Fick kostnadsförslag idag. Dock första tid om mer än tre veckor.
Har aldrig, under åtta års ägande, fått vänta i närheten av lika länge för "småfix".
Moderator: Redaktion
Fick kostnadsförslag idag. Dock första tid om mer än tre veckor.
Harry Haffa skrev: ↑07 mar 2024 17:41Du vet alltså inte hur Tesla arbetar med sina leveranser märker jag.perla1975 skrev: ↑05 mar 2024 11:31Hitills har det under januari och februari sålts knappt 1600 model y. En uppgång sedan förra året.dstr skrev: ↑03 mar 2024 22:06Jag förstår inte hur du resonerar. Kan du utveckla?Teslasemitruck skrev: ↑03 mar 2024 22:04Ja fast om man kollar januari och februari så ligger model y tvåa efter Volvo xc60. Eftersom bilarna fraktas med lastbilar och inte båt så tror jag inte att model y kommer gå om xc60 nästa månad. Så visst påverkar strejken försäljningen.
För att nå förra årets siffror behöver det säljas drygt 2000 model y i mars vilket då är en kraftfull nedgång sedan förra året.
Blir spännande att se.
De har ALLTID en rush i slutet av kvartalen och har ALLTID haft så..
Är inte unikt för Tesla.perla1975 skrev: ↑02 apr 2024 23:55Harry Haffa skrev: ↑07 mar 2024 17:41Du vet alltså inte hur Tesla arbetar med sina leveranser märker jag.perla1975 skrev: ↑05 mar 2024 11:31Hitills har det under januari och februari sålts knappt 1600 model y. En uppgång sedan förra året.dstr skrev: ↑03 mar 2024 22:06Jag förstår inte hur du resonerar. Kan du utveckla?Teslasemitruck skrev: ↑03 mar 2024 22:04Ja fast om man kollar januari och februari så ligger model y tvåa efter Volvo xc60. Eftersom bilarna fraktas med lastbilar och inte båt så tror jag inte att model y kommer gå om xc60 nästa månad. Så visst påverkar strejken försäljningen.
För att nå förra årets siffror behöver det säljas drygt 2000 model y i mars vilket då är en kraftfull nedgång sedan förra året.
Blir spännande att se.
De har ALLTID en rush i slutet av kvartalen och har ALLTID haft så..
Var väl ganska spot on, utan strejken hade tm säkert kunnat slå försäljningsrekord.
Inte så konstigt om laddhybriderna tar marknadsandelar när räntan är hög tycker jag. De får allt längre räckvidd, nya Passat kommer på pappret uppåt 10 mil med sina 22kWh eller vad det var. Mer än nog för att de flesta vardagsresor ska kunna köras på el, man slipper laddköer på långresan. Passaten kostar dessutom flera hundra tusen mindre än ID7. När det inte längre är gratis att låna blir prislappen helt plötsligt viktig eftersom majoriteten lånar till sina bilköp.martinot skrev: ↑03 apr 2024 01:48Trenden med en allt svagare efterfrågan på elbilar i Europa, har nu också nått den svenska marknaden.
Nya siffror som presenterades idag visar en kraftig nedgång i Sverige för nya elbilar det första kvartalet 2024.
Elbilarna rasade med hela 43% under jan-mars 2024, jämfört med förra kvartalet okt-dec 2023.
Däremot syns ett ökat intresse för laddhybrider, dessa ökade med 10% under samma period.
Även rena bensinbilar ökade sin marknadsandel under första kvartalet 2024.
Även sett till försäljningen första kvartalet 2024 jämfört med första kvartalet 2023 syns samma trend , elbilarnas marknadsandel minskar.
I konkreta siffror siffror innebär det att 69% av alla nya bilar som sålts i Sverige hittills i år har en förbränningsmotor under huven, med tendens stigande efterfrågan.
Globalt backar Teslas försäljning 9%, Q1 2023 vs Q1 2024.
Vart får du tag på en ny Passat för flera hundra tusen billigare än ID.7?Dinsdale skrev: ↑03 apr 2024 06:38Inte så konstigt om laddhybriderna tar marknadsandelar när räntan är hög tycker jag. De får allt längre räckvidd, nya Passat kommer på pappret uppåt 10 mil med sina 22kWh eller vad det var. Mer än nog för att de flesta vardagsresor ska kunna köras på el, man slipper laddköer på långresan. Passaten kostar dessutom flera hundra tusen mindre än ID7. När det inte längre är gratis att låna blir prislappen helt plötsligt viktig eftersom majoriteten lånar till sina bilköp.martinot skrev: ↑03 apr 2024 01:48Trenden med en allt svagare efterfrågan på elbilar i Europa, har nu också nått den svenska marknaden.
Nya siffror som presenterades idag visar en kraftig nedgång i Sverige för nya elbilar det första kvartalet 2024.
Elbilarna rasade med hela 43% under jan-mars 2024, jämfört med förra kvartalet okt-dec 2023.
Däremot syns ett ökat intresse för laddhybrider, dessa ökade med 10% under samma period.
Även rena bensinbilar ökade sin marknadsandel under första kvartalet 2024.
Även sett till försäljningen första kvartalet 2024 jämfört med första kvartalet 2023 syns samma trend , elbilarnas marknadsandel minskar.
I konkreta siffror siffror innebär det att 69% av alla nya bilar som sålts i Sverige hittills i år har en förbränningsmotor under huven, med tendens stigande efterfrågan.
För övrigt rätt imponerande att man lyckas klämma in ett 22kWh-batteri i Passaten utöver allt som hör förbränningsmoton till och ändå är den stor och rymlig. Jag har 55kWh i min SR+ och det batteriet tar ju upp i princip hela bottenplattan.
Gillar man Passaten bättre så försöker man väl att tänja på alla möjliga variabler för att övertyga sig själv. Jag har själv gjort det med Teslan och gillar den fortfarande och försöker övertyga mig själv om en massa saker typ att jag kommer få ett bra andrahandsvärde när det till slut är dax att sälja denCollin87 skrev: ↑03 apr 2024 12:53Vart får du tag på en ny Passat för flera hundra tusen billigare än ID.7?Dinsdale skrev: ↑03 apr 2024 06:38Inte så konstigt om laddhybriderna tar marknadsandelar när räntan är hög tycker jag. De får allt längre räckvidd, nya Passat kommer på pappret uppåt 10 mil med sina 22kWh eller vad det var. Mer än nog för att de flesta vardagsresor ska kunna köras på el, man slipper laddköer på långresan. Passaten kostar dessutom flera hundra tusen mindre än ID7. När det inte längre är gratis att låna blir prislappen helt plötsligt viktig eftersom majoriteten lånar till sina bilköp.martinot skrev: ↑03 apr 2024 01:48Trenden med en allt svagare efterfrågan på elbilar i Europa, har nu också nått den svenska marknaden.
Nya siffror som presenterades idag visar en kraftig nedgång i Sverige för nya elbilar det första kvartalet 2024.
Elbilarna rasade med hela 43% under jan-mars 2024, jämfört med förra kvartalet okt-dec 2023.
Däremot syns ett ökat intresse för laddhybrider, dessa ökade med 10% under samma period.
Även rena bensinbilar ökade sin marknadsandel under första kvartalet 2024.
Även sett till försäljningen första kvartalet 2024 jämfört med första kvartalet 2023 syns samma trend , elbilarnas marknadsandel minskar.
I konkreta siffror siffror innebär det att 69% av alla nya bilar som sålts i Sverige hittills i år har en förbränningsmotor under huven, med tendens stigande efterfrågan.
För övrigt rätt imponerande att man lyckas klämma in ett 22kWh-batteri i Passaten utöver allt som hör förbränningsmoton till och ändå är den stor och rymlig. Jag har 55kWh i min SR+ och det batteriet tar ju upp i princip hela bottenplattan.
En Passat eHybrid börjar på 530k Business (snik och supertråkig)
Nästa nivå 570k Elegance
och slutligen 592k för R-line. (Enda som ser ok ut imo)
Lite extrautrustning på det som redan ID.7 innehåller så är du uppe i över 600k.
Min beställda ID.7 med DCC, dragkrok och förlängd nybilsgaranti kostar 655k.
Lägg på 5k för Tourern.
På sin höjd skiljer det max 100k.
Så kan det vara.Pontus skrev: ↑03 apr 2024 16:56Gillar man Passaten bättre så försöker man väl att tänja på alla möjliga variabler för att övertyga sig själv. Jag har själv gjort det med Teslan och gillar den fortfarande och försöker övertyga mig själv om en massa saker typ att jag kommer få ett bra andrahandsvärde när det till slut är dax att sälja denCollin87 skrev: ↑03 apr 2024 12:53Vart får du tag på en ny Passat för flera hundra tusen billigare än ID.7?Dinsdale skrev: ↑03 apr 2024 06:38Inte så konstigt om laddhybriderna tar marknadsandelar när räntan är hög tycker jag. De får allt längre räckvidd, nya Passat kommer på pappret uppåt 10 mil med sina 22kWh eller vad det var. Mer än nog för att de flesta vardagsresor ska kunna köras på el, man slipper laddköer på långresan. Passaten kostar dessutom flera hundra tusen mindre än ID7. När det inte längre är gratis att låna blir prislappen helt plötsligt viktig eftersom majoriteten lånar till sina bilköp.martinot skrev: ↑03 apr 2024 01:48Trenden med en allt svagare efterfrågan på elbilar i Europa, har nu också nått den svenska marknaden.
Nya siffror som presenterades idag visar en kraftig nedgång i Sverige för nya elbilar det första kvartalet 2024.
Elbilarna rasade med hela 43% under jan-mars 2024, jämfört med förra kvartalet okt-dec 2023.
Däremot syns ett ökat intresse för laddhybrider, dessa ökade med 10% under samma period.
Även rena bensinbilar ökade sin marknadsandel under första kvartalet 2024.
Även sett till försäljningen första kvartalet 2024 jämfört med första kvartalet 2023 syns samma trend , elbilarnas marknadsandel minskar.
I konkreta siffror siffror innebär det att 69% av alla nya bilar som sålts i Sverige hittills i år har en förbränningsmotor under huven, med tendens stigande efterfrågan.
För övrigt rätt imponerande att man lyckas klämma in ett 22kWh-batteri i Passaten utöver allt som hör förbränningsmoton till och ändå är den stor och rymlig. Jag har 55kWh i min SR+ och det batteriet tar ju upp i princip hela bottenplattan.
En Passat eHybrid börjar på 530k Business (snik och supertråkig)
Nästa nivå 570k Elegance
och slutligen 592k för R-line. (Enda som ser ok ut imo)
Lite extrautrustning på det som redan ID.7 innehåller så är du uppe i över 600k.
Min beställda ID.7 med DCC, dragkrok och förlängd nybilsgaranti kostar 655k.
Lägg på 5k för Tourern.
På sin höjd skiljer det max 100k.
Japp. Det är sådana här dumheter som kan få mig att byta jobb.WilleTesla skrev: ↑03 apr 2024 12:48Trots strejken, trots sympatiåtgärder och trots att vissa företag valt att ta bort Tesla som förmånsbil/tjänstebil så registrerades i Sverige ändå nästan 12 % fler Tesla än Volvo elbil under Q1.
Man kan hoppas att de som nu inte får ta ut Tesla som en miljövänlig förmånsbil/tjänstebil sympatiserar med IF Metall (jag betvivlar det). Jag skulle vara förbannad om jag drabbats av denna idiotiska företagspolicy.
Volvo körde dock inte räntekampanjer och dumpade priser på privatleasing, det spelar såklart in.WilleTesla skrev: ↑03 apr 2024 12:48Trots strejken, trots sympatiåtgärder och trots att vissa företag valt att ta bort Tesla som förmånsbil/tjänstebil så registrerades i Sverige ändå nästan 12 % fler Tesla än Volvo elbil under Q1.
Man kan hoppas att de som nu inte får ta ut Tesla som en miljövänlig förmånsbil/tjänstebil sympatiserar med IF Metall (jag betvivlar det). Jag skulle vara förbannad om jag drabbats av denna idiotiska företagspolicy.
En kollega fick sin nya XC60 hybrid för några veckor sedan. Den gick loss på 720.000:-Collin87 skrev: ↑03 apr 2024 17:12Så kan det vara.Pontus skrev: ↑03 apr 2024 16:56Gillar man Passaten bättre så försöker man väl att tänja på alla möjliga variabler för att övertyga sig själv. Jag har själv gjort det med Teslan och gillar den fortfarande och försöker övertyga mig själv om en massa saker typ att jag kommer få ett bra andrahandsvärde när det till slut är dax att sälja denCollin87 skrev: ↑03 apr 2024 12:53Vart får du tag på en ny Passat för flera hundra tusen billigare än ID.7?Dinsdale skrev: ↑03 apr 2024 06:38Inte så konstigt om laddhybriderna tar marknadsandelar när räntan är hög tycker jag. De får allt längre räckvidd, nya Passat kommer på pappret uppåt 10 mil med sina 22kWh eller vad det var. Mer än nog för att de flesta vardagsresor ska kunna köras på el, man slipper laddköer på långresan. Passaten kostar dessutom flera hundra tusen mindre än ID7. När det inte längre är gratis att låna blir prislappen helt plötsligt viktig eftersom majoriteten lånar till sina bilköp.martinot skrev: ↑03 apr 2024 01:48Trenden med en allt svagare efterfrågan på elbilar i Europa, har nu också nått den svenska marknaden.
Nya siffror som presenterades idag visar en kraftig nedgång i Sverige för nya elbilar det första kvartalet 2024.
Elbilarna rasade med hela 43% under jan-mars 2024, jämfört med förra kvartalet okt-dec 2023.
Däremot syns ett ökat intresse för laddhybrider, dessa ökade med 10% under samma period.
Även rena bensinbilar ökade sin marknadsandel under första kvartalet 2024.
Även sett till försäljningen första kvartalet 2024 jämfört med första kvartalet 2023 syns samma trend , elbilarnas marknadsandel minskar.
I konkreta siffror siffror innebär det att 69% av alla nya bilar som sålts i Sverige hittills i år har en förbränningsmotor under huven, med tendens stigande efterfrågan.
För övrigt rätt imponerande att man lyckas klämma in ett 22kWh-batteri i Passaten utöver allt som hör förbränningsmoton till och ändå är den stor och rymlig. Jag har 55kWh i min SR+ och det batteriet tar ju upp i princip hela bottenplattan.
En Passat eHybrid börjar på 530k Business (snik och supertråkig)
Nästa nivå 570k Elegance
och slutligen 592k för R-line. (Enda som ser ok ut imo)
Lite extrautrustning på det som redan ID.7 innehåller så är du uppe i över 600k.
Min beställda ID.7 med DCC, dragkrok och förlängd nybilsgaranti kostar 655k.
Lägg på 5k för Tourern.
På sin höjd skiljer det max 100k.
Men generellt så känns det som att folk tror att fossilbrännare fortfarande ligger nere på dryga 300k och Hybrider på dryga 400k. Det är inte dagens sanning.
Visst kan du få bilar för dom priserna, men då pratar vi inte modeller som är storsäljare.
Som hittat...Nicke Nyfiken skrev: ↑03 apr 2024 22:26En kollega fick sin nya XC60 hybrid för några veckor sedan. Den gick loss på 720.000:-Collin87 skrev: ↑03 apr 2024 17:12Så kan det vara.Pontus skrev: ↑03 apr 2024 16:56Gillar man Passaten bättre så försöker man väl att tänja på alla möjliga variabler för att övertyga sig själv. Jag har själv gjort det med Teslan och gillar den fortfarande och försöker övertyga mig själv om en massa saker typ att jag kommer få ett bra andrahandsvärde när det till slut är dax att sälja denCollin87 skrev: ↑03 apr 2024 12:53Vart får du tag på en ny Passat för flera hundra tusen billigare än ID.7?Dinsdale skrev: ↑03 apr 2024 06:38
Inte så konstigt om laddhybriderna tar marknadsandelar när räntan är hög tycker jag. De får allt längre räckvidd, nya Passat kommer på pappret uppåt 10 mil med sina 22kWh eller vad det var. Mer än nog för att de flesta vardagsresor ska kunna köras på el, man slipper laddköer på långresan. Passaten kostar dessutom flera hundra tusen mindre än ID7. När det inte längre är gratis att låna blir prislappen helt plötsligt viktig eftersom majoriteten lånar till sina bilköp.
För övrigt rätt imponerande att man lyckas klämma in ett 22kWh-batteri i Passaten utöver allt som hör förbränningsmoton till och ändå är den stor och rymlig. Jag har 55kWh i min SR+ och det batteriet tar ju upp i princip hela bottenplattan.
En Passat eHybrid börjar på 530k Business (snik och supertråkig)
Nästa nivå 570k Elegance
och slutligen 592k för R-line. (Enda som ser ok ut imo)
Lite extrautrustning på det som redan ID.7 innehåller så är du uppe i över 600k.
Min beställda ID.7 med DCC, dragkrok och förlängd nybilsgaranti kostar 655k.
Lägg på 5k för Tourern.
På sin höjd skiljer det max 100k.
Men generellt så känns det som att folk tror att fossilbrännare fortfarande ligger nere på dryga 300k och Hybrider på dryga 400k. Det är inte dagens sanning.
Visst kan du få bilar för dom priserna, men då pratar vi inte modeller som är storsäljare.
Jag trodde han skämtade.Collin87 skrev: ↑03 apr 2024 23:23Som hittat...Nicke Nyfiken skrev: ↑03 apr 2024 22:26En kollega fick sin nya XC60 hybrid för några veckor sedan. Den gick loss på 720.000:-Collin87 skrev: ↑03 apr 2024 17:12Så kan det vara.Pontus skrev: ↑03 apr 2024 16:56Gillar man Passaten bättre så försöker man väl att tänja på alla möjliga variabler för att övertyga sig själv. Jag har själv gjort det med Teslan och gillar den fortfarande och försöker övertyga mig själv om en massa saker typ att jag kommer få ett bra andrahandsvärde när det till slut är dax att sälja denCollin87 skrev: ↑03 apr 2024 12:53
Vart får du tag på en ny Passat för flera hundra tusen billigare än ID.7?
En Passat eHybrid börjar på 530k Business (snik och supertråkig)
Nästa nivå 570k Elegance
och slutligen 592k för R-line. (Enda som ser ok ut imo)
Lite extrautrustning på det som redan ID.7 innehåller så är du uppe i över 600k.
Min beställda ID.7 med DCC, dragkrok och förlängd nybilsgaranti kostar 655k.
Lägg på 5k för Tourern.
På sin höjd skiljer det max 100k.
Men generellt så känns det som att folk tror att fossilbrännare fortfarande ligger nere på dryga 300k och Hybrider på dryga 400k. Det är inte dagens sanning.
Visst kan du få bilar för dom priserna, men då pratar vi inte modeller som är storsäljare.
Ganska billigt, två drivlinor för priset av enNicke Nyfiken skrev: ↑04 apr 2024 00:02Jag trodde han skämtade.Collin87 skrev: ↑03 apr 2024 23:23Som hittat...Nicke Nyfiken skrev: ↑03 apr 2024 22:26En kollega fick sin nya XC60 hybrid för några veckor sedan. Den gick loss på 720.000:-Collin87 skrev: ↑03 apr 2024 17:12Så kan det vara.Pontus skrev: ↑03 apr 2024 16:56
Gillar man Passaten bättre så försöker man väl att tänja på alla möjliga variabler för att övertyga sig själv. Jag har själv gjort det med Teslan och gillar den fortfarande och försöker övertyga mig själv om en massa saker typ att jag kommer få ett bra andrahandsvärde när det till slut är dax att sälja den
Men generellt så känns det som att folk tror att fossilbrännare fortfarande ligger nere på dryga 300k och Hybrider på dryga 400k. Det är inte dagens sanning.
Visst kan du få bilar för dom priserna, men då pratar vi inte modeller som är storsäljare.
Jodå, det gör dom.
Klart dom gör. Det effektivaste sättet att locka till köp är ju att erbjuda ett pris som uppfattas som bra i kombination med en tidsbegränsning. Det gäller ju alla varor.
Kommer snart ett svar "inte på den modellen med den utrustningen om man skulle beställa 12 dec kl 12:45 så det så!"
Jag håller med om att andra (även Volvo) kör kampanjer, det jag försökte förmedla som blev otydligt tydligen är att om man kan privatleasa en fullmatad Tesla MYLR för 6000kr/månad så blir det för de flesta svårt att motivera att välja en betydligt mindre bakhjulsdriven bil(EX30) med mindre utrustning och sämre räckvidd för samma månadskostnad.Fredrik j skrev: ↑04 apr 2024 08:08Klart dom gör. Det effektivaste sättet att locka till köp är ju att erbjuda ett pris som uppfattas som bra i kombination med en tidsbegränsning. Det gäller ju alla varor.
Fast nu säger du ju något helt annat (min fetstilsmarkering):backe skrev: ↑04 apr 2024 11:49Jag håller med om att andra (även Volvo) kör kampanjer, det jag försökte förmedla som blev otydligt tydligen är att om man kan privatleasa en fullmatad Tesla MYLR för 6000kr/månad så blir det för de flesta svårt att motivera att välja en betydligt mindre bakhjulsdriven bil(EX30) med mindre utrustning och sämre räckvidd för samma månadskostnad.Fredrik j skrev: ↑04 apr 2024 08:08Klart dom gör. Det effektivaste sättet att locka till köp är ju att erbjuda ett pris som uppfattas som bra i kombination med en tidsbegränsning. Det gäller ju alla varor.
Skulle man t.ex. kunna få en Mercedes EQS 580 4matic SUV fullmatad för samma månadskostnad(ca 6000 kr) som en MYLR så skulle även de flesta Teslafans få svårt att motivera att välja Teslan även om den ligger på kampanj.
Vart har jag skrivit något annorlunda? Jag försökte förklara skillnaden på två olika erbjudanden och att de flesta skulle välja en betydligt större mer välutrustad bil för samma peng.Legato skrev: ↑04 apr 2024 12:07Fast nu säger du ju något helt annat (min fetstilsmarkering):backe skrev: ↑04 apr 2024 11:49Jag håller med om att andra (även Volvo) kör kampanjer, det jag försökte förmedla som blev otydligt tydligen är att om man kan privatleasa en fullmatad Tesla MYLR för 6000kr/månad så blir det för de flesta svårt att motivera att välja en betydligt mindre bakhjulsdriven bil(EX30) med mindre utrustning och sämre räckvidd för samma månadskostnad.Fredrik j skrev: ↑04 apr 2024 08:08Klart dom gör. Det effektivaste sättet att locka till köp är ju att erbjuda ett pris som uppfattas som bra i kombination med en tidsbegränsning. Det gäller ju alla varor.
Skulle man t.ex. kunna få en Mercedes EQS 580 4matic SUV fullmatad för samma månadskostnad(ca 6000 kr) som en MYLR så skulle även de flesta Teslafans få svårt att motivera att välja Teslan även om den ligger på kampanj.
Nyss påstod du ju:
"Som privatperson så blir det alltid svårt att välja en mindre EX40 för 4-6000 kr mer/månad än en MYLR även om man hellre skulle åka Volvo."
Nu skriver du istället "samma månadskostnad".
Det är såklart en ocean av skillnad mellan 6000:-/månad vs 10-12.000:-/månad.
Ok, missade att du växlade mellan EX30/40. Låter orimligt att den senare med utrustning skulle vara dubbelt så dyr, men ok.backe skrev: ↑04 apr 2024 12:16Vart har jag skrivit något annorlunda? Jag försökte förklara skillnaden på två olika erbjudanden och att de flesta skulle välja en betydligt större mer välutrustad bil för samma peng.Legato skrev: ↑04 apr 2024 12:07Fast nu säger du ju något helt annat (min fetstilsmarkering):backe skrev: ↑04 apr 2024 11:49Jag håller med om att andra (även Volvo) kör kampanjer, det jag försökte förmedla som blev otydligt tydligen är att om man kan privatleasa en fullmatad Tesla MYLR för 6000kr/månad så blir det för de flesta svårt att motivera att välja en betydligt mindre bakhjulsdriven bil(EX30) med mindre utrustning och sämre räckvidd för samma månadskostnad.
Skulle man t.ex. kunna få en Mercedes EQS 580 4matic SUV fullmatad för samma månadskostnad(ca 6000 kr) som en MYLR så skulle även de flesta Teslafans få svårt att motivera att välja Teslan även om den ligger på kampanj.
Nyss påstod du ju:
"Som privatperson så blir det alltid svårt att välja en mindre EX40 för 4-6000 kr mer/månad än en MYLR även om man hellre skulle åka Volvo."
Nu skriver du istället "samma månadskostnad".
Det är såklart en ocean av skillnad mellan 6000:-/månad vs 10-12.000:-/månad.
Jag skrev EX40 med liknande spec och någon här drog upp en EX30 utan utrustning och kortare räckvidd.
En EX40 med liknande spec ligger i dagsläget 4-6000 kr över Teslas erbjudande.
Denna är den billigaste AWD Long range på Volvoshemsida och ligger ca 5000 kr över erbjudandet Tesla hade, och då är det ändå en mindre bil, klart det blir svårt för de flesta att välja denna då.