Var är mati?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

iAkita
elbilist
Inlägg: 2537
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Var är mati?

Inlägg av iAkita »

Jag har inte sett till honom sen början av sommaren. Vill inte starta några spekulationer men jag saknar hans närvaro på forumet. Har jag missat att han lämnade det?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3330
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Var är mati?

Inlägg av Niklas Z »

Ja, mati skrev många kloka och välformulerade inlägg. Jag saknar också honom.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3659
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Var är mati?

Inlägg av jonasl »

+1 som man skriver
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10917
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Var är mati?

Inlägg av Jerker »

Jag har haft kontakt med honom just av den anledningen. Han har bara tagit en välförtjänt paus från forumet. Vi får se om och när han återkommer. Det har inte hänt nåt speciellt, han bara kände att han behövde ta en paus från att vara med och diskutera här.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10917
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Var är mati?

Inlägg av Jerker »

Själv skannar jag iofs av aktiva trådar nästan dagligen, men jag känner inte längre att jag orkar delta i så många diskussioner och en väldigt stor andel av trådarna är sånt som inte angår mig. Så min medverkan har minskat drastiskt.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2948
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Var är mati?

Inlägg av Walker »

Allt fler av den ”gamla stammen” som troppar av. Forumet har ändrat karaktär de senaste åren och är tyvärr inte vad det varit. Allt svårare att hitta något matnyttigt och intressant som rör ens teslaägande.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5529
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Var är mati?

Inlägg av Gustafsson »

För några år sedan kunde man ju läsa alla trådarna utan att bli galen. Nu är de så många och på några timmar halkar de diskussioner jag vill följa långt ner i listan av topics. Dessutom kommer ju samma diskussioner tillbaka hela tiden typ ”är det något fel på mitt batteri”, räckviddsfrågor å annat som vi gamle klarade av redan 2015 typ. Jag läser några få trådar och svarar/skriver ibland. Sen tycker jag väldigt illa om när inlägg försöker smeta värderingar som fanboy och teslahatare på folk, det uppfattar jag som otroligt primitivt och ovärdigt. Likaså när man försöker tala om hur dum någon annan på forumet är. Sådana trådar slutar jag läsa direkt.
Men emellanåt kommer det små nyheter som är värda att läsa om så jag hänger med ett tag till.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19593
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Var är mati?

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev: 28 aug 2023 07:50
Själv skannar jag iofs av aktiva trådar nästan dagligen, men jag känner inte längre att jag orkar delta i så många diskussioner och en väldigt stor andel av trådarna är sånt som inte angår mig. Så min medverkan har minskat drastiskt.
Ungefär lika här, håller också med om typ allt i inläggen ovan här…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19593
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Var är mati?

Inlägg av Bjelke »

Förresten, förut kunde man se vilka som var inne och läste i tråden man själv läser,
längst ner på sidan, men numera står det bara antal där, går det att ändra?
Det var ju lite kul ibland och kika vilka som är ”inne” och läser…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
VilkenElbilBlirDet
Inlägg: 179
Blev medlem: 10 mar 2022 14:29

Re: Var är mati?

Inlägg av VilkenElbilBlirDet »

Allt som nämnts ovan borde väl varit ganska väntat allteftersom mängden elbilar ökar i drastisk takt? Lätt att säga med facit i hand visserligen.

Låter inte som att problemet är alla nya personer på forumet utan kanske istället utformningen på själva forumet. Hade väl varit enklare om det fanns funktion för att följa/gömma trådar, sortera på topp trådar baserat på användares aktivitet som man följer/”vän” med etc.

Kanske även en avskild ”avancerat”-hörna på forumet för alla er som är lite mer inbitna och hängt med längre?

Har svårt att objektivt se att ett forum blir sämre för att det växer.. det är ju en subjektiv åsikt att det blir sämre och som borde kunnas fixa med att uppdatera själva forumet.

Inget ont menat dock och förstår er (även om jag är en ganska ny medlem).
Användarvisningsbild
Niklas Z
Teslaägare
Inlägg: 3330
Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/niklas42449

Re: Var är mati?

Inlägg av Niklas Z »

Över huvud taget så har ju elbilsmarknaden mognat snabbt. Diskussioner om att hitta publika laddplatser hade nog lite annan karaktär för fem år sedan jämfört med idag. I och med mognadsprocessen blir andra frågor mer aktuella.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5529
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Var är mati?

Inlägg av Gustafsson »

Jag menar inte att forumet nödvändigtvis blivit sämre, men som nästan daglig läsare sedan många år blir det med nödvändighet allt färre saker som är nya och tillför nya kunskaper. Ungefär som å plugga in kartboken - när man kan alla länder, så är det mest när kartan ritas om som det blir spännande igen...
Så t.ex. när det kommer nya bilmodeller. Även Haparanda/Ystad tilltalar mig - men alla har väl sina favvotopics.

Men att enkelt kunna välja vilka trådar man ska följa (kanske man kan redan ??), hålla koll på nya trådar och välja om man ska följa dem å sånt skulle ju vara nice.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
iAkita
elbilist
Inlägg: 2537
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Var är mati?

Inlägg av iAkita »

Jerker skrev: 28 aug 2023 07:47
Jag har haft kontakt med honom just av den anledningen. Han har bara tagit en välförtjänt paus från forumet. Vi får se om och när han återkommer. Det har inte hänt nåt speciellt, han bara kände att han behövde ta en paus från att vara med och diskutera här.
Tack Jerker, det var skönt att höra! Jag har noterat att du inte heller är lika aktiv sen ett tag tillbaka, men att du ändå kikar in här någon gång ibland. Allt gott!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Skriv svar