Av den enkla anledningen att Tesla inte ville döda försäljningen av S och X.
3an var ett logiskt steg på vägen till Y. Hade 3an haft kombilucka skulle man samtidigt få svårare att sälja Y.
Det skall alltid finnas något att uppgradera/betala mer för helt enkelt..
Låter som väl tillrättalagd. Som att Audi inte skulle göra A5 SB för att det kan störa försäljningen av Q5, eller BMW inte skulle göra 4 serie GC för det kan påverka försäljningen av X3.
Nä. Den förklaringen tror jag inte på ett dugg. Däremot är USA svårt sedan-troget på standardbilssidan. De har även två-fas i ladduttaget och 60Hz. Inget man behöver bejaka det heller
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Av den enkla anledningen att Tesla inte ville döda försäljningen av S och X.
3an var ett logiskt steg på vägen till Y. Hade 3an haft kombilucka skulle man samtidigt få svårare att sälja Y.
Det skall alltid finnas något att uppgradera/betala mer för helt enkelt..
Låter som väl tillrättalagd. Som att Audi inte skulle göra A5 SB för att det kan störa försäljningen av Q5, eller BMW inte skulle göra 4 serie GC för det kan påverka försäljningen av X3.
Nä. Den förklaringen tror jag inte på ett dugg. Däremot är USA svårt sedan-troget på standardbilssidan. De har även två-fas i ladduttaget och 60Hz. Inget man behöver bejaka det heller
Du glömmer att Tesla då gick med förlust och hade försvinnande liten volym.
Dvs du kan inte jämföra med en stor etablerad tillverkare som har hög volym och vinst.
Strategier och produktmässiga möjligheter ser helt annorlunda ut för dessa scenario.
Du glömmer att Tesla då gick med förlust och hade försvinnande liten volym.
Dvs du kan inte jämföra med en stor etablerad tillverkare som har hög volym och vinst.
Strategier och produktmässiga möjligheter ser helt annorlunda ut för dessa scenario.
Det är två helt olika prisklasser ändå. Folk som har råd med en S köper en S om de vill ha en S....
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
Drömmer om en MS Palladium
Du glömmer att Tesla då gick med förlust och hade försvinnande liten volym.
Dvs du kan inte jämföra med en stor etablerad tillverkare som har hög volym och vinst.
Strategier och produktmässiga möjligheter ser helt annorlunda ut för dessa scenario.
Det är två helt olika prisklasser ändå. Folk som har råd med en S köper en S om de vill ha en S....
Det var det inte då. Man sålde S 60 för under 700k tex.
Acceleration hit eller acceleration dit, beror väl på vad man prioriterar.
Har ej kört M3P men om den är 10 % snabbare 0-100 än MYP så lär det röra på sig. Har ännu inte förlorat några rödljusrace med min, oavsett vinter- eller sommarväglag.
Jag gillar BMW och allra helst M-modellerna. Men ska den matcha en M3P så lär man aktivera launchcontrol och helt plötsligt blir det inte lika diskret som med en elbil. Men gällande körkänsla så tycker jag Teslan spelar en division lägre, jämför vi dessutom med äldre BMW's (innan respirator och elservo blev standardutrustning) så spelar Teslan ett par divisoner lägre, enligt mig!
Nej M3P är ju en väldigt effektiv rödljusracer så det vad man vill göra med bilen så är den klockren. Fast vill men verkligen det?
Det är olika bilar för olika användningsområden. Ska du köra 3-4 tusen mil per år så är en M3P ett väldigt mycket bättre val än en BMW M3 på massor av sätt.
Ska du ha bilen som intresse och hobby så tycker jag inte en M3P känns speciell nog. Varken att titta på eller köra, eller för den delen i absoluta antal. Kryllar ju av Model 3 och alla ser i princip exakt likadana ut.
Det beror på vad man skall främst ha bilen till. Jag tycker M3 är en perfekt bil att busköra i vardagen med. Kör inte på bana alls, så för mig personligan så är valet lätt.
Fördelen med M3 tycker jag dock inte är rakt fram på raksträckor eller vid rödljus (det fixar alla elbilar, även tunga stora SUV), utan M3 kommer just till sin absoluta rätt på vägar med många branta kurvor.
Kombon av låg vikt (för att var elbil så är M3 extremt lätt i sin storleksklass), ligga hyfsat lågt över marken (även om inte extremt) och med elbilens kraftiga vridmoment i låga farter gör bilen till helt underbar att busköra med i vardagen på slingriga vägar.
Ju mer kurviga vägar, ju mer drar du ifrån andra bilar och ju roligare är den att köra!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Beställde du en av dem som fanns klar för leverans i Malmö? Hämtar du på plats eller får du den levererad?
Beställde själv en M3P vit/svart. Fanns klar för leverans i Malmö, valde leveransplats Umeå när jag knappade in mitt postnummer. Nu är det bara vänta på SMS..
Beställde du en av dem som fanns klar för leverans i Malmö? Hämtar du på plats eller får du den levererad?
Beställde själv en M3P vit/svart. Fanns klar för leverans i Malmö, valde leveransplats Umeå när jag knappade in mitt postnummer. Nu är det bara vänta på SMS..
Då får du nog räkna med en resa till Malmö för att hämta bilen.
Har läst om några stycken som gjort precis som du å knappat in annan leveransplats än den som är stämplad på bilen redan, dom har glatt fått hämta där den står eller stå över.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Pratade med en Erik hos Tesla Umeå idag och han menade på att bilen skulle transporteras upp till Umeå i slutet av denna vecka. Om jag nu valt att hämta i Malmö och den finns klar för leverans bör jag väl fått sms om att hämta vid det här laget? Hittat regnr redan..
Pratade med en Erik hos Tesla Umeå idag och han menade på att bilen skulle transporteras upp till Umeå i slutet av denna vecka. Om jag nu valt att hämta i Malmö och den finns klar för leverans bör jag väl fått sms om att hämta vid det här laget? Hittat regnr redan..
Då har du nog haft tur.
"Klar gör leverans" i Tesla standard betyder inte att bilen bestämt står klar för leverans.
Bara att gå in å läsa i väntrumstrådarna.
Och det har som sagt varit personer som gjort precis som du som valt närmaste uthämtningsställe, men beställt en lagerbil som haft platsstatus i annan stad. Dom har inte haft turen att den blivit flyttat dit dom önskat.
Men om det nu stämmer och allt går i lås så får man bara gratulera
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Ja men nu är man ju lite nervös..vågar inte lita till hundra på vad han säger. Men enligt honom såg han då min beställning och menade att jag fick hämta den i Umeå. Jag uppdaterar när jag vet mer.
Ja men nu är man ju lite nervös..vågar inte lita till hundra på vad han säger. Men enligt honom såg han då min beställning och menade att jag fick hämta den i Umeå. Jag uppdaterar när jag vet mer.
Bra rea och bra ränta. Hade de bara haft parkeringssensorer.... Dock även om det ser bra ut, så kommer värdetappet vara extra stort så fort Highland släpps/blir beställbar, vilket kan vara inom 1 månad.
Svävar dock med musknappen varje dag för månadskostnaden är ''svinlåg'' på 60mån med privatköp jämfört med andra bilar i samma prisklass. 4500kr + sådär 500kr i försäkring i 3 år (vagnskadegarantin) är sinnesjukt bra med 4 år garanti som ger ro för själen. Speciellt när alla bilhandlare ger runt 8% ränta nu (deras listränta är 7.49 fr.o.m igår.)
Jag tänkte samma som dig men slog ändå till på en vit för 569. Galet bra pris för en helt ny performance. Även om highland kommer ut inom en månad så lär det säkert vara lång leverans, säkert några fel på de tidigare bilarna vilket det alltid är med nya modeller. Jag behöver bil ganska snabbt då jag sitter utan nu så valet för mig vart ganska enkelt. Men ska bli häftigt se hur highland blir, när dem kommer däremot vet nog bara teala själva..1 månad eller 7 månader..who knows
Någon här som beställt lagerbil och fått någon uppdatering för upphämtning? Har beräknad leverans 16-30 Juni, hittat vin och regnr men inte hört något om något mer specifik leverans.
Jag tänkte samma som dig men slog ändå till på en vit för 569. Galet bra pris för en helt ny performance. Även om highland kommer ut inom en månad så lär det säkert vara lång leverans, säkert några fel på de tidigare bilarna vilket det alltid är med nya modeller. Jag behöver bil ganska snabbt då jag sitter utan nu så valet för mig vart ganska enkelt. Men ska bli häftigt se hur highland blir, när dem kommer däremot vet nog bara teala själva..1 månad eller 7 månader..who knows
Ja det är det som suger men Tesla haha. De har säkerligen all information men de kör psykologisk krigsföring med att sänka räntan och priset på nuvarande bilar precis som de erbjöd 1.99% ränta på model 3 i våras sen 14 dagar efter Q1 slut (när ångerrätten passerat för alla), då dumpar de priset på bilen
Jag tänkte samma som dig men slog ändå till på en vit för 569. Galet bra pris för en helt ny performance. Även om highland kommer ut inom en månad så lär det säkert vara lång leverans, säkert några fel på de tidigare bilarna vilket det alltid är med nya modeller. Jag behöver bil ganska snabbt då jag sitter utan nu så valet för mig vart ganska enkelt. Men ska bli häftigt se hur highland blir, när dem kommer däremot vet nog bara teala själva..1 månad eller 7 månader..who knows
Ja det är det som suger men Tesla haha. De har säkerligen all information men de kör psykologisk krigsföring med att sänka räntan och priset på nuvarande bilar precis som de erbjöd 1.99% ränta på model 3 i våras sen 14 dagar efter Q1 slut (när ångerrätten passerat för alla), då dumpar de priset på bilen
Det var ju inte efter Q1 den "Stora" sänkningen gjordes, det var ju 13 januari. Alltså i början på Q1.
Visst skall vi se till just Performance så var det ju inte en så mycket mindre sänkning än just Q1 start.
Start Q1 sänkning M3:
SR -110 000:-
LR -98 000:-
P -70 990:-
Start Q2 sänkning M3:
SR -22 000:-
LR -22 000:-
P -56 000:-
Att just P sänktes med mer i Q2 var nog för att balansera upp prisskillnaden som varit innan alla sänkningar.
Var ju ca 40k som skillde mellan LR och P innan sänkningarna, precis som nu.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Nu slänger dom in 1.000 mil gratis supercharge på köpet
Från min mail: 10 000 km gratis Supercharging
Alla nya Model 3 Long Range Bakhjulsdrift, Model 3 Long Range Fyrhjulsdrift eller Model 3 Performance som levereras från 8 juni till 30 juni 2023 får 10 000 km gratis Supercharging*.
Det luktar nya model 3 faceliften på långa vägar! rea på bilarna, ränterabatt och nu fri super charging på köpet. De vill verkligen sälja alla model 3 i lager och att folk ska hämta ut model 3 innan kvartalsslut!
Lyckades få det rabatterade priset på en vit/vit som står i Zeebrugge som ska levereras till Stockholm. Nån som har en uppfattning om Tesla löser det till senast 30/6 (för att få 2,99-räntan)?
Lyckades få det rabatterade priset på en vit/vit som står i Zeebrugge som ska levereras till Stockholm. Nån som har en uppfattning om Tesla löser det till senast 30/6 (för att få 2,99-räntan)?
Jag beställde en lagerbil som stod i Malmö och valde leverans till Umeå. Väntar fortfarande på ytterligare info när den kommer anlända till Umeå. EDD var först 16-30 Juni, nu är det ändrat till 24-30 Juni.
[quote=steffe68 post_id=728337 time=<a href="tel:1687171473">1687171473</a> user_id=9541]
Lyckades få det rabatterade priset på en vit/vit som står i Zeebrugge som ska levereras till Stockholm. Nån som har en uppfattning om Tesla löser det till senast 30/6 (för att få 2,99-räntan)?
Jag beställde en lagerbil som stod i Malmö och valde leverans till Umeå. Väntar fortfarande på ytterligare info när den kommer anlända till Umeå. EDD var först 16-30 Juni, nu är det ändrat till 24-30 Juni.
[/quote]
Ja, nu blir det läskiga nästan 2 veckors väntan. Känns om att Zeebrugge är lite mer osäkert än Malmö