Hyra bil (Hertz)
Postat: 26 jan 2023 14:49
Hej!
Har sökt utan framgång både här och på nätet utan framgång. Om första svaret ändå länkar mig till en tråd där frågan hanteras är jag sjukt nöjd med det med!
Frågan är kort om jag borde ändra min nuvarande reserverade XC40 AWD bensin hos Hertz över påsk till en C40?
Mer specifikt är min största oro:
Jag har ägt en Tesla tidigare (såld pga. den orimliga situationen med parkering i Stockholm, inte på grund av elen!) och när det blev längre turer var det bara att låta bilen säga till att det är dags stanna och betala en rimlig peng för lite el på en SuC. Hur gör man med en hyrd Volvo? Tänker man måste in på en Ionity och betala 10 kr per KwH och samtidigt riskera köer som säkert kommer uppstå kring påsk. Sträckorna som behöver åkas under en dag är upp till 70 mil. Behöver troligen då ladda två gånger?
Den enda delen av ovanstående fråga hade givetvis lösts om jag hade ägt bilen med något abonnemang eller vad det kan vara man har med en icke-Tesla som jag var van vid. Men hur gör man när man under en vecka inte kan teckna ett sådan (eller kan man?)?
Jag undrar givetvis också om det är en trevlig bil alls? En XC40 AWD är ju rätt trevlig om än liten men helt klart jämförbar med en C40 i tanken, men är den också enklare i utförandet eller till och med trevligare i dina/era ögon?
Äger sjukt gärna el i framtiden igen (när jag har tillgång till garageplats med ladd) men när man ska hyra, är det då fortfarande 80-åringen i mig som har rätt? "Det är så himla krångligt med el, jag gillar åka till macken jag!"
Mycket tankar och tacksam för många tillbaka!
Har sökt utan framgång både här och på nätet utan framgång. Om första svaret ändå länkar mig till en tråd där frågan hanteras är jag sjukt nöjd med det med!
Frågan är kort om jag borde ändra min nuvarande reserverade XC40 AWD bensin hos Hertz över påsk till en C40?
Mer specifikt är min största oro:
Jag har ägt en Tesla tidigare (såld pga. den orimliga situationen med parkering i Stockholm, inte på grund av elen!) och när det blev längre turer var det bara att låta bilen säga till att det är dags stanna och betala en rimlig peng för lite el på en SuC. Hur gör man med en hyrd Volvo? Tänker man måste in på en Ionity och betala 10 kr per KwH och samtidigt riskera köer som säkert kommer uppstå kring påsk. Sträckorna som behöver åkas under en dag är upp till 70 mil. Behöver troligen då ladda två gånger?
Den enda delen av ovanstående fråga hade givetvis lösts om jag hade ägt bilen med något abonnemang eller vad det kan vara man har med en icke-Tesla som jag var van vid. Men hur gör man när man under en vecka inte kan teckna ett sådan (eller kan man?)?
Jag undrar givetvis också om det är en trevlig bil alls? En XC40 AWD är ju rätt trevlig om än liten men helt klart jämförbar med en C40 i tanken, men är den också enklare i utförandet eller till och med trevligare i dina/era ögon?
Äger sjukt gärna el i framtiden igen (när jag har tillgång till garageplats med ladd) men när man ska hyra, är det då fortfarande 80-åringen i mig som har rätt? "Det är så himla krångligt med el, jag gillar åka till macken jag!"
Mycket tankar och tacksam för många tillbaka!