Sida 1 av 1
Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 29 dec 2022 22:01
av PatteJan
Skulle öppna bagaget för ett par dagar sen......
Lite historia innan.
Hade en Ranger hos mig som skulle fixa bagageluckan som inte ville gå upp.
Rangern kom och fixade luckan. Jag jobbade under tiden. Luckan blev fixad. Superbra tyckte jag.
Men ser efter någon dag att bagageluckan (höger sida) inte riktigt synkar med karossen, vilket den aldrig gjort. Se tidigare inlägg då jag hämtade ut bilen. Ligger betydligt högre än C stolpe/bakdörr. Superkass passform.
Helt plötsligt hamnar den helt fel när jag ska öppna.
Bästa bílen jag haft so far. Men nu blir jag faktiskt så jäkla trött. Detta är för dåligt. Alldeles för dåligt.
Naturligtvis anmält till servicecenter. Men det bir ju både plåtjobb och lackjobb.
Lite gnäll nu här på lördagskvällen. Men var tvungen att skriva av mig lite.
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 29 dec 2022 22:14
av Nogo
Freemont fabriken är helt kass när det gällde Model 3. Undrar om den fortfarande är det? Min Model 3 har inte linjerat nånstans på sidorna med resultat att lacken blästras. Våra Model Y från Kina är en helt annan klass i passform och linjering. Sticker inte ut eller går för långt in.
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 08:41
av ducce916m
Nogo skrev: ↑29 dec 2022 22:14
Freemont fabriken är helt kass när det gällde Model 3. Undrar om den fortfarande är det? Min Model 3 har inte linjerat nånstans på sidorna med resultat att lacken blästras. Våra Model Y från Kina är en helt annan klass i passform och linjering. Sticker inte ut eller går för långt in.
Är nog inget generellt. Min Fremont -20 var lika bra i passformen som min MIC -21, ingen skillnad alls.
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 08:41
av PatteJan
Nogo skrev: ↑29 dec 2022 22:14
Freemont fabriken är helt kass när det gällde Model 3. Undrar om den fortfarande är det? Min Model 3 har inte linjerat nånstans på sidorna med resultat att lacken blästras. Våra Model Y från Kina är en helt annan klass i passform och linjering. Sticker inte ut eller går för långt in.
Fast min är gjord i Kina
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 08:44
av Airlift
Sen är konstitutionen som sådan på bakluckans upphängning , på de med fabriksmonterad elservo, fullkomligt idiotisk. Det kommer bli tråkigheter längre fram
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 09:35
av Trevlig
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 08:44
Sen är konstitutionen som sådan på bakluckans upphängning , på de med fabriksmonterad elservo, fullkomligt idiotisk. Det kommer bli tråkigheter längre fram
Har med funderat hur de tänkte där? Är ju flera tillverkare som har hela mekaniken i bilen skyddad emot väder.
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 10:50
av Nogo
ducce916m skrev: ↑30 dec 2022 08:41
Nogo skrev: ↑29 dec 2022 22:14
Freemont fabriken är helt kass när det gällde Model 3. Undrar om den fortfarande är det? Min Model 3 har inte linjerat nånstans på sidorna med resultat att lacken blästras. Våra Model Y från Kina är en helt annan klass i passform och linjering. Sticker inte ut eller går för långt in.
Är nog inget generellt. Min Fremont -20 var lika bra i passformen som min MIC -21, ingen skillnad alls.
Sant, jag kom på att de MiC som jag har sett hos Tesla har haft lika dåliga passform när det gäller bakdörrarna.
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 15:43
av Airlift
Trevlig skrev: ↑30 dec 2022 09:35
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 08:44
Sen är konstitutionen som sådan på bakluckans upphängning , på de med fabriksmonterad elservo, fullkomligt idiotisk. Det kommer bli tråkigheter längre fram
Har med funderat hur de tänkte där? Är ju flera tillverkare som har hela mekaniken i bilen skyddad emot väder.
Inte bara det, att dessutom ha lyftmotorn i ena kanten och inte två motorer, kommer göra hela konstruktionen sned med tiden. Är det ingenjörer eller ekonomer som styr…
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 16:06
av Dafro
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 15:43
Trevlig skrev: ↑30 dec 2022 09:35
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 08:44
Sen är konstitutionen som sådan på bakluckans upphängning , på de med fabriksmonterad elservo, fullkomligt idiotisk. Det kommer bli tråkigheter längre fram
Har med funderat hur de tänkte där? Är ju flera tillverkare som har hela mekaniken i bilen skyddad emot väder.
Inte bara det, att dessutom ha lyftmotorn i ena kanten och inte två motorer, kommer göra hela konstruktionen sned med tiden. Är det ingenjörer eller ekonomer som styr…
Antar att du sa det för att du vet, alldeles för mycket ekonomer styr. Var tvungen att gå ut och kolla hur Audi gjort, tänkte att det kunde varit bara en motor där också men det var faktiskt 2, men det tog dom säkert betalt för.
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 16:07
av Arctic Drifter
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 15:43Är det ingenjörer eller ekonomer som styr…
Tog inte ekonomerna över för 20-30 år sedan i hela bilindustrin?
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 16:15
av kaffekoko
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 15:43
Trevlig skrev: ↑30 dec 2022 09:35
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 08:44
Sen är konstitutionen som sådan på bakluckans upphängning , på de med fabriksmonterad elservo, fullkomligt idiotisk. Det kommer bli tråkigheter längre fram
Har med funderat hur de tänkte där? Är ju flera tillverkare som har hela mekaniken i bilen skyddad emot väder.
Inte bara det, att dessutom ha lyftmotorn i ena kanten och inte två motorer, kommer göra hela konstruktionen sned med tiden. Är det ingenjörer eller ekonomer som styr…
på pansarkryssaren lexus är det bara motor i ena hörnet. har svårt att tro att stål blir snett med tiden.
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 16:20
av Airlift
kaffekoko skrev: ↑30 dec 2022 16:15
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 15:43
Trevlig skrev: ↑30 dec 2022 09:35
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 08:44
Sen är konstitutionen som sådan på bakluckans upphängning , på de med fabriksmonterad elservo, fullkomligt idiotisk. Det kommer bli tråkigheter längre fram
Har med funderat hur de tänkte där? Är ju flera tillverkare som har hela mekaniken i bilen skyddad emot väder.
Inte bara det, att dessutom ha lyftmotorn i ena kanten och inte två motorer, kommer göra hela konstruktionen sned med tiden. Är det ingenjörer eller ekonomer som styr…
på pansarkryssaren lexus är det bara motor i ena hörnet. har svårt att tro att stål blir snett med tiden.
Jämför konstruktionen så ser du klar skillnad i vridstyvhet
Re: Nja. Passformen är inte perfekt
Postat: 30 dec 2022 20:50
av Bjelke
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 16:20
kaffekoko skrev: ↑30 dec 2022 16:15
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 15:43
Trevlig skrev: ↑30 dec 2022 09:35
Airlift skrev: ↑30 dec 2022 08:44
Sen är konstitutionen som sådan på bakluckans upphängning , på de med fabriksmonterad elservo, fullkomligt idiotisk. Det kommer bli tråkigheter längre fram
Har med funderat hur de tänkte där? Är ju flera tillverkare som har hela mekaniken i bilen skyddad emot väder.
Inte bara det, att dessutom ha lyftmotorn i ena kanten och inte två motorer, kommer göra hela konstruktionen sned med tiden. Är det ingenjörer eller ekonomer som styr…
på pansarkryssaren lexus är det bara motor i ena hörnet. har svårt att tro att stål blir snett med tiden.
Jämför konstruktionen så ser du klar skillnad i vridstyvhet
Ja vridstyv vill man ju ha och då är det nog bäst med en motor, två motorer har ju sina nackdelar dom också
eftersom det kan dra snett osv…