Bolt
Postat: 12 jan 2016 11:39
Någon som vet hur stor frunken blir i Chevy Bolt?
GM måste ju göra sig av med allt skrot dom har på lager nu när alla bilar ska bli elbilar. Då placerar dom helt sonika en del av skrotet i varje bil, så slipper dom åka till återvinningstationen!Bod skrev:+1
Kan någon förklara för en ovetande vad allt är som sitter i "Frunken". Ser minst sagt komplicerat ut!
Det kan ju vara det som de har designat för. Även den har ok batterikapacitet för en mindre bil. Är det inte mer en stadsbil för kortare turer?apkungen skrev:Jag är för övrigt väldigt orolig hur Bolt ska klara sig på motorväg i 120. Jag tippar på max 20mil under de förhållandena.
Isf är den nog död redan innan den börjar säljas, råttbo eller ej. Den kommer kosta 37500 dollar i USA vad jag förstår det som (7500 avdrag sen i USA för elbil). När den kommer hit innebär det nog 450.000kr - 410000kr efter premie. Det finns ingen som vill ge 410kkr för en stadsbil. En elbil ska köras många mil för att vara lönsam.pegs skrev:Det kan ju vara det som de har designat för. Även den har ok batterikapacitet för en mindre bil. Är det inte mer en stadsbil för kortare turer?apkungen skrev:Jag är för övrigt väldigt orolig hur Bolt ska klara sig på motorväg i 120. Jag tippar på max 20mil under de förhållandena.
Bolten verkar ju inte möjliggöra det relativt bekymmersfria livet som Model S-ägare har men jag skulle nog tippa på att som andrabil skulle den säkert passa de allra flesta. 32 mil enligt EPA är ju ganska mycket bättre än de övriga elbilar som man kan se mest som stadsbilar och som ju faktiskt är nästan i det prisspannet. Om man bor i Göteborgsområdet har man kanske typiskt sommarstuga runt Orust och Tjörn vilket är runt 10 mil. Med 30 mil i "tanken" blir ju bilen faktiskt praktisk för den som bara jobbpendlar, åker för att handla och åker till och från sommarstugan. Sedan skulle jag, vad jag vet och tror nu, utgå från att en Tesla Model 3 kommer vara bättre än Bolten men GM verkar ju kunna få husera fritt i segmentet under något år om Tesla håller sina planer.apkungen skrev:Isf är den nog död redan innan den börjar säljas, råttbo eller ej. Den kommer kosta 37500 dollar i USA vad jag förstår det som (7500 avdrag sen i USA för elbil). När den kommer hit innebär det nog 450.000kr - 410000kr efter premie. Det finns ingen som vill ge 410kkr för en stadsbil. En elbil ska köras många mil för att vara lönsam.pegs skrev:Det kan ju vara det som de har designat för. Även den har ok batterikapacitet för en mindre bil. Är det inte mer en stadsbil för kortare turer?apkungen skrev:Jag är för övrigt väldigt orolig hur Bolt ska klara sig på motorväg i 120. Jag tippar på max 20mil under de förhållandena.
lite fair får man vara i jämförelsen, Teslan visas helt utan värme/AC paket, Bolten visar nog hela kablaget och allt som behövs till AC etc.pegs skrev:Man undrar ju...
Hmm. 32 mil, superchargerstöd och 30 000 kr billigare typ? Har för mig att en sådan bil skall visas upp i mars...apkungen skrev:Bolt ska alltså få 60kWh batteri. Om den drar 180Wh/km och sen har lite reserverat till zero mile, bricking och sånt blir det alltså 30 riktiga mil. Det bådar riktigt gott. Om den får stöd för mer än 50kW Ccs så är jag definitivt intresserad.
Jag tror att för att bolt ska sälja riktigt bra så behöver den vara en första bil för många. 410k för en andrabil är det inte många som vill ge. En andrabil går dessutom ofta under 1000mil per år och då sparar man inte mycket på att ha elbil.