Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Aktien TSLA

Inlägg av BigEasy »

vigge50 skrev: 21 apr 2023 05:56
Nu kommer jag låta som en rejält Tesla fan i en bubbla men är det inte rimligt att ens marginaler går ner om ekonomin kraschar totalt? Hur många trodde för ett och ett halvt år sedan att vi skulle ha inflation på över 10% och räntor uppe på 5%? Självklart påverkar det efterfrågan på bilar som kostar över en halv miljon, allt annat hade varit märkligt.
Att det fortfarande är extremt sena med flera produkter är dock bedrövligt, det har du helt rätt i.

Klart att det inte är orimligt. Tesla drabbas bara på ett lite annorlunda sätt än andra. Till stor del bygger de flesta bilar på beställning. Du traskar in på en återförsäljare, får hjälp av en säljare att speca bilen och komma överens om rabatter, finansiering...

Återförsäljarna lägger order i blindo ibland också för att få bilar att ha i hallen, demobilar och liknande. Det är även en sak som kan förkorta leveranstiden då en kund kan ta över en produktionsslot som har funnits i systemet ett tag.

Nu chansar jag lite här men det jag tror händer är att om beställningarna minskar så minskar produktionen på fabriken. De kanske drar in ett skift, varslar personal, låter personal vara lite extra lediga med mindre betalt mot löften om att de är villiga att jobba övertid när tiderna blir bättre igen osv. Kort sagt, de kommer inte stå där med tiotusentals osålda bilar som de måste dumpa priserna på.

Tesla har ett fåtal utrustningsval och matchar kundorder mot färdiga bilar. Fabrikerna går för fullt oavsett orderingång och det är även strategin. Tanken är att balansera efterfrågan med pris, även om det innebär att de under en period till och med går med förlust per såld bil. De vinner marknadsandelar och när vindarna vänder i ekonomin så är de en mycket större tillverkare och kan tjäna mer pengar.

Det är dock en högre risk att göra på det här sättet. Antagligen är det heller inte helt enkelt att öka marginalerna igen heller.

Om nu Tesla blir en lågmarginaltillverkare och när satsningen på FSD verkar mynna ut i ett stort fiasko och där Cybertruck, Semi, Roadster osv också går trögare än sirap, för att inte nämna Solar Roof, försäkringar och allt annat som många förståsigpåare har räknat in som stora intäktsströmmar så kommer det trycka värdet på aktien nedåt. Den närmast magiska dimension som Tesla lockat investerare med ser alltmer ut som tomma drömmar.

Nu är de en framgångsrik biltillverkare och Model Y säljer galet bra. Jag tror även fortsatt expansion är den rätta vägen för Tesla. Frågan är dock om det räcker för att försvara aktiekursen om de nu är en tillverkare med samma marginaler som VW? Eller kanske till och med lägre marginaler.
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Aktien TSLA

Inlägg av backe »

Ras för Tesla framöver enligt analytiker
Efter att rapporten släpptes föll även aktien med fyra procent på Wall Street och stängde ner med ett tapp på runt tio procent. Det kan dock bli änne större ras framöver varnar en samlad skara analytiker, enligt Fortune.

De anser att bolaget och aktien är väldigt övervärderad, där David Trainer, grundare av investeringsanalysföretaget New Constructs, tar täten och säger att Tesla-aktien är värd runt 28 dollar, vilket är en sjättedel av det nuvarande priset.

”Tesla är fortfarande enormt övervärderad,” säger David Trainer och pekar på börsvärdet på över 500 miljarder dollar som uppgår till dubbelt så mycket som Toyotas och Volkswagens sammanlagda värderingar.
https://www.dagensps.se/bors-finans/ana ... -framover/
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Aktien TSLA

Inlägg av fth »

Tesla är förstås inte en "lågmarginaltillverkare" även efter dessa kraftiga prissänkningar, dom ligger ju fortfarande långt över industrisnittet, som alltså omfattar både EV och ICE.

EV-segmentet redovisas ju inte separat av dom flesta legacy-företag, men Tesla är sannolikt industriledare här, Ford har som bekant rejält negativa marginaler, det gäller även för GM som har målet att nå break-even 2025, VW har som mål att marginaler för EV skall vara samma som för ICE 2025, etc.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Aktien TSLA

Inlägg av BigEasy »

fth skrev: 21 apr 2023 10:45
Tesla är förstås inte en "lågmarginaltillverkare" även efter dessa kraftiga prissänkningar, dom ligger ju fortfarande långt över industrisnittet, som alltså omfattar både EV och ICE.

EV-segmentet redovisas ju inte separat av dom flesta legacy-företag, men Tesla är sannolikt industriledare här, Ford har som bekant rejält negativa marginaler, det gäller även för GM som har målet att nå break-even 2025, VW har som mål att marginaler för EV skall vara samma som för ICE 2025, etc.

/fth
Det beror väl lite på hur mycket ytterligare de behöver sänka priserna? Eller om det rentav vänder upp redan i år?

Men oavsett vilket så bör Tesla värderas som en biltillverkare enligt gängse metoder. Tillväxt, vinstmarginal, volym osv. Den där X-faktorn med drömmar om FSD, RoboTaxi och näst intill världsherravälde ser ut att vara väldigt långt borta nu.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Aktien TSLA

Inlägg av fth »

BigEasy skrev: 21 apr 2023 10:53
Det beror väl lite på hur mycket ytterligare de behöver sänka priserna? Eller om det rentav vänder upp redan i år?

Men oavsett vilket så bör Tesla värderas som en biltillverkare enligt gängse metoder. Tillväxt, vinstmarginal, volym osv. Den där X-faktorn med drömmar om FSD, RoboTaxi och näst intill världsherravälde ser ut att vara väldigt långt borta nu.
Tesla höjde priset på S/X i USA igen igår, jag vet förstås inte om det är ett trendbrott eller bara tillfälligt.

Oavsett detta så är min poäng att Teslas marginaler egentligen borde ställas mot övriga tillverkares marginaler inom EV-segmentet, och där är som sagt sannolikt Tesla fortfarande helt överlägsna. Flera (alla?) legacy-tillverkare har fortsatt låga eller negativa marginaler inom EV.

Då dom flesta tillverkare inte särredovisar EV så blir förstås den jämförelsen tyvärr svår/omöjlig.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
BigEasy
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 19 jan 2023 09:58

Re: Aktien TSLA

Inlägg av BigEasy »

fth skrev: 21 apr 2023 11:04
BigEasy skrev: 21 apr 2023 10:53
Det beror väl lite på hur mycket ytterligare de behöver sänka priserna? Eller om det rentav vänder upp redan i år?

Men oavsett vilket så bör Tesla värderas som en biltillverkare enligt gängse metoder. Tillväxt, vinstmarginal, volym osv. Den där X-faktorn med drömmar om FSD, RoboTaxi och näst intill världsherravälde ser ut att vara väldigt långt borta nu.
Tesla höjde priset på S/X i USA igen igår, jag vet förstås inte om det är ett trendbrott eller bara tillfälligt.

Oavsett detta så är min poäng att Teslas marginaler egentligen borde ställas mot övriga tillverkares marginaler inom EV-segmentet, och där är som sagt sannolikt Tesla fortfarande helt överlägsna. Flera (alla?) legacy-tillverkare har fortsatt låga eller negativa marginaler inom EV.

Då dom flesta tillverkare inte särredovisar EV så blir förstås den jämförelsen tyvärr svår/omöjlig.

/fth

Jag tänker att ett företag värderas efter hur mycket pengar det bedöms vara kapabelt att tjäna framöver. Inte efter hur de står sig jämfört med konkurrenterna.

Visst kan det vara mycket positivt i det långa loppet att de har bättre marginaler på sina EV än konkurrenterna då det bäddar för hög tillväxt och i förlängningen även stora inkomster. Det bör dock göras en riskavvägning också.

Jag tycker inte det är orimligt att argumentera för fortsatt nedgång för aktien. Det betyder inte att Tesla är ett dåligt företag, bara att hajpen blev lite för stor och kursen drog iväg lite för långt.
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Aktien TSLA

Inlägg av SwedishAdvocate »

fth skrev: 21 apr 2023 10:45
Tesla är förstås inte en "lågmarginaltillverkare" även efter dessa kraftiga prissänkningar, dom ligger ju fortfarande långt över industrisnittet, som alltså omfattar både EV och ICE. [...
Jag är en av dem som anser att Tesla drivs av sitt Mission Statement.

Undrar hur lågt de är beredda att gå med att sänka sina marginaler.

Elon från en transcription av earnings-call:
...] I mentioned a moment ago that Tesla is in a uniquely strong strategic position. Because we're the only ones making cars that technically, we could sell for zero profit for now and then yield actually tremendous economics in the future through autonomy, no one else can do that. I'm not sure how many people will appreciate the profundity of what I've just said, but it is extremely significant [Min understrykn.]

https://seekingalpha.com/article/459511 ... transcript
Här väver han ju även in autonomi. Det biten är jag dock personligen 'rätt skeptisk' till (precis som många andra här)...

Det här med låga marginaler har jag för mig att jag hört honom uttala sig om tidigare, och att han även då sa ngt liknande om att de i princip kunde gå så långt som till obefintliga marginaler, men tyvärr minns jag inte om det verkligen var det han sa. Minns inte sammanhanget heller...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Aktien TSLA

Inlägg av backe »

But for one leading analyst, the selloff isn’t remotely big enough to bring the EV king’s shares in line with its fundamentals. David Trainer, founder and CEO of investment research firm New Constructs, believes that using the most realistic projections for the likes of sales and earnings, Tesla’s worth something like $28 a share or one-sixth its current price—which by the way, is down 60% from its peak of $415 reached in late 2021. “Tesla remains hugely overvalued,” Trainer told Fortune, pointing to a $517 market cap that still amounts to twice the combined valuations of Toyota and Volkswagen.
How fast must Tesla grow to be worth a cap of over $500 billion?

For both exercises, Trainer uses one of the most reliable tools in finance, discounted cash flow analysis. To see what Tesla must do to merit an over half-a-trillion valuation, he plugged in the sales, profit, and capex numbers over the next eight years that discount back to that gigantic benchmark. For Tesla to get there, Trainer reckons that it must grow sales at a 28% compound rate through 2031, and achieve after-tax operating margins of 13%, 80% higher than Toyota’s current level of 7%. Tesla also needs to keep capex growth at one-third of its current rate, despite the requirement of constantly building new factories to sustain that exploding output.

If it hits those supercharged metrics, Tesla would garner $100 billion in net operating profit by 2031, 60% more than Toyota, Stellantis, GM, and Ford all make combined, ascending to what Apple has earned in the past four quarters. Trainer’s verdict: It’s mission impossible. It won’t happen.
https://finance.yahoo.com/news/tesla-co ... 54730.html
teslaponken
Inlägg: 405
Blev medlem: 24 okt 2021 14:25

Re: Aktien TSLA

Inlägg av teslaponken »

backe skrev: 21 apr 2023 12:38
But for one leading analyst, the selloff isn’t remotely big enough to bring the EV king’s shares in line with its fundamentals. David Trainer, founder and CEO of investment research firm New Constructs, believes that using the most realistic projections for the likes of sales and earnings, Tesla’s worth something like $28 a share or one-sixth its current price—which by the way, is down 60% from its peak of $415 reached in late 2021. “Tesla remains hugely overvalued,” Trainer told Fortune, pointing to a $517 market cap that still amounts to twice the combined valuations of Toyota and Volkswagen.
How fast must Tesla grow to be worth a cap of over $500 billion?

For both exercises, Trainer uses one of the most reliable tools in finance, discounted cash flow analysis. To see what Tesla must do to merit an over half-a-trillion valuation, he plugged in the sales, profit, and capex numbers over the next eight years that discount back to that gigantic benchmark. For Tesla to get there, Trainer reckons that it must grow sales at a 28% compound rate through 2031, and achieve after-tax operating margins of 13%, 80% higher than Toyota’s current level of 7%. Tesla also needs to keep capex growth at one-third of its current rate, despite the requirement of constantly building new factories to sustain that exploding output.

If it hits those supercharged metrics, Tesla would garner $100 billion in net operating profit by 2031, 60% more than Toyota, Stellantis, GM, and Ford all make combined, ascending to what Apple has earned in the past four quarters. Trainer’s verdict: It’s mission impossible. It won’t happen.
https://finance.yahoo.com/news/tesla-co ... 54730.html

Självfaller är $TSLA ett luftslott.

Arma människor som nu faller offer för Felon Musk :mrgreen: :mrgreen:
MY LR -21 [såld för 446K]
MS P -20
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Aktien TSLA

Inlägg av fth »

backe skrev: 21 apr 2023 12:38
But for one leading analyst, the selloff isn’t remotely big enough to bring the EV king’s shares in line with its fundamentals. David Trainer, [...]
Vad David Trainer säger om TSLA och vad katten sk-r lägger iaf jag på samma hög, han har i tio år sagt samma sak, och haft fel varje år ;)
Tesla has economic value of $50: David Trainer, Published: Aug. 12, 2013
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Aktien TSLA

Inlägg av backe »

fth skrev: 21 apr 2023 15:25
backe skrev: 21 apr 2023 12:38
But for one leading analyst, the selloff isn’t remotely big enough to bring the EV king’s shares in line with its fundamentals. David Trainer, [...]
Vad David Trainer säger om TSLA och vad katten sk-r lägger iaf jag på samma hög, han har i tio år sagt samma sak, och haft fel varje år ;)
Tesla has economic value of $50: David Trainer, Published: Aug. 12, 2013
/fth
Vad hade du för värdering på Tesla 2013?

Jag tror nog att hans värdering av bolaget känns mer rimlig än Cathie Wood, däremot har hypen gett henne mer rätt kursmässigt men vi får se framöver när FSD, robotar och marginaler försvinner.

Musk kan inte hypa hur länge som helst och hela hans engagemang i Twitter ger mest skämskuddekänsla faktiskt.

Från att vara messias så känns det knappt som någon vill förknippas med Elon längre...
SwedishAdvocate
Inlägg: 5296
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Aktien TSLA

Inlägg av SwedishAdvocate »

backe skrev: 21 apr 2023 16:24
...] Från att vara messias [...
'Intressant' benämning på någon som väl i praktiken är ateist. Också 'intressant' utifrån att det här forumet riktar sig mot en del av den här planeten där väl ca 85% av alla etniska svenskar är ateister/agnostiker...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Aktien TSLA

Inlägg av fth »

backe skrev: 21 apr 2023 16:24
Vad hade du för värdering på Tesla 2013?

Jag tror nog att hans värdering av bolaget känns mer rimlig än Cathie Wood, däremot har hypen gett henne mer rätt kursmässigt men vi får se framöver när FSD, robotar och marginaler försvinner.

Musk kan inte hypa hur länge som helst och hela hans engagemang i Twitter ger mest skämskuddekänsla faktiskt.

Från att vara messias så känns det knappt som någon vill förknippas med Elon längre...
Det är inte bara 2013 som han har upprepat mantrat att Tesla är värt typ 10% av aktuell kurs, han har haft konsekvent fel i tio år, han är också generellt lågt rankad bland analytiker på olika "topplistor", med väldigt klen avkastning på hans rekommendationer.

Jag är iaf väldigt glad idag att jag aldrig har lyssnat på honom, trots nedgången från TSLA ATH ;)

Cathie Woods värderingar ger jag iofs inte heller särskilt mycket för, när man skrapar på ytan i hennes modeller så hittar man snabbt ganska absurda antaganden, även i "bear case".

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Aktien TSLA

Inlägg av backe »

SwedishAdvocate skrev: 21 apr 2023 16:35
backe skrev: 21 apr 2023 16:24
...] Från att vara messias [...
'Intressant' benämning på någon som väl i praktiken är ateist. Också 'intressant' utifrån att det här forumet riktar sig mot en del av den här planeten där väl ca 85% av alla etniska svenskar är ateister/agnostiker...
Du får välja valfri dyrkad symbol om du inte förstod innebörden.
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare
Inlägg: 285
Blev medlem: 07 jul 2018 13:29

Re: Aktien TSLA

Inlägg av FinaFisken »

Sabbe skrev: 20 apr 2023 23:02
FinaFisken skrev: 20 apr 2023 22:29
Ja ingen vidare rapport. Ett tillväxtbolag som slutat växa, visserligen kortsiktigt men ändå.

Någon annan biltillverkare som presenterat sin Q1 än? Lär ju inte så så bra för andra heller, men klen tröst.
Va? Tesla väntas växa med mer än 50% under 2023, hur tolkar du det som att de inte växer? :shock:
Intäkter detta kvartal: 23 329 MUSD
Intäkter förra kvartalet: 24 318 MUSD
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Aktien TSLA

Inlägg av spacecoin »

Sabbe
Inlägg: 1294
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Sabbe »

FinaFisken skrev: 21 apr 2023 19:00
Sabbe skrev: 20 apr 2023 23:02
FinaFisken skrev: 20 apr 2023 22:29
Ja ingen vidare rapport. Ett tillväxtbolag som slutat växa, visserligen kortsiktigt men ändå.

Någon annan biltillverkare som presenterat sin Q1 än? Lär ju inte så så bra för andra heller, men klen tröst.
Va? Tesla väntas växa med mer än 50% under 2023, hur tolkar du det som att de inte växer? :shock:
Intäkter detta kvartal: 23 329 MUSD
Intäkter förra kvartalet: 24 318 MUSD
Återkom när året är slut så jämför vi 2022 med 2023.
IMG_5062.jpeg
Användarvisningsbild
FinaFisken
Teslaägare
Inlägg: 285
Blev medlem: 07 jul 2018 13:29

Re: Aktien TSLA

Inlägg av FinaFisken »

Sabbe skrev: 21 apr 2023 21:57
FinaFisken skrev: 21 apr 2023 19:00
Sabbe skrev: 20 apr 2023 23:02
FinaFisken skrev: 20 apr 2023 22:29
Ja ingen vidare rapport. Ett tillväxtbolag som slutat växa, visserligen kortsiktigt men ändå.

Någon annan biltillverkare som presenterat sin Q1 än? Lär ju inte så så bra för andra heller, men klen tröst.
Va? Tesla väntas växa med mer än 50% under 2023, hur tolkar du det som att de inte växer? :shock:
Intäkter detta kvartal: 23 329 MUSD
Intäkter förra kvartalet: 24 318 MUSD
Återkom när året är slut så jämför vi 2022 med 2023.

IMG_5062.jpeg
De har inte vuxit senaste 3 månaderna, tvärtom. Antagligen kommer de ha någon tillväxt på resterande 3 kvartal, därför skrev jag "kortsiktigt". Att omsättningen skulle växa med 50% har de aldrig sagt, och kommer inte hända. 50% gäller antalet producerade/sålda fordon.

Var Q1 trots detta bra eller dåligt? Det beror på hur det gått för de andra biltillverkarna.
Sabbe
Inlägg: 1294
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Sabbe »

$900/aktie utan FSD.

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Aktien TSLA

Inlägg av spacecoin »

Sabbe skrev: 22 apr 2023 07:46
$900/aktie utan FSD.
Ja så klart. :roll:

Håll drömmen vid liv… Är den över 300 blir jag ärligt förvånad. Räkna med ett P/E närmare 10 2027.
teslaponken
Inlägg: 405
Blev medlem: 24 okt 2021 14:25

Re: Aktien TSLA

Inlägg av teslaponken »

spacecoin skrev: 22 apr 2023 08:16
Sabbe skrev: 22 apr 2023 07:46
$900/aktie utan FSD.
Ja så klart. :roll:

Håll drömmen vid liv… Är den över 300 blir jag ärligt förvånad. Räkna med ett P/E närmare 10 2027.

Min PT för 2030 är bear $150, base $190 och bull $260.

Moonboysens tid är över
MY LR -21 [såld för 446K]
MS P -20
Sabbe
Inlägg: 1294
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Sabbe »

teslaponken skrev: 22 apr 2023 15:43
spacecoin skrev: 22 apr 2023 08:16
Sabbe skrev: 22 apr 2023 07:46
$900/aktie utan FSD.
Ja så klart. :roll:

Håll drömmen vid liv… Är den över 300 blir jag ärligt förvånad. Räkna med ett P/E närmare 10 2027.

Min PT för 2030 är bear $150, base $190 och bull $260.

Moonboysens tid är över
Antar att du varken äger eller planerar att äga några Tesla aktier?
Sabbe
Inlägg: 1294
Blev medlem: 03 aug 2014 15:41

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Sabbe »

Tesla passerar Audi i antalet sålda bilar per kvartal. Nästa på listan är Mercedes och BMW 8-)

Vilket år levererar Tesla flest fordon i världen? Jag räknar med att det sker om 4-5 år.

Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 5884
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Aktien TSLA

Inlägg av spacecoin »

Sabbe skrev: 22 apr 2023 16:21
Tesla passerar Audi i antalet sålda bilar per kvartal. Nästa på listan är Mercedes och BMW 8-)

Vilket år levererar Tesla flest fordon i världen? Jag räknar med att det sker om 4-5 år.
Så rimligtvis borde Tesla värderas max 2-4x BMW ? Ungefär samma marginaler men högre tillväxt. Hur många BMW värderas Tesla till nu? 8-9x? $80 är en rimlig kurs när de levererar lika många bilar som BMW.
teslaponken
Inlägg: 405
Blev medlem: 24 okt 2021 14:25

Re: Aktien TSLA

Inlägg av teslaponken »

Sabbe skrev: 22 apr 2023 16:21
Tesla passerar Audi i antalet sålda bilar per kvartal. Nästa på listan är Mercedes och BMW 8-)

Vilket år levererar Tesla flest fordon i världen? Jag räknar med att det sker om 4-5 år.


Ska Tesla leverera flest blir marginalerna noll eller negativa. 6-8 milj bilar årligen.
Tror du gross margin (GM) fortsätter vara 19%.

1.9% är närmare svaret för GM på dessa volymer. Kanske med ett minustecken framför.

Snälla inget om FSD nu igen. Mercedes ligger före. FSD är en scam och de har till och med slutat rapportera take rate nu. Svider.
MY LR -21 [såld för 446K]
MS P -20
Skriv svar