Seg Autopilot
Postat: 06 jun 2023 23:02
har problem att vid omkörning att bilen inte gasar på ordentligt (upp till satt hastighet) när adaptivfarthållare är aktiv. går det att justeras?
Välkommen till klubben! Tesla gör bra bilar som är roliga att köra. Är de bäst på förarstöd på motorväg. Nej, långt ifrån. Teslas filosofi verkar vara att skeppa features oavsett hur de fungerar för att kryssa av en ruta för marknadsavdelningen. Om man har tur förbättrar dom funktionen innan man säljer bilen... För bilar i den här prisklassen förväntar man sig att få vissa grejer - t ex fit&finish, adaptiva strålkastare, eller fungerande torkarautomatik eller skyltavläsning. Tesla jobbar inte traditionellt och har inte dom här grejerna.
mjo, provat . får bli någon annan när tålamodet tar slut.spacecoin skrev: ↑07 jun 2023 09:36Välkommen till klubben! Tesla gör bra bilar som är roliga att köra. Är de bäst på förarstöd på motorväg. Nej, långt ifrån. Teslas filosofi verkar vara att skeppa features oavsett hur de fungerar för att kryssa av en ruta för marknadsavdelningen. Om man har tur förbättrar dom funktionen innan man säljer bilen... För bilar i den här prisklassen förväntar man sig att få vissa grejer - t ex fit&finish, adaptiva strålkastare, eller fungerande torkarautomatik eller skyltavläsning. Tesla jobbar inte traditionellt och har inte dom här grejerna.
Köper man något dyrt så skulle jag rekommendera att prova innan köp, så man vet vad man får.![]()
Du kan ju testa förarstöd från de mindre konkurrenterna såsom VW, Mercedes, BMW eller Polestar/Volvo. Köp dem om de är bättre på att gasa själv.spacecoin skrev: ↑07 jun 2023 09:36Välkommen till klubben! Tesla gör bra bilar som är roliga att köra. Är de bäst på förarstöd på motorväg. Nej, långt ifrån. Teslas filosofi verkar vara att skeppa features oavsett hur de fungerar för att kryssa av en ruta för marknadsavdelningen. Om man har tur förbättrar dom funktionen innan man säljer bilen... För bilar i den här prisklassen förväntar man sig att få vissa grejer - t ex fit&finish, adaptiva strålkastare, eller fungerande torkarautomatik eller skyltavläsning. Tesla jobbar inte traditionellt och har inte dom här grejerna.
Köper man något dyrt så skulle jag rekommendera att prova innan köp, så man vet vad man får.![]()
BMW och Mercedes har skyltavläsning och vettig hastighetsanpassning som funkat de senaste fem åren i alla fall. Har inte kört VW eller Polestar. Teslan bromsar in vid skylten och gasar vid skylten. Jävligt ryckigt. I de fall kartdatan stämmer...
Jag kan bara uttala mig om "gamla" Volvo, men mina -12 och -15 var klart bättre när det gäller assistanssystemen.Delta skrev: ↑07 jun 2023 10:47Du kan ju testa förarstöd från de mindre konkurrenterna såsom VW, Mercedes, BMW eller Polestar/Volvo. Köp dem om de är bättre på att gasa själv.spacecoin skrev: ↑07 jun 2023 09:36Välkommen till klubben! Tesla gör bra bilar som är roliga att köra. Är de bäst på förarstöd på motorväg. Nej, långt ifrån. Teslas filosofi verkar vara att skeppa features oavsett hur de fungerar för att kryssa av en ruta för marknadsavdelningen. Om man har tur förbättrar dom funktionen innan man säljer bilen... För bilar i den här prisklassen förväntar man sig att få vissa grejer - t ex fit&finish, adaptiva strålkastare, eller fungerande torkarautomatik eller skyltavläsning. Tesla jobbar inte traditionellt och har inte dom här grejerna.
Köper man något dyrt så skulle jag rekommendera att prova innan köp, så man vet vad man får.![]()
![]()