Många som missar aktien eftersom de inte testat senaste FSD
Dock finns det inget som egentligen tyder på att FSD skulle vara bättre än, eller lanseras tidigare (som Level 4/5) än någon annan tillverkares motsvarande lösning. Tvärtom verkar det som att Tesla är omkörda och inte kommer ikapp.
Nyfiken på vilken bil du idag kan köpa som har bättre självkörande mjukvara än Teslas senaste FSD?
Här, i Europa? I princip vilken som helst. BMW, Mercedes, Volvo, Volkswagen. Take your pick. Samtligas L2 förarstöd fungerar numera bättre än Teslas. I alla fall för mig.
Många som missar aktien eftersom de inte testat senaste FSD
Dock finns det inget som egentligen tyder på att FSD skulle vara bättre än, eller lanseras tidigare (som Level 4/5) än någon annan tillverkares motsvarande lösning. Tvärtom verkar det som att Tesla är omkörda och inte kommer ikapp.
Nyfiken på vilken bil du idag kan köpa som har bättre självkörande mjukvara än Teslas senaste FSD?
FSD finns inte i Europa. Men bättre än Tesla AP/EAP är te x Volkswagen-gruppen (vi körde Skoda sist - mycket bättre AP än Tesla), Volvo, med flera.
Nu utökar Pareto sina öppettider för efterhandeln i USA.
I like it!
Utökad handel i USA – från 10:00 till 23:30
Vi har förlängt efterhandeln i USA från kl. 22:55 till 23:30. Det innebär att du kan handla i förmarknaden från kl. 10:00 fram till börsöppningen kl. 15:30, och i eftermarknaden från kl. 22:00 till 23:30 (svensk tid). På så sätt får du mer tid och flexibilitet att reagera på bolagsrapporter, nyheter och marknadsrörelser som sker utanför Wall Streets ordinarie öppettider.
Verkar vara många här som är djupt besvikna över att TSLA-kursen går upp.
Tror det handlar mer om att många, mig inkluderat, tycker det är väldigt märkligt eller rent ut sagt sjukt att TSLA går upp när den i själv verket borde gå ner.
Återstår att se hur länge fan-boysen klarar av det konststycket… även efter Q2…?
Polestar 2 LR 2023 MYLR 2023, Sv/Sv, 20" M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Mycket censur här.
Verkar som att man inte ens får skriva Elon och T___p i samma mening.
Märkligt då det lär påverka aktien TSLA
Våran konversation som inte innehöll "politik" eller "personangrepp"
försvann också. Ännu ett exempel på missbruk av modereringen på
det här forumet. Det är riktigt dåligt!
Mycket censur här.
Verkar som att man inte ens får skriva Elon och T___p i samma mening.
Märkligt då det lär påverka aktien TSLA
Våran konversation som inte innehöll "politik" eller "personangrepp"
försvann också. Ännu ett exempel på missbruk av modereringen på
det här forumet. Det är riktigt dåligt!
Exakt.
Som moderator för ett hyfsat seriöst forum behöver man moderera med omsorg och noggrannhet.
Polestar 2 LR 2023 MYLR 2023, Sv/Sv, 20" M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Det är det vi andra kallar för en taxi med en taxi chaufför…
Precis!
Som att sminka tunnlar med lite neonljus, låta vanliga Teslor köras manuellt i 50 kmh och i samma andetag prata om hyperloop och ett revolutionerande transportsystem.
Jag förstår att 'bulls' har glömt det redan.
Det finns en tråd om Teslas icke-lagliga FSDS. Men jag har på känn varför du inte postar där så jag kommenterar här:
Att Tesla utvecklar systemet så det har förutsättningar att levereras med någon slags kvalitet om det någonsin blir typgodkänt av UNECE är bra men det tror jag alla förstår och förutsätter.
Processen för ett godkännande för leverans av systemet är inte nära.
Allt detta borde flyttas till FSD-tråden av admin eller tas bort eftersom det är irrelevant både för aktien och för de som Tesla lurat att köpa FSD i EU för 70-80kSEK.