Inbytesvärde M3
Moderator: Redaktion
Inbytesvärde M3
Har en M3 LR från 2020 som jag sålde 2021. Den finns dock fortfarande kvar på min sida när jag loggar in. Uppger jag miltal 5000 får jag fram ett inbytes pris 374.000 kr.
Har idag en M3 LR 2021 som dock inte finns med på mitt Tesla konto när jag loggar in. Något teknisk strul har det blivit vid inbytet 2021. Hur som helst får jag ett bud på denna från Tesla på 367.000 kr
Låter ju mycket konstigt eftersom en årsmodell 2021 med nyare moderna hårdvara borde ge betydligt bättre betalt än en årsmodell 2020.
Vad anser ni inbytesvärdet bör ligga på på en M3 LR 2021 med 5000 mil?
Har idag en M3 LR 2021 som dock inte finns med på mitt Tesla konto när jag loggar in. Något teknisk strul har det blivit vid inbytet 2021. Hur som helst får jag ett bud på denna från Tesla på 367.000 kr
Låter ju mycket konstigt eftersom en årsmodell 2021 med nyare moderna hårdvara borde ge betydligt bättre betalt än en årsmodell 2020.
Vad anser ni inbytesvärdet bör ligga på på en M3 LR 2021 med 5000 mil?
Re: Inbytesvärde M3
Fick förslag på min 3P med snart 5000mil dock 2020, på 247k från Tesla. Det tolkade jag som att dom inte vill ha in den. Tänkte byta till X men att lägga en mille mellan är inte aktuellt
P85D svart/svart med gratis SuC
- Pigi71
- Teslaägare
- Inlägg: 115
- Blev medlem: 15 jun 2014 17:09
- Referralkod: ts.la/pierluigi20337
Re: Inbytesvärde M3
my 2 cents, wait and repeat the trade in process when the end of the quarter is approaching (like 2-3 weeks before the deadline).
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3652
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Inbytesvärde M3
Kolla med Carla och Riddermarks direkt istället. Det är en enkel process och de hämtar bilen hemma hos dig.
Model Y LR AWD 2022
Re: Inbytesvärde M3
Fick svar för ett tag sen av ett par olika oberoende handlare: ”vi tar inte in fler tesla för tillfället pga osäkerhet kring prissättning”
Tolkar det som att prissänkningar slagit fel i deras böcker…
Tolkar det som att prissänkningar slagit fel i deras böcker…
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Drömmer om en MS Palladium
Re: Inbytesvärde M3
Letar efter en schysst 3:a skicka gärna PM med priside och info om någon vill sälja
Med vänlig hälsning, niklas
Med vänlig hälsning, niklas
Re: Inbytesvärde M3
Fick ett ganska hyggligt inbytespris från ovanstående, dock tar de betalt ungefär som nypris för begagnade bilar så om man är intresserad av MY är det betydligt mer intressant att köpa en ny sådan från Tesla jämfört med en begagnad från dessa sajter så vidare man inte har utrymme att pruta på priserna.
Ser att man marknadsför M3 LR med 440hk och MY LR med 345hk. Varför då? Är det inte samma motor i båda dessa bilar?
Ser att man marknadsför M3 LR med 440hk och MY LR med 345hk. Varför då? Är det inte samma motor i båda dessa bilar?
Re: Inbytesvärde M3
Tydligen vill företagen som köper och säljer bilar ha extra marginaler upp till 40.000 kr per bil eftersom prisläget fluktuerar ganska snabbt
Re: Inbytesvärde M3
Carla slutade köpa in Tesla i och med pris-sänkningen, blev för stor risk köpa in om det kommer så stora ändringar i nybilspriset så snabbt.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: Inbytesvärde M3
Ja och det är ju dessutom inte välgörenhet bilhandlare sysslar med.
Men dessa prissänkning som Tesla håller på med är ju helt vansinnigt.
Tydligen så börjar ju ”lagren”’bli fulla nu i USA. Dags att dra ned på produktionen istället för att sänka priserna.
Det gör ju ingen till nöje överhuvudtaget. För nybilsköpare vågar inte köpa pga osäkerhet till andrahandsvärdet och vi nuvarande ägare känner oss lurade och förbannade för att vi förlorar pengar och står där med en bil som är osäljbar snart.
Re: Inbytesvärde M3
Stämmer detta fortfarande? Jag ser nya Teslor dyka upp hos Carla med jämna mellanrum. Kanske är det endast inbyten de tar in om de säljer dyrare bilar?
- kenjon
- Teslaägare
- Inlägg: 1448
- Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
- Ort: Karlskoga
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Inbytesvärde M3
Klart de ska sänka priserna! Fler som får råd med elbil då.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 14:55Ja och det är ju dessutom inte välgörenhet bilhandlare sysslar med.
Men dessa prissänkning som Tesla håller på med är ju helt vansinnigt.
Tydligen så börjar ju ”lagren”’bli fulla nu i USA. Dags att dra ned på produktionen istället för att sänka priserna.
Det gör ju ingen till nöje överhuvudtaget. För nybilsköpare vågar inte köpa pga osäkerhet till andrahandsvärdet och vi nuvarande ägare känner oss lurade och förbannade för att vi förlorar pengar och står där med en bil som är osäljbar snart.
Att de ska hålla höga priser för att försvara andrahandsvärdet tycker jag är löjligt. Kommer M3 att säljas för 300 000 skulle det vara kalas.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Re: Inbytesvärde M3
Det enda som är löjligt i detta är ditt resonemang.kenjon skrev: ↑04 maj 2023 16:04Klart de ska sänka priserna! Fler som får råd med elbil då.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 14:55Ja och det är ju dessutom inte välgörenhet bilhandlare sysslar med.
Men dessa prissänkning som Tesla håller på med är ju helt vansinnigt.
Tydligen så börjar ju ”lagren”’bli fulla nu i USA. Dags att dra ned på produktionen istället för att sänka priserna.
Det gör ju ingen till nöje överhuvudtaget. För nybilsköpare vågar inte köpa pga osäkerhet till andrahandsvärdet och vi nuvarande ägare känner oss lurade och förbannade för att vi förlorar pengar och står där med en bil som är osäljbar snart.
Att de ska hålla höga priser för att försvara andrahandsvärdet tycker jag är löjligt. Kommer M3 att säljas för 300 000 skulle det vara kalas.
Du är en sådan som kör elbil för att du tror att du räddar miljön. Det gör inte jag, inte det minsta. Jag gör det är enbart pga att jag har höga resekostnader och bästa sättet var då att köpa en elbil.
Jag sätter min ekonomi före klimatet, för det är dessutom till stor del en politisk agenda med klimathysterin. För det är precis vad det är. En hysteri.
Skiter fullständigt i att det ska bli billigare att köpa elbil för andra.
Jag vill förlora så lite som möjligt på mitt bilägande.
-
- Inlägg: 5525
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Inbytesvärde M3
Tesla verkar inte hålla med...Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 17:46Det enda som är löjligt i detta är ditt resonemang.
Du är en sådan som kör elbil för att du tror att du räddar miljön. Det gör inte jag, inte det minsta. Jag gör det är enbart pga att jag har höga resekostnader och bästa sättet var då att köpa en elbil.
Jag sätter min ekonomi före klimatet, för det är dessutom till stor del en politisk agenda med klimathysterin. För det är precis vad det är. En hysteri.
Skiter fullständigt i att det ska bli billigare att köpa elbil för andra.
Jag vill förlora så lite som möjligt på mitt bilägande.
Själv håller jag så klart med Tesla, Elon, IPCCs expertpanel, och ~97% av resten av alla klimatforskare på den här planeten.The Mission of Tesla
Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO, November 18, 2013
Our goal when we created Tesla a decade ago was the same as it is today: to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible. [Min understrykn.] [...
https://www.tesla.com/blog/mission-tesla
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Inbytesvärde M3
Ja kom med den patetiska listan på ”klimatforskarna” duSwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 17:57Tesla verkar inte hålla med...Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 17:46Det enda som är löjligt i detta är ditt resonemang.
Du är en sådan som kör elbil för att du tror att du räddar miljön. Det gör inte jag, inte det minsta. Jag gör det är enbart pga att jag har höga resekostnader och bästa sättet var då att köpa en elbil.
Jag sätter min ekonomi före klimatet, för det är dessutom till stor del en politisk agenda med klimathysterin. För det är precis vad det är. En hysteri.
Skiter fullständigt i att det ska bli billigare att köpa elbil för andra.
Jag vill förlora så lite som möjligt på mitt bilägande.
Själv håller jag så klart med Tesla, Elon, IPCCs expertpanel, och ~97% av resten av alla klimatforskare på den här planeten.The Mission of Tesla
Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO, November 18, 2013
Our goal when we created Tesla a decade ago was the same as it is today: to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible. [Min understrykn.] [...
https://www.tesla.com/blog/mission-tesla
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
Ännu en som tror att han räddar miljön genom att köra Tesla.
Men tro ni om ni vill på deras agenda. Ni får acceptera att jag tycker olika. Svårare än så är det inte.
Jag röstar SD också och du kanske är MP. Det får du också vara. Det är upp till var och en och man måste respektera och acceptera att andra inte tycker lika.
Men när det gäller Teslas helt vansinniga priskarussell så har jag lite svårt att ta in att det finns folk som tycker det är bra.
Helt idiotiskt………
Jag köper inte en bil för att bli lurad på den. Tesla kommer snart inte en handlare vilja ta i ens med tång om detta fortsätter.
Ja inte bilköpare heller snart.
Jag har svårt att tro att det blir en 4:e Tesla för min del.
Trött på deras oseriösa affärsstil.
Däremot älskar jag Elon för att han står upp mot Woke och PK folket
-
- Inlägg: 5525
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Inbytesvärde M3
Å ena sidan NASA som sysslar med faktisk raketforskning(!). Å andra sidan... du.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 18:10Ja kom med den patetiska listan på ”klimatforskarna” du [...SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 17:57Tesla verkar inte hålla med...Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 17:46Det enda som är löjligt i detta är ditt resonemang.
Du är en sådan som kör elbil för att du tror att du räddar miljön. Det gör inte jag, inte det minsta. Jag gör det är enbart pga att jag har höga resekostnader och bästa sättet var då att köpa en elbil.
Jag sätter min ekonomi före klimatet, för det är dessutom till stor del en politisk agenda med klimathysterin. För det är precis vad det är. En hysteri.
Skiter fullständigt i att det ska bli billigare att köpa elbil för andra.
Jag vill förlora så lite som möjligt på mitt bilägande.
Själv håller jag så klart med Tesla, Elon, IPCCs expertpanel, och ~97% av resten av alla klimatforskare på den här planeten.The Mission of Tesla
Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO, November 18, 2013
Our goal when we created Tesla a decade ago was the same as it is today: to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible. [Min understrykn.] [...
https://www.tesla.com/blog/mission-tesla
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
Hur länge har det funnits konsensus bland ca 97% av världens klimatforskare nu? I 35 år? Och de resterande ~3 procenten har aldrig haft en rimlig alternativ förklaring...
Mobiltelefoner fungerar tack vare vetenskap.
Flygplan kan flyga tack vare vetenskap.
Hjärtkirurgi på nyfödda små barn är möjligt tack vare vetenskap.
Att du och jag kan sitta och skriva till varandra här är möjligt tack vare vetenskap.
Men på grund av – jag vet inte vad – så blir det tydligen tvärstopp ifall IPCC och 97% av planetens klimatforskare har nått konsensus...
...] It’s important to remember that scientists always focus on the evidence, not on opinions. Scientific evidence continues to show that human activities (primarily the human burning of fossil fuels) have warmed Earth’s surface and its ocean basins, which in turn have continued to impact Earth’s climate. This is based on over a century of scientific evidence forming the structural backbone of today's civilization. [...]
'Based on well-established evidence, about 97% of climate scientists have concluded that human-caused climate change is happening.' [Min undertrykn. och fetstil.] [...
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 3 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 5525
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Inbytesvärde M3
Jag noterar att Tesla inklusive Elon faktist gör det som de har slagit fast i sitt Mission Statement...Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 18:10...] när det gäller Teslas helt vansinniga priskarussell så har jag lite svårt att ta in att det finns folk som tycker det är bra. [...]SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 17:57Tesla verkar inte hålla med...
Själv håller jag så klart med Tesla, Elon, IPCCs expertpanel, och ~97% av resten av alla klimatforskare på den här planeten.The Mission of Tesla
Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO, November 18, 2013
Our goal when we created Tesla a decade ago was the same as it is today: to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible. [Min understrykn.] [...
https://www.tesla.com/blog/mission-tesla
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
Jag köper inte en bil för att bli lurad på den. Tesla kommer snart inte en handlare vilja ta i ens med tång om detta fortsätter.
Ja inte bilköpare heller snart.
Jag har svårt att tro att det blir en 4:e Tesla för min del.
Trött på deras oseriösa affärsstil. [...
Istället för att dra ner på produktion för att hålla uppe priset, så sänker de priset för att maximera produktionen...
På vilket sätt skulle det vara förvånande att de faktiskt gör precis som de har sagt att de ska göra?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Inbytesvärde M3
Hur sjutton räknas en leasingkostnad ut om man inte vet vad likadan bil kostar ny om 3år?
Re: Inbytesvärde M3
Ja då kan du ju ta och ”forska” lite även du om den där listan som är ett stort skämt.SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 19:48Å ena sidan NASA som sysslar med faktisk raketforskning(!). Å andra sidan... du.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 18:10Ja kom med den patetiska listan på ”klimatforskarna” du [...SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 17:57Tesla verkar inte hålla med...Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 17:46Det enda som är löjligt i detta är ditt resonemang.
Du är en sådan som kör elbil för att du tror att du räddar miljön. Det gör inte jag, inte det minsta. Jag gör det är enbart pga att jag har höga resekostnader och bästa sättet var då att köpa en elbil.
Jag sätter min ekonomi före klimatet, för det är dessutom till stor del en politisk agenda med klimathysterin. För det är precis vad det är. En hysteri.
Skiter fullständigt i att det ska bli billigare att köpa elbil för andra.
Jag vill förlora så lite som möjligt på mitt bilägande.
Själv håller jag så klart med Tesla, Elon, IPCCs expertpanel, och ~97% av resten av alla klimatforskare på den här planeten.The Mission of Tesla
Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO, November 18, 2013
Our goal when we created Tesla a decade ago was the same as it is today: to accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible. [Min understrykn.] [...
https://www.tesla.com/blog/mission-tesla
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
Hur länge har det funnits konsensus bland ca 97% av världens klimatforskare nu? I 35 år? Och de resterande ~3 procenten har aldrig haft en rimlig alternativ förklaring...
Mobiltelefoner fungerar tack vare vetenskap.
Flygplan kan flyga tack vare vetenskap.
Hjärtkirurgi på nyfödda små barn är möjligt tack vare vetenskap.
Att du och jag kan sitta och skriva till varandra här är möjligt tack vare vetenskap.
Men på grund av – jag vet inte vad – så blir det tydligen tvärstopp ifall IPCC och 97% av planetens klimatforskare har nått konsensus...
...] It’s important to remember that scientists always focus on the evidence, not on opinions. Scientific evidence continues to show that human activities (primarily the human burning of fossil fuels) have warmed Earth’s surface and its ocean basins, which in turn have continued to impact Earth’s climate. This is based on over a century of scientific evidence forming the structural backbone of today's civilization. [...]
'Based on well-established evidence, about 97% of climate scientists have concluded that human-caused climate change is happening.' [Min undertrykn. och fetstil.] [...
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
Ja är det miljötänk att producera bilar som ingen köper. Vet inte om jag tycker det
-
- Inlägg: 5525
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Inbytesvärde M3
1. Det är det som är skillnaden mellan dina åsikter och forskning. Det du påstår finns det ingen som helst grund för.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 22:28[1] Ja då kan du ju ta och ”forska” lite även du om den där listan som är ett stort skämt.SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 19:48Å ena sidan NASA som sysslar med faktisk raketforskning(!). Å andra sidan... du.
Hur länge har det funnits konsensus bland ca 97% av världens klimatforskare nu? I 35 år? Och de resterande ~3 procenten har aldrig haft en rimlig alternativ förklaring...
Mobiltelefoner fungerar tack vare vetenskap.
Flygplan kan flyga tack vare vetenskap.
Hjärtkirurgi på nyfödda små barn är möjligt tack vare vetenskap.
Att du och jag kan sitta och skriva till varandra här är möjligt tack vare vetenskap.
Men på grund av – jag vet inte vad – så blir det tydligen tvärstopp ifall IPCC och 97% av planetens klimatforskare har nått konsensus...
...] It’s important to remember that scientists always focus on the evidence, not on opinions. Scientific evidence continues to show that human activities (primarily the human burning of fossil fuels) have warmed Earth’s surface and its ocean basins, which in turn have continued to impact Earth’s climate. This is based on over a century of scientific evidence forming the structural backbone of today's civilization. [...]
'Based on well-established evidence, about 97% of climate scientists have concluded that human-caused climate change is happening.' [Min undertrykn. och fetstil.] [...
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
[2] Ja är det miljötänk att producera bilar som ingen köper. Vet inte om jag tycker det
2. Det återstår att se ifall någon kommer köpa bilarna eller inte.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Inbytesvärde M3
Jag tänker att om man har höga reskostnader så kör man mycket och då vill man då och då byta bil inte bara sälja och vara utan bil resten av tiden.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 17:46
Det enda som är löjligt i detta är ditt resonemang.
Du är en sådan som kör elbil för att du tror att du räddar miljön. Det gör inte jag, inte det minsta. Jag gör det är enbart pga att jag har höga resekostnader och bästa sättet var då att köpa en elbil.
Jag sätter min ekonomi före klimatet, för det är dessutom till stor del en politisk agenda med klimathysterin. För det är precis vad det är. En hysteri.
Skiter fullständigt i att det ska bli billigare att köpa elbil för andra.
Jag vill förlora så lite som möjligt på mitt bilägande.
Föredra man att få kalkylen med sjuknade priser?
Bil 1
Köpt för 700 kkr
Sålt för 250 kkr
Bil 2 Köpt för 500 kkr
Sålt för 200 kkr
Bil 3 köpt för 400 kkr.
Bil 3 sålt för 150 kkr
Summa kostnad efter 3 bilar 1000kkr
Ny kostar 350 kkr
Eller samma pris?
Bil 1
Köpt för 700 kkr
Sålt för 350 kkr
Bil 2 Köpt för 700 kkr
Sålt för 350 kkr
Bil 3 köpt för 700 kkr.
Bil 3 sålt för 350 kkr
Summa kostnad efter 3 bilar 1050kkr
Ny kostar 700 kkr
Eller stigande priser?
Bil 1
Köpt för 700 kkr
Sålt för 400 kkr
Bil 2 Köpt för 800 kkr
Sålt för 450 kkr
Bil 3 köpt för 900 kkr.
Bil 3 sålt för 500 kkr
Summa kostnad efter 3 bilar 1050kkr
Ny kostar 1000 kkr
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
-
- Inlägg: 20
- Blev medlem: 22 mar 2016 16:27
Re: Inbytesvärde M3
Hade du väntat och köpt efter prissänkning hade det förstås varit annat ljud i skällan. Att köpa en, förmodar jag, ny elbil och vara sur för att den tappar i värde är ju bara komiskt. Visst att Teslor hållt extremt bra andravärde men det borde man ju ha fattat att det inte kan vara för alltid. Samma med folk som aldrig trodde att pris på bostäder kunde sjunka. Var du en av dem?Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 17:46Det enda som är löjligt i detta är ditt resonemang.kenjon skrev: ↑04 maj 2023 16:04Klart de ska sänka priserna! Fler som får råd med elbil då.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 14:55Ja och det är ju dessutom inte välgörenhet bilhandlare sysslar med.
Men dessa prissänkning som Tesla håller på med är ju helt vansinnigt.
Tydligen så börjar ju ”lagren”’bli fulla nu i USA. Dags att dra ned på produktionen istället för att sänka priserna.
Det gör ju ingen till nöje överhuvudtaget. För nybilsköpare vågar inte köpa pga osäkerhet till andrahandsvärdet och vi nuvarande ägare känner oss lurade och förbannade för att vi förlorar pengar och står där med en bil som är osäljbar snart.
Att de ska hålla höga priser för att försvara andrahandsvärdet tycker jag är löjligt. Kommer M3 att säljas för 300 000 skulle det vara kalas.
Du är en sådan som kör elbil för att du tror att du räddar miljön. Det gör inte jag, inte det minsta. Jag gör det är enbart pga att jag har höga resekostnader och bästa sättet var då att köpa en elbil.
Jag sätter min ekonomi före klimatet, för det är dessutom till stor del en politisk agenda med klimathysterin. För det är precis vad det är. En hysteri.
Skiter fullständigt i att det ska bli billigare att köpa elbil för andra.
Jag vill förlora så lite som möjligt på mitt bilägande.
Re: Inbytesvärde M3
Nej, jag köpte den inte då de var som dyrast. Som tur var.DonCalzone skrev: ↑04 maj 2023 22:55Hade du väntat och köpt efter prissänkning hade det förstås varit annat ljud i skällan. Att köpa en, förmodar jag, ny elbil och vara sur för att den tappar i värde är ju bara komiskt. Visst att Teslor hållt extremt bra andravärde men det borde man ju ha fattat att det inte kan vara för alltid. Samma med folk som aldrig trodde att pris på bostäder kunde sjunka. Var du en av dem?Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 17:46Det enda som är löjligt i detta är ditt resonemang.kenjon skrev: ↑04 maj 2023 16:04Klart de ska sänka priserna! Fler som får råd med elbil då.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 14:55Ja och det är ju dessutom inte välgörenhet bilhandlare sysslar med.
Men dessa prissänkning som Tesla håller på med är ju helt vansinnigt.
Tydligen så börjar ju ”lagren”’bli fulla nu i USA. Dags att dra ned på produktionen istället för att sänka priserna.
Det gör ju ingen till nöje överhuvudtaget. För nybilsköpare vågar inte köpa pga osäkerhet till andrahandsvärdet och vi nuvarande ägare känner oss lurade och förbannade för att vi förlorar pengar och står där med en bil som är osäljbar snart.
Att de ska hålla höga priser för att försvara andrahandsvärdet tycker jag är löjligt. Kommer M3 att säljas för 300 000 skulle det vara kalas.
Du är en sådan som kör elbil för att du tror att du räddar miljön. Det gör inte jag, inte det minsta. Jag gör det är enbart pga att jag har höga resekostnader och bästa sättet var då att köpa en elbil.
Jag sätter min ekonomi före klimatet, för det är dessutom till stor del en politisk agenda med klimathysterin. För det är precis vad det är. En hysteri.
Skiter fullständigt i att det ska bli billigare att köpa elbil för andra.
Jag vill förlora så lite som möjligt på mitt bilägande.
Men eftersom några här verkar anse att det är kanon att Tesla håller på att tramsa med prissänkningar varje vecka bygger inte ett förtroende från vare sig handlare eller eventuella köpare.
Det är helt fantastiskt att det finns personer som tycker detta är bra. Prissänkningar i alla ära. Men någon rim och reson ska det väl ändå vara.
Det är helt enkelt ett oseriöst beteende ifrån Tesla med dessa ändringar i princip varje vecka.
P.s min kåk köpte jag för många år sedan och sitter idag på en guldgruva i princip.
Re: Inbytesvärde M3
Att listan är ett stort skämt är ju ingen åsikt. Det är fakta.SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 22:381. Det är det som är skillnaden mellan dina åsikter och forskning. Det du påstår finns det ingen som helst grund för.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 22:28[1] Ja då kan du ju ta och ”forska” lite även du om den där listan som är ett stort skämt.SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 19:48Å ena sidan NASA som sysslar med faktisk raketforskning(!). Å andra sidan... du.
Hur länge har det funnits konsensus bland ca 97% av världens klimatforskare nu? I 35 år? Och de resterande ~3 procenten har aldrig haft en rimlig alternativ förklaring...
Mobiltelefoner fungerar tack vare vetenskap.
Flygplan kan flyga tack vare vetenskap.
Hjärtkirurgi på nyfödda små barn är möjligt tack vare vetenskap.
Att du och jag kan sitta och skriva till varandra här är möjligt tack vare vetenskap.
Men på grund av – jag vet inte vad – så blir det tydligen tvärstopp ifall IPCC och 97% av planetens klimatforskare har nått konsensus...
...] It’s important to remember that scientists always focus on the evidence, not on opinions. Scientific evidence continues to show that human activities (primarily the human burning of fossil fuels) have warmed Earth’s surface and its ocean basins, which in turn have continued to impact Earth’s climate. This is based on over a century of scientific evidence forming the structural backbone of today's civilization. [...]
'Based on well-established evidence, about 97% of climate scientists have concluded that human-caused climate change is happening.' [Min undertrykn. och fetstil.] [...
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
[2] Ja är det miljötänk att producera bilar som ingen köper. Vet inte om jag tycker det
2. Det återstår att se ifall någon kommer köpa bilarna eller inte.
Att köparna är färre har ju börjat visa sig redan och det lär ju tyvärr inte bli bättre pga lågkonjunkturen världen är inne i nu.
Så Tesla bör nog verkligen börja tänka om och dra ned på produktionstakten.
-
- Inlägg: 5525
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Inbytesvärde M3
Jag är inte det minsta orolig för att Tesla inte ska klara av att anpassa produktionstakten efter efterfrågan.
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting