Väntrum USS Replacement in TV

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Domenix skrev: 01 feb 2023 14:12
thebishop skrev: 01 feb 2023 14:02
Vänta tills du testat vintertid med smutsiga kameror också.
Ja där har vi ett riktigt problem!´Och det blir nog svårt för Tesla att lösa tyvärr.
Inte det minsta svårt om de brydde sig - men de vill inte för det är fult. Sensorrengöring med spolarvätska och torkare och värmning. Minimum. Men det drabbar utseende och behövs inte i Kalifornien. Därav aldrig FSD i norra Europa.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av spacecoin »

Domenix skrev: 01 feb 2023 14:10
Fast rena bevis när man ser en oklippt video med rutter som tittarna valt ut som Dirty Tesla gör så ser man ju svart på vitt hur bra systemet funkar i det nuvarande stadiet. Säger som sagt inte att det är verklig full self driving eller något men jag litar nog på ren fakta hellre än vad någon random dude på ett forum skriver :)
Menar du på allvar att en vanlig kund skulle använda den här produkten dagligen istället för att köra själv? Varför då?
I bästa fall är det som att övervaka en nybörjare. Stressigt och irriterande verkar det, och det är det inte bara jag som tycker. Det verkar vara konsensus på sociala medier, om du lämnar bubblan av de som har det här som affärsidé på YT eller vill pumpa aktien.

Ett exempel från en aktuell DT-video:


Jag gillar att titta på data istället för anektorer, ex community trackern. Dirty Tesla kunde inte se några förbättringar efter 18 månader så han slutade tracka disengagements och interventions.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3579
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av AAKEE »

Jag tror personligen att Tesla är inne på en dead end där någon fått fixa ideer om att spara på dyra sensorer.

Det är ju tillåtet, bara man gör alla trials och utveckling innan man lanserar det hos slutkunden.

Det är uppenbart att det inte kommer bli lika bra utan USS. På lång sikt med nya kameror på nya platser kommer det säkert fungera ibland.

Det är uppenbart att det inte är safe utan radar i dimma och snörök. Här uppe är radarn en viktig säkerhetsdetalj vintertid med snörök.
Bilen ser ju inte mer än ögat och knappt det.

Det är uppenbart att torkarlösningen kommer fortsätta vara kass utan en riktig regnsensor.

Det är pinsamt att det ovan fungerar mycket bättre i en Hundai eller Suzuki (haft en del hyrbilar och förvånats över hur bra det fungerar). Inget ont om dem, men de är väsentligt mycket billigare bilar.

Fortsätter Tesla tjaffsa så är det nog början på slutet.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

AAKEE skrev: 01 feb 2023 14:42
Jag tror personligen att Tesla är inne på en dead end där någon fått fixa ideer om att spara på dyra sensorer.

Det är ju tillåtet, bara man gör alla trials och utveckling innan man lanserar det hos slutkunden.

Det är uppenbart att det inte kommer bli lika bra utan USS. På lång sikt med nya kameror på nya platser kommer det säkert fungera ibland.

Det är uppenbart att det inte är safe utan radar i dimma och snörök. Här uppe är radarn en viktig säkerhetsdetalj vintertid med snörök.
Bilen ser ju inte mer än ögat och knappt det.

Det är uppenbart att torkarlösningen kommer fortsätta vara kass utan en riktig regnsensor.

Det är pinsamt att det ovan fungerar mycket bättre i en Hundai eller Suzuki (haft en del hyrbilar och förvånats över hur bra det fungerar). Inget ont om dem, men de är väsentligt mycket billigare bilar.

Fortsätter Tesla tjaffsa så är det nog början på slutet.
Amen.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Trabant
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 jun 2021 13:19

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Trabant »

Domenix skrev: 01 feb 2023 13:48
Det är ju också så att allt det här med pruttkuddar/julshower och trams är på pricken Elon Musk's humor. Skulle inte förvåna mig om det är så att han bara fått iden och vips in med det i bilen, sen är han också jävligt smart så där är ju mycket sanning i strategin om vad det skall uppfylla :).

Ser man till FSD beta så har dem gjort extrema framsteg. Jag tror inte vi ser riktig FULL SELF DRIVING i någon Tesla som tillverkas idag tyvärr, men med tanke på hur bra beta funkar redan nu i de länder som har det så duger det gått och väl till att samla in data och liknande. Så länge vi får beta till EU så är jag fullt nöjd med att inte allt funkar och att jag måste vara redo att ta över vid vissa tillfällen.

Vill ni se hur pass bra fsd beta är idag så funkar en snabb sökning på youtube klockrent
Bara det att vi ännu pratar om dessa saker gör den minimala utvecklingskostnaden värt det.
Användarvisningsbild
Andersen
Teslaägare
Inlägg: 552
Blev medlem: 20 feb 2016 21:54

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Andersen »

AAKEE skrev: 01 feb 2023 14:42
Det är uppenbart att det inte är safe utan radar i dimma och snörök. Här uppe är radarn en viktig säkerhetsdetalj vintertid med snörök.
Bilen ser ju inte mer än ögat och knappt det.
Vid dålig sikt så är man ju som mänsklig förare skyldig att sakta ner, hålla säkra avstånd osv. Menar du att bilen är kass som inte kan fortsätta hålla 120 pga ingen radar? Just radar har som jag förstått det rent historiskt haft problem med att "se" stillastående hinder, oavsett bilmärke. Du lär nog köra in i seriekrocken även med radar.
MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Andersen skrev: 01 feb 2023 15:06
AAKEE skrev: 01 feb 2023 14:42
Det är uppenbart att det inte är safe utan radar i dimma och snörök. Här uppe är radarn en viktig säkerhetsdetalj vintertid med snörök.
Bilen ser ju inte mer än ögat och knappt det.
Vid dålig sikt så är man ju som mänsklig förare skyldig att sakta ner, hålla säkra avstånd osv. Menar du att bilen är kass som inte kan fortsätta hålla 120 pga ingen radar? Just radar har som jag förstått det rent historiskt haft problem med att "se" stillastående hinder, oavsett bilmärke. Du lär nog köra in i seriekrocken även med radar.
Eller inte:
https://mashable.com/article/tesla-pred ... head-video
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Trabant skrev: 01 feb 2023 14:51
Domenix skrev: 01 feb 2023 13:48
Det är ju också så att allt det här med pruttkuddar/julshower och trams är på pricken Elon Musk's humor. Skulle inte förvåna mig om det är så att han bara fått iden och vips in med det i bilen, sen är han också jävligt smart så där är ju mycket sanning i strategin om vad det skall uppfylla :).

Ser man till FSD beta så har dem gjort extrema framsteg. Jag tror inte vi ser riktig FULL SELF DRIVING i någon Tesla som tillverkas idag tyvärr, men med tanke på hur bra beta funkar redan nu i de länder som har det så duger det gått och väl till att samla in data och liknande. Så länge vi får beta till EU så är jag fullt nöjd med att inte allt funkar och att jag måste vara redo att ta över vid vissa tillfällen.

Vill ni se hur pass bra fsd beta är idag så funkar en snabb sökning på youtube klockrent
Bara det att vi ännu pratar om dessa saker gör den minimala utvecklingskostnaden värt det.
Eller inte. Det är ett skäl av många som ledde till att jag avbeställde min nya model s och köper en ps3 istället.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3579
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av AAKEE »

Andersen skrev: 01 feb 2023 15:06

Vid dålig sikt så är man ju som mänsklig förare skyldig att sakta ner, hålla säkra avstånd osv. Menar du att bilen är kass som inte kan fortsätta hålla 120 pga ingen radar? Just radar har som jag förstått det rent historiskt haft problem med att "se" stillastående hinder, oavsett bilmärke. Du lär nog köra in i seriekrocken även med radar.
Har du kört i snörök som vi ofta har i Norrland vintertid?
Det är inte bara frågan om att köra saktare eller längre ifrån framförvarande utan i snöröken efter ett möte är man 100% blind en stund, oavsett fart.
Jag pratar givetvis inte om att ersätta sunt förnuft utan att radarn är ett komplement som kan öka säkerheten, speciellt i snörök.

Se här, Teslan ser inte framförvarande bil med släp trots att den går att se med blotta ögat på en av bilderna:
https://twitter.com/keenglund1/status/ ... UxtfAvqAwg
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3579
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av AAKEE »


Jag har faktiskt ett sånt exempel, och jag tror jag har kvar videon (sparade allt från USB-stockan på min NAS i början).

Körde på RV97 som där är tvåfilig motsvarande motorväg.
Då var det 90km/h och det är ungefär vad jag höll, hade en vit minibus framför, runt 3s före (farthållaren på maxavstånd).
Plötsligt bromsar min bil (minns jag rött fick jag varningsljudet man får när någon bil färgas röd på displayen), jag hann nästan svära ”sprökbromsa då, bilj***l när minibusen framför tokbromsade och väjde. Bilen framför minibussen hade fått sladd och stod på tvären i höger körfält där vi åkte. Minibussen hann inte bromsa men bytte fil pch passerade den då nästan stillastående bilen.
Jag förstod ungefär vad som hade hänt men var inte säker innan jag hade kollat inspelningen på från kameran.

Har skrutit om systemet sen dess, tills man stämgde av radarn och allt sket sig.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av LarsOJ »

Domenix skrev: 01 feb 2023 14:00
spacecoin skrev: 01 feb 2023 13:56
Domenix skrev: 01 feb 2023 13:48
Vill ni se hur pass bra fsd beta är idag så funkar en snabb sökning på youtube klockrent
Klockrent... Nja... Jag har FSD och jag är helt ointresserad av att låta bilen köra mig och mina medpassagerare om det innebär sämre komfort och sämre körning (långsammare och mindre säkert). På samma sätt undviker jag att använda AP:s farthållare när det går från 90-70-50. Den suger på både det och åt andra hållet.

Jag tycker FSD betan i nuvarande form (kass förare + kräver ständig övervakning) är lika användbar som julshowen i praktiken. Demo med kompisar, inte så mycket mer.
Håller med dem måste fixa fartjusteringen. Man kan ju inte köra i 70 förbi en 50 skylt för att sedan börja långsamt sakta ner till 50, det bryter ju mot lagen liksom xD

FSD beta har du tyvärr helt fel om och det finns oändligt med bevis på på youtube där folk köra random routes där bilen klarar sig helt själv ibland upp till flera timmar. :shock: Whole mars catalog och Dirty Tesla's kanaler tillexempel, undersök där lite så ser du bevis på hur bra det faktiskt funkar :)

Det är inte perfekt det är det ingen som säger något om, men det är grymt bra framsteg bara under detta året
Det här gänget är Elons PR avdelning. Det är allmänt känt. Om din uppfattning av FSD(b) kommer därifrån så förstår jag att du tror att det funkar till något.
Trabant
Inlägg: 46
Blev medlem: 18 jun 2021 13:19

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Trabant »

thebishop skrev: 01 feb 2023 15:36
Trabant skrev: 01 feb 2023 14:51
Domenix skrev: 01 feb 2023 13:48
Det är ju också så att allt det här med pruttkuddar/julshower och trams är på pricken Elon Musk's humor. Skulle inte förvåna mig om det är så att han bara fått iden och vips in med det i bilen, sen är han också jävligt smart så där är ju mycket sanning i strategin om vad det skall uppfylla :).

Ser man till FSD beta så har dem gjort extrema framsteg. Jag tror inte vi ser riktig FULL SELF DRIVING i någon Tesla som tillverkas idag tyvärr, men med tanke på hur bra beta funkar redan nu i de länder som har det så duger det gått och väl till att samla in data och liknande. Så länge vi får beta till EU så är jag fullt nöjd med att inte allt funkar och att jag måste vara redo att ta över vid vissa tillfällen.

Vill ni se hur pass bra fsd beta är idag så funkar en snabb sökning på youtube klockrent
Bara det att vi ännu pratar om dessa saker gör den minimala utvecklingskostnaden värt det.
Eller inte. Det är ett skäl av många som ledde till att jag avbeställde min nya model s och köper en ps3 istället.
Menade pruttkuddarna och ljusshowen.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Jag med. Jag vill hellre ha en seriös leverantör som lägger resurser på riktiga problem, signalvärdet i att göra pruttkuddar istället för vad som helst annat, är stort. Hade tesla klarar grundfunktionalitet ok, hade det varit fine - nu kan de inte ens gör rent vindrutan från regn i mörker - totalt fundamentalt.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Och vad gäller radarn kan jag rekommendera teslas egen blog som de sedan raderat, men internet wayback machine glömmer inte:

https://web.archive.org/web/20160912203 ... orld-radar
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5880
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av spacecoin »

thebishop skrev: 01 feb 2023 19:23
Och vad gäller radarn kan jag rekommendera teslas egen blog som de sedan raderat, men internet wayback machine glömmer inte:

https://web.archive.org/web/20160912203 ... orld-radar
"the car should almost always hit the brakes correctly even if a UFO were to land on the freeway in zero visibility conditions."

Den där gamla godingen lär väl Elon ha skrivit själv? Låter precis som Elon... :lol:
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Curik »

thebishop skrev: 01 feb 2023 19:23
Och vad gäller radarn kan jag rekommendera teslas egen blog som de sedan raderat, men internet wayback machine glömmer inte:

https://web.archive.org/web/20160912203 ... orld-radar
Wow, det där blogginlägget åldrades snabbt. :mrgreen:
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Lurkern »

Så fort Tesla får tag en radar som ger ett mervärde över ren Vision så har bilarna radar igen. En billig radar, då.

Radar funkar säkert bättre i tät dimma, men om de samtidigt genererar en massa extra falsklarm är det inte så att de per definition totalt sett är bättre. Även han som slutade, ansvariga för FSD, sade ju efter att han slutat att radarn funkade kass.
Användarvisningsbild
Johan_YJ7
Teslaägare
Inlägg: 104
Blev medlem: 02 aug 2021 13:27

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Johan_YJ7 »

AAKEE skrev: 01 feb 2023 14:42
Det är uppenbart att det inte är safe utan radar i dimma och snörök.
Jag har också svårt att få ihop det med USS och har en bil på order, så vi får väl se.

Men jag fattar inte detta argumentet med dålig sikt. Om sikten är 3 meter skulle jag ha ganska svårt att sitta där i 110km/h vare sig det är jag som kör eller datorn. Tror knappast en radar kan anses säker i ett sånt länge, sure den kan se hinder, men om den inte ser skillnad på vägen och åkern kommer den nog inte långt. Radar är inte detaljerad.
MYP 2023 MCR/Vit Lev 21/6
Såld MYLR 2021 Vit/Svart 20"
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7471
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av mikebike »

Johan_YJ7 skrev: 01 feb 2023 21:29
AAKEE skrev: 01 feb 2023 14:42
Det är uppenbart att det inte är safe utan radar i dimma och snörök.
Jag har också svårt att få ihop det med USS och har en bil på order, så vi får väl se.

Men jag fattar inte detta argumentet med dålig sikt. Om sikten är 3 meter skulle jag ha ganska svårt att sitta där i 110km/h vare sig det är jag som kör eller datorn. Tror knappast en radar kan anses säker i ett sånt länge, sure den kan se hinder, men om den inte ser skillnad på vägen och åkern kommer den nog inte långt. Radar är inte detaljerad.
Om man kör 110 km/tim med 3 meter sikt så är man ju uppenbart en idiot som inte skall ha körkort.

Däremot är radarn en utmärkt hjälp när man kör 50 km/tim med 50 meter sikt. Då kan man hålla 75 meters avstånd trots att man inte ser bilen framför. Åtminstone om man kör Volvo, jag har varit med om en sådan situation.

En annan finess med den gamla Volvon var att man kunde se hur fort fordonet framför körde, väldigt praktiskt när man kommer ikapp en annan bil.
Själva visualiseringen var tämligen basic, allt såg ut som en personbil. Även om det var en lastbil eller en motorcykel.
Endast fordonet framför visades.
Personligen värdesätter jag pålitlig funktion framför fancy visualisering.
Nämnde jag att ingen av mina Volvo någonsin spökbromsat?
Steget innan, d.v.s. varningsljud och rött ljus mot vindrutan, förekom dock några gånger.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Curik skrev: 01 feb 2023 20:59
thebishop skrev: 01 feb 2023 19:23
Och vad gäller radarn kan jag rekommendera teslas egen blog som de sedan raderat, men internet wayback machine glömmer inte:

https://web.archive.org/web/20160912203 ... orld-radar
Wow, det där blogginlägget åldrades snabbt. :mrgreen:
Och kan ge något för de som är odelat positiva till allt tesla kokar ihop att fundera över. Tesla kan utan förvarning skeppa en ny radar och lidar som hw5 och dumpa alla gamla versioner som cesium-137 cylindrar vid vägkanten utan större ceremoni.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Curik »

thebishop skrev: 01 feb 2023 21:51
Curik skrev: 01 feb 2023 20:59
thebishop skrev: 01 feb 2023 19:23
Och vad gäller radarn kan jag rekommendera teslas egen blog som de sedan raderat, men internet wayback machine glömmer inte:

https://web.archive.org/web/20160912203 ... orld-radar
Wow, det där blogginlägget åldrades snabbt. :mrgreen:
Och kan ge något för de som är odelat positiva till allt tesla kokar ihop att fundera över. Tesla kan utan förvarning skeppa en ny radar och lidar som hw5 och dumpa alla gamla versioner som cesium-137 cylindrar vid vägkanten utan större ceremoni.
Ja det verkar tyvärr gå ganska vilt till där borta. Jag antar att man börjar inse att man inte kommer någonvart och måste testa nya saker, trist bara att det går ut över oss kunder. Jag har inte köpt FSD och var rätt nöjd med vad jag hade i självkörningsväg, och nu går den knappt att använda.
ztress
Inlägg: 7
Blev medlem: 28 jan 2023 12:24

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av ztress »

Levereras de nya MY/M3 bilarna utan USS installerade öht? Det gör det någorlunda otryggt när man går i tankarna på att beställa en bil. Det vore en sak om sensorerna fanns, men att man tillfälligt inaktiverat funktionaliteten. Men om de inte ens är monterade så känns det någorlunda riskfyllt att beställa 2023 modellerna om Elon i framtiden gör en u-sväng och inser att USS är en viktig funktion...
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Curik skrev: 01 feb 2023 21:59
thebishop skrev: 01 feb 2023 21:51
Curik skrev: 01 feb 2023 20:59
thebishop skrev: 01 feb 2023 19:23
Och vad gäller radarn kan jag rekommendera teslas egen blog som de sedan raderat, men internet wayback machine glömmer inte:

https://web.archive.org/web/20160912203 ... orld-radar
Wow, det där blogginlägget åldrades snabbt. :mrgreen:
Och kan ge något för de som är odelat positiva till allt tesla kokar ihop att fundera över. Tesla kan utan förvarning skeppa en ny radar och lidar som hw5 och dumpa alla gamla versioner som cesium-137 cylindrar vid vägkanten utan större ceremoni.
Ja det verkar tyvärr gå ganska vilt till där borta. Jag antar att man börjar inse att man inte kommer någonvart och måste testa nya saker, trist bara att det går ut över oss kunder. Jag har inte köpt FSD och var rätt nöjd med vad jag hade i självkörningsväg, och nu går den knappt att använda.
Precis så är det. De fortsätter satsa mer på något som kanske inte går att få till i närtid, men nu är de commitade.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7471
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av mikebike »

ztress skrev: 01 feb 2023 22:03
Levereras de nya MY/M3 bilarna utan USS installerade öht? Det gör det någorlunda otryggt när man går i tankarna på att beställa en bil. Det vore en sak om sensorerna fanns, men att man tillfälligt inaktiverat funktionaliteten. Men om de inte ens är monterade så känns det någorlunda riskfyllt att beställa 2023 modellerna om Elon i framtiden gör en u-sväng och inser att USS är en viktig funktion...
Inga uss, ingen radar.

Båda borde återinföras.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 09 dec 2020 07:16

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av flipmac »

Domenix skrev: 01 feb 2023 14:10
spacecoin skrev: 01 feb 2023 14:02
Domenix skrev: 01 feb 2023 14:00
FSD beta har du tyvärr helt fel om.
Ärligt talat tror jag inte det finns någon på det här forumet som har bättre koll på autonoma fordon och FSD-betan än jag. Du kan väl läsa lite i FSD tråden eller i min gamla nyhetstråd "autonoma fordon"? Jag tänker att du ska ta det lite lugnt med rena propagandakanaler som WholeMarsCatalog. DirtyTesla är ok.

Vad är du tycker jag har "helt fel" om?
Fast rena bevis när man ser en oklippt video med rutter som tittarna valt ut som Dirty Tesla gör så ser man ju svart på vitt hur bra systemet funkar i det nuvarande stadiet. Säger som sagt inte att det är verklig full self driving eller något men jag litar nog på ren fakta hellre än vad någon random dude på ett forum skriver :)
Jag kan intyga att Spacecoin är lite mer än random dude på forumet när det gäller dessa frågor. Att du inte stött på hens inlägg i dessa frågor under dina 3 månader på forumet är kanske det mest förvånande. Men det lär du märka efter hand :) Är dina nylevererade MYP med FSD din första erfarenhet av systemet förutom det du sett på nyss nämnda YT-kanaler?
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
Skriv svar