Aktieägare gillar ju höga marginaler men bilkunderna tycker kanske att man får lite för pengarna?
Model Y blev nästan världens mest sålda bil 2022 och kommer med stor sannolikhet att bli det under 2023. Att kunderna då skulle tycka att de får lite för pengarna är nog väldigt långsökt.
I Sverige "peakade" M3 2021 med nästan 5000 bilar, 2022 var det inte ens hälften. Det kommer naturligtvis att bli samma med MY, kanske var det redan förra året med ~6500 bilar.
Man har inte visat någon ny bil sedan nov 2019 och dessutom en bil som troligtvis aldrig kommer att sätta sin fot utanför USA.
I bästa fall kommer några Cybertrucks att levereras i år, men till vilket pris?
Utanför USA har man ju ingenting framåt, räkna med fler prissänkningar tror jag....
Aktieägare gillar ju höga marginaler men bilkunderna tycker kanske att man får lite för pengarna?
Model Y blev nästan världens mest sålda bil 2022 och kommer med stor sannolikhet att bli det under 2023. Att kunderna då skulle tycka att de får lite för pengarna är nog väldigt långsökt.
I Sverige "peakade" M3 2021 med nästan 5000 bilar, 2022 var det inte ens hälften. Det kommer naturligtvis att bli samma med MY, kanske var det redan förra året med ~6500 bilar.
Man har inte visat någon ny bil sedan nov 2019 och dessutom en bil som troligtvis aldrig kommer att sätta sin fot utanför USA.
I bästa fall kommer några Cybertrucks att levereras i år, men till vilket pris?
Utanför USA har man ju ingenting framåt, räkna med fler prissänkningar tror jag....
Du kanske missade att jag skrev att Model Y nästan blev bäst säljande bil i världen 2022 och med stor sannolikhet blir det under detta år?
Skulle inte förvåna mig om Model Y även i Sverige blir bäst säljande bil detta året, men spelar mindre roll i sammanhanget om det inte skulle bli så.
Aktieägare gillar ju höga marginaler men bilkunderna tycker kanske att man får lite för pengarna?
Model Y blev nästan världens mest sålda bil 2022 och kommer med stor sannolikhet att bli det under 2023. Att kunderna då skulle tycka att de får lite för pengarna är nog väldigt långsökt.
I Sverige "peakade" M3 2021 med nästan 5000 bilar, 2022 var det inte ens hälften. Det kommer naturligtvis att bli samma med MY, kanske var det redan förra året med ~6500 bilar.
Man har inte visat någon ny bil sedan nov 2019 och dessutom en bil som troligtvis aldrig kommer att sätta sin fot utanför USA.
I bästa fall kommer några Cybertrucks att levereras i år, men till vilket pris?
Utanför USA har man ju ingenting framåt, räkna med fler prissänkningar tror jag....
Du kanske missade att jag skrev att Model Y nästan blev bäst säljande bil i världen 2022 och med stor sannolikhet blir det under detta år?
Skulle inte förvåna mig om Model Y även i Sverige blir bäst säljande bil detta året, men spelar mindre roll i sammanhanget om det inte skulle bli så.
Jo, men man har ju fortfarande väldigt klent med modeller framåt. Man lär ju inte växa 50% per år med bara två volymmodeller.
Cybertruck blir ju ingen volym i år, kanske nästa år men beror ju på prislappen.
Det är väl USA som fortfarande går bra, i Europa och Kina dalar ju tex redan M3 jfr med 2021 <-> 2022.
Om Tesla är riktigt duktiga så kan deras sälj och serviceverksamhet alltså gå om Systembolaget nästa år? Eller IKEA?
Nyhetsvärde?
Med tanke på att Tesla enligt tabellen sjunker i betyg YoY så är det väl snarare troligt att de kommer tappa placeringar till nästa år. Det kanske är att Tesla är på dekis som Sabbe vill visa?
Om Tesla är riktigt duktiga så kan deras sälj och serviceverksamhet alltså gå om Systembolaget nästa år? Eller IKEA?
Nyhetsvärde?
Med tanke på att Tesla enligt tabellen sjunker i betyg YoY så är det väl snarare troligt att de kommer tappa placeringar till nästa år. Det kanske är att Tesla är på dekis som Sabbe vill visa?
Om IKEA och Systembolaget fortsätter på samma trend så går ju Tesla om i alla fall!
Det är folk som inte ens är kunder till företaget som svarar på den här undersökningen, så den är ungefär lika intressant som att titta på en apa som kastar pil. Teslas "värde" är antagligen direkt korrelerande till vad som sagts om Tesla i media senaste månaden.
Master Pump 3 skulle den lika gärna kunna heta. Jag gissar real world AI och robotar. Något om ett fantastiskt nytt batteri kanske?
Jag tycker att man kan göra klart i alla fall halva Master Pump 2 innan man gör nästa. Eller vänta...
So, in short, Master Plan, Part Deux is:
* Create stunning solar roofs with seamlessly integrated battery storage
* Expand the electric vehicle product line to address all major segments
* Develop a self-driving capability that is 10X safer than manual via massive fleet learning
* Enable your car to make money for you when you aren't using it
Om man är snäll så har man gjort en av fyra sedan 2016.