Den här hade jag helt missat att den var på gång. Kul att Peugeot äntligen lanserar en elbil med vettiga specifikationer! Upp till 700 km räckvidd med det största batteriet (98 kWh). Säljstart redan i början av 2024.
Den här hade jag helt missat att den var på gång. Kul att Peugeot äntligen lanserar en elbil med vettiga specifikationer! Upp till 700 km räckvidd med det största batteriet (98 kWh). Säljstart redan i början av 2024.
Den här hade jag helt missat att den var på gång. Kul att Peugeot äntligen lanserar en elbil med vettiga specifikationer! Upp till 700 km räckvidd med det största batteriet (98 kWh). Säljstart redan i början av 2024.
Nja, jag måste ju hinna testa i4:an först. Och sen ett par andra jag är sugen på att testa (om inte i4:an visar sig vara min true love ) Så e-3008 får vackert ställa sig i kön, även om jag alltid gillat Franska bilar!
Så kan man förvisso se det Men jag brukade se det som att de hade personlighet och karaktär på den tiden jag körde franskt. Man visste aldrig vilket humör bilen skulle vara på, och det gällde att behandla den rätt för att få en fin relation
Re: Peugeot e-3008
Postat: 14 sep 2023 07:32
av A76
Ser riktigt trevlig ut men tycker det är synd att DC-laddningen är så klen. Hade hoppats på 200kw i vart fall. Men får vänta och se vad TeslaBjörn säger om laddkurvan.
Re: Peugeot e-3008
Postat: 14 sep 2023 07:54
av chaffis75
Länken funkade inte för mig men hittade artikeln..
Såg ut att vara en fin bil men bakluckan lutar väldigt mycket så jag undrar hur bra bagaget blir. Men ja de kan vara en intressant bil att titta på helt klart.
Re: Peugeot e-3008
Postat: 14 sep 2023 07:57
av lloydfabege
Jag tycker Peugeot gör snygga bilar, brukar ju ofta vara rätt tysta. Vi har en Peugeot 508 SW utöver ID4an som är bekväm på långfärder (dock är ID4an mer bekväm så fransosen står ofta stilla).
Utan att använt det själv, som du iAkita, så är jag lite skeptisk till avlånga rektangulära displayer, framförallt för navigering då jag skulle föredra en mer kvadratisk display. Vad säger du, iAkita, och ni andra som provat olika? Funkar det bra med avlånga?
Edit: Här är en video-genomgång av bilen:
Re: Peugeot e-3008
Postat: 14 sep 2023 09:25
av juristen
Lite märkligt att inte erbjuda fyrhjulsdrift till varianten med största batteriet.
Jag tycker Peugeot gör snygga bilar, brukar ju ofta vara rätt tysta. Vi har en Peugeot 508 SW utöver ID4an som är bekväm på långfärder (dock är ID4an mer bekväm så fransosen står ofta stilla).
Utan att använt det själv, som du iAkita, så är jag lite skeptisk till avlånga rektangulära displayer, framförallt för navigering då jag skulle föredra en mer kvadratisk display. Vad säger du, iAkita, och ni andra som provat olika? Funkar det bra med avlånga?
Edit: Här är en video-genomgång av bilen:
ganska snygg för att vara en Peugeot och helt klart har designen lite attityd.
Men spontant känns det som att den skärmen sitter 10-15cm för högt upp.
Deras idé att lyfta upp klustret som de har i ICE bilarna är en helt horribel lösning för alla som inte vill sitta helt upprätt med huvudet uppe vid taket.
Jag tycker Peugeot gör snygga bilar, brukar ju ofta vara rätt tysta. Vi har en Peugeot 508 SW utöver ID4an som är bekväm på långfärder (dock är ID4an mer bekväm så fransosen står ofta stilla).
Utan att använt det själv, som du iAkita, så är jag lite skeptisk till avlånga rektangulära displayer, framförallt för navigering då jag skulle föredra en mer kvadratisk display. Vad säger du, iAkita, och ni andra som provat olika? Funkar det bra med avlånga?
Edit: Här är en video-genomgång av bilen:
ganska snygg för att vara en Peugeot och helt klart har designen lite attityd.
Men spontant känns det som att den skärmen sitter 10-15cm för högt upp.
Deras idé att lyfta upp klustret som de har i ICE bilarna är en helt horribel lösning för alla som inte vill sitta helt upprätt med huvudet uppe vid taket.
Blir som en HUD som inte är genomskinlig
Vi hade en Peugeot 208 av förra modellen där instrumetkluster sitter ovanför ratten, var inge problem för min fru som är 154 lång och int för mig heller som är 187.
Man har gjort ratten ganska liten och sitter lågt för att lösa problemet.
Sen vet jag såklart inte om lösningen nu funkar.
Utan att använt det själv, som du iAkita, så är jag lite skeptisk till avlånga rektangulära displayer, framförallt för navigering då jag skulle föredra en mer kvadratisk display. Vad säger du, iAkita, och ni andra som provat olika? Funkar det bra med avlånga?
Att det skulle vara dåligt med avlånga skärmar vid navigering har jag faktiskt inte ens funderat över, så inga problem för mig iallafall. I övrigt tycker jag också det funkar bra med avlånga skärmar, då man kan köra split sceen på ett naturligt sätt med både Android auto och bilens eget infotainment (om skärmen är hyfsat stor).