Massor av fel vid leverans av ny MS

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

vampyren
Inlägg: 151
Blev medlem: 13 jun 2021 18:13

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av vampyren »

AAKEE skrev: 23 jul 2023 13:47
vampyren skrev: 23 jul 2023 12:33


Sorry jag skrattar lite här när jag läser dina problem men jag var/är i exakt samma situation.
Det är ganska tragiskt att man betalar över en miljon och ska ha så mycket fel på bilen dag1.
Jag hittade över 10 punkter och fick sluta leta för jag hittade mer och mer saker....
Precis som du så gillar jag bilen's funktioner och vet att deras teknologi som batteri, motor, mjukvara är bland det bästa om inte det bästa.
Så jag fick anmäla de saker som var måste fixa i appen och slutade leta mer. Allt som hade med lacken har jag rapporterat + några andra saker du kan läsa i tråden.
Visst finns det många andra e-bilar ute och speciellt de kinesiska som har fantastiskt kvalitet. Men min oro är hur länge de är kvar i Sverige, reservdelar, deras teknologi (säkert bra) och viktigast mjukvara där tesla verkar fortfarande vara bäst.
Frågan är bara om du orkar gå igenom besväret med lämna in och allt.

Jag lämnade själv in min för lackning förra måndag och väntar på resultatet. Kan uppdatera när jag får min tillbaka.
Finns fler saker de ska fixa fortfarande ....
De multilagerlackerna är inte lätta att få rätt kulör på så själva grundiden är att få en oskadad bil och försöka hålla den skadefri.

Teslas partners i lackering verkar inte ligga i topp heller.

Har 300km enkel väg till SC, lämna bil + hämta bil blir två hela dagar det tar ur ens liv. Dessutom behöver man lånebil med deras orimligt höga självrisk.
Omlack känns inte aktuellt tyvärr, utan jag får nog leva med skiten.

Men jag kommer inte ge mig med Teslas sätt att avboka servicen för att bilen hade gått mer än 160km.
Det ska inte vara Tesla som avgör om jag ska få bilen fixad eller ej.
Egentligen inte ditt problem men förstår dilemmat! I så fall borde du kunna kräva en kompensation om de inte kan lacka till den färg du beställt kan jag tycka.

Få se hur resultatet blir med mig...vill sätta på PPF så jag hoppas verkligen de gör ett bra jobb och inte skapar nya fel.

Anmälde också att det finns färg rester i kamerahuset :/
Det är inget problem nu men om de lossnar och sätter sig på kameran senare så blir det problem.
Hade Tesla haft QA person som kollar på bilen när det är färdig byggd så hade de kunnat förbättra kvalitén avsevärt. Kanske de inte vill :(
kamera.jpeg
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3781
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

vampyren skrev: 24 jul 2023 12:46
AAKEE skrev: 23 jul 2023 13:47
vampyren skrev: 23 jul 2023 12:33


Sorry jag skrattar lite här när jag läser dina problem men jag var/är i exakt samma situation.
Det är ganska tragiskt att man betalar över en miljon och ska ha så mycket fel på bilen dag1.
Jag hittade över 10 punkter och fick sluta leta för jag hittade mer och mer saker....
Precis som du så gillar jag bilen's funktioner och vet att deras teknologi som batteri, motor, mjukvara är bland det bästa om inte det bästa.
Så jag fick anmäla de saker som var måste fixa i appen och slutade leta mer. Allt som hade med lacken har jag rapporterat + några andra saker du kan läsa i tråden.
Visst finns det många andra e-bilar ute och speciellt de kinesiska som har fantastiskt kvalitet. Men min oro är hur länge de är kvar i Sverige, reservdelar, deras teknologi (säkert bra) och viktigast mjukvara där tesla verkar fortfarande vara bäst.
Frågan är bara om du orkar gå igenom besväret med lämna in och allt.

Jag lämnade själv in min för lackning förra måndag och väntar på resultatet. Kan uppdatera när jag får min tillbaka.
Finns fler saker de ska fixa fortfarande ....
De multilagerlackerna är inte lätta att få rätt kulör på så själva grundiden är att få en oskadad bil och försöka hålla den skadefri.

Teslas partners i lackering verkar inte ligga i topp heller.

Har 300km enkel väg till SC, lämna bil + hämta bil blir två hela dagar det tar ur ens liv. Dessutom behöver man lånebil med deras orimligt höga självrisk.
Omlack känns inte aktuellt tyvärr, utan jag får nog leva med skiten.

Men jag kommer inte ge mig med Teslas sätt att avboka servicen för att bilen hade gått mer än 160km.
Det ska inte vara Tesla som avgör om jag ska få bilen fixad eller ej.
Egentligen inte ditt problem men förstår dilemmat! I så fall borde du kunna kräva en kompensation om de inte kan lacka till den färg du beställt kan jag tycka.

Få se hur resultatet blir med mig...vill sätta på PPF så jag hoppas verkligen de gör ett bra jobb och inte skapar nya fel.

Anmälde också att det finns färg rester i kamerahuset :/
Det är inget problem nu men om de lossnar och sätter sig på kameran senare så blir det problem.
Hade Tesla haft QA person som kollar på bilen när det är färdig byggd så hade de kunnat förbättra kvalitén avsevärt. Kanske de inte vill :(
Jag har bokat tid för PPF, kommer göra det som den är.

Hoppas det löser sig med färgen i kamerahuset. Ytterst märkligt att sånt tillåts förekomma hos Tesla.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 752
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Trevlig »

Är inte för ett service ärende och såg detta på en helt ny S höger skärm fram.
PXL_20230726_101223991.jpg
Är det inte typ där du med har märke?
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Inlägg: 3781
Blev medlem: 04 nov 2020 20:12
Ort: Boden
Referralkod: ts.la/ke18519

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av AAKEE »

Trevlig skrev: 26 jul 2023 13:46
Är inte för ett service ärende och såg detta på en helt ny S höger skärm fram.
PXL_20230726_101223991.jpg

Är det inte typ där du med har märke?
Menar du mig så är det en fördjupning (typ buckla) på den kanten ovanpå skärmen.

Det finns ingen lackskada alls där utan en liten grop.
IMG_4163.jpeg
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 752
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Massor av fel vid leverans av ny MS

Inlägg av Trevlig »

Ser ut att vara liknande ställe. Arbetade som montör på Volvo c70 för länge sedan. Då hade vi ett verktyg som kunde slå i taket i framkant på ett visst ställe.

Tänker att det kan vara något liknande att många bilar har smällar på samma område.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Skriv svar