någon AP funktion eller om det verkligen är en variation i servot.
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av Dafro »

Om det nu är en bot. Vad är tänkt syfte med dessa inlägg gjorda av botar, och vilka ligger bakom?
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7089
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av fth »

Dafro skrev: 24 dec 2022 12:11
Om det nu är en bot. Vad är tänkt syfte med dessa inlägg gjorda av botar, och vilka ligger bakom?
Det har jag också undrat många gånger, dom flesta verkar helt meningslösa. Många ser förstås ut som ren elbils-bashing, men ofta är dom bara… märkliga. :?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
ajaxx08
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2022 20:20

Re: Skitförtaget Tesla

Inlägg av ajaxx08 »

Sturk skrev: 22 dec 2022 19:37
Hej!

Egentligen skulle jag vilja skriva något positivt, men upplever att företaget Tesla är väldigt dåligt. Äger en M3 -22 sedan start hack i styrningen så att bilen kränger till höger och vänster, vilket idag blev en risk då med vinter underlag gav sladd mer än nödvändigt. Blev så klart rädd. behöver en bil för att pendla 18 mil till mitt levebröd alltså arbete. Tidigare körde en disel bil som man kunde lämna in på vilken verkstad som helst och saker blev fixade. Nu ser ni kommer jag till problemet ......för en tid sedan lämnade jag in min bil på service på Tesla i Sthlm södra förorter . Fick som besked att det var ett mjukvarofel som orsakade styrningens hack och osäkerhet. Lösningen var att det inte finns någon lösning. Bilen är 2 månader gammal för guds skull. Någon trött ingenjör håller på att lösa problemet fick jag till svar, men när ?Vet man inte , svarade de. Inte nog med svårigheter att få ett tydligt svar, ett alternativ till åtgärd typ ersättningsbil etc fanns inte med i beräkningen. Provat under dagen få kontakt med Tesla men lika enkelt som det är svårt . Du har hamnat på fel avdelning för att få svar. Efter att mailat till dem att vilja gå vidare med juridiska åtgärder så blev jag uppringd av en norsk kvinna som var inlyssnande och förstående men föga till hjälp annat än att bolla tillbaka till service center i södra Sthlm. På service center upprepades Tesla sektens mantra att inget kan göras , kanske att de ev kan köpa tillbaka bilen. Skulle bli uppringd av någon annan figur i ärendet. Tror ni jag har blivit det. Så klart inte ........är så jävla trött på Tesla , miljöpartiet som tvingar oss till att köpa skit och skaffa det av medelklassproblem för nördar. Gå inte på det där med elbil och sådant mörk gröt skit tänk. Tesla bygger bilar med känsla av minimalism för dyra pengar och utan alternativ till något mer hållbara saker egentligen. Veganskin i en bil som kostar skjortan på riktigt?
Har också en Model 3 LR -22 och har också upplevt styrningen som mycket konstig. I synnerhet när man kör i motorvägsfart rakt framåt och ska göra mindre korrigeringar hö eller vä så är det alltid ett tydligt hack som gör att bilen kränger åt valt håll betydligt mer än vad som bör vara nödvändigt. Har prövat samtliga styrningsinställningar (comfort, standard och sport) utan att det gjort någon skillnad. Upplever du ditt problem på liknande vis?
Skriv svar