Sida 1 av 1

Problem med navigering

Postat: 11 feb 2023 21:57
av NiklasTesla
Hej allihopa.

Efter senaste uppdateringen vill bilen inte längre använda navigering utan säger att jag måste tanke hem ny uppdatering på kartan via WIFI. Problemet är bara att när jag väl ansluter till WIFI finns ingen uppdatering att ladda ner. Har även provat omstart av skärm/datasystem utan framgång.

Resultat navigering fungerar ej längre i vår Model 3 :roll:

Någon som vart med om liknande (se bild)?

MVH

Re: Problem med navigering

Postat: 12 feb 2023 00:37
av kenjon
Ring Tesla service på det nummer som står längst ner under Service på bilens skärm. De borde kunna lösa det OTA. Annars lägg ett serviceärende i appen.

Re: Problem med navigering

Postat: 14 feb 2023 14:23
av NiklasTesla
Ringde Tesla support men dom kunde inte hjälpa då kartan var uppdaterad. :roll:

Dock efter 3st reset av system så kickade navigering igång igen. :roll: :roll: :roll:

Tredje gången gillt och slutet gott samt MVH

Re: Problem med navigering

Postat: 14 feb 2023 19:25
av Bjelke
Skumt fel och minst lika skum lösning ju :?
Vad berodde egentligen felet på från början kan man ju undra? Och efter flera
resets så hoppade den igång bara…
Nåja, slutet gott allting gott :)

Re: Problem med navigering

Postat: 14 feb 2023 20:32
av ANLI
Har ett annat skumt fel ibland vid navigering.

Börjar med varning för SOS uppkoppling
Sedan när jag talat in adress växlar skärmen till SMS meddelande.
Att skriva in adressen funkar.

Vill inte uppdatera bilen och bli av med radarn.