Väntrum USS Replacement in TV

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Maw
Teslaägare
Inlägg: 3235
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Maw »

Bengt skrev: 03 feb 2023 21:11
Om vi kunde slippa deras inlägg samt de inlägg som mest går ut på att tala om att andra skriver/tänker fel så vore det mycket roligare att gå in på forumet och ta del av andras tankar och dela sina egna funderingar.
Hmm.. är inte ditt inlägg just ett inlägg som mest går ut på att tala om att andra skriver/tänker fel? :lol:
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 669
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Bengt »

Förhoppningsvis ger mitt inlägg en liten minskning av inlägg som inte tillför medlemmarna annat än ökat diskuteymme på klubbens server. :D
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TVo

Inlägg av thebishop »

Bengt skrev: 05 feb 2023 00:51
Förhoppningsvis ger mitt inlägg en liten minskning av inlägg som inte tillför medlemmarna annat än ökat diskuteymme på klubbens server. :D
För du ”tycker rätt” och anser dig vara smakpolis över vad man får tycka och skriva om, eller hur menar du?

Jag har väldigt svårt att förstå att man inte kan få ha en nyanserad bild av teslas produkter och företagets beteende utan att de som är fanboys och ”rätttroende” blir så upprörda. Jag tycker att det är många saker som är bra med teslas produkter, några saker som är bra med företagets beteende, några saker som är dåliga (där, jag sade det) med produkterna och många saker som är dåliga med företagets beteende (vilket startar i toppen i allra högsta grad).

Har ändå följt tesla sen roadster tiden (nära att köpa en, men då var SC i Köpenhamn och det var över min praktiska smärttröskel) - blev en S så fort de kom till Sverige praktiskt. Har skrivit och sagt mycket positivt om både produkter och företag, och varit väldigt glad att Tibor kör denna sida och var med när TCS körde parad genom Stockholm när det begav sig) men nu har det ju blivit ideologiskt och nästan sektliknande beteende där man skall tysta minsta kritik. Det var lättare att vara mer odelat positiv i början, men nu är tesla inte någon underdog längre…

Att inte få prata om något annat än det positiva ger ju bara en ytterst onyanserad bild och gör presumtiva köpare en björntjänst - jag tror många skulle vara glada att få veta om bägge sidorna - och för att då knyta till tråden - grundregel nummer ett med korrekt förväntat för att bli nöjd med sitt köp: inse att du får den funktion som finns just nu, löften om att lösa saker med mjukvara i framtiden har en väldigt låg nivå av framgång - och det tar alltid _mycket_ längre tid än vad som utlovas. Så om du är beroende eller verkligen vill ha en viss funktion, se till att den redan finns där.

USS är just ett sådant område - det kommer aldrig någonsin lösas av tesla - det saknas frontkamera och det finns olösliga problem när man startar vid stillastående för att göra det bra med kameror jämfört med USS.

När jag köper saker så uppskattar jag att få en nyanserad bild - så jag verkligen vet vad jag kan förvänta mig…

(Och som spacecoin och andra inklusive mig själv påpekar om FSD, så är det ju bara lurendrejeri med de förväntningar som tesla sätter, jag tycker verkligen synd om de som har, och kommer att luras betala för det här i Europa - det är ju bara medmänsklig solidaritet att stoppa det som förmodligen kan komma att kriminellt belasta tesla i usa framöver).
Senast redigerad av thebishop, redigerad totalt 1 gånger.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av ONSatan »

…. Att inte få prata om något annat än det positiva ger ju bara en ytterst onyanserad bild och ger presumtiva köpare en björntjänst ….

Dagens sanning!
Nya köpare måste upplysas tex om att det inte finns parkeringssensorer och att FSD ÄR en bluff (i alla fall på HW3 och sannolikt inom livstiden på de första bilar som kommer med HW4).
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Väntrum USS Replacement in TVo

Inlägg av fth »

thebishop skrev: 05 feb 2023 08:27
Jag har väldigt svårt att förstå att man inte kan få ha en nyanserad bild av teslas produkter och företagets beteende utan att de som är fanboys och ”rätttroende” blir så upprörda. Jag tycker att det är många saker som är bra med teslas produkter, några saker som är bra med företagets beteende, några saker som är dåliga (där, jag sade det) med produkterna och många saker som är dåliga med företagets beteende (vilket startar i toppen i allra högsta grad).
Jag håller fullständigt med om att diskussionen här på forumet måste tillåta kritik mot företaget, produkterna, och ledningen, jag håller även helt med om att den kritiken i många avseenden är fullt befogad.

Det som jag tycker är provocerande är den klick medlemmar som närmast maniskt gräver fram och med i princip obefintlig källkritik stolt presenterar varenda negativ tweet, artikel, konspirationsteori etc om allt som har beröring till detta, inklusive snaskiga spekulationer om Elons privatliv, semestervanor etc.

Samma grupp har också en obehaglig vana att avfärda alla som andas en annan åsikt med epitet som "fanboy" och "rättrogen".

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Tja, nu kopplade du ju ihop mig till denna grupp i och med citat och att jag använde de epiteten - kan ju bara säga att jag mig veterligen vare sig grävt fram tweets, konspirationsartiklar eller bryr mig det minsta om Elons privatliv eller liknande, däremot har jag starka åsikter om produkterna (både bra och dåligt!) och företagets beteende - till 99% baserat på självupplevd direkt erfarenhet (samt en hyfsad förståelse för produktutveckling och vad som är tekniskt möjligt). Så kan ju bara protestera mot den kopplingen som gjordes.

Det kanske är onödigt att använda retorik som ”fanboys” eller ”rättrogna”, jag kan ge dig det, men det finns onekligen en enormt stark confirmation bias av att man ”gjort rätt” som köpt tesla eller FSD eller…. Jag ångrar inte att jag köpt en S (som haft enormt mycket verkstadstid) - och vi är glada i vår trea (som inte haft det!), men jag kan säga att jag hade genuint känt mig lurad om jag hade beställt en Y (som jag var nära att göra) och först vid leverans insett att USS var bortplockade.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av fth »

thebishop skrev: 05 feb 2023 10:07
Tja, nu kopplade du ju ihop mig till denna grupp i och med citat och att jag använde de epiteten - kan ju bara säga att jag mig veterligen vare sig grävt fram tweets, konspirationsartiklar eller bryr mig det minsta om Elons privatliv eller liknande, däremot har jag starka åsikter om produkterna (både bra och dåligt!) och företagets beteende - till 99% baserat på självupplevd direkt erfarenhet (samt en hyfsad förståelse för produktutveckling och vad som är tekniskt möjligt). Så kan ju bara protestera mot den kopplingen som gjordes.

Det kanske är onödigt att använda retorik som ”fanboys” eller ”rättrogna”, jag kan ge dig det, men det finns onekligen en enormt stark confirmation bias av att man ”gjort rätt” som köpt tesla eller FSD eller…. Jag ångrar inte att jag köpt en S (som haft enormt mycket verkstadstid) - och vi är glada i vår trea (som inte haft det!), men jag kan säga att jag hade genuint känt mig lurad om jag hade beställt en Y (som jag var nära att göra) och först vid leverans insett att USS var bortplockade.
Ett förtydligande: du tillhör i mina ögon inte den klicken jag beskrev, dina inlägg brukar tvärtom vara balanserade och insatta, och såvitt jag har sett ägnar du dig inte alls åt någon urskillningslös "Tesla-/Elon-/FSD-bashing".

Användandet av epitet som "fanboy" etc är dock för mig vanligen en "red flag", det brukar indikera att författaren hellre förlöjligar än argumenterar.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av thebishop »

Då missförstod jag dig, tack för förtydligandet!
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
Bengt
Teslaägare
Inlägg: 669
Blev medlem: 05 mar 2014 09:28
Ort: Sollentuna/Viby

Re: Väntrum USS Replacement in TVo

Inlägg av Bengt »

thebishop skrev: 05 feb 2023 08:27
Bengt skrev: 05 feb 2023 00:51
Förhoppningsvis ger mitt inlägg en liten minskning av inlägg som inte tillför medlemmarna annat än ökat diskuteymme på klubbens server. :D
För du ”tycker rätt” och anser dig vara smakpolis över vad man får tycka och skriva om, eller hur menar du?

Jag har väldigt svårt att förstå att man inte kan få ha en nyanserad bild av teslas produkter och företagets beteende utan att de som är fanboys och ”rätttroende” blir så upprörda. Jag tycker att det är många saker som är bra med teslas produkter, några saker som är bra med företagets beteende, några saker som är dåliga (där, jag sade det) med produkterna och många saker som är dåliga med företagets beteende (vilket startar i toppen i allra högsta grad).

Har ändå följt tesla sen roadster tiden (nära att köpa en, men då var SC i Köpenhamn och det var över min praktiska smärttröskel) - blev en S så fort de kom till Sverige praktiskt. Har skrivit och sagt mycket positivt om både produkter och företag, och varit väldigt glad att Tibor kör denna sida och var med när TCS körde parad genom Stockholm när det begav sig) men nu har det ju blivit ideologiskt och nästan sektliknande beteende där man skall tysta minsta kritik. Det var lättare att vara mer odelat positiv i början, men nu är tesla inte någon underdog längre…

Att inte få prata om något annat än det positiva ger ju bara en ytterst onyanserad bild och gör presumtiva köpare en björntjänst - jag tror många skulle vara glada att få veta om bägge sidorna - och för att då knyta till tråden - grundregel nummer ett med korrekt förväntat för att bli nöjd med sitt köp: inse att du får den funktion som finns just nu, löften om att lösa saker med mjukvara i framtiden har en väldigt låg nivå av framgång - och det tar alltid _mycket_ längre tid än vad som utlovas. Så om du är beroende eller verkligen vill ha en viss funktion, se till att den redan finns där.

USS är just ett sådant område - det kommer aldrig någonsin lösas av tesla - det saknas frontkamera och det finns olösliga problem när man startar vid stillastående för att göra det bra med kameror jämfört med USS.

När jag köper saker så uppskattar jag att få en nyanserad bild - så jag verkligen vet vad jag kan förvänta mig…

(Och som spacecoin och andra inklusive mig själv påpekar om FSD, så är det ju bara lurendrejeri med de förväntningar som tesla sätter, jag tycker verkligen synd om de som har, och kommer att luras betala för det här i Europa - det är ju bara medmänsklig solidaritet att stoppa det som förmodligen kan komma att kriminellt belasta tesla i usa framöver).
Naturligtvis ska man få uttrycka sina åsikter även om de inte är positivt för Tesla. Det jag vänder mig mot är när det kommer till ”jag vet och du har fel” och saker ältas till det oändliga utan att det tillför läsarna någonting.

Det som i mina ögon är intressant är att dela tips och erfarenheter, dela info man hittar på nätet samt möjligheten att ställa frågor till de övriga på forumet. Så fungerade forumet i början och fortfarande för ett par år sedan medans det nu är allt svårare att hitta något nyttigt.

Att kalla folk språkpolis och fanboy kan man ju också göra om man vill, men man kommer ju längre med en positiv ton.

Men erfarenhet av Tesla är sen min första bil våren 2014, och den gick som en jojo in och ut från verkstan i början så jag har sett både positiva och negativa saker med Teslaägandet.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Väntrum USS Replacement in TVo

Inlägg av spacecoin »

fth skrev: 05 feb 2023 09:56
Det som jag tycker är provocerande är den klick medlemmar som närmast maniskt gräver fram och med i princip obefintlig källkritik stolt presenterar varenda negativ tweet, artikel, konspirationsteori etc om allt som har beröring till detta, inklusive snaskiga spekulationer om Elons privatliv, semestervanor etc.
Jag antar att du menar att det är provocerande när medlemmar postar något som ibland är fel, eller inte det finns 100% bevis för?

Precis som du gör nu med din "urskillningslösa" klick-bashing. Vad är syftet med detta? Förminskning?

Annars, kanske du kan redogöra för hur du kom fram till att det rör sig om:
* I princip "obefintlig källkritik",
* att "klicken" är manisk och stolt när "klicken" "presenterar varenda "negativ tweet, artikel, konspirationsteori etc"?

Hur många inlägg av "klickens" ca 4000 inlägg tycker du stämmer in på dina påståenden? Är det över 10? Hur många som provocerar dig bryr jag mig inte om.

I FSD-tråden har jag blivit utskälld och hånad sen jag gick in där, men det har du inga problem med? Trots att jag uppenbarligen haft rätt hela tiden. Jag tycker det är problematiskt med de förklädda personangrepp som de du sysslar med ovan, inte bara får vara kvar, utan får "gilla" markeringar.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 6 gång.
Sillsaparill
Inlägg: 44
Blev medlem: 19 jan 2023 23:44

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Sillsaparill »

Kan dialogen om vem som har rätt och fel när det kommer till vad man får skriva eller ej flytta till sektionen övrigt?
Svart/svart MY RWD 19”+19” hämtad maj-23
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av LarsOJ »

Kanske varit uppe tidigare…

Verkar som att Tesla provkör vision i ”shadow mode” på bilar med USS:

” Tesla owner and EV mechanic Occupy Mars shared a video of their salvaged 2018 Tesla Model 3 detecting distances without its ultrasonic sensors (USS).”

https://www.notateslaapp.com/news/1173/ ... ng-sensors

Finns väl hopp om att något som fungerar kommer någon gång
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av mikebike »

LarsOJ skrev: 05 feb 2023 21:13
Kanske varit uppe tidigare…

Verkar som att Tesla provkör vision i ”shadow mode” på bilar med USS:

” Tesla owner and EV mechanic Occupy Mars shared a video of their salvaged 2018 Tesla Model 3 detecting distances without its ultrasonic sensors (USS).”

https://www.notateslaapp.com/news/1173/ ... ng-sensors

Finns väl hopp om att något som fungerar kommer någon gång
Eller inte. Eftersom de redan provkört minst ett halvår utan att ha en mjukvarulösning på plats.
Jag har väntat ett år på matrixmjukvara, och där borde befintlig hårdvara räcka till.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
ONSatan
Teslaägare
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 apr 2021 14:08

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av ONSatan »

mikebike skrev: 05 feb 2023 21:43
LarsOJ skrev: 05 feb 2023 21:13
Kanske varit uppe tidigare…

Verkar som att Tesla provkör vision i ”shadow mode” på bilar med USS:

” Tesla owner and EV mechanic Occupy Mars shared a video of their salvaged 2018 Tesla Model 3 detecting distances without its ultrasonic sensors (USS).”

https://www.notateslaapp.com/news/1173/ ... ng-sensors

Finns väl hopp om att något som fungerar kommer någon gång
Eller inte. Eftersom de redan provkört minst ett halvår utan att ha en mjukvarulösning på plats.
Jag har väntat ett år på matrixmjukvara, och där borde befintlig hårdvara räcka till.
Btw, vet man att hårdvaran räcker? Är det nog med vad som finns i lyktorna eller ska de samarbeta med kamerorna? (Tex kameran som inte duger som regnsensor…)
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av mikebike »

ONSatan skrev: 05 feb 2023 22:24
mikebike skrev: 05 feb 2023 21:43
LarsOJ skrev: 05 feb 2023 21:13
Kanske varit uppe tidigare…

Verkar som att Tesla provkör vision i ”shadow mode” på bilar med USS:

” Tesla owner and EV mechanic Occupy Mars shared a video of their salvaged 2018 Tesla Model 3 detecting distances without its ultrasonic sensors (USS).”

https://www.notateslaapp.com/news/1173/ ... ng-sensors

Finns väl hopp om att något som fungerar kommer någon gång
Eller inte. Eftersom de redan provkört minst ett halvår utan att ha en mjukvarulösning på plats.
Jag har väntat ett år på matrixmjukvara, och där borde befintlig hårdvara räcka till.
Btw, vet man att hårdvaran räcker? Är det nog med vad som finns i lyktorna eller ska de samarbeta med kamerorna? (Tex kameran som inte duger som regnsensor…)
Jo, det är klart att kameran används för att avgöra vilka zoner som skall belysas, men till detta bör kameran fungera. Jag tror inte VW m.fl. har någon annorlunda kamera.
När det gäller att leka regnsensor med kameran så är nog största problemet att kameran inte kan fokusera på tillräckligt kort avstånd.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av LarsOJ »

mikebike skrev: 05 feb 2023 21:43
LarsOJ skrev: 05 feb 2023 21:13
Kanske varit uppe tidigare…

Verkar som att Tesla provkör vision i ”shadow mode” på bilar med USS:

” Tesla owner and EV mechanic Occupy Mars shared a video of their salvaged 2018 Tesla Model 3 detecting distances without its ultrasonic sensors (USS).”

https://www.notateslaapp.com/news/1173/ ... ng-sensors

Finns väl hopp om att något som fungerar kommer någon gång
Eller inte. Eftersom de redan provkört minst ett halvår utan att ha en mjukvarulösning på plats.
Jag har väntat ett år på matrixmjukvara, och där borde befintlig hårdvara räcka till.
Min sista mening var försök till ironi..

Men vi ska ju vara positiva i den här tråden så Tesla kanske finslipar in i det sista så vision parkeringsassistans släpps som klar produkt utan beta label :lol:
jimhalpert
Inlägg: 71
Blev medlem: 01 nov 2022 21:07

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av jimhalpert »

Många av svaren i denna tråd hade gärna fått avhandlas via privata meddelanden. Håller med tidigare inlägg att det blir oerhört tjatigt att läsa dessa ”battles” som tar fokus från huvudfrågan (och gör tråden svårläst pga all noise).

Det skulle uppskattas om man tar diskussionen vidare privat om man märker att det bara är två personer som är inblandade.

Tack på förhand
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 okt 2022 11:16

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Domenix »

jimhalpert skrev: 06 feb 2023 08:36
Många av svaren i denna tråd hade gärna fått avhandlas via privata meddelanden. Håller med tidigare inlägg att det blir oerhört tjatigt att läsa dessa ”battles” som tar fokus från huvudfrågan (och gör tråden svårläst pga all noise).

Det skulle uppskattas om man tar diskussionen vidare privat om man märker att det bara är två personer som är inblandade.

Tack på förhand
Håller helt med! Nu återgår vi till ämnet och vad vi faktiskt väntar på
2xMYP V/SV - Beställd 2022-06-29 - RN11741XXXX - RN11748XXXX - FSD
Levererade 2022-12-30
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 605
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av flamman »

Här lite on-topic kring vad vi väntar/hoppas på.
Här är en filmen som visar att det finns funktionalitet för med Tesla Vision vid parkering redan i tidigare mjukvaruversioner.
Jag tror TV park-sensor ofta kan funka helt ok som ersättare till USS, men förstås inte alltid.
T.ex. är en bra approximation att höga saker (väggar, murar, bilar, stolpar, staket, osv) som bilen ser går ner till marken framför bilen så bilen bör varna. Kameror finns för att se/täcka åt de flesta håll (så länge de är rena! :D )
… Det som återstår är att såklart att Tesla faktiskt ska släppa mjukvara kring detta. Vilken dag/vecka/månad som helst.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av LarsOJ »

flamman skrev: 07 feb 2023 12:00
Här lite on-topic kring vad vi väntar/hoppas på.
Här är en filmen som visar att det finns funktionalitet för med Tesla Vision vid parkering redan i tidigare mjukvaruversioner.
Jag tror TV park-sensor ofta kan funka helt ok som ersättare till USS, men förstås inte alltid.
T.ex. är en bra approximation att höga saker (väggar, murar, bilar, stolpar, staket, osv) som bilen ser går ner till marken framför bilen så bilen bör varna. Kameror finns för att se/täcka åt de flesta håll (så länge de är rena! :D )
… Det som återstår är att såklart att Tesla faktiskt ska släppa mjukvara kring detta. Vilken dag/vecka/månad som helst.
De har väl testat på det här sättet i några månader sen det dök upp spår i koden (green). Det jag tänker på är att varför är det inte släppt ännu?

Min gissning är att det är för ostabilt och inte fungerar i vissa situationer vilket skulle ge Tesla och ägarna massor av huvudvärk.

När man har parkeringssensorer så ”litar” man ju på dessa i de flesta fall. Jag brukar ta det lite lungt vid smala stolpar, träd och stängsel men då finns ju kameror (på många bilar).

Samma system ska ju användas för ”FSD” i betydligt farligare och mer komplicerade situationer. Man hade ju hoppats att parkering skulle vara ett väldigt enkelt problem att lösa.
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 okt 2022 11:16

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Domenix »

Lite nyheter här nu på "not a tesla app"

spännande må man säga!

https://www.notateslaapp.com/software-u ... ic-sensors
2xMYP V/SV - Beställd 2022-06-29 - RN11741XXXX - RN11748XXXX - FSD
Levererade 2022-12-30
LarsOJ
Inlägg: 1623
Blev medlem: 16 sep 2022 13:41

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av LarsOJ »

Domenix skrev: 08 feb 2023 10:43
Lite nyheter här nu på "not a tesla app"

spännande må man säga!

https://www.notateslaapp.com/software-u ... ic-sensors
Redan postat några inlägg upp i tråden på den här sidan :lol:
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 605
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av flamman »

LarsOJ skrev: 08 feb 2023 10:55
Domenix skrev: 08 feb 2023 10:43
Lite nyheter här nu på "not a tesla app"

spännande må man säga!

https://www.notateslaapp.com/software-u ... ic-sensors
Redan postat några inlägg upp i tråden på den här sidan :lol:
Kollade du länken? Detta är en ny nyhet som är att en 2023-modell helt utan USS som visade parkeringsavstånd.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Användarvisningsbild
Domenix
Teslaägare
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 okt 2022 11:16

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Domenix »

flamman skrev: 08 feb 2023 11:13
LarsOJ skrev: 08 feb 2023 10:55
Domenix skrev: 08 feb 2023 10:43
Lite nyheter här nu på "not a tesla app"

spännande må man säga!

https://www.notateslaapp.com/software-u ... ic-sensors
Redan postat några inlägg upp i tråden på den här sidan :lol:
Kollade du länken? Detta är en ny nyhet som är att en 2023-modell helt utan USS som visade parkeringsavstånd.
Ja precis detta är en nyhet sedan sent igår kväll, så inget som postats tidigare :)
2xMYP V/SV - Beställd 2022-06-29 - RN11741XXXX - RN11748XXXX - FSD
Levererade 2022-12-30
Lurkern
Inlägg: 900
Blev medlem: 20 maj 2022 10:05

Re: Väntrum USS Replacement in TV

Inlägg av Lurkern »

Min p-plats är omgiven av en rörställning, så för min del får de gärna släppa en 99%-ig lösning som förhoppningsvis varnar mig den dagen jag tänker på annat vid fel tidpunkt.
Skriv svar