Bonus på LR

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

VilkenElbilBlirDet
Inlägg: 179
Blev medlem: 10 mar 2022 14:29

Re: Bonus på LR

Inlägg av VilkenElbilBlirDet »

pejvic skrev: 11 maj 2023 15:43
Collin87 skrev: 11 maj 2023 15:18
pejvic skrev: 11 maj 2023 15:07
mikebike skrev: 11 maj 2023 14:45
pejvic skrev: 11 maj 2023 14:22
Min LR kommer få bonus.
Lycka till. Transportstyrelsen håller inte med.
Det säger en hel del om hur okunniga de är där. Om de inte ens vet själva. Hursomhelst så bestämmer de ingenting.
De hanterar bara utbetalningarna. De kommer att få hantera även min :!:
Jag är inte lika säker på att det är som du antar.

Citerat från Transportstyrelsens hemsida.
"Regeringen har beslutat att klimatbonusen upphör den 8 november 2022. Den som har köpt eller beställt en klimatbonus senast den dagen, men blivit registrerad som ägare och ställt på bilen senare, kan dock fortfarande få bonus genom att

-göra en ansökan till Transportstyrelsen på en blankett som Transportstyrelsen kommer att ta fram och skicka ut"

För mig så låter det snarare som att det är Transportstyrelsen som har beslutsrätten i detta med hänsyn till Skatteverkets lista på priser, inte tvärtom.

Men har du någon text som motbevisar detta så får du gärna dela med dig.
Nej ingen text men jag har beställt innan 9november 2022. Och bilen kostar under. 700.000 - vilket är under gränsen.
listan heter 2023:34 vilket är den första av årets listor. (de har ett namn). Att det står något annat i en PDF spelar ingen roll.

jag har skriftligt i mail på att skatteverket kommer använda den lista där de lägre priserna finns. Sen skall transportsstyrelsen då använda en annan med samma namn men med fel priser. Så kommer det inte gå till.

Mycket riktigt så kommer jag att få skicka in en försäkran och en ansökan där jag bevisar att ordern är gjord före 9 november.
Någon generell text för en specifik modell finns inte att tillgå. Jo det skulle vara listan 2023:34 samt regerigens ändringar då möjligen.

sen har jag ju förstås inte en gång utan två gånger dubbelkollat med Transportsstyrelsen att just mitt regnummer är berättigat, så att de sitter och svarar fel på folks samtal berör inte mig. MIN beställning och MIN bil är berättigad till bonus, och många andra allafall. oavsett vad de säger när man ringer dit. Man kan nästan tro ibland att de hyr in folk från ett callcenterföretag.
Kan du inte ladda upp screenshot på mailet från transportstyrelsen här?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Bonus på LR

Inlägg av mikebike »

Lewkis skrev: 11 maj 2023 16:10
mikebike skrev: 11 maj 2023 16:06
Lewkis skrev: 11 maj 2023 16:03
mikebike skrev: 11 maj 2023 16:02
pejvic skrev: 11 maj 2023 15:07


Det säger en hel del om hur okunniga de är där. Om de inte ens vet själva. Hursomhelst så bestämmer de ingenting.
De hanterar bara utbetalningarna. De kommer att få hantera även min :!:
Så vem bestämmer menar du?

Vad har du fått för skriftliga svar?

Vad gör dig övertygad om att du fått rätt svar och andra har fått fel svar?
Jag tror hans övertygelse grundar sig i att han vill få tillbaka 50.000:- :D
Det vill jag också, men jag är inte villig att gambla om 50 kSEK med en forumkamrats åsikt som enda fakta. :lol:
Det hade inte jag iheller gjort!
Samtidigt så bör du ha sparat in en hel del pengar redan om du skulle varit bonus berättigad från start (pga prissänkningen).
Nej, eftersom begagnatpriserna gick ned minst lika mycket som nybilspriserna. Jag beställde en MYP och den sänktes 50' när LR sänktes 100', så plötsligt blev mellanskillnaden 50' större.
Dessutom beställde jag en Midnight Silver som "kostnadsfritt" uppgraderades till QS. När prissänkningen kom så försvann den rabatten.
Jag har däremot sparat en del pengar genom att avbeställa. :lol:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Bonus på LR

Inlägg av pejvic »

VilkenElbilBlirDet skrev: 11 maj 2023 18:09
pejvic skrev: 11 maj 2023 15:43
Collin87 skrev: 11 maj 2023 15:18
pejvic skrev: 11 maj 2023 15:07
mikebike skrev: 11 maj 2023 14:45

Lycka till. Transportstyrelsen håller inte med.
Det säger en hel del om hur okunniga de är där. Om de inte ens vet själva. Hursomhelst så bestämmer de ingenting.
De hanterar bara utbetalningarna. De kommer att få hantera även min :!:
Jag är inte lika säker på att det är som du antar.

Citerat från Transportstyrelsens hemsida.
"Regeringen har beslutat att klimatbonusen upphör den 8 november 2022. Den som har köpt eller beställt en klimatbonus senast den dagen, men blivit registrerad som ägare och ställt på bilen senare, kan dock fortfarande få bonus genom att

-göra en ansökan till Transportstyrelsen på en blankett som Transportstyrelsen kommer att ta fram och skicka ut"

För mig så låter det snarare som att det är Transportstyrelsen som har beslutsrätten i detta med hänsyn till Skatteverkets lista på priser, inte tvärtom.

Men har du någon text som motbevisar detta så får du gärna dela med dig.
Nej ingen text men jag har beställt innan 9november 2022. Och bilen kostar under. 700.000 - vilket är under gränsen.
listan heter 2023:34 vilket är den första av årets listor. (de har ett namn). Att det står något annat i en PDF spelar ingen roll.

jag har skriftligt i mail på att skatteverket kommer använda den lista där de lägre priserna finns. Sen skall transportsstyrelsen då använda en annan med samma namn men med fel priser. Så kommer det inte gå till.

Mycket riktigt så kommer jag att få skicka in en försäkran och en ansökan där jag bevisar att ordern är gjord före 9 november.
Någon generell text för en specifik modell finns inte att tillgå. Jo det skulle vara listan 2023:34 samt regerigens ändringar då möjligen.

sen har jag ju förstås inte en gång utan två gånger dubbelkollat med Transportsstyrelsen att just mitt regnummer är berättigat, så att de sitter och svarar fel på folks samtal berör inte mig. MIN beställning och MIN bil är berättigad till bonus, och många andra allafall. oavsett vad de säger när man ringer dit. Man kan nästan tro ibland att de hyr in folk från ett callcenterföretag.
Kan du inte ladda upp screenshot på mailet från transportstyrelsen här?
Okej!


jag har en hel del konversationer med både skatteverket och transportsstyrelsen men detta är ett av mailen.
Skärmavbild 2023-05-11 kl. 20.05.24.png
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
Lewkis
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 05 maj 2023 13:52

Re: Bonus på LR

Inlägg av Lewkis »

pejvic skrev: 11 maj 2023 20:07
VilkenElbilBlirDet skrev: 11 maj 2023 18:09
pejvic skrev: 11 maj 2023 15:43
Collin87 skrev: 11 maj 2023 15:18
pejvic skrev: 11 maj 2023 15:07


Det säger en hel del om hur okunniga de är där. Om de inte ens vet själva. Hursomhelst så bestämmer de ingenting.
De hanterar bara utbetalningarna. De kommer att få hantera även min :!:
Jag är inte lika säker på att det är som du antar.

Citerat från Transportstyrelsens hemsida.
"Regeringen har beslutat att klimatbonusen upphör den 8 november 2022. Den som har köpt eller beställt en klimatbonus senast den dagen, men blivit registrerad som ägare och ställt på bilen senare, kan dock fortfarande få bonus genom att

-göra en ansökan till Transportstyrelsen på en blankett som Transportstyrelsen kommer att ta fram och skicka ut"

För mig så låter det snarare som att det är Transportstyrelsen som har beslutsrätten i detta med hänsyn till Skatteverkets lista på priser, inte tvärtom.

Men har du någon text som motbevisar detta så får du gärna dela med dig.
Nej ingen text men jag har beställt innan 9november 2022. Och bilen kostar under. 700.000 - vilket är under gränsen.
listan heter 2023:34 vilket är den första av årets listor. (de har ett namn). Att det står något annat i en PDF spelar ingen roll.

jag har skriftligt i mail på att skatteverket kommer använda den lista där de lägre priserna finns. Sen skall transportsstyrelsen då använda en annan med samma namn men med fel priser. Så kommer det inte gå till.

Mycket riktigt så kommer jag att få skicka in en försäkran och en ansökan där jag bevisar att ordern är gjord före 9 november.
Någon generell text för en specifik modell finns inte att tillgå. Jo det skulle vara listan 2023:34 samt regerigens ändringar då möjligen.

sen har jag ju förstås inte en gång utan två gånger dubbelkollat med Transportsstyrelsen att just mitt regnummer är berättigat, så att de sitter och svarar fel på folks samtal berör inte mig. MIN beställning och MIN bil är berättigad till bonus, och många andra allafall. oavsett vad de säger när man ringer dit. Man kan nästan tro ibland att de hyr in folk från ett callcenterföretag.
Kan du inte ladda upp screenshot på mailet från transportstyrelsen här?
Okej!


jag har en hel del konversationer med både skatteverket och transportsstyrelsen men detta är ett av mailen.
Skärmavbild 2023-05-11 kl. 20.05.24.png
Den filen han hänvisar till har dock inte 629 som pris. Den har 768900. Om det är PDF dem rättar sig efter.
XML är väl uppdaterad till det senare priset. Så frågan är vilken fil dem går efter 🤷

Just det där med ”allmänt” svar är också väldigt luddigt. Inget garanteras.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Bonus på LR

Inlägg av pejvic »

Nej inget garanteras av Transportsstyrelsen någonsin.
De beslutar inget utan betalar bara ut pengar.

Däremot gjorde jag som så innan jag tog leverans att jag gav dem ett regnr på en 2023:a och då ser dem att den är berättigad.
Eftersom jag då tog bort mitt sista tvivel så tog jag leverans och nu har jag också kollat på mitt registreringsnummer.

Eftersom Transportsstyrelsen ej beslutar, så kommer de aldrig garantera eller lova något.
Regeringen sätter reglerna och bestämmer hur det skall se ut. Det har ändrats i listorna, de är rättade, det är därför pdf har ett högre belopp. Ändringen är gjord i första listan med namn 2023:34 eller va den nu heter. Därför kan transportsstyrelsen inte ens läsa den.
De har tydligen gett info om att de skall läsa den listan till @mike, men jag undrar om han då presenterade xml-listan med samma namn tex.
Så en fråga kan få många svar, och jag har tagit reda på svaren ordentligt innan min leverans.
De som tar leverans på en P framåt kommer också få bonus, när nästa lista kommer, och den kommer nog snart.

det var sjukt mkt folk som tog leverans i höstas på model3 också som fick bonus automatiskt efter ett halvår. trots att de betalat över 700.000 för bilen. Det kom som en present.

Och nu väntar jag på min present :roll:
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Bonus på LR

Inlägg av mikebike »

pejvic skrev: 11 maj 2023 20:43
Nej inget garanteras av Transportsstyrelsen någonsin.
De beslutar inget utan betalar bara ut pengar.

Däremot gjorde jag som så innan jag tog leverans att jag gav dem ett regnr på en 2023:a och då ser dem att den är berättigad.
Eftersom jag då tog bort mitt sista tvivel så tog jag leverans och nu har jag också kollat på mitt registreringsnummer.

Eftersom Transportsstyrelsen ej beslutar, så kommer de aldrig garantera eller lova något.
Regeringen sätter reglerna och bestämmer hur det skall se ut. Det har ändrats i listorna, de är rättade, det är därför pdf har ett högre belopp. Ändringen är gjord i första listan med namn 2023:34 eller va den nu heter. Därför kan transportsstyrelsen inte ens läsa den.
De har tydligen gett info om att de skall läsa den listan till @mike, men jag undrar om han då presenterade xml-listan med samma namn tex.
Så en fråga kan få många svar, och jag har tagit reda på svaren ordentligt innan min leverans.
De som tar leverans på en P framåt kommer också få bonus, när nästa lista kommer, och den kommer nog snart.

det var sjukt mkt folk som tog leverans i höstas på model3 också som fick bonus automatiskt efter ett halvår. trots att de betalat över 700.000 för bilen. Det kom som en present.

Och nu väntar jag på min present :roll:
När fyller bilen 6 månader?
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Bonus på LR

Inlägg av pejvic »

i september. Jag funderar på att göra en tårta :lol:
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Bonus på LR

Inlägg av mikebike »

pejvic skrev: 11 maj 2023 21:34
i september. Jag funderar på att göra en tårta :lol:
Det damp in ett sent svar från Transportstyrelsen:

"
Uppgiften om nypris hämtas från Skatteverkets föreskrifter med nybilspriser. Det är bilens tillverkningsår (fordonsår) som styr vilken föreskrift som gäller och det är det första priset för den aktuella bilmodellen som vi använder. Din bil har 2023 som fordonsår. Det händer att Skatteverket gör prisjusteringar för en modell under samma tillverkningsår men vi använder priset för när bilen introducerades på den svenska marknaden.

https://www4.skatteverket.se/download/1 ... _34%20.pdf

I bilden jag bifogat ser du priset som gäller för Tesla Model Y Long Range med fordonsår 2023.
Alltså 768.900 kr.

Den uppgiften återfanns på s 26 i dokumentet du ser om du följer länken ovan."

Då har jag fått i stort sett samma svar från Rebecca, Madelene, Charlott, Therese, Jim och Lina.

Apropå att göra tårta så skulle en svensk kollega förklara för några utländska doktorander vad en smörgåstårta är för något:
"It's a cake, but with food on it. Very popular at funerals."
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Bonus på LR

Inlägg av pejvic »

:D

kan vi inte slå vad om en mindre summa då bara på skoj?
Kanske 200 spänn?
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Bonus på LR

Inlägg av mikebike »

pejvic skrev: 17 maj 2023 10:12
:D

kan vi inte slå vad om en mindre summa då bara på skoj?
Kanske 200 spänn?
Nä, det vore som att strö salt i såren eller sparka på en som ligger. :lol:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Bonus på LR

Inlägg av pejvic »

mikebike skrev: 17 maj 2023 11:22
pejvic skrev: 17 maj 2023 10:12
:D

kan vi inte slå vad om en mindre summa då bara på skoj?
Kanske 200 spänn?
Nä, det vore som att strö salt i såren eller sparka på en som ligger. :lol:
:D
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 605
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Bonus på LR

Inlägg av flamman »

Transportstyrelsen har nu uppdaterat sidan:
https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... ara-bonus/

Verkar som de kommer skicka ut blankett till alla som köpt miljöbil… Även de som beställt efter 8 nov eller en bil över taket på 700 tkr.
Lite onödigt att skicka så mkt papper men det är nog enda sättet för dem att nå ut till de som har rätt till bonus då TS inte vet när man beställt, bara när man ställt på bilen.
Blankett ska börja skickas ut v24, dvs mitten juni.

Edit: Verkar också som de kommer betala ut 2v efter ansökan kommer in till dem. Dvs de lär skicka ut blankett först efter 6 mån från påställningsdatum (finns väl folk som hämtade ut bil 9 nov som inte fått någon bonus eller info om hur man ska begära bonus än?)
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Användarvisningsbild
conan
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 okt 2017 21:59

Re: Bonus på LR

Inlägg av conan »

Jag har en order på en MY RWD lagd innan 8 november som jag har omvandlat till en MY Performance. MY RWD var berättigad till bonus men är även MY Performance även berättigad till bonus om den levereras i juni detta år till det lägre priset av 685 tkr?
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 605
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Bonus på LR

Inlägg av flamman »

conan skrev: 24 maj 2023 21:03
Jag har en order på en MY RWD lagd innan 8 november som jag har omvandlat till en MY Performance. MY RWD var berättigad till bonus men är även MY Performance även berättigad till bonus om den levereras i juni detta år till det lägre priset av 685 tkr?
Tveksamt. Men ingen vet säkert.
Det vi vet nu är att nybilspris för en MYP 2023 är enligt skatteverkets lista fortfarande angett till 808 tkr:
https://www4.skatteverket.se/rattsligva ... 21944.html

Om det uppdateras under året så säger Transportstyrelsen att de ska gå på priset från SKV i början på året.
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Användarvisningsbild
Lewkis
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 05 maj 2023 13:52

Re: Bonus på LR

Inlägg av Lewkis »

flamman skrev: 24 maj 2023 21:44
conan skrev: 24 maj 2023 21:03
Jag har en order på en MY RWD lagd innan 8 november som jag har omvandlat till en MY Performance. MY RWD var berättigad till bonus men är även MY Performance även berättigad till bonus om den levereras i juni detta år till det lägre priset av 685 tkr?
Tveksamt. Men ingen vet säkert.
Det vi vet nu är att nybilspris för en MYP 2023 är enligt skatteverkets lista fortfarande angett till 808 tkr:
https://www4.skatteverket.se/rattsligva ... 21944.html

Om det uppdateras under året så säger Transportstyrelsen att de ska gå på priset från SKV i början på året.
Nej, MYP kommer inte vara bonusberättigad.
Den sänktes för lite i första omgången och gick inte ner under 700tkr.
Så även om LR blir bonusberättigad (högst osäkert), finns det inget tvivel om att MYP inte blir det. MYP har inte något pris under 700 i någon av listorna på SKV.
VilkenElbilBlirDet
Inlägg: 179
Blev medlem: 10 mar 2022 14:29

Re: Bonus på LR

Inlägg av VilkenElbilBlirDet »

Denna artikeln verkar bekräfta att det inte blir bonus på LR.

En kund i slutet av artikeln som inte fått bonus på bil levererad slutet av 2022 efter som listan från dec -21 användes.

https://carup.se/darfor-snuvas-manga-el ... r-i-bonus/

Vill inte ”strö salt i såren” eller vara dryg, men @pejvic om du fortfarande är övertygad och tar emot spel kan jag nog tänka mig lägga en slant.
Användarvisningsbild
Lewkis
Teslaägare
Inlägg: 82
Blev medlem: 05 maj 2023 13:52

Re: Bonus på LR

Inlägg av Lewkis »

VilkenElbilBlirDet skrev: 25 maj 2023 13:34
Denna artikeln verkar bekräfta att det inte blir bonus på LR.

En kund i slutet av artikeln som inte fått bonus på bil levererad slutet av 2022 efter som listan från dec -21 användes.

https://carup.se/darfor-snuvas-manga-el ... r-i-bonus/

Vill inte ”strö salt i såren” eller vara dryg, men @pejvic om du fortfarande är övertygad och tar emot spel kan jag nog tänka mig lägga en slant.
Fast det är inte samma scenario. En bil som levererats iår, har ett nybilspris under 700tkr om transportstyrelsen använder sig av den uppdaterade listan från januari.

Om dem inte använder den uppdaterade listan har den ett pris över 700tkr och det blir inte bonus.
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Bonus på LR

Inlägg av backe »

Enligt artikeln så bör MYP som levereras som en 2024 få bonus då om priset ändras? När ändrar Tesla modellår? Kan man se det i VIN eller något?
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Bonus på LR

Inlägg av jonasl »

Det handlar bara om vilken lista om är den officiella från Skatteverket PDF eller XML-filen. Inget annat.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Bonus på LR

Inlägg av mikebike »

jonasl skrev: 25 maj 2023 14:15
Det handlar bara om vilken lista om är den officiella från Skatteverket PDF eller XML-filen. Inget annat.
Precis, och alla svar jag fått från Transportstyrelsen säger att det är den första/pdf:en som används.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3589
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Bonus på LR

Inlägg av jonasl »

Fast det borde inte vara upp till dem utan Skatteverket att peka på vilken som är den rätta.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Bonus på LR

Inlägg av mikebike »

jonasl skrev: 25 maj 2023 15:47
Fast det borde inte vara upp till dem utan Skatteverket att peka på vilken som är den rätta.
Det är Transportstyrelsen som beslutar om bonus, inte Skatteverket.
Förmånsvärde däremot...
Normalt är det en fördel för köparna att de låser priset i början på året eftersom priserna brukar stiga.
Att en tillverkare plötsligt sänker priset hör inte till det normala.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1958
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Bonus på LR

Inlägg av pejvic »

VilkenElbilBlirDet skrev: 25 maj 2023 13:34
Denna artikeln verkar bekräfta att det inte blir bonus på LR.

En kund i slutet av artikeln som inte fått bonus på bil levererad slutet av 2022 efter som listan från dec -21 användes.

https://carup.se/darfor-snuvas-manga-el ... r-i-bonus/

Vill inte ”strö salt i såren” eller vara dryg, men @pejvic om du fortfarande är övertygad och tar emot spel kan jag nog tänka mig lägga en slant.
hej! Jag slår gärna vad om att jag får bonus. Antingen på skoj om tex en 50-lapp eller en större summa om du vill!
kan tänka mig att lägga in tex 5000 kronor också eller liknande! kom med förslag! (jag är seriös)
Haft alla 3/Y
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Bonus på LR

Inlägg av Fredrik j »

Det här ju rafflande spännande. Kommer pejvic få bonus? Kommer Mikebike få rätt?
Jag bedömer det till 50-50.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7484
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Bonus på LR

Inlägg av mikebike »

Fredrik j skrev: 25 maj 2023 18:31
Det här ju rafflande spännande. Kommer pejvic få bonus? Kommer Mikebike få rätt?
Jag bedömer det till 50-50.
Det handlar inte om att få rätt i mitt fall, det handlar om huruvida de besked jag fått från Transportstyrelsen stämmer eller inte.
Jag valde att tro på de besked jag fick därifrån och avbokade min bil, men jag hade ju hellre hämtat en ny bil och fått bonus på den
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Skriv svar