Hej då tesla (typ löst)

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1977
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Hej då tesla

Inlägg av pejvic »

niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:14
pejvic skrev: 31 mar 2023 11:24
Utan dogmode, campmode och Livecamera så går det tyvärr inte att byta bil.
Skulle gissa att icke campare och hundägare värderar bra service högre.

Den enskilt största downsiden med tesla är deras dåliga/obefintliga service när man får problem.

Har varit på Tesla Malmö minst 3ggr då andra kunder stått och skrikit och skällt ut personalen.
Har jag faktiskt aldrig varit med om på andra serviceställen
Oj, det låter fördjävligt. Har aldrig haft några problem alls på 4år.
Det hjälper ju inte de som har problem förstås.

Jag är ingen campare
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7560
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Hej då tesla

Inlägg av mikebike »

niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:14
pejvic skrev: 31 mar 2023 11:24
Utan dogmode, campmode och Livecamera så går det tyvärr inte att byta bil.
Skulle gissa att icke campare och hundägare värderar bra service högre.

Den enskilt största downsiden med tesla är deras dåliga/obefintliga service när man får problem.

Har varit på Tesla Malmö minst 3ggr då andra kunder stått och skrikit och skällt ut personalen.
Har jag faktiskt aldrig varit med om på andra serviceställen
Senast jag var hos SC (en fredag) så var det två taxiförare före mig. Det visade sig att den ena fått skjuts av den andre eftersom den förstes Tesla var på service.

-Hej, när är min bil klar?
"Vi hör av oss när den är klar. Du känner till rutinerna, du har ju varit här massor av gånger."
-Jag behöver bilen, den är mitt jobb.
"Vi tar bilarna i turordning, det är ingen förtur för Taxi"
-Tror du den blir klar idag?
"Nä, det tror jag inte. Kanske på måndag."
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Hej då tesla

Inlägg av chaffis75 »

mikebike skrev: 31 mar 2023 13:27
niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:14
pejvic skrev: 31 mar 2023 11:24
Utan dogmode, campmode och Livecamera så går det tyvärr inte att byta bil.
Skulle gissa att icke campare och hundägare värderar bra service högre.

Den enskilt största downsiden med tesla är deras dåliga/obefintliga service när man får problem.

Har varit på Tesla Malmö minst 3ggr då andra kunder stått och skrikit och skällt ut personalen.
Har jag faktiskt aldrig varit med om på andra serviceställen
Senast jag var hos SC (en fredag) så var det två taxiförare före mig. Det visade sig att den ena fått skjuts av den andre eftersom den förstes Tesla var på service.

-Hej, när är min bil klar?
"Vi hör av oss när den är klar. Du känner till rutinerna, du har ju varit här massor av gånger."
-Jag behöver bilen, den är mitt jobb.
"Vi tar bilarna i turordning, det är ingen förtur för Taxi"
-Tror du den blir klar idag?
"Nä, det tror jag inte. Kanske på måndag."
Låter som den taxi föraren inte kommer köra Tesla snart och inte hans kollegor heller..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
niklas12
Inlägg: 2540
Blev medlem: 13 jan 2021 12:06

Re: Hej då tesla

Inlägg av niklas12 »

pejvic skrev: 31 mar 2023 13:19
niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:14
pejvic skrev: 31 mar 2023 11:24
Utan dogmode, campmode och Livecamera så går det tyvärr inte att byta bil.
Skulle gissa att icke campare och hundägare värderar bra service högre.

Den enskilt största downsiden med tesla är deras dåliga/obefintliga service när man får problem.

Har varit på Tesla Malmö minst 3ggr då andra kunder stått och skrikit och skällt ut personalen.
Har jag faktiskt aldrig varit med om på andra serviceställen
Oj, det låter fördjävligt. Har aldrig haft några problem alls på 4år.
Det hjälper ju inte de som har problem förstås.

Jag är ingen campare
Nej nyare bilar bör ju inte behöva några verkstadsbesök och så länge de är under garanti så kostar det ju heller inga pengar.

Problemet är att det finns flertalet kända fel som även om de åtgärdas under garantin har en tendens att återkomma pga dålig design/kvalitet.
Sen får man ge Tesla att de har en ung och omogen service organisation men flertalet av klagomålen mot dem är fruktansvärt dåligt hanterade
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6109
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Hej då tesla

Inlägg av spacecoin »

niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:40
Nej nyare bilar bör ju inte behöva några verkstadsbesök och så länge de är under garanti så kostar det ju heller inga pengar.

Problemet är att det finns flertalet kända fel som även om de åtgärdas under garantin har en tendens att återkomma pga dålig design/kvalitet.
Sen får man ge Tesla att de har en ung och omogen service organisation men flertalet av klagomålen mot dem är fruktansvärt dåligt hanterade
Det är klart att det kostar pengar att laga en bil under garanti. Tror du jag inte har alternativ till att sitta på Tesla i 3-6 timmar utan lånebil samt 2x30 min väg dit varje gång. Jag vågar inte köpa en Tesla igen pga antalet servicebesök på min X. Jag har annat att göra. Ge mig ett VIP-spår med upphämtning/avlämning tack.

Jag tycker vidare att det är orimligt att man inte ger bättre/snabbare service till de som betalt 2x så mycket per bil (S/X).
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3625
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Hej då tesla

Inlägg av Tellus »

pejvic skrev: 31 mar 2023 13:19
niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:14
pejvic skrev: 31 mar 2023 11:24
Utan dogmode, campmode och Livecamera så går det tyvärr inte att byta bil.
Skulle gissa att icke campare och hundägare värderar bra service högre.

Den enskilt största downsiden med tesla är deras dåliga/obefintliga service när man får problem.

Har varit på Tesla Malmö minst 3ggr då andra kunder stått och skrikit och skällt ut personalen.
Har jag faktiskt aldrig varit med om på andra serviceställen
Oj, det låter fördjävligt. Har aldrig haft några problem alls på 4år.
Det hjälper ju inte de som har problem förstås.

Jag är ingen campare
Samma här efter 4 år. Perfekt service, aldrig några problem. Gratis lånebil, dock med vinterdäck på sommaren som enda negativa.
Duktig ranger i området också.
På 4 år och 5 Teslabilar. Totalt två besök i Norrköping(park sensor och länkarmar), två besök av ranger(stolsvärme och fukt i bakljus)

Aldrig haft så bra service på någon bil tidigare, ~ 80 bilar av olika fabrikat.
Så skönt att slippa onödig tvingande service för att garantin ska gälla.

2 år M3sr+, park sensor, fukt bakljus
4 år M3P, fukt bakljus, länkarmar, ja jävlar den fyller 4 år idag, får bli bakelse.
1 år MYLR, felfri
6 mån MYP, felfri
3 mån Splaid, felfri
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Hej då tesla

Inlägg av chaffis75 »

spacecoin skrev: 31 mar 2023 13:43
niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:40
Nej nyare bilar bör ju inte behöva några verkstadsbesök och så länge de är under garanti så kostar det ju heller inga pengar.

Problemet är att det finns flertalet kända fel som även om de åtgärdas under garantin har en tendens att återkomma pga dålig design/kvalitet.
Sen får man ge Tesla att de har en ung och omogen service organisation men flertalet av klagomålen mot dem är fruktansvärt dåligt hanterade
Det är klart att det kostar pengar att laga en bil under garanti. Tror du jag inte har alternativ till att sitta på Tesla i 3-6 timmar utan lånebil samt 2x30 min väg dit varje gång. Jag vågar inte köpa en Tesla igen pga antalet servicebesök på min X. Jag har annat att göra. Ge mig ett VIP-spår med upphämtnjng/avlämning tack.
Varför ska de behövas ett vip spår.
1. Man ska inte behöva besöka verkstaden under garanti tiden.
2. Om man måste besöka verkstaden så ska de vara smidigt och snabbt och självklart med en gratis lånebil.

Detta ska såklart gälla alla, men gissar på att du håller med..
Så har de alltid varit för mig när jag hamnat på verkstad både hos VW och Volvo under garantitiden (även om jag helst inte hade hamnar där).
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
niklas12
Inlägg: 2540
Blev medlem: 13 jan 2021 12:06

Re: Hej då tesla

Inlägg av niklas12 »

spacecoin skrev: 31 mar 2023 13:43
niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:40
Nej nyare bilar bör ju inte behöva några verkstadsbesök och så länge de är under garanti så kostar det ju heller inga pengar.

Problemet är att det finns flertalet kända fel som även om de åtgärdas under garantin har en tendens att återkomma pga dålig design/kvalitet.
Sen får man ge Tesla att de har en ung och omogen service organisation men flertalet av klagomålen mot dem är fruktansvärt dåligt hanterade
Det är klart att det kostar pengar att laga en bil under garanti. Tror du jag inte har alternativ till att sitta på Tesla i 3-6 timmar utan lånebil samt 2x30 min väg dit varje gång. Jag vågar inte köpa en Tesla igen pga antalet servicebesök på min X. Jag har annat att göra. Ge mig ett VIP-spår med upphämtning/avlämning tack.

Absolut missförstå mig rätt jag tror folk generellt inte räknar denna kostnad om reparationen sker under garantin.

Har själv 15mil till närmaste SC Malmö vilket tillhör de sämsta SC och har inte heller lust att lägga en hel arbetsdag på att lämna in bilen.
De har även satt i system att i princip aldrig erbjuda lånebil och hittar på olika undanflykter varje gång.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6109
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Hej då tesla

Inlägg av spacecoin »

chaffis75 skrev: 31 mar 2023 13:50
Varför ska de behövas ett vip spår.
Håller med det du säger, men nu är det så att man säljer både "premium" och "svensson" under samma tak (brand) och det funkar inte som det är nu med kvaliteten. Det är för många citroner. Vad händer om de lanserar "budget"? Count me out.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1977
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Hej då tesla

Inlägg av pejvic »

Tellus skrev: 31 mar 2023 13:47
pejvic skrev: 31 mar 2023 13:19
niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:14
pejvic skrev: 31 mar 2023 11:24
Utan dogmode, campmode och Livecamera så går det tyvärr inte att byta bil.
Skulle gissa att icke campare och hundägare värderar bra service högre.

Den enskilt största downsiden med tesla är deras dåliga/obefintliga service när man får problem.

Har varit på Tesla Malmö minst 3ggr då andra kunder stått och skrikit och skällt ut personalen.
Har jag faktiskt aldrig varit med om på andra serviceställen
Oj, det låter fördjävligt. Har aldrig haft några problem alls på 4år.
Det hjälper ju inte de som har problem förstås.

Jag är ingen campare
Samma här efter 4 år. Perfekt service, aldrig några problem. Gratis lånebil, dock med vinterdäck på sommaren som enda negativa.
Duktig ranger i området också.
På 4 år och 5 Teslabilar. Totalt två besök i Norrköping(park sensor och länkarmar), två besök av ranger(stolsvärme och fukt i bakljus)

Aldrig haft så bra service på någon bil tidigare, ~ 80 bilar av olika fabrikat.
Så skönt att slippa onödig tvingande service för att garantin ska gälla.

2 år M3sr+, park sensor, fukt bakljus
4 år M3P, fukt bakljus, länkarmar, ja jävlar den fyller 4 år idag, får bli bakelse.
1 år MYLR, felfri
6 mån MYP, felfri
3 mån Splaid, felfri
instämmer helt! Kan ej tänka mig något annat märke just nu. Bor i sthlm och det tar en halv dag att åka och lämna och hämta en bil. Får panik bara av att besiktiga en bil. Biltullar, köer och helvete. här har man fått nån trevlig som kommer hem till en och fixar.
Hur skulle ens en serviceupplevelse kunna bli bättre? jag gillar inte receptioner, telefonsamtal, nummerlappar, väntan osv.
Så alla tar ju emot Teslas service olika. Jag gillar nytänket. De har inte tjafsat om en enda grej. Just nu har jag ett fel där de bytt en grej och det funkar inte ändå. Hur skönt är det inte att bara skriva det i appen, Sen blev jag uppringd av en kille som förvisso inte visste allt men ändå. De löser ju detta smidigt utan att de stjäl det viktigaste och det är min tid.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7560
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Hej då tesla

Inlägg av mikebike »

pejvic skrev: 31 mar 2023 13:57
Tellus skrev: 31 mar 2023 13:47
pejvic skrev: 31 mar 2023 13:19
niklas12 skrev: 31 mar 2023 13:14
pejvic skrev: 31 mar 2023 11:24
Utan dogmode, campmode och Livecamera så går det tyvärr inte att byta bil.
Skulle gissa att icke campare och hundägare värderar bra service högre.

Den enskilt största downsiden med tesla är deras dåliga/obefintliga service när man får problem.

Har varit på Tesla Malmö minst 3ggr då andra kunder stått och skrikit och skällt ut personalen.
Har jag faktiskt aldrig varit med om på andra serviceställen
Oj, det låter fördjävligt. Har aldrig haft några problem alls på 4år.
Det hjälper ju inte de som har problem förstås.

Jag är ingen campare
Samma här efter 4 år. Perfekt service, aldrig några problem. Gratis lånebil, dock med vinterdäck på sommaren som enda negativa.
Duktig ranger i området också.
På 4 år och 5 Teslabilar. Totalt två besök i Norrköping(park sensor och länkarmar), två besök av ranger(stolsvärme och fukt i bakljus)

Aldrig haft så bra service på någon bil tidigare, ~ 80 bilar av olika fabrikat.
Så skönt att slippa onödig tvingande service för att garantin ska gälla.

2 år M3sr+, park sensor, fukt bakljus
4 år M3P, fukt bakljus, länkarmar, ja jävlar den fyller 4 år idag, får bli bakelse.
1 år MYLR, felfri
6 mån MYP, felfri
3 mån Splaid, felfri
instämmer helt! Kan ej tänka mig något annat märke just nu. Bor i sthlm och det tar en halv dag att åka och lämna och hämta en bil. Får panik bara av att besiktiga en bil. Biltullar, köer och helvete. här har man fått nån trevlig som kommer hem till en och fixar.
Hur skulle ens en serviceupplevelse kunna bli bättre?
Min laddlucka krånglade. Mobil Service kommer och byter luckan, men först efter flera ombokningar (två månader efter felanmälan). Samtidigt uppdaterar han bilen så att radarn kopplas ur. :evil: Dessutom löstes inte problemet. :roll:
Besök på SC som trycker ihop ett kontaktdon.
Några månader uppstår samma problem igen, nytt besök hos SC.

Jag har 16 km till SC och 200 meter till Bilia Haga Norra.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1121
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Hej då tesla

Inlägg av Curik »

pejvic skrev: 31 mar 2023 13:57
instämmer helt! Kan ej tänka mig något annat märke just nu. Bor i sthlm och det tar en halv dag att åka och lämna och hämta en bil. Får panik bara av att besiktiga en bil. Biltullar, köer och helvete. här har man fått nån trevlig som kommer hem till en och fixar.
Hur skulle ens en serviceupplevelse kunna bli bättre? jag gillar inte receptioner, telefonsamtal, nummerlappar, väntan osv.
Så alla tar ju emot Teslas service olika. Jag gillar nytänket. De har inte tjafsat om en enda grej. Just nu har jag ett fel där de bytt en grej och det funkar inte ändå. Hur skönt är det inte att bara skriva det i appen, Sen blev jag uppringd av en kille som förvisso inte visste allt men ändå. De löser ju detta smidigt utan att de stjäl det viktigaste och det är min tid.
Vilken överraskning att du tycker allt är bra när du heller inte haft några problem. Är rätt säker på att du hade grinat över "nytänket" när du står där och inte får hjälp. Fantastiskt trångsynt, grattis.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5482
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Hej då tesla

Inlägg av OfarligTesla »

Hade nog varit inne på 5e Teslan vid det här laget om service inte var så värdelös, droppen var när jag fortfarande hade fel kvar ett år och många servicebesök efter att batteriet ”smällt” i den senaste 3an. De lovade att det skulle ta 30 minuter att åtgärda så frun kunde vänta kvar, slutade med att de inte ens kollade på bilen förens efter 3,5 timmar och konstaterade att de inte hade alla delar inne så de kunde inte lösa problemet. Då har frun alltså fått åka dit, sitta där och vänta i 4 timmar och får åka hem utan att felet åtgärdats fullständigt, ett fel som uppkommit av att de hade sönder delen på ett tidigare servicebesök. Inga ursäkter såklart utan det är deras typiska ”var glad att du ens får komma hit och få bilen lagad”-inställning. Detsamma gällde när rangern hade sönder den delen som skulle lagas vid det tillfället, ingen ursäkt utan bara ”boka en ny servicetid om du vill få det åtgärdat för nu skall jag dra”.

Det var då jag bestämde mig för att äga Tesla kostar för mycket av min (och fruns) tid och energi så då ger jag hellre pengarna till någon som faktiskt vill lösa eventuella problem som uppstår.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3621
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Hej då tesla

Inlägg av jonasl »

Även om jag på totalen är väldigt nöjd med vår bil så är det självmål att köra Tesla som taxichaufför. Det finns ju goda skäl till att Mercedes och Volvo är riktigt stora på den marknaden och det är mer att de har bra service till yrkeschaufförer med bra serviceavtal för de som kör mycket, och prioriterad service. Att vara av med bilen i flera veckor för en skitsak funkar inte om den är ditt levebröd.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4873
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Hej då tesla

Inlägg av chaffis75 »

spacecoin skrev: 31 mar 2023 13:53
chaffis75 skrev: 31 mar 2023 13:50
Varför ska de behövas ett vip spår.
Håller med det du säger, men nu är det så att man säljer både "premium" och "svensson" under samma tak (brand) och det funkar inte som det är nu med kvaliteten. Det är för många citroner. Vad händer om de lanserar "budget"? Count me out.
Aa, ja du menar dela servicen för s och x respektive 3 och Y? Ja de låter inte orimligt man ska få en ännu bättre service på de dyrare bilarna även om där kan komma vissa svårigheter med de också..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Hej då tesla

Inlägg av BigEasy »

Tars skrev: 31 mar 2023 08:57
Pontus skrev:
AAKEE skrev: 30 mar 2023 19:29
Tars skrev: 30 mar 2023 18:47
Ja, det är en del av förhoppningen att någon på tesla reagerar då jag inte är ensam, men jag har mer att säga till skulle jag gissa tanke på erfarenheten jag har. Med detta inlägg så blir den köparen som har andra problem än vad jag har, inte tagen på samma allvar av teslas ledning, men nu får gehör får man hoppas.
Jag känner lika på flera områden, men det finns liksom inga alternativ bilmässigt. I vart fall inga intressanta.

Kikar isf snarare på köpa en Plaid ändå och leva med det som är kass med Tesla som biltillverkare. Men hade det funnits några vettiga alternativ hade det kunnat vara aktuellt att haka på.
Är det en S du är sugen på så har jag en Plaid till salu :) Har en bil för mycket, tjänstebilen kan jag inte bli av med och frugan tycker S är på tok för stor hon kör hellre sin 500e ;)
Hej! Ja, det är det som är tanken, men måste först lösa det med tesla. Haft 3 st som skulle ha köpt bilen, allt var klart men de ville inte ta emot den pga resonansljud och sensorproblem. Har några kandidater (model s plaid) men får återkomma sen när jag har löst det med x:en.
Men är just nu också jäkligt less på teslas organisation
"Hej då Tesla" betyder alltså typ "jag köper en S Plaid istället"?
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1977
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Hej då tesla

Inlägg av pejvic »

Curik skrev: 31 mar 2023 14:21
pejvic skrev: 31 mar 2023 13:57
instämmer helt! Kan ej tänka mig något annat märke just nu. Bor i sthlm och det tar en halv dag att åka och lämna och hämta en bil. Får panik bara av att besiktiga en bil. Biltullar, köer och helvete. här har man fått nån trevlig som kommer hem till en och fixar.
Hur skulle ens en serviceupplevelse kunna bli bättre? jag gillar inte receptioner, telefonsamtal, nummerlappar, väntan osv.
Så alla tar ju emot Teslas service olika. Jag gillar nytänket. De har inte tjafsat om en enda grej. Just nu har jag ett fel där de bytt en grej och det funkar inte ändå. Hur skönt är det inte att bara skriva det i appen, Sen blev jag uppringd av en kille som förvisso inte visste allt men ändå. De löser ju detta smidigt utan att de stjäl det viktigaste och det är min tid.
Vilken överraskning att du tycker allt är bra när du heller inte haft några problem. Är rätt säker på att du hade grinat över "nytänket" när du står där och inte får hjälp. Fantastiskt trångsynt, grattis.
vet inte om det är trångsynt när jag i inlägget skrev att "det hjälper ju inte de som har problem"
dvs att jag har flera bra serviceupplevelser. På vilket sätt är det trångsynt menar du.
Forumet kunde ju ha en klagotråd och en positiv tråd då, om man ej får mötas i samma tråd?

För många är servicen bättre än andra märken. För en del är servicen skit och helvete. Det är ju som det är.
Haft alla 3/Y
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Hej då tesla

Inlägg av Dafro »

pejvic skrev: 31 mar 2023 11:24
Utan dogmode, campmode och Livecamera så går det tyvärr inte att byta bil.
Har hund och det går väldigt enkelt slå på ac i appen, är ju ändå inte tanken att ha hunden där hela dagar eller vad är det jag missar. Campmode behövs väl knappt, finns ju hotell. :D Och en nödnatt i en bil kan man väl lösa utan det. Livekamera antar jag är den där som är olaglig att använda utan skylt, när har man stor nytta av den? Vet att IX har någon kamera som man kan spela in med och kolla på via app, men om det är likvärdigt vet jag ej. Jag klarar mig gott med dessa lösningar och slipper då ha en bil med dålig och gles serviceorganisation.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 211
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Hej då tesla

Inlägg av Earplugged »

Nu har jag ännu inte haft något problem med Teslan men tror vi hittar samma klagomål hos i princip alla bilmärken, kan själv rada upp ett gäng exempel på katastrofal service hos Volkswagen där det varit omöjligt att få tag i personer att prata med, felaktigt utfört jobb, felaktig/obefintlig information, stått utan lånebil, tagit ledigt ifrån jobbet i onödan osv osv
Ingen organisation har överkapacitet och mer och mer skall bokas digitalt och hamnar man bara ytterst lite utanför normal hantering så blir det stopp....
Pratade häromdagen med en kund som aldrig mer skulle köpa Volvo efter deras hantering av hans XC60 laddhybrid som krånglat konstant sedan inköp och nu skulle gå över till Mercedes....
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Hej då tesla

Inlägg av Dafro »

Earplugged skrev: 31 mar 2023 16:19
Nu har jag ännu inte haft något problem med Teslan men tror vi hittar samma klagomål hos i princip alla bilmärken, kan själv rada upp ett gäng exempel på katastrofal service hos Volkswagen där det varit omöjligt att få tag i personer att prata med, felaktigt utfört jobb, felaktig/obefintlig information, stått utan lånebil, tagit ledigt ifrån jobbet i onödan osv osv
Ingen organisation har överkapacitet och mer och mer skall bokas digitalt och hamnar man bara ytterst lite utanför normal hantering så blir det stopp....
Pratade häromdagen med en kund som aldrig mer skulle köpa Volvo efter deras hantering av hans XC60 laddhybrid som krånglat konstant sedan inköp och nu skulle gå över till Mercedes....
Sant

Men hen gick inte till Tesla. :lol:
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 721
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Hej då tesla

Inlägg av Dexter »

Finns alltid någon klåpare bilmekaniker på alla märkesverkstäder oavsett bilmärke.
Det är tråkigt när man råkar ut för detta.
Jag har fått erfara av Volvo som skulle åtgärda en av de många återkallelser jag fått för bilen.
Snacka om tids och inkomst förlust där varje gång man måste lämna bilen på verkstad.
2 dagar efter de bytt någon kylslang blev det tvärstopp på bilen och Bärgare till verkstad.
De 2 gånger jag har haft Tesla ranger till Teslan så har han fixat det perfekt och direkt på plats.
Så jag har inte haft några problem med dem.
Sista Volvon på min uppfart skulle jag tro.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6518
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna
Referralkod: ts.la/michael4548

Re: Hej då tesla

Inlägg av Tars »

Dexter skrev:
Finns alltid någon klåpare bilmekaniker på alla märkesverkstäder oavsett bilmärke.
Det är tråkigt när man råkar ut för detta.
Jag har fått erfara av Volvo som skulle åtgärda en av de många återkallelser jag fått för bilen.
Snacka om tids och inkomst förlust där varje gång man måste lämna bilen på verkstad.
2 dagar efter de bytt någon kylslang blev det tvärstopp på bilen och Bärgare till verkstad.
De 2 gånger jag har haft Tesla ranger till Teslan så har han fixat det perfekt och direkt på plats.
Så jag har inte haft några problem med dem.
Sista Volvon på min uppfart skulle jag tro.
Nu pågår felsökning tillsammans med en grym tekniker.
Nu ska vi byta hjul till 20" får vi se ifall resonansljudet försvinner
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Earplugged
Teslaägare
Inlägg: 211
Blev medlem: 01 feb 2023 18:42
Ort: Jönköping
Referralkod: ts.la/samuel189377

Re: Hej då tesla

Inlägg av Earplugged »

Dafro skrev: 31 mar 2023 16:31
Earplugged skrev: 31 mar 2023 16:19
Nu har jag ännu inte haft något problem med Teslan men tror vi hittar samma klagomål hos i princip alla bilmärken, kan själv rada upp ett gäng exempel på katastrofal service hos Volkswagen där det varit omöjligt att få tag i personer att prata med, felaktigt utfört jobb, felaktig/obefintlig information, stått utan lånebil, tagit ledigt ifrån jobbet i onödan osv osv
Ingen organisation har överkapacitet och mer och mer skall bokas digitalt och hamnar man bara ytterst lite utanför normal hantering så blir det stopp....
Pratade häromdagen med en kund som aldrig mer skulle köpa Volvo efter deras hantering av hans XC60 laddhybrid som krånglat konstant sedan inköp och nu skulle gå över till Mercedes....
Sant

Men hen gick inte till Tesla. :lol:
Vi får se var han hamnar när han blivit besviken på Mercedes.... 😅
MYP Vit/Vit -23
RX-8 -05
UP -14
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Hej då tesla

Inlägg av Dafro »

Earplugged skrev: 31 mar 2023 16:58
Dafro skrev: 31 mar 2023 16:31
Earplugged skrev: 31 mar 2023 16:19
Nu har jag ännu inte haft något problem med Teslan men tror vi hittar samma klagomål hos i princip alla bilmärken, kan själv rada upp ett gäng exempel på katastrofal service hos Volkswagen där det varit omöjligt att få tag i personer att prata med, felaktigt utfört jobb, felaktig/obefintlig information, stått utan lånebil, tagit ledigt ifrån jobbet i onödan osv osv
Ingen organisation har överkapacitet och mer och mer skall bokas digitalt och hamnar man bara ytterst lite utanför normal hantering så blir det stopp....
Pratade häromdagen med en kund som aldrig mer skulle köpa Volvo efter deras hantering av hans XC60 laddhybrid som krånglat konstant sedan inköp och nu skulle gå över till Mercedes....
Sant

Men hen gick inte till Tesla. :lol:
Vi får se var han hamnar när han blivit besviken på Mercedes.... 😅

:lol: :lol:
Stod ju han, sorry för hen…
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 721
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Hej då tesla

Inlägg av Dexter »

Dafro skrev: 31 mar 2023 17:01
Earplugged skrev: 31 mar 2023 16:58
Dafro skrev: 31 mar 2023 16:31
Earplugged skrev: 31 mar 2023 16:19
Nu har jag ännu inte haft något problem med Teslan men tror vi hittar samma klagomål hos i princip alla bilmärken, kan själv rada upp ett gäng exempel på katastrofal service hos Volkswagen där det varit omöjligt att få tag i personer att prata med, felaktigt utfört jobb, felaktig/obefintlig information, stått utan lånebil, tagit ledigt ifrån jobbet i onödan osv osv
Ingen organisation har överkapacitet och mer och mer skall bokas digitalt och hamnar man bara ytterst lite utanför normal hantering så blir det stopp....
Pratade häromdagen med en kund som aldrig mer skulle köpa Volvo efter deras hantering av hans XC60 laddhybrid som krånglat konstant sedan inköp och nu skulle gå över till Mercedes....
Sant

Men hen gick inte till Tesla. :lol:
Vi får se var han hamnar när han blivit besviken på Mercedes.... 😅

:lol: :lol:
Stod ju han, sorry för hen…
Hen kanske provar en Audi tills han råkar ut för en klåpare bilmekaniker. :lol:
Skriv svar