Andrabil för 250k

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Dexter86 »

50-60k billigare vet jag väl inte om dom är, låter mycket …
Kollar upp till 7000mil samt upp till 250k.
Tycker mig se väldigt många där emellan, precis som resten av modellerna som nämnts.
Skiljer lite hit och dit med årsmodell dock men.

Leaf har la längst räckvidd av dom busarna med va?
Rimligtvis en 40kWh Leaf bör ju alla ändå ha som en bil man inte åker långt i, vilket i sin tur kanske bör leda till den inte bör vara svårsåld om dom också endast laddar hemma typ.

Fan svårt detta med beg tycker jag…
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Tellus »

Leafen har kortast räckvidd, störst batteridegradering, 12 år gammal konstruktion, ratt ej ställbar längsled, sämsta klimatanläggningen, halvljus som julgransbelysning om man inte väljer högsta utrustningsnivån, chademo, förstoringsglas behövs till odugliga navigatorn, dålig engelsk byggkvalitet med mera. Hastighetsmätaren säger allt :lol:
År 2011 var den modern, men inte 12 år senare.
6F19A119-7138-4292-93FF-F4463FD5A6BE.jpeg
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av SwedishAdvocate »

Tellus skrev: 09 apr 2023 22:18
Leafen har kortast räckvidd, störst batteridegradering, 12 år gammal konstruktion, ratt ej ställbar längsled, sämsta klimatanläggningen, halvljus som julgransbelysning om man inte väljer högsta utrustningsnivån, chademo, förstoringsglas behövs till odugliga navigatorn, dålig engelsk byggkvalitet med mera. Hastighetsmätaren säger allt :lol:
År 2011 var den modern, men inte 12 år senare.
Har för mig att någon skrivit ngnstans att sista eller två sista årsmodellerna fick ratt ställbar i längsled (minns inte den exakta tidsperioden)... Men osvuret är väl bäst...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Dexter86 »

Då tackar vi för den inputen
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Tellus »

E-golfen är ett bra köp (om man hittar någon prisvärd)
Den har dock lite dåligt med utrustning standard, så gäller att kolla upp om den har den utrustning man önskar.
Adaptiv farthållare, automatiskt helljus och backkamera är till exempel inte standard.

Ca 5% har skinnklädsel och sportstolar. Standardstolarna är lite tråkiga.
Active display tycker jag är ett måste, kostade 4700kr extra ny.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
mussla
Inlägg: 150
Blev medlem: 18 mar 2023 17:00

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av mussla »

Dexter86 skrev: 09 apr 2023 21:50
50-60k billigare vet jag väl inte om dom är, låter mycket …
Kollar upp till 7000mil samt upp till 250k.
Du har rätt. Så stor är inte prisskillnaden.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Dexter86 »

Tellus skrev: 10 apr 2023 00:13
E-golfen är ett bra köp (om man hittar någon prisvärd)
Den har dock lite dåligt med utrustning standard, så gäller att kolla upp om den har den utrustning man önskar.
Adaptiv farthållare, automatiskt helljus och backkamera är till exempel inte standard.

Ca 5% har skinnklädsel och sportstolar. Standardstolarna är lite tråkiga.
Active display tycker jag är ett måste, kostade 4700kr extra ny.
Vad är prisvärt för modellerna som nämns da, tycker det är ganska svårt att avgöra
Tycker generellt allt är dyrt för en e-golf med tanke på bilen trillar in på sitt 3-4 år, borde inte kosta mer än 170-180 max
Massor med extra lullull är alltid skoj men inget krav då bilen bara ska ta oss från punkt A till B :) mesta är ju sneak utr förutom kanske e-up och Leaf som har lite mer kanske
Måste åka runt o testa dom också kanske

Fiat 500?
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3598
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Tellus »

Gick nyss två e-golf 36kWh på blocket för 170-185 tusen, en med skinn, båda active display. Gått 11-12000mil. Båda Privatannonser. Handlare begär 50000 upp.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Dexter86 »

Tellus skrev: 10 apr 2023 10:13
Gick nyss två e-golf 36kWh på blocket för 170-185 tusen, en med skinn, båda active display. Gått 11-12000mil. Båda Privatannonser. Handlare begär 50000 upp.
Inte aktuellt med dom milen för våran del :)
7k Max
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av BigEasy »

Tycker ändå att en Golf är lite tråkig. En i3 erbjuder något mer än "A till B" utan att det kostar skjortan.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Dexter86 »

BigEasy skrev: 10 apr 2023 19:00
Tycker ändå att en Golf är lite tråkig. En i3 erbjuder något mer än "A till B" utan att det kostar skjortan.
Tycker tyvärr den är lite för gammal när man kikar inom prisklassen och kanske gått på gränsen till för mkt
Köper nog hellre valfri annan bil som är 2-3 år nyare
Enda jag Kanske kan tänka mig är att betala lite lite mer om den gått Väldigt lite

Sambon tycker i3 är brutalt ful för övrigt :lol:
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av BigEasy »

Dexter86 skrev: 10 apr 2023 19:31
BigEasy skrev: 10 apr 2023 19:00
Tycker ändå att en Golf är lite tråkig. En i3 erbjuder något mer än "A till B" utan att det kostar skjortan.
Tycker tyvärr den är lite för gammal när man kikar inom prisklassen och kanske gått på gränsen till för mkt
Köper nog hellre valfri annan bil som är 2-3 år nyare
Enda jag Kanske kan tänka mig är att betala lite lite mer om den gått Väldigt lite

Sambon tycker i3 är brutalt ful för övrigt :lol:
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av BigEasy »

BigEasy skrev: 10 apr 2023 19:33
Dexter86 skrev: 10 apr 2023 19:31
BigEasy skrev: 10 apr 2023 19:00
Tycker ändå att en Golf är lite tråkig. En i3 erbjuder något mer än "A till B" utan att det kostar skjortan.
Tycker tyvärr den är lite för gammal när man kikar inom prisklassen och kanske gått på gränsen till för mkt
Köper nog hellre valfri annan bil som är 2-3 år nyare
Enda jag Kanske kan tänka mig är att betala lite lite mer om den gått Väldigt lite

Sambon tycker i3 är brutalt ful för övrigt :lol:
Det är en BMW, ingen folkvagn. Självklart kostar det lite mer. Designen är legendarisk.
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av BigEasy »

Dexter86 skrev: 10 apr 2023 18:32
Tellus skrev: 10 apr 2023 10:13
Gick nyss två e-golf 36kWh på blocket för 170-185 tusen, en med skinn, båda active display. Gått 11-12000mil. Båda Privatannonser. Handlare begär 50000 upp.
Inte aktuellt med dom milen för våran del :)
7k Max

Vad spelar milen för roll?
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av SwedishAdvocate »

BigEasy skrev: 10 apr 2023 19:36
Dexter86 skrev: 10 apr 2023 19:31
BigEasy skrev: 10 apr 2023 19:00
Tycker ändå att en Golf är lite tråkig. En i3 erbjuder något mer än "A till B" utan att det kostar skjortan.
Tycker tyvärr den är lite för gammal när man kikar inom prisklassen och kanske gått på gränsen till för mkt
Köper nog hellre valfri annan bil som är 2-3 år nyare
Enda jag Kanske kan tänka mig är att betala lite lite mer om den gått Väldigt lite

Sambon tycker i3 är brutalt ful för övrigt :lol:
Det är en BMW, ingen folkvagn. Självklart kostar det lite mer. Designen är legendarisk [Min understrykn.].
"Legendarisk" tycker jag är att ta i. Tycker den har dåliga proportioner. För smal och hög. Inte direkt rena linjer heller.

Rätt mycket 'form följer funktion' – dvs. just att den är smal och hög. Samt att de dragit ner fönsterlinjen för barn i baksätet. Och det kan ju helt klart ha sina poänger – men en snygg bil tycker jag inte att det är.

Med det sagt så ska jag erkänna att designen har vuxit i min ögon eftersom bilen verkar ha rätt många andra bra egenskaper... Så numera skulle jag klassificera den som fulsnygg. ;)

Bilarna med snyggast exteriördesign i den här tråden tycker jag är (utan att rangordna): Model 3, original-Ionoq och e-Golf.

MX-30 ser också bra ut för att vara SUV/Crossover, men den exkluderar jag av ideologiska skäl. :twisted:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av mati »

Dexter86 skrev: 09 apr 2023 13:41
Zoe , E-up , E-Golf , kan alla dom fläska på i upp till 50kW?
Går Leaf feting-bort ?
E-Golf når inte riktigt upp till 50kW, snarare 45kW kanske. Men den håller ganska jämn fart hela vägen upp till 90%, då dalar laddhastigheten. Det tar ungefär 45 minuter att ladda hyfsat fullt, det är alltså ingen raket vid snabbladdaren.
Man får vara medveten om att detta inte är en långfärdsbil när det gäller räckvidden. Vi använder den nästan uteslutande för resor inom batteriets aktionsradie. Som längst har vi nog kört 25 mil enkel väg tror jag.
Den långsamma laddhastigheten och det lilla batteriet kompenserar den till viss del med att den är väldigt snål med elektronerna. Mycket snålare än Zoe till exempel.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Dexter86 »

mati skrev: 11 apr 2023 06:34
Dexter86 skrev: 09 apr 2023 13:41
Zoe , E-up , E-Golf , kan alla dom fläska på i upp till 50kW?
Går Leaf feting-bort ?
E-Golf når inte riktigt upp till 50kW, snarare 45kW kanske. Men den håller ganska jämn fart hela vägen upp till 90%, då dalar laddhastigheten. Det tar ungefär 45 minuter att ladda hyfsat fullt, det är alltså ingen raket vid snabbladdaren.
Man får vara medveten om att detta inte är en långfärdsbil när det gäller räckvidden. Vi använder den nästan uteslutande för resor inom batteriets aktionsradie. Som längst har vi nog kört 25 mil enkel väg tror jag.
Den långsamma laddhastigheten och det lilla batteriet kompenserar den till viss del med att den är väldigt snål med elektronerna. Mycket snålare än Zoe till exempel.
Tack för input Mati!
Nej som sagt, hastigheten på DC är egentligen irrelevant men kan vara bra man känner till.
Den ska som sagt 6mil ToR om dagarna.
Man får ju nämligen en lite nyare Zoe med 52kWh batteriet för ISH samma cash, dock är Zoe mycket mindre invändigt men.

Känns ändå som det står mellan E-Golf, Zoe, Ioniq
Att E-Golf förbrukade mindre energi än Zoe trodde jag dock aldrig.
Användarvisningsbild
Lerumsexpressen
Teslaägare
Inlägg: 715
Blev medlem: 12 feb 2022 22:58

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Lerumsexpressen »

Jag skulle slå ett slag för Seat Mii electric 36.8 kWh 83hk, runt 200 kkr. för en 2021:a
Haft den i snart 2 år till och från GBG, utmärkt som stads och landsvägsbil, snål med elen.
Får plats 4 pers och har CCS runt 45 kW.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av mati »

Dexter86 skrev: 11 apr 2023 14:50
mati skrev: 11 apr 2023 06:34
Dexter86 skrev: 09 apr 2023 13:41
Zoe , E-up , E-Golf , kan alla dom fläska på i upp till 50kW?
Går Leaf feting-bort ?
E-Golf når inte riktigt upp till 50kW, snarare 45kW kanske. Men den håller ganska jämn fart hela vägen upp till 90%, då dalar laddhastigheten. Det tar ungefär 45 minuter att ladda hyfsat fullt, det är alltså ingen raket vid snabbladdaren.
Man får vara medveten om att detta inte är en långfärdsbil när det gäller räckvidden. Vi använder den nästan uteslutande för resor inom batteriets aktionsradie. Som längst har vi nog kört 25 mil enkel väg tror jag.
Den långsamma laddhastigheten och det lilla batteriet kompenserar den till viss del med att den är väldigt snål med elektronerna. Mycket snålare än Zoe till exempel.
Tack för input Mati!
Nej som sagt, hastigheten på DC är egentligen irrelevant men kan vara bra man känner till.
Den ska som sagt 6mil ToR om dagarna.
Man får ju nämligen en lite nyare Zoe med 52kWh batteriet för ISH samma cash, dock är Zoe mycket mindre invändigt men.

Känns ändå som det står mellan E-Golf, Zoe, Ioniq
Att E-Golf förbrukade mindre energi än Zoe trodde jag dock aldrig.
Jo, det är stor skillnad. Innan vi köpte e-Golfen provade vi just Zoe, Ioniq och e-Golf. Ioniq blev bara en kort provkörning, sambon ratade den fullständigt. Fel märke, typ. Det var inget fel på bilen. Jag hade kunnat tänka mig en Ioniq redan då.
Zoen hade vi i typ en vecka. Men den var som sagt väldigt törstig. Den drog mer än min dåvarande Model S, över 2kWh/mil i snitt i vanlig landsvägsfart.
E-Golfen övertygade oss direkt. Inte bara att den hade bäst kvalitetskänsla, den var också roligare att köra än Zoen, och så var jag imponerad av dess snålhet.
Vi brukar köra med större och snyggare fälgar på sommarnhjulen, de ganska fula originalfälgarna har vi för vinterdäcken, vilket driver upp sommarförbrukningen ganska kraftigt. Vi ligger runt 1,5kWh/mil både sommar och vinter. Skulle man köra med originalfälgarna på sommarn så skulle förbrukningen sjunka med 20-30%. Jag har haft ensiffriga förbrukningsvärden när jag nåt år inte bytte till sommardäck förrän i maj. Runt 20 grader har den sin sweet spot.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Dexter86 »

mati skrev: 11 apr 2023 18:19
Dexter86 skrev: 11 apr 2023 14:50
mati skrev: 11 apr 2023 06:34
Dexter86 skrev: 09 apr 2023 13:41
Zoe , E-up , E-Golf , kan alla dom fläska på i upp till 50kW?
Går Leaf feting-bort ?
E-Golf når inte riktigt upp till 50kW, snarare 45kW kanske. Men den håller ganska jämn fart hela vägen upp till 90%, då dalar laddhastigheten. Det tar ungefär 45 minuter att ladda hyfsat fullt, det är alltså ingen raket vid snabbladdaren.
Man får vara medveten om att detta inte är en långfärdsbil när det gäller räckvidden. Vi använder den nästan uteslutande för resor inom batteriets aktionsradie. Som längst har vi nog kört 25 mil enkel väg tror jag.
Den långsamma laddhastigheten och det lilla batteriet kompenserar den till viss del med att den är väldigt snål med elektronerna. Mycket snålare än Zoe till exempel.
Tack för input Mati!
Nej som sagt, hastigheten på DC är egentligen irrelevant men kan vara bra man känner till.
Den ska som sagt 6mil ToR om dagarna.
Man får ju nämligen en lite nyare Zoe med 52kWh batteriet för ISH samma cash, dock är Zoe mycket mindre invändigt men.

Känns ändå som det står mellan E-Golf, Zoe, Ioniq
Att E-Golf förbrukade mindre energi än Zoe trodde jag dock aldrig.
Jo, det är stor skillnad. Innan vi köpte e-Golfen provade vi just Zoe, Ioniq och e-Golf. Ioniq blev bara en kort provkörning, sambon ratade den fullständigt. Fel märke, typ. Det var inget fel på bilen. Jag hade kunnat tänka mig en Ioniq redan då.
Zoen hade vi i typ en vecka. Men den var som sagt väldigt törstig. Den drog mer än min dåvarande Model S, över 2kWh/mil i snitt i vanlig landsvägsfart.
E-Golfen övertygade oss direkt. Inte bara att den hade bäst kvalitetskänsla, den var också roligare att köra än Zoen, och så var jag imponerad av dess snålhet.
Vi brukar köra med större och snyggare fälgar på sommarnhjulen, de ganska fula originalfälgarna har vi för vinterdäcken, vilket driver upp sommarförbrukningen ganska kraftigt. Vi ligger runt 1,5kWh/mil både sommar och vinter. Skulle man köra med originalfälgarna på sommarn så skulle förbrukningen sjunka med 20-30%. Jag har haft ensiffriga förbrukningsvärden när jag nåt år inte bytte till sommardäck förrän i maj. Runt 20 grader har den sin sweet spot.
Tusen tack för all feedback, det uppskattas!
Vilket batteri hade ni i Zoe? Känns ju ändå som 52kWh batteriet borde komma betydligt längre än E-Golf 33-34kWh batteriet :shock:
Får åka och se om man kan prova en E-Golf någonstans i krokarna, många som verkar nöjda med den. Ska även testa Ioniq faktiskt, känns som att den också förbrukar hysteriskt lite. Jag behöver Worst case motorväg i -8 grader kanske som referens, är ju ändå ganska kallt här emellanåt hehe
Kommer endast rulla motorväg 120km/h typ.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av mati »

Det var i slutet av 2017, Zoen hade då precis fått sitt 41kWh batteri. E-Golf har 35,8kWh brutto. Jag skulle tro att Zoe kommer några mil längre än e-Golfen trots att den är törstigare. Men för oss var inte räckvidden så relevant.
Det fanns eller finns en sak som driver mig till vansinne med Zoen, och det är oljudet när den står på laddning. Ett högfrekvent tjutande som tränger genom märg och ben. Min sambo hör ingenting, men jag blir galen. Det räcker att vi kör förbi en laddande Zoe på en parkering, då hör jag detta redan. Och när vi hade den här hemma och den stod i garaget och laddade så hörde jag detta oljud överallt. Tack o lov inte inne i huset, men ute i trädgården gick det inte att komma undan ljudet.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Bengt-re
elbilist
Inlägg: 506
Blev medlem: 19 nov 2022 16:06

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Bengt-re »

mati skrev: 11 apr 2023 20:50
Det var i slutet av 2017, Zoen hade då precis fått sitt 41kWh batteri. E-Golf har 35,8kWh brutto. Jag skulle tro att Zoe kommer några mil längre än e-Golfen trots att den är törstigare. Men för oss var inte räckvidden så relevant.
Det fanns eller finns en sak som driver mig till vansinne med Zoen, och det är oljudet när den står på laddning. Ett högfrekvent tjutande som tränger genom märg och ben. Min sambo hör ingenting, men jag blir galen. Det räcker att vi kör förbi en laddande Zoe på en parkering, då hör jag detta redan. Och när vi hade den här hemma och den stod i garaget och laddade så hörde jag detta oljud överallt. Tack o lov inte inne i huset, men ute i trädgården gick det inte att komma undan ljudet.
Nä, det är ett satans oljud på dem. Första gången jag stötte på det på jobbets parketing letade jag reda på ägaren till bilen flr att jag trodde att det var något allvarligt fel.....
mussla
Inlägg: 150
Blev medlem: 18 mar 2023 17:00

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av mussla »

Jag var och provkörde en e-golf i dag. Jag måste säga att den var trevlig att köra. Helt ok utrymmen och ett baksäte som fungerar. Inget störande tjutande ljud under drift som Zoe har. Det jag inte kan bestämma mig över är om priserna är för höga för det man får. Den jag kikade på stod på firma med begärt pris 230kkr årsmodell 2019 gått nästan 5000 mil. Väldigt basic i utrustning. Ingen backkamera, inga backsensorer, analog hastighetsmätare, inga automatiska strålkastare. Kändes väldigt basic för det priset.

De lämnade inga garantier för batteri utan hänvisade till vw fabriksgaranti på 8 år el 16kmil enligt säljaren. Kanske är bättre att köpa privat?

Här är länken https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /107550871
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av mati »

Låter väldigt dyrt, jag håller med.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 727
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Andrabil för 250k

Inlägg av Trevlig »

mussla skrev: 11 apr 2023 22:28
Jag var och provkörde en e-golf i dag. Jag måste säga att den var trevlig att köra. Helt ok utrymmen och ett baksäte som fungerar. Inget störande tjutande ljud under drift som Zoe har. Det jag inte kan bestämma mig över är om priserna är för höga för det man får. Den jag kikade på stod på firma med begärt pris 230kkr årsmodell 2019 gått nästan 5000 mil. Väldigt basic i utrustning. Ingen backkamera, inga backsensorer, analog hastighetsmätare, inga automatiska strålkastare. Kändes väldigt basic för det priset.

De lämnade inga garantier för batteri utan hänvisade till vw fabriksgaranti på 8 år el 16kmil enligt säljaren. Kanske är bättre att köpa privat?

Här är länken https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /107550871
Skulle undvika riddermarks helt. Be om deras länk för att se defekter, de har en gömd sida de kan dela med dig.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Skriv svar