Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Six-ten
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 jul 2023 07:51

Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Six-ten »

Fick min Model S under sommaren, mer än två år försenad. Ca en vecka innan leveransen var planerad blev det nya förseningar och verkar som jag av någon anledning hamnade längst bak i kön då jag hade fått snabbare leverans om jag beställt bilen som ny. Pratade med Tesla som sa att jag kunde hämta en bil med snarlik spec i Malmö relativt omgående vilket jag tackade ja till. Efter massor med strul från Tesla längs vägen lyckas jag i alla fall plocka ut en model S som sedan visar sig ha en massa fel.

Massor med strul med att ordna service och efter tre försök så är det fortfarande saker som inte är fixade. Vid senaste servicen så fixade de ett problem som de tidigare sagt sig fixa men inte det de kom för att åtgärda. Dessutom, eftersom det var andra fälgar på nya bilen skulle jag betala mellanskillnaden som skulle vara 55 000 kr. Detta var solklart kommunicerat av säljaren men det visar sig att jag har fått betala 57 100 kr mer. När jag pratar med säljaren på nytt håller han med om att det blivit fel men tesla vägra att göra något åt saken och hävdar att jag troligen missförstått kommunikationen.

Sammanfattningsvis: jag tycker att Tesla är ett oärligt bolag som jag vill ha så lite med att göra som möjligt framöver. Hoppas att alla andra har bättre upplevelser av Tesla än jag…
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Inlägg: 1445
Blev medlem: 30 mar 2020 09:42
Ort: Karlskoga
Referralkod: ts.la/kent 76750

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av kenjon »

Du borde väl ha 14 dagar på dej att lämna tillbaka bilen? Bara hotet kanske gör att de ändrar sej....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå
Beställt Model Y P mars 2022 blå (estimerat aug-sept 2023) Avbeställd
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 876
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Delta »

Men ibland sänker de priserna... så du behöver en ursäkt till...
Six-ten
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 jul 2023 07:51

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Six-ten »

Det har gått mer än 14 dagar sedan jag fick bilen. Det har till och med gått mer än 14 dagar sedan de sa att de skulle återkomma för att åtgärda den utestående punkten (byte av dörrhandtaget på höger framsida). Och sedan händer inget. Så nu jagar jag Tesla igen angående detta. Men känns rätt trist att det inte händer något utan att man åker till Tesla personligen och skälla på dem vilket även var fallet med de ursprungliga skadorna. Man tycker att om exvis delar av karossen har lossnat och hänger under bilen och dinglar borde detta åtgärdas innan de går av och om dörrhandtaget inte går igen så att bildörren öppnas av sig själv så är det saker som Tesla skulle vilja åtgärda snabbt men tydligen inte.

Så ett oärligt skitföretag är min syn på Tesla. Och nöjet av att sätta sig i en ny bil har förvandlats till en påminnelse av hur förnedrad jag blivit som kund hos Tesla. Ser fram emot den dag leasingavtalet går ut så jag kan byta till ett vettigt bilmärke.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4887
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av chaffis75 »

Denna typ av upplevelser är anledningen jag inte längre är intresserad av en tesla. Sen förstår jag att alla inte upplever de så men bara risken för detta gör att jag drar mig för de.
Jag har absolut haft problem med andra märken men jag har alltid hitta kompromisser med de märkena även om man kanske inte varit helt nöjd, här låter de som Tesla inte kompromissar och de håller inte ens vad de lovar.

Detta är MYCKET synd för jag tycker bilen verkar vara fantastisk när den funkar.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Livi1672
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 feb 2021 16:03

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Livi1672 »

Hej
Kan tyvärr bara instämma i den delade meningen om Tesla. Fick min S precis efter midsommar och hade då haft problem med info om när den skulle komma dvs sålde gamla bilar. I slutet av april eftersom leveransdatumet då var 5:e maj. Tre dagar efter leverans hade vi bokat att åka på bilsemester så det fanns inte tid för justering panel-gaps då. Första försöket gjordes hemma och två veckor senare fick jag tid på servicecenter. Några punkter var klara med bakluckan och huven var ej åtgärdade. Fick ny tid 2/10 med info att jag skulle kunna hämta bilen 2v senare. Efter en vecka kommer meddelande om att de behöver en vecka till dvs nytt datum 24/10. Får inget besked om bilen är klar eller inte så jag måste kontakta Tesla den 24:e och får då besked att jag fått nytt datum för färdigställande den 10/11. Kontaktar Tesla den 8/11 för att säkerställa att jag kan hämta den enligt plan. Får svar att datumet är uppskjutet ytterligare en gång till 17/11. SJUKT irriterad just nu. Håller på att söka om Tesla har någon konsumentombudsman eller liknande. Personalen i Segeltorp menar på att de inte kan göra så mycket.

Den tiden jag haft med bilen har varit toppen och det är synd att hanteringen av åtgärderna varit så dålig. Betalar ju fortsatt lika mycket på leasingen oavsett om den står på verkstaden eller i mitt garage.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av spacecoin »

Livi1672 skrev: 10 nov 2023 16:34
Håller på att söka om Tesla har någon konsumentombudsman eller liknande
Jag beklagar problemen, du är inte ensam. Du får ursäkta, men jag fnissade lite när jag läste det här. Dom har ju knappt en e-postadress...
AktivEffekt
Inlägg: 75
Blev medlem: 26 jul 2023 15:32

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av AktivEffekt »

spacecoin skrev: 10 nov 2023 16:45
Livi1672 skrev: 10 nov 2023 16:34
Håller på att söka om Tesla har någon konsumentombudsman eller liknande
Jag beklagar problemen, du är inte ensam. Du får ursäkta, men jag fnissade lite när jag läste det här. Dom har ju knappt en e-postadress...
Man följer ju inte ens Allmänna Reklamationsnämndens beslut...
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3637
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av jonasl »

Det verkar de göra förutom ett fall från 2021.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3632
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Tellus »

Det som är dåligt är att folk verkar bli olika behandlade och att kvaliteten är för ojämn.
I kontrast till TS, så tog jag också en Plaid med annan färg för den första fastnade i någon båthamn.
Fick då 21" och dragkrok gratis som jag ej beställt till den första bilen.
Som grädde på moset har också bilen varit felfri från start, nästan, ibland får jag trycka två gånger för att frunken ska öppnas...
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Inlägg: 492
Blev medlem: 08 aug 2021 09:06
Ort: Skellefteå
Referralkod: ts.la/larsa68805

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av LarsaR »

Tellus skrev: 11 nov 2023 05:25
Det som är dåligt är att folk verkar bli olika behandlade och att kvaliteten är för ojämn.
I kontrast till TS, så tog jag också en Plaid med annan färg för den första fastnade i någon båthamn.
Fick då 21" och dragkrok gratis som jag ej beställt till den första bilen.
Som grädde på moset har också bilen varit felfri från start, nästan, ibland får jag trycka två gånger för att frunken ska öppnas...
Har oftast haft bra upplevelser från Tesla Umeå, fick dock en röd Pläd med 19” utan krok i stället för en blå 21” med krok. Till råga på eländet så lyckades dom riva sönder ABS sensorn när dom satte på vinterhjulen strax före stängning och jag skulle köra 13 mil hem till Skellefteå. Tappade låsningsfria bromsar, antislir, och servostyrningen i andra rondellen på vägen ut från Umeå. Inget svar när jag försökte ringa tillbaka (efter stängningsdags dagen före nyårsafton hade stått kvar utanför SC och försökt lära mig allt om bilen).Bara att köra i snöstorm och slask hela vägen hem, tur att vindrutetorkare och automatiskt helljus fungerade, all koncentration låg på att hålla mig på vägen. När jag var nästan hemma ringde den jag försökt nå på Tesla upp, gick ju inte att fixa direkt men fick komma tillbaka 2/1 och hämta en lånebil medan dom felsökte och ordnade fram delar till min, tog någon vecka. Efter det har dom varit bra!

Tellus, skulle du haft en röd?
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Six-ten
Inlägg: 9
Blev medlem: 11 jul 2023 07:51

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Six-ten »

Läser om Elon i Aftonbladet och det är ingen trevlig person som skildras utan närmast en psykopat. Och det är givetvis den andan som Elon styr Tesla med som leder till att bolaget beter som de gör, dvs skiter i sina kunder och lurar dem bokstavligt talat på pengar i mitt fall.

Jag ser fortfarande fram emot den dag leasingavtalet går ut och jag kan dumpa min model S mot en bil som jag trivs med. Inte för att model S är en dålig bil, inte samma kvalitetskänsla och körkänsla som min gamla BMW visserligen, men överlag är det inte en dålig bil utan ett dåligt företag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolu ... -if-metall
Användarvisningsbild
Jimel
Teslaägare
Inlägg: 68
Blev medlem: 10 mar 2022 13:31
Referralkod: ts.la/jimmie163492
Kontakt:

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Jimel »

Six-ten skrev: 22 nov 2023 07:32
Läser om Elon i Aftonbladet och det är ingen trevlig person som skildras utan närmast en psykopat. Och det är givetvis den andan som Elon styr Tesla med som leder till att bolaget beter som de gör, dvs skiter i sina kunder och lurar dem bokstavligt talat på pengar i mitt fall.

Jag ser fortfarande fram emot den dag leasingavtalet går ut och jag kan dumpa min model S mot en bil som jag trivs med. Inte för att model S är en dålig bil, inte samma kvalitetskänsla och körkänsla som min gamla BMW visserligen, men överlag är det inte en dålig bil utan ett dåligt företag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolu ... -if-metall
Nu är det bara ena sidan men om ens lite stämmer så hejar jag ännu mer på facket och hoppas de aldrig ger upp om det så innebär att Tesla lämnar sverige.
-21 M3LR
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Jojo »

Inte för att försvara Elon eller Tesla, men om Du hittar Dina information och nyheter i Aftonbladet får Du skylla Dig själv. Deras journalism kan inte anses som seriöst (gäller visserligen några andra nyhetskanaler med).
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Jerker »

Jojo skrev: 22 nov 2023 08:07
Inte för att försvara Elon eller Tesla, men om Du hittar Dina information och nyheter i Aftonbladet får Du skylla Dig själv. Deras journalism kan inte anses som seriöst (gäller visserligen några andra nyhetskanaler med).
Det som står där är direkt hämtat ur Walter Isaacsons biografi över Elon Musk, så det är inte AB:s åsikter.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Jerker »

Det senaste året har verkligen fått mig att omvärdera Musk och jag mår rätt illa när jag ser och hör om hans beteende. Han har gjort en bra sak och det är tvinga hela bilvärlden att ställa om till eldrift och ungefär där tar väl hans goda gärningar slut. Det är verkligen trist att se hur han har utvecklats, eller så är det bara så att hans beteende har blivit mer exponerat med tiden samtidigt som han alltid har varit ett rövhål.

Edit: Samtidigt tror jag att det är fel att försöka framställa andra framgångsrika entreprenörer som varande bättre eller trevligare än Musk. Möjligtvis har många av dem bättre social kompetens och klarar av att dölja sina mindre smickrande sidor när så är nödvändigt. Det är väl uppenbart att Musk har nån diagnos inom autismspektrat och därför klarar han inte av att på ett socialt acceptabelt sätt hantera mänskliga relationer och därmed inte heller är en bra chef och därför blir det också mycket tydligare hur hänsynslös och kompromisslös han kan vara.

Man brukar ju säga att diplomati är konsten att be nån dra åt helvete och ändå få den personen att känna sig smickrad. Musks sätt att bemöta människor är nog antitesen till detta.
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1037
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Verdi_ »

Tellus skrev: 11 nov 2023 05:25
Det som är dåligt är att folk verkar bli olika behandlade och att kvaliteten är för ojämn.
I kontrast till TS, så tog jag också en Plaid med annan färg för den första fastnade i någon båthamn.
Fick då 21" och dragkrok gratis som jag ej beställt till den första bilen.
Som grädde på moset har också bilen varit felfri från start, nästan, ibland får jag trycka två gånger för att frunken ska öppnas...
Du fick såklart inte 21" och dragkrok gratis för att de ville vara snälla och göra en kund nöjd.

Jag har en liknande historia då jag beställde en Plaid 2020 och fick den för snart ett år sen. Sålde den dock "på rot" till en trevlig man från Stockholm för 1410k. Den hade registreringsnummer UAP032 kommer jag ihåg (var till salu igen nyligen). Den var svart/svart med 19".

När leveransen närmade sig fick jag dock vet att den satt fast i en hamn i Belgien/Holland eller var det nu var. Då fick jag vinterhjul, dragkrok, 21" sommarhjul och beige inredning gratis. Eller jag och jag, allt tillföll ju killen jag sålt bilen till. Med facit i hand borde jag kanske ha behållit den. Blev ju riktigt bra pris för allt. Tror jag betalade runt 1320k för allt detta.
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1037
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Verdi_ »

Jerker skrev: 22 nov 2023 08:34
Det senaste året har verkligen fått mig att omvärdera Musk och jag mår rätt illa när jag ser och hör om hans beteende. Han har gjort en bra sak och det är tvinga hela bilvärlden att ställa om till eldrift och ungefär där tar väl hans goda gärningar slut. Det är verkligen trist att se hur han har utvecklats, eller så är det bara så att hans beteende har blivit mer exponerat med tiden samtidigt som han alltid har varit ett rövhål.
Nu ska jag vara lite "konspiratorisk" trots att jag inte gillar det riktigt. Vet inte om jag ställer mig helt bakom den här teorin, but here it goes.

Det som framförallt hänt med Elon Musk är att han visat sig vara höger. Han lämnade demokraternas Kalifornien för republikanska Texas på grund av skatter o dyl och har öppet deklarerat att han kommer rösta på republikanerna.
Within the context of American politics, Musk has said he supported Barack Obama in 2008 and 2012, Hillary Clinton in 2016, and Joe Biden in 2020. In 2022, Musk said he would start voting for Republican Party candidates.

I och med detta så är han legitimt mål för medvetna missförstånd och allehanda tarvligheter från vänsterliberal media. När han var demokrat och stöttade Obama, Clinton osv så var han liksom mer fredad och hans tveksamma uttalanden förr fick inte samma spridning. Särskilt inte i svensk media som ju är väldigt anti-republikansk.



Kort sagt, jag tror Elon är som han alltid varit men att det rapporteras mycket mer om det nu när han bytt sida politiskt.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Jerker »

Verdi_ skrev: 22 nov 2023 08:52
Kort sagt, jag tror Elon är som han alltid varit men att det rapporteras mycket mer om det nu när han bytt sida politiskt.
Inte otroligt! Egentligen har berättelserna om hans rövhattsbeteende alltid funnits där men ursäktats med hans genialitet och goda intentioner och berättats med ett överseende leende i mungipan, eller med lite skräckblandad fascination. Ett helgon som beter sig som en djävul. Ändamålet helgar medlen. Men nu är, som du skriver, smekmånaden över efter att han gick över till den röda sidan. (Republikanerna har röd som partifärg och demokraterna blå, om nu nån inte visste det.)
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av spacecoin »

Jerker skrev: 22 nov 2023 09:05
Verdi_ skrev: 22 nov 2023 08:52
Kort sagt, jag tror Elon är som han alltid varit men att det rapporteras mycket mer om det nu när han bytt sida politiskt.
Inte otroligt! Egentligen har berättelserna om hans rövhattsbeteende alltid funnits där men ursäktats med hans genialitet och goda intentioner och berättats med ett överseende leende i mungipan, eller med lite skräckblandad fascination. Ett helgon som beter sig som en djävul. Ändamålet helgar medlen. Men nu är, som du skriver, smekmånaden över efter att han gick över till den röda sidan. (Republikanerna har röd som partifärg och demokraterna blå, om nu nån inte visste det.)
Det är lite av en tipping point effekt tror jag. Elons gör fler och fler dumma uttalanden och personangrepp, doxxningar och så vidare. Det är inte media som gör det. Han har ju kommit ut som ett riktigt högertroll som boostar konspirationsteorier på sistone.

Min bild är att han har alltid varit ett rövhål / psykopat / narcissist. Det har inte märkets så mycket utåt när TSLA gått från klarhet till klarhet. Inte så många har läst Ashley Vance's bio på Musk och väldigt få journalister har kunnat göra kritiska intervjuer. Kara Swisher fick ju access för att hon bara soft-ballade. Nu är det mera likt ett normalt företag som optimerar varje beslut för att maximera marginalerna och man har ingen gloria eller knappt någon USP kvar. Att inte ha en PR-avdelning är i första hand ett sätt att ducka ansvar och kritiska frågor, inte att spara pengar.

Nu kommer väl någon in i tråden och säger hur mycket bra han gjort. Så för att föregripa det så; ja det har han. Men det ger inte frikort till ovanstående.

Elon är Tesla och Tesla är Elon. Det är bra i medgång och dåligt i motgång när Elon tankar sitt eget varumärke. Tesla skulle ha bytt VD när Elon lade sitt bud på Twitter.
Senast redigerad av spacecoin, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
holden
Teslaägare
Inlägg: 1053
Blev medlem: 30 sep 2020 15:42

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av holden »

Jag föreställer mig att det är omöjligt att vara diplomatiskt lagd och samtidigt världens rikaste människa.
M3 P -24 svart/svart beställd
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av spacecoin »

holden skrev: 22 nov 2023 09:30
Jag föreställer mig att det är omöjligt att vara diplomatiskt lagd och samtidigt världens rikaste människa.
Japp där kom det en apologist. Ge ett exempel på en annan person på topp-20 rikaste (eller topp 100, som Stefan Persson finns på) som är "ungefär som Elon" i det offentliga rummet.

https://www.forbes.com/billionaires/

Ett exempel kan du väl hitta?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Jerker »

holden skrev: 22 nov 2023 09:30
Jag föreställer mig att det är omöjligt att vara diplomatiskt lagd och samtidigt världens rikaste människa.
Många rika företagare har utmärkta diplomatiska förmågor och det ligger i diagnosen psykopat. Det finns undersökningar som visar att psykopater är starkt överrepresenterade bland framgångsrika företagare eftersom det är en bra egenskap när man ska kliva över lik i sin jakt på framgång. Men psykopater är ofta dessutom mycket bra på att ta människor, att visa upp en sida av sig själva som andra vill se.

Elon är inte psykopat. Jag är övertygad om att han har nån form av autism. Hög intelligens parat med total oförmåga till inlevelse i andra människors perspektiv och han fattar inte att man måste ta andra hänsyn än de strikt affärsmässiga eller tekniska. Så han är totalt ofiltrerad i sin kommunikation med omvärlden och det håller inte hur länge som helst. Att han lyckats utveckla bilen Tesla är ett resultat av hans kompromisslöshet men hade han inte haft sitt eget kapital i ryggen hade det aldrig gått. Nu är det dock dags för en annan typ av företagsledare att ta över.
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare
Inlägg: 6207
Blev medlem: 30 aug 2019 19:30

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av spacecoin »

Jerker skrev: 22 nov 2023 10:06
Elon är inte psykopat. Jag är övertygad om att han har nån form av autism. Hög intelligens parat med total oförmåga till inlevelse i andra människors perspektiv och han fattar inte att man måste ta andra hänsyn än de strikt affärsmässiga eller tekniska.
Jag tycker du ska ta och läsa en diagnosmanual.

Ja, folk med autismspektumdiagnos kan ha problem med theory of mind i varierande grad, men autism har inget att göra med att doxxa folk som säger emot en. Inte heller att man alltid ska vara i händelsernas centrum.

Jag tycker att det är att förolämpa folk med ASD att ursäkta Elons beteende med "han har autism". mannen är 50+ år och har obegränsat med möjligheter att få hjälp.

Det de flesta med funktionsvariationer som autism som inte är rövhål eller narcissister. Det är en annan diagnoskod du tänker på.

Vilken diagnoskod tycker du att det är för en person som utan omsvep eller ånger kallar folk för pedofiler för att dom säger emot en offentligt? Eller skickar sin mobb efter dem?
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ursäkta men Tesla är ett j**la skitföretag

Inlägg av Jerker »

spacecoin skrev: 22 nov 2023 10:17
Jerker skrev: 22 nov 2023 10:06
Elon är inte psykopat. Jag är övertygad om att han har nån form av autism. Hög intelligens parat med total oförmåga till inlevelse i andra människors perspektiv och han fattar inte att man måste ta andra hänsyn än de strikt affärsmässiga eller tekniska.
Jag tycker du ska ta och läsa en diagnosmanual. Ja, folk med autismspektumdiagnos kan ha problem med theory of mind i varierande grad, men autism har inget att göra med att doxxa folk som säger emot en. Inte heller att man alltid ska vara i händelsernas centrum.

Det de flesta med funktionsvariationer som autism som inte är rövhål eller narcissister. Det är en annan diagnoskod du tänker på.
Det där med diagnoser är komplext. I princip alla har en helt egen kombination av funktionsvariationer. Det finns massor av olika kombinationer och två personer är aldrig exakt likadana. Så jag tror att det är bäst att vi lägger ned den diskussionen. Att han är väldigt speciell kan vi kanske vara överens om? Och att han inte är en trevlig person? ;)
Skriv svar