Problem att annullera reservation
Postat: 02 okt 2023 14:46
Jag har en reservation på Model 3 som jag la in efter presentationen 2016 inklusive deposition på 10.000 via kreditkort. Jag insåg för rätt längesen att jag nog aldrig kommer att köpa någon Model 3, utan blir det en Tesla som ersätter Octavian blir det snarare en Y. Så det är hög tid att annullera reservationen och återfå depositionen.
Det verkar dock krångla då jag får felmeddelandet "Vi kan inte behandla din återbetalning. Bekräfta dina bankuppgifter och skicka in igen" trots att jag fyllt i alla uppgifter.
Numera verkar återbetalning göras som banköverföring och inte som kreditering av det kort som användes när reservationen lades - ett sätt som vad jag förstått använts tidigare. Man får ange personuppgifter - namn, födelsedatum, adress etc, och sedan finns ett fält för IBAN vilket jag då antar innehåller all information om både bank och konto. Så mycket mer finns inte att fylla i, och när jag gör det får jag ändå felmeddelandet ovan, vare sig jag skriver in IBAN med eller utan de mellanslag som finns med i numret när jag kopierar det från min banks hemsida.
Någon annan som råkat ut för samma bekymmer och har en lösning?
Det verkar dock krångla då jag får felmeddelandet "Vi kan inte behandla din återbetalning. Bekräfta dina bankuppgifter och skicka in igen" trots att jag fyllt i alla uppgifter.
Numera verkar återbetalning göras som banköverföring och inte som kreditering av det kort som användes när reservationen lades - ett sätt som vad jag förstått använts tidigare. Man får ange personuppgifter - namn, födelsedatum, adress etc, och sedan finns ett fält för IBAN vilket jag då antar innehåller all information om både bank och konto. Så mycket mer finns inte att fylla i, och när jag gör det får jag ändå felmeddelandet ovan, vare sig jag skriver in IBAN med eller utan de mellanslag som finns med i numret när jag kopierar det från min banks hemsida.
Någon annan som råkat ut för samma bekymmer och har en lösning?